Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitta miehen kanssa, en pääse asiasta yli

Vierailija
06.08.2024 |

Meille tuli miehen kanssa hieman riitaa jo aikaisemmin, kun loukkaannuin siitä että mies ei ota minua mukaan viettämään aikaa ystäviensä kanssa eikä krapulassa vastaillut viesteihini.

Riita kuitenkin eskaloitui eilen, mies oli luvannut siis että maanantaina nähtäisiin kun sunnuntain oli krapulassa. Noh, eilen soitin ja kysyin monelta nähdään, niin mies vain vastasi lähteneensä kaverinsa kanssa hankkimaan uutta autoa kaverilleen. Sanoi ettei tiedä milloin tulee takaisin. Kysyin, miksi lähti kun sovittiin että nähdään, niin vastasi vaan tylysti "siksi". Ja tässä kohtaa mainitsen, että mies rikkoo lupauksen lähes joka viikko, vaikka ollaan sovittu näkeminen niin ei silti nähdäkään.

Laittoi sitten yhdeksän aikaan illalla että nyt on kotona, ja koska tottakai olin loukkaantunut lupauksen rikkomisesta, niin en heti vastannut mitään.

Sitten puhuttiin puhelimessa, sanoin että eiköhän lopeteta tällainen pelleily (ei ole tosiaan ensimmäinen kerta kun hän rikkoo lupauksen). Mies alkoi vaan raivoamaan, nimitteli minua pässiksi, kuulema olen joka riidan jälkeen estämässä häntä (ei pidä paikkaansa, olen aina ollut se joka laittaa viestiä/soittaa että puhutaanko, mutta mies on monesti ignoorannut minut vuorokaudeksi). Nyt siis sanoin että olisko parempi vain estää ja että ei olla tekemisissä, koska hän syytti minun väittäneen, että mies on p a n n u t kaikkia, vaikka en edes väittänyt näin. Sanoin vain, että en ihmettelisi vaikka olisikin jotain tehnyt. Mies alkoi myös syytellä minua yli vuoden vanhoista jutuista. Sanoin itkusta tärisevällä äänellä, miten mies voi olla noin ilkeä, niin mies vain sanoi että mitä ilkeää on latoa faktoja pöytään. Hän alkoi myös syyttää minua siitä, kun en silloin heti yhdeksältä vastannut hänen viestiin. Koko puhelun ajan vaan pidätin itkua, kun hän kuulosti niin välinpitämättömältä. En olisi saanut loukkaantua, kun hänen täytyikin mennä kaverinsa mukaan.

Puhelun lopussa sanoi, että puhutaan huomennna kasvotusten, ja kun en heti vastannut mitään (koska pidätin itkua), niin mies alkoi vaan huutaa että selvä, ei puhuta, nyt olet tyytyväinen.

Nyt minua ahdistaa todella paljon.. Miehen ilkeys ja kaikki. Toki minussakin oli vikaa kun ylireagoin, oli vaan niin loukattu olo lupauksen rikkomisesta ja siitä, kun tuntuu että mies ei tosiaan välitä eikä ole tosissaan, kun ei näytä sitä ainakaan teoillaan ollenkaan.

Kannattaako minun laittaa joku anteeksipyyntö viesti? En kuitenkaan haluaisi sitä pyydellä anteeksi, että tunnen oloni loukatuksi, ja että mies ei arvosta/välitä. Pelkään myös, meinasiko tämä lopullista eroa, kun mies sanoi että minun on ilmeisesti pakko estää hänet jos ei olla yhdessä, enkä pysty muuten olemaan tekemisissä.. Kuulosti ainakin omasta mielestä, että ei olla yhdessä.. Ahdistaa..

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea loppuun. Molempien puolelta todella epäkypsää toimintaa joka ei todellakaan tue suhdetta. Sen sijaan, että olisitte tiimi ja hoitaisitte suhdettanne niin molemmat pelaa toisiaan vastaan ja lisää soppaan uusia ongelmia. 

Molempien pitäis opetella tunnesäätelyä, tunteiden tunnistamista ja kommunikointia.

En yleensä sano näin mut toi suhde ei tuu toimimaan ilman todella isoja muutoksia ja molempien ihmissuhdetaitojen harjoittelua. 

Vierailija
22/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies? Vai poika? Tämä kuulostaa teinien seurustelulta.

Ei ole edes teinien seurustelua, vaan enemmänkin mies käyttää henkistä väkivaltaa naista kohtaan eikä välitä naisesta oikeasti, vaan pitää enemmänkin siinä vierellä ja osoittaa huomiota silloin kun itseä huvittaa. 

Molemmat käyttää henkistä väkivaltaa. Esim "en vastannut heti koska olin loukkaantunut" on toisen manipulointia ja siten henkistä väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa nyt relata oikein kunnolla, syvennyt kuukaudeksi omiin juttuihin ja katsot mitä sitten tapahtuu. Onko mies vielä kuvioissa.

Vierailija
24/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta luiskaan hiuksista ja sitten annat persettä ukollesi oikein tunteella, niin homma korjautuu.

Vierailija
25/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies? Vai poika? Tämä kuulostaa teinien seurustelulta.

Ei ole edes teinien seurustelua, vaan enemmänkin mies käyttää henkistä väkivaltaa naista kohtaan eikä välitä naisesta oikeasti, vaan pitää enemmänkin siinä vierellä ja osoittaa huomiota silloin kun itseä huvittaa. 

Molemmat käyttää henkistä väkivaltaa. Esim "en vastannut heti koska olin loukkaantunut" on toisen manipulointia ja siten henkistä väkivaltaa.

Ei kylläkään tässä tilanteessa ole. Puhumattakaan siitä, että illalla 9 aikaan mies vasta lähettelee viestiä ja olettaa, että naisen pitäisi hänelle heti olla vastaamassa, kun se hänelle sopii, senkin jälkeen kun hän on rikkonut useasti lupauksiaansa ja puhunut loukkaavasti.

On täysin hyväksyttyä olla vastaamatta viesteihin, jos kokee olevansa loukattu ja on yhä korkeassa tunnetilassa. Jotkut ihmiset tarvitsevat aikaa siihen, että rauhoittuvat ja alkavat ajattelemaan taas selkeästi. Tottakai olisi hyvä, jos tässä vaiheessa lähettäisi viestiä takaisin ja sanoisi, että "en kykene tällä hetkellä kommunikoimaan, olen yhteydessä kun siihen pystyn", mutta ei tässä tilanteessa henkistä väkivaltaa AP käyttänyt kun jätti vastaamatta.

Aika outo oletus sinulla on, että pitäisi vastata aina heti sille henkilölle, joka käyttää sinua kohtaan henkistä väkivaltaa. 

Vierailija
26/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi panees jotain riittaa eikä hakemassa autoa. Miksi sinä olet tuollaisen pettäjä valehtelija miehen kanssa?

Vierailija
27/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti erota. Miehesi on niitä, joille kaverit tulevat aina menemään tyttöystävän edelle. Miehesi ei tule muuttumaan. Sinä tarvitset erityyppisen miehen. 

Vierailija
28/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että teidän kannattaisi erota.

Vierailija
29/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä ihme ahdistaa? Sekö, että olet läheisriippuvainen ja samaan aikaan takertuva?

Lopeta tuollainen suhde ja opettele olemaan aikuinen.

Opettele itsellistä elämää itsesi kanssa. Et sä siihen mitään mlkkua tarvitse.

Vierailija
30/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Riitta joku kuuluisa?

Vierailija
31/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä Väisäsen Riitta?

Vierailija
32/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka tämä Riitta on?

Vierailija
33/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen RIITTA. Teen rikosilmoituksen kunnianloikkauksesta! Heti aamulla! 

Vierailija
34/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on tilanne?

Vierailija
35/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta näissä tarinoissa kiinnostavinta on aina se, että MIKÄ siinä eroamisessa niin kauheasti pelottaa? On aivan ilmiselvää, että tästä miehestä ei ole mihinkään, vaan jos olet hänen kanssaan, sinun ainutkertainen elämäsi tulee kulumaan näissä merkeissä. Tätäkö haluat? Onko ilman parisuhdetta oleminen todella kauheampi ajatus kuin se, että mietit kiikkustuolissa, että annoit kohdella itseäsi todella rumasti koko elämäsi?

Elämä ilman parisuhdetta voi olla aivan uskomattoman ihanaa. Ainakin heteronaisille.

Niin kauan kuin elämä ilman miestä saadaan näyttämään naisille pelottavalta, niin kauan miehet käyttäytyvät kuvatulla tavalla.

Vierailija
36/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sussa ei ole vikaa, etkä ylireagoinut! jos susta tuntuu että pitää estää se mies, nii estä! mies on välinpitämätön, eikä se tosta muutu, vaan sua ahdistaa aina vaan enemmän. kokemusta on.

Vierailija
37/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen RIITTA. Teen rikosilmoituksen kunnianloikkauksesta! Heti aamulla! 

lol kunnianloikkaus

Vierailija
38/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta on sen miehen äiti.

Vierailija
39/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asia valkeni sinulle?

Vierailija
40/78 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta näissä tarinoissa kiinnostavinta on aina se, että MIKÄ siinä eroamisessa niin kauheasti pelottaa? On aivan ilmiselvää, että tästä miehestä ei ole mihinkään, vaan jos olet hänen kanssaan, sinun ainutkertainen elämäsi tulee kulumaan näissä merkeissä. Tätäkö haluat? Onko ilman parisuhdetta oleminen todella kauheampi ajatus kuin se, että mietit kiikkustuolissa, että annoit kohdella itseäsi todella rumasti koko elämäsi?

Elämä ilman parisuhdetta voi olla aivan uskomattoman ihanaa. Ainakin heteronaisille.

Niin kauan kuin elämä ilman miestä saadaan näyttämään naisille pelottavalta, niin kauan miehet käyttäytyvät kuvatulla tavalla.

Olen ihmetellyt samaa.

Riitta