Lapsilisä pitäisi poistaa hyvätuloisilta
Lapsilisä pitäisi poistaa hyvätuloisilta. Siihen pitäisi laittaa tulorajat. Hyvätuloiset eivät tarvitse lapsilisää. Siinä olisi hyvä säästökohde.
Eihän hyvätuloiset saa asumistukeakaan miksi sitten pitäisi saada lapsilisää, kun he pystyvät elättämään lapsensa ilman yhteiskunnan avustusta.
Kommentit (345)
Ai niin ... Onneksi hyvätuloiset ei nytkään ole niitä vero-orjan roolissa kituvia.
Toisien pitäisi saada kaikki ilmaiseksi ja toiset maksaa ihan kaikesta kaiken. Vähän syö miestä että palkassa voi olla tonnien ero mutta sitten kun lasketaan kaikki niin ollaankin kuun lopussa ihan samalla viivalla :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisethän pitää Suomen talouden pyörimässä tekemällä tänne työntekijöitä ja veronmaksajia
Kuka hoitaa ikääntyvät lapsettomat jos ei ne joiden perheet on tehnyt lapsia
Mitä jos se lapsi ei saakaan työtä ja vie vain sosiaalitukia? Meidän pitäisi kasvattaa väestöä jotta olisi lisää väestöä elättämään edellinen sukupolvi? Talouselämässä tätä kutsutaan Ponzi-huijaukseksi.
Joku aina jää ikityöttömäksi. Onko ehdotuksesi, että tarkistetaan lapsen 35 vuoden kuluttua saavuttama tulotaso ja maksetaan lisä vain, jos tuloja on riittävästi? Tuo voisi olla melko vaikea toteuttaa käytännössä ilman kristallipalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, tuloraja lapsilisiin. Itse olin lasteni yh ja lapsilisät menivät lasten elättämiseen. Lapseni ystävä sai 18-vuotiaana säästetyt lapsilisät ensiasunnon ostoa varten (hänen vanhempansa olivat kansainvälisen yhtiön johtajistoa), Tasan ei käy :).
Olin myös lapseni totaaliyh. Siitä huolimatta säästin lapselleni lapsilisät niin, että hän sai valmistuttuaan ostettua asunnon itselleen ilman takaajia. En uhriutunut yh-viitan alle vaan tein töitä ja teen edelleen. En ymmärrä miten suurituloiset (töitä tekevät) ei olisi oikeutettuja lapsilisään, mutta kouluttamattomat pienituloiset olisi ne jotenkin omilla toimillaan (lisääntymällä holtittomasti) ansainneet.
Hyvällä palkalla on helppo olla uhriutumatta. Ai niin, sähän tienasit vain 1300€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku perustella järkeen käyvällä tavalla miksi lapsilisät pitäisi maksaa varakkaille?
Miksi en sitten varakkaille makseta toimeentulotukea tai asumistukea? Miksi niissä on tulorajat?
Voisiko joku perustella järkeen käyvällä tavalla miksi lapsilisät pitäisi maksaa yhtään kenellekään?
Koska valtio ja yhteiskunta ovat täysin riippuvaisia siitä, että on uusia sukupolvia. Kukaan ei elä ikuisesti. Vanhemmat itse pärjäävät nykyään myös ilman omia lapsia, jos vain on naapurin lapsia maksamassa tulevia eläkkeitä ja pitämässä kaikkia yhteiskunnan rakenteita pystyssä.
No, onhan ongelmaan jo keksitty se ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsilisiä pitää maksaa hyvätuloisille. Otetaan velkaa ja maksetaan näitä hyväosaisille
Siksi koska hyvätuloiset maksavat kaikkien lapsilisät.
Pitäisikö siinä olla myös barallisuusraja kuten sitä ollaan nyt tytkyttämässä asumistukeen ja yleistukeen..
Veikkaan että näin ei tule tapahtumaan koska vanheimpain rahaa ja lapsilisä nostaa myös hyvätuloiset kokoomuslaiset jotka sijoittaa sukanvarteen osakesäästötileille ne ylimääräisenä saadut rahat.
Poistetaan kaikilta tai sitten vain niiltä jotka eivät tee sen eteen mitään eivätkä maksa tuloistaan veroa. 

Jos lapsilisät poistettaisiin, niin mielestäni verotusta tulisi silloin myös keventää. Itse kuulun siihen tuloluokkaan, joka maksaa Suomen veroista 60%, eikä sinne pääseminen ole tullut kuin Manulle illallinen. Omalla osaamisella ja tahdolla on noustu lähiöistä parempaan tuloluokkaan. Miksi minun pitäisi vielä lisää maksaa? Minun työni ei tukeudu muiden tekemiseen, mutta minun kauttani moni saa työtä.
Miksei koskaan kysytä, että miksi valtion pitäisi tukea lapsilisällä köyhiä? Miksi aina kysytään, miksei rikkaat maksa lapsiaan itse? Eiköhän meitä köyhiä ole enemmän kuin rikkaita. Itse saan pelkkiä tukia tällä hetkellä, mutta minusta lapsilisän tarkoitus on alun alkaen olla kannustin lapsien tekemiseen, ja jokainen perhe käyttää sen miten käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisethän pitää Suomen talouden pyörimässä tekemällä tänne työntekijöitä ja veronmaksajia
Tärkeämpää on lapsen laatu, eikä niiden määrä. Kun ne suuret perheet olisikin niiden älykkäiden jälkeläisiä, mutta kun yleensä ne ovat tukikikkailijoiden jälkeläisiä. Tyhmien lasten tehtailua pitää hillitä, ei kannustaa. Yhteiskunnan menestys on kiinni maan ihmisten älykkyysosamäärästä. Koko Suomi vajoaa kehitysmaaksi, jos kannustetaan lisääntymään toimeentulotuella. Kaikkein älykkäimpien lisääntymistä tulisi kannustaa. Voitaisiinko esim. tietyn älykkyysosamäärän ylittäville antaa ylimääräinen lapsilisä, lisät x 2 esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku perustella järkeen käyvällä tavalla miksi lapsilisät pitäisi maksaa varakkaille?
Miksi en sitten varakkaille makseta toimeentulotukea tai asumistukea? Miksi niissä on tulorajat?
Voisiko joku perustella järkeen käyvällä tavalla miksi lapsilisät pitäisi maksaa yhtään kenellekään?
Koska valtio ja yhteiskunta ovat täysin riippuvaisia siitä, että on uusia sukupolvia. Kukaan ei elä ikuisesti. Vanhemmat itse pärjäävät nykyään myös ilman omia lapsia, jos vain on naapurin lapsia maksamassa tulevia eläkkeitä ja pitämässä kaikkia yhteiskunnan rakenteita pystyssä.
No, onhan ongelmaan jo keksitty se ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistet
Tällä veroasteella ja ilmastolla tänne tulee vain niitä, joista muut maat eivät hirveästi kilpaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsilisiä pitää maksaa hyvätuloisille. Otetaan velkaa ja maksetaan näitä hyväosaisille
Siksi koska hyvätuloiset maksavat kaikkien lapsilisät.
Hyvätuloiset saa myös ne paljon muita paremmat palkankorotukset ja prosentit prosenttien päälle..hyvätuloisten yleiskototus on aina satoja euroja kuukaudessa kun pienituloiset joutuu tyytymään kymppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä tasaa eroa lapsettomien ja perheellisen välillä
Se on kaikille tuloihin katsomatta.
lapsen kasvatus täysi-ikäiseksi on 180 000 euroa niin ei se lapsilisällä tule maksetuksi
Edelleenkään et siis tajua, että jos molempien vanhempien tulot ovat vaikka yli 5000€/kk, niin eivät he muutamaa satasta tarvitse lapsen takia.
Ja toisinpäin käännettynä, jos elämä on tästä satasesta kiinni, miksi on lisäännytty??
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä,että jatkuva maksajan osa ei vielä riitä.
Lapsilisää pitäisi maksaa päinvastoin enemmän koulutetuille ja hyvätuloisille vanhemmille.
Hyväosaisuus ja koulutustaso usein periytyvät ja juuri näiden vanhempien toivotaan lisääntyvän enemmän. Hyvätuloiset maksavat itse lapsensa kulut ja kuormittavat vähemmän yhteiskunnan kulurakennetta kuin moniongelmaiset lapsitehtailijasossutapausvanhempien perheet, joiden lapsistakaan ei varsinaisia yhteiskunnan tukipilareita ole odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, lähes joka ilta TV:ssä valitetaan sitä, että vanhuksia ei hoideta. Tuohtuneet lapset valittavat vanhempiensa huonosta kohtelusta hoitokodeissa ja avohuollossa, joskus varmaan ihan asiasta. Koskaan ei kuitenkaan kysytä, miksi lapset eivät itse hoida vanhempiaan.
Tää saattaa olla sulle vähän vieras konsepti, mutta kokeillaan ymmärrätkö. Lapset eivät pysty hoitamaan vanhempaan, sillä he ovat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on hyvätuloinen? Tai pikemminkin, mikä on hyvätuloisen perheen tuloraja?
Kaveri on patologi ja vaimonsa lääkäri.. He antavat lapsilisät vaimon siskolle, vaikka hän on töissä kalatiskillä. Kalatiski pääsee näin noin keskitulosen kategoriaan kai jotenkin. Mutta he antavat lapsilisät pois. Kysyin patologilta, kun pelataan puulaaki futista samassa jengissä, etttä miksi annatte lapsilisät vaimos siskolle. Hän sanoi, että mun tulot 20k ja vaimo tienaa noin 8k yksiyisellä, niin mitä me tehdään niillä rahoilla, jos voi auttaa toista. Olin ok. Mikä minä olen tuomitsemaan. He siis siirtävät joka kuukausi sen rahan.. Tai vaimo siirtää siskolleen. Onhan se yyhhoo kalatiskillä olevalle helpotus.
Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ei ole tulosidonnainen vaan se kuuluu jokaiselle lapselle. Lapsilisä on etuus, jolla korvataan lapsenhoidosta aiheutuvia kustannuksia.
Etuus jota alettiin maksamaan kun lapsia syntyi paljon ja yleiset elinolot olivat vaatimattomat. Miksi hitossa sitä enää maksetaan?
Koska syntyvyys on katastrofaalisen pahasti alle väestön uusiutumisrajan. Koko maa on tuhoutumassa.
Eli meidän pitäisi haikailla jatkuvaa
Sulla on syy-seuraus -suhde pielessä. Työpaikkojen määrä vähenee, koska talous ei kasva. Se ei kasva, koska väestö vanhenee ja pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onhan ongelmaan jo keksitty se ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meid
Tällä veroasteella ja ilmastolla tänne tulee vain niitä, joista muut maat eivät hirveästi kilpaile.
Niin, kaikki muut paitsi neiti liberaalit ymmärtävät, että tämä mekanismi ei toimi. Hyvinvointivaltio ei ikinä kykene houkuttelemaan oikeita veronmaksajiamaahanmuuttajiksi.
Ongelma on siinä, että hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Vaikka köyhyyttä on yritetty vimmatusti poistaa entistä suuremmilla tulonsiirroilla ja ankarammalla verotuksella, tulos on ollut nolla tai jopa väärän suuntainen. Uusia köyhiä on tullut koko ajan lisää, köyhiä lapsiperheitä, työtä karttelevia hyvinvointivaltion elättejä, viisikyppisenä eläkkeelle hamuavia ja yhteiskuntaan huonosti integroituneitamaahanmuuttajia.
Olkaa hyvät, ottakaa tämä vaalilaukseeksenne ja pyrkikää sillä seuraavissa vaaleissa eduskuntaan.
Jokainen teistä idiooteista on saanut lapsilisää.