Työmatka yhteen suuntaan 8 km, ei autoa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa ap valittaa että 72-vuotiaalla äidillään on viiden kilometrin kävelymatka ruokakauppaan. Että eikö pitäisi saada Kela-taksi kun ei jaksa kävellä joka päivä.
En tiedä kuka teistä on tyhmin.
Ei sitä tarvitse kenellekkään sanoa että harakka on lintu.
8km pyöräilyä aamuin illoin menee jollei työssä tarvitse olla siisti eli työvaatteet käytössä. Silloinkin vain hyväkllä säällä. Talvella todella hasardia. Olen nähnyt vähän liian monta kertaa miten kaksipyöräisellä käy jäisellä kadulla jotta itse lähtisin onneani kokeilemaan. Eikä sateessa pyöräily ole mitään herkkua vaikka miten olisi hyvät varusteet. Hommaisin auton tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä poljin nuorempana 12km suuntaansa isolle rakennustyömaalle, kesät talvet. Enkä todellakaan tehnyt mitään kevyttä sisähommaa siellä. Nyt 50+ ei kyllä jaksaisi polkea työpäivänä tuollaisia matkoja. Autoa en ole koskaan omistanut, vaikka kortti onkin. On säästynyt pitkä penni sen ansiosta. Nytkin ansiosidonnaisella, ja tilillä yli 650 tonnia säästössä, asuntona velaton rivarikolmio.
Miten tämä rahoilla kehuskelu nyt liittyi aiheeseen?
Ajaisin sulan ajan fillarilla ja talveksi hankkisin auton.
Tai katsoisin lähempää uutta asuntoa.
>Työmatka yhteen suuntaan 8 km
>Aika pitkä matka pyöräillä
Mitä v....ua? Eihän tuo ole mitään pyörällä. Kannattasko pullukan vaikka laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa ap valittaa että 72-vuotiaalla äidillään on viiden kilometrin kävelymatka ruokakauppaan. Että eikö pitäisi saada Kela-taksi kun ei jaksa kävellä joka päivä.
En tiedä kuka teistä on tyhmin.
Välillä se keksii, että pitää irtisanoutua työstä kun ei saa iltapäivähoitoa koululaiselle tai erityislapselle taksikyytiä kouluun.
Mulla on työmatka 12,5 km. Olen työmatkapyöräillyt sen jo 10 vuotta. Nastoilla ajaminen oli ensin raskasta, mutta siihen tottuu nopeasti. Kovilla pakkasilla ja pahimpaan kelirikkoaikaan menen sovinnolla julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, mutta riippuu paljon pyöräilyreitin kunnossapidosta, miten matka sujuu.
Auraamaton piennar ja märkä lumi voi käytännössä tehdä pyöräilyn mahdottomaksi.
Työkkärin tantta kysyi, pystynkö pyöräilemään työmatkat. Kyseessä tie, jossa nopeusrajoitus 80kmh, ei piennarta, ei pyörätietä, ei valaistusta. Sanoin että pystyn, jos ensimmäisellä kerralla saan pyöräillä sen reitin sen takana. No ei se lähtenyt pyöräilemään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä poljin nuorempana 12km suuntaansa isolle rakennustyömaalle, kesät talvet. Enkä todellakaan tehnyt mitään kevyttä sisähommaa siellä. Nyt 50+ ei kyllä jaksaisi polkea työpäivänä tuollaisia matkoja. Autoa en ole koskaan omistanut, vaikka kortti onkin. On säästynyt pitkä penni sen ansiosta. Nytkin ansiosidonnaisella, ja tilillä yli 650 tonnia säästössä, asuntona velaton rivarikolmio.
Kuinka hlvetin isot tulot sulla on jos olet muka noin paljon saanut säästöön? Edes korkoa korolle ei tuota selitä, etenkään kun olet maksanut asuntolainaa samalla. Raksalla tuskin kovin ihmeelliset tulot on. Ehkä inssinä muuten ei. En usko tähän väittämään ollenkaan. Tai mikä ettei jos olet saanut puoli milliä perintöä. Eikä autoakaan tarvitse itse omistaa jos puolisolla on auto tai kaksi joita voi käyttää kun haluaa XDD
Olin pitkään reissuhommissa. Silloin pystyin säästämään yli 2 tonnia kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen. Lisäksi tein muutaman hyvän asuntokaupan. Ostin huonokuntoisen läävän, asuin siinä 2 vuotta, jonka aikana tein täydellisen pintaremontin, ja myyntivoitto on 2 vuoden asumisen jälkeen verotonta. Yhden asunnon ostin velaksi, pistin vuokralle, ja möin sen pois, kun vuokralainen oli maksanut sen lähes velattomaksi. Lisäksi minulla on edelleen 1 iso talliosake, jossa ollut hyviä vuokralaisia, pääasiassa yrityksiä. Tuo 2 tonnia menee keskivertoduunarilla helposti kuukaudessa omaan autoon, tupakkaan ja kaljaan. Minä sijoitin ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, mutta riippuu paljon pyöräilyreitin kunnossapidosta, miten matka sujuu.
Työkkärin tantta kysyi, pystynkö pyöräilemään työmatkat. Kyseessä tie, jossa nopeusrajoitus 80kmh, ei piennarta, ei pyörätietä, ei valaistusta. Sanoin että pystyn, jos ensimmäisellä kerralla saan pyöräillä sen reitin sen takana. No ei se lähtenyt pyöräilemään...
Kaikki sympatiani ovat kyllä tantan puolella. Ensin yrittää tarjota töitä päivät pitkät, ja sitten vielä maksaa veroina näiden kettuililijoiden tuet.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilemällä saat päivittäisen kuntoilun kaupanpäällisiksi. 8 km työmatka ei ole harvinaisuus edes Helsingissä.
Mutta harva sitä pyörällä menee.
Vierailija kirjoitti:
>Työmatka yhteen suuntaan 8 km
>Aika pitkä matka pyöräillä
Mitä v....ua? Eihän tuo ole mitään pyörällä. Kannattasko pullukan vaikka laihduttaa?
Mitä se laihduttaminen asiaan liittyy? Voi olla langanlaiha ja silti niin rapakunnossa ettei pääse mäkeä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyselty vaan karenssia pukkasi suoraan. Vähät välitin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatka 12,5 km. Olen työmatkapyöräillyt sen jo 10 vuotta. Nastoilla ajaminen oli ensin raskasta, mutta siihen tottuu nopeasti. Kovilla pakkasilla ja pahimpaan kelirikkoaikaan menen sovinnolla julkisilla.
Tämähän se. Ap julkiset ilmeisesti kulkee mutta huonosti niin huonoilla keleillä pystyy kuitenkin käyttämään niitä. Tilanne on toinen jos muuta mahdollisuutta kulkea ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä menee vartti 🤷
Melkoista vauhtia saa sotkea, että vartissa ehtii. Väylän on myös syytä olla täysin suora ja ilman ensimmäistäkään risteystä tai muuta liikennettä.
Ei ole pitkä matka pyöräillä, ellei sitten ole ihan täysi sohvaperuna eikä liiku ikinä ollenkaan. Pitempiäkin pyöräillään. Itsellä oli 4,5 km eikä ollut mikään ongelma kävelläkään tuota. Pyörällä tein aika usein parin kilsan ylimääräisen lenkin ja ihan kaupunkialuetta koko matka. Nyt on lyhempi kun asutaan eri paikassa.
Pyöräilemällä saat päivittäisen kuntoilun kaupanpäällisiksi. 8 km työmatka ei ole harvinaisuus edes Helsingissä.