Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin koulumatka yhteen suuntaan 6,5km

Vierailija
06.08.2024 |

Ja koulumatkatuki alkaa vasta 7km. Linja-autolippu maksaa 4,5€ per matka. Aika lailla tulee maksamaan jos ei pyörällä mene.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yläaste ja lukiomatkat suuntaansa reilu 25 km. Ja itse maksettiin tietysti. Ja toisilla oli pitemmätkin.

Vierailija
62/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on toisesta asteesta kyse niin miksei muuta omilleen? Ai niin sekään ei käy koska (tähän joku omituinen syy). Ihmeelliset harrastukset joillakin kun pitää keksiä näitä ongelmia vauvapalstalla. 

Ai 16-vuotiaana omilleen, kun ei jaksa kulkea 6,5 km koulumatkaa? Tuon ikäinen ei saa edes vielä mitään opintotukea, koska saa lapsilisää.

Kyllä saa. Mutta jos teini on yhtä avuton kuin ap niin ei varmaan pärjää vielä omillaan. 

Kuka nyt on älyllisesti laiska ja asuu jossain pahvilaatikossa, jonka voi vain pakata mukaan kun elämän tilanne muuttuu? 

Ai nytkö normaali elämänhallinta ja aloitteellisuus on laiskuutta? 😂 Voi että te ootte lutusia. Aina välillä sitä tosiaan unohtaa että täällä on pääosin oman elämänsä ajopuut keskustelemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää vastailko tälle hullulle, huudattaa teitä taas ihan huvikseen.

Vierailija
64/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit kuukausiliput teillä päin. Helsingissä tuo maksaa 1,11 euroa per päivä. Ja on voimassa myös viikonloppuisin.

AP vastasi tuossa ylempänä, että heillä voi ostaa vain kertalippuja. Ei kuulemma saa sarjalippuja tai kuukausikorttia.

Ihmettelenpä vaan, missä kunnassa vuonna 2024 on tällainen tilanne, että bussi kulkee, mutta sinne voi maksaa pelkästään kertamaksulla.

Ap saisi kertoa, mikä liikennöitsijäyhtiö ei myy sarja- ja kestolippuja.

Ei sellaista ole olemassakaan. 

Vierailija
65/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli yläaste ja lukiomatkat suuntaansa reilu 25 km. Ja itse maksettiin tietysti. Ja toisilla oli pitemmätkin.

En usko yläasteen osalta. Peruskoulussa on ollut aina laissa, että kunta maksaa yli 7 km koulumatkat.

Vierailija
66/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko koko perhe yhtä vajaaälyistä? 

Vierailija
67/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko yläasteen osalta. Peruskoulussa on ollut aina laissa, että kunta maksaa yli 7 km koulumatkat.

yli 5km peruskoulussa.

Vierailija
68/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on toisesta asteesta kyse niin miksei muuta omilleen? Ai niin sekään ei käy koska (tähän joku omituinen syy). Ihmeelliset harrastukset joillakin kun pitää keksiä näitä ongelmia vauvapalstalla. 

Ai 16-vuotiaana omilleen, kun ei jaksa kulkea 6,5 km koulumatkaa? Tuon ikäinen ei saa edes vielä mitään opintotukea, koska saa lapsilisää.

Kyllä saa. Mutta jos teini on yhtä avuton kuin ap niin ei varmaan pärjää vielä omillaan. 

Kuka nyt on älyllisesti laiska ja asuu jossain pahvilaatikossa, jonka voi vain pakata mukaan kun elämän tilanne muuttuu? 

Ai nytkö normaali elämänhallinta ja aloitteellisuus on laiskuutta? 😂 Voi että te ootte lutusi

Hih hih hih

Vierailija
69/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö normaali elämänhallinta ja aloitteellisuus on laiskuutta? 😂 Voi että te ootte lutusi

🥱🥱🥱

Vierailija
70/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tätä asiaa voinut ajatella vähän aikaisemmin kuin teinin koulun alkaessa? Esimerkiksi silloin kun valittiin asuinpaikka ja koulu? 

Se on valittu jo vuosikymmeniä sitten. 

Kuulostaa keksityltä jutulta. Asunto siis muka ostettu ennen perhettä ja muutto ei ole ollut missään kohtaa tarpeen eikä mahdollista. Just just. 

Teilläkö sitten muutetaan nuoren ammattikoulun viereen? Mitäs, jos vaikka nuorempi lapsi hakee eri kouluun eri suunnalle?

Kun on toisesta asteesta kyse niin silloin teini muuttaa itse. Jos taas kyse nuoremnasta niin kyllä, asumisratkaisuja mietitään myös lähikoulua silmälläpitäen, siksihän ne kaikissa asuntomyynti-ilmoituksis

Ei niihin tietoihin voi aina luottaa. Meidän lähikoulu purettiin ja silti ilmoituksissa systeemi antaa tuon lähikoulun lähimmäksi kouluksi, vaikka siinä oli vuosia rakennustyömaa ja koululaiset kulkivat kouluun huomattavasti kauemmaksi väistötiloihin. Nyt pitäisi sitten uuden koulun vihdoin avautua.

Vierailija
71/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin älyllisellä laiskuudella tuota sinun ohi aineen menemistä henkilökohtaisuuksiin. Siihen, kun pystyy kuka tahansa. Elämässä ei ole sitä ennustettavuutta, ei yhden hankaluuden takia esim pistetä koko perheen pakkaa uusiksi. 

Vierailija
72/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tätä asiaa voinut ajatella vähän aikaisemmin kuin teinin koulun alkaessa? Esimerkiksi silloin kun valittiin asuinpaikka ja koulu? 

Se on valittu jo vuosikymmeniä sitten. 

Kuulostaa keksityltä jutulta. Asunto siis muka ostettu ennen perhettä ja muutto ei ole ollut missään kohtaa tarpeen eikä mahdollista. Just just. 

Aina välillä ällistyttää, miten suppeasti ihmiset katselevat toisella tavalla eläviä. Itse olen kotoisin maalta, ja vanhempani olivat maatalousyrittäjiä, samoin isovanhempani ja heidän vanhempansa. Vaikka olen tehnyt itse koko työurani kaupungissa, uskon ihan hyvin että joku on voinut ostaa asuntonsa ennen perheen perustamista, eikä muutto ole ollut sieltä missään vaiheessa tarpeen. 

Ja vaikka itse asunkin kaupungissa, en todellakaan myisi muuten sopivaa asuntoa ja ostaisi uutta lapsen toisen asteen bussimatkan takia. Mitäs sitten kun seuraava lapsi menee toiselle asteelle eri kouluun?

Ei mulla muuta.

Vierailija
73/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvin lyhyt matka vaikka kävellä,mutta pyöräillen matka menee nopeammin. Hassu aloitus 

Vierailija
74/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on hyvin lyhyt matka vaikka kävellä,mutta pyöräillen matka menee nopeammin. Hassu aloitus 

Reippaasti kävellen vähintään 2 h päivässä. Melko rankkaa arkea tulee, kun lisätään läksyt ja harrastukset.

Vierailija
75/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ajattelee asuinpaikkaansa valitessa, missä kaikki mahdolliset lukiot ja ammattikoulut sijaitsevat, jos asuinpaikkaa valitsee silloin, kun ei ole vielä saanut lapsia?

Täydellä pakalla pelaava ihminen pystyy elämäntilanteiden muuttuessa myös muuttamaan. Ja lähes jokainen kyllä muuttaa viimeistään silloin kun niille lapsille sitä tilaa tarvitaan, siitä tän tunnistaakin keksityksi jutuksi. Ja jos on toisen asteen opinnoista kyse niin ei edes tarvitse, riittää kun teini muuttaa. 0/5 Mut kiistelkää nyt vielä jokunen sata viestiä tästä poloisesta keksitystä nuoresta. 

Jos asuu maalla, niin se asuinpaikka voi olla samalla työpaikka. Eikä sen paikkaa ole itse valinnut, vaan tila on voinut kulkea suvussa monta sukupolvea.

Vierailija
76/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Tämä on meidän suunnalla arkipäivää. Jos ei vanhemmat jouda/pysty kuskaamaan, niin sitten kävellään tai pyöräillään. Huonolla ilmalla joku voi mennä bussilla. Kun ikää tulee, niin sitten ajelevat mopoilla ja skoottereilla. 

Vierailija
77/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin nuori, niin joka aamu hiihdettiin 12km matka kouluun pimeässä ja -30 asteen pakkasessa, toinen suksi rikki ja sudet kintereillä, eikä silloinkaan valitettu. Äiti antoi mukaan evääksi palan lanttua.

Vierailija
78/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, meilläpäin 28km suuntaansa.

Vierailija
79/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ajattelee asuinpaikkaansa valitessa, missä kaikki mahdolliset lukiot ja ammattikoulut sijaitsevat, jos asuinpaikkaa valitsee silloin, kun ei ole vielä saanut lapsia?

Täydellä pakalla pelaava ihminen pystyy elämäntilanteiden muuttuessa myös muuttamaan. Ja lähes jokainen kyllä muuttaa viimeistään silloin kun niille lapsille sitä tilaa tarvitaan, siitä tän tunnistaakin keksityksi jutuksi. Ja jos on toisen asteen opinnoista kyse niin ei edes tarvitse, riittää kun teini muuttaa. 0/5 Mut kiistelkää nyt vielä jokunen sata viestiä tästä poloisesta keksitystä nuoresta. 

No eikä muuta. Kun ostaa omakotitalon niin ei tartte muuttaa mihinkään tilan takia.

Vierailija
80/93 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tietenkin kannattaa tehdä kuten palsta neuvoo ja vaihtaa asuntoa sen sijaan että ostaisi teinille vaikka mopon.