Kiitos hallitus, menetin asuntoni
Leikkaukset iski ja lujaa. Tässä korjataan nyt satoa. Olen kohta asunnoton.
Kommentit (168)
Kotikaupungistani saa perussiistin yksiön rauhallisesta talosta alkaen 380€/kk. Kaksioita ja kolmioita alkaa saada 450-500€/kk. Perussiistejä asuntoja, ei mitään luksusta, mutta ei tarvitse missään pommikämpässäkään asua. Kaupungissa on ihan hyvä palvelutaso, etenkin kokoisekseen, sekä hyvät harrastusmahdollisuudet. Paikallisliikennekin toimii kohtuullisen hyvin. Pienelläkin rahalla pärjää.
Ainut pikku ongelma on se, että työpaikkoja ei juuri ole. Työttömyyttä kylläkin. Tosin kaikki pienituloisethan eivät joko ole työelämässä tai etsi työpaikkaa, joten siinä mielessä se ei olisi ongelma monellekaan.
Täällä on asuminen ollut niin halpaa (vuokrathan ovat nousseet!), että luulisin sen jopa kannatelleen kaupungin korkeaa työttömyysastetta. Jos täällä on joutunut työttömäksi, ei ole ollut tarvetta muuttaa työn perässä, koska työttömänäkin on ollut mahdollista elää edes kohtuullisen siedettävää elämää halvan hintatason takia. Ja koska työttömiä on paljon, ei kenenkään työtä vailla olevan tarvitse hävetä omaa työttömänä oloaan, koska vastaavassa tilanteessa olevia on runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno ON AINA vaihtoehto. Jos ei itsensä elättäminen kiinnosta, niin se on voi voi sitten siinä kohtaa.
Ei hätää, sut saa kohta irtisanoa ja saat omat työkkäri sivut jonne merkitään haetut työpaikat pankkitunnuksilla.
Ravintoloita menee koko ajan konkkaan ja plop. Uusi on kohta pystyssä
Ei tuo tarkoita sitä. Asuntovelkainen ei saa toimeentulotukea.
Ulosottovirasto myy asunnon jos et maksa laskuja. Ja voi jäädä velkaa.
Fiksu myy itse jos ei oo varaa
Ei tietenkään valtio maksa elämistä vaan itse maksetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno ON AINA vaihtoehto. Jos ei itsensä elättäminen kiinnosta, niin se on voi voi sitten siinä kohtaa.
Ei hätää, sut saa kohta irtisanoa ja saat omat työkkäri sivut jonne merkitään haetut työpaikat pankkitunnuksilla.
Voi idari, ei normaalilla ihmisellä ole mitään ongelmaa hakea töitä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuohan on jo nyt, eli mitä sitten?! Ei vaikuta minuun millään tavalla. Olen jo yli 25 v. elättänyt itseni omalla työlläni, ja aion tehdä niin myös vastakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on julkisella ja sanoi, että irtisanovat niitä joille on kertynyt 38 lomapäivää, kun tuo uusi potkulaki tulee voimaan.
Saa ottaa uusia töihin vuodeksi ilman perustetta.
joo mun tutun tuttu sanoi ihan samaa... vai oliko se kummin kaiman tuttu vai mitähän se sanoikaan.
No etsii sitten uuden duunin
jos ei vanhalla alalla ole niin muualta
Miksi tätä paskaa ei bannata? Ikityötön idari ankeuttamassa samoilla paskajutuilla.
Vierailija kirjoitti:
Hö nö turpa kiinni.
Joo, tämä on ehkä henkisesti rumin mahdollinen ihminen, toivomassa muille pahaa. Toivottavasti siltä leikataan eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Elä varojesi mukaan.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa myös julkisella. Oletko jo säästänyt puskurin ettei omistusasunto lähde ulosottovirastolle?
Ansiosidonnainen leikattiin.
Ei julkisella puolella ole enää vuosikymmeniin ollut mitään parempaa irtisanomissuojaa, kuin yksityisellä.
Toimintoja on supistettu jo pitkään. Kun toiminta jossain pisteesssä lakkautetaan kokonaan, eikä kaikille löydy julkisella kirvaavaa työtä,
niin se tietää ja on tietänyt lopputiliå.
Eikä julkisen puolen virkamiehilläkiään ole mitään irtisanomissuojaa, jos kyseinen virka lopetaan.
Hullua luulla, että julkisen puolen työntekijät olis jotenkin kuplassa, ettei heitä ytt eikä rajut muutokset töissä.
Vierailija kirjoitti:
No mikset maksanut vuokraa? Ei se työssäkäyvien tai hallituksen tehtävä ole.
Ihan yleissivistyksenä. Suomessa elinkeinoelämä on rakentanut mallin työelämässä ja nykyinen hallitus jatkaa sitä työtä, ettei sillä palkalla edes tarvitse tulla toimeen, kuten kaupanalan, ravintola jne. Vaan yhteiskunta tukee työntekijää erilaisin tukimuodon esim. asumistuki. Ja työsopimukset voidaan tehdä nolla sopimuksella, joka taas mahdollistaa työvoiman pitämisen vain silloin, kun työvoimaa tarvitaan ja nopealla hälytysajalla sitä saadaan lisää. Joka on taas vaikuttanut maltilliseen hintoihin ja palveluihin. Työntekijän tunnit kun voi olla 5h viikossa tai 20, jolla kukaan ei elä ja pysty maksamaan vuokraansa, vaikka oli oma velaton asunto, kun maksettavana on hoitovastike, puhumattakaan jos vuokra-asunto.
Nykyisessä mallissa, jos kuukausi tulot brutto 1500-1600€/kk eli käteen jää n. 1100€ niin putoaa asumistuen piiristä, vaikka vuokra olisi 500-600€/kk joka on minimi, kun huomioidaan vuokranantajan pakolliset kulut, kuten lämmitys, vesi jne. Ja jos tonni jää käteen ja asuminen vie 600€, niin se 400€ ei riitä sähköön, puhelimeen, vakuutukseen, ruokaan, työmatkakuluihin. jne.
Nyt moni osa-aikatyössä oleva on pulassa, kun rahat eivät riitä vuokran maksuun ja sitä toista työ ei voi ottaa, kun lainsäädännössä kieltää kilpailijalla työskentelyn.
Miten ap voi syyttää hallitusta omista ratkaisuistaaan, mitkä ap on ihan itse tehnyt?
Minun pakassa riittää kangasta vaikka joku haluaisi vähän leikata. Olen syytön siihen että sinulla on vain tilkkuja, uranvalintakysymyshän tuo on.
Jaxuhalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnot on kalliita mutta toisaalta Suomessa on miljoona mummonmökkiä, joita kukaan ei halua.
Jos joku vasemmistopuolue lupaa halpaa asumista Helsingin keskustasta, he oikeasti aikoo romahduttaa maan talouden kehitysmaan tasolle ja kaikki joilla on vähänkään varallisuutta joutuu lähtemään.
Sitten asunnot on jälleen halpoja.
Mä haluan yhden niistä miljoonasta mummonmökistä! Oon etsinyt parikymmentä vuotta tosi halpaa mummonmökkiä, ei tarvii olla sisävessaa, ei vesijohtoa, kaivo olisi hyvä. Mistä niitä saa? Vai tarkoitatko, ettei niitä kukaan halua älyttömän hinnoittelun takia, pyydetään hyväkuntoisen rantamökin hintaa?
Fb ssä on ryhmä mummonmökit. Siellä on ja jos hyvää ei tule vastaan, tee ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt vuoden katsellut, kuinka kopioit liimaat samaa spämmiä tälle palstalle. Mahdatko olla ihminen ollenkaan, joku venäläinen botti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on julkisella ja sanoi, että irtisanovat niitä joille on kertynyt 38 lomapäivää, kun tuo uusi potkulaki tulee voimaan.
Saa ottaa uusia töihin vuodeksi ilman perustetta.
joo mun tutun tuttu sanoi ihan samaa... vai oliko se kummin kaiman tuttu vai mitähän se sanoikaan.
Joo, hallitus katsos leikkaa kuntaosuuksia eli palkkarahoja kaupungin yksiköiltä.
Hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt vuoden katsellut, kuinka kopioit liimaat samaa spämmiä tälle palstalle. Mahdatko olla ihminen ollenkaan, joku venäläinen botti
Ja sinä elät niinkuin ennenkin, kun et tajua, että uudistukset ei ole vielä voimasss..olet sinisilmäinen hölmö.
Ei tuo tarkoita sitä. Asuntovelkainen ei saa toimeentulotukea.
Ulosottovirasto myy asunnon jos et maksa laskuja. Ja voi jäädä velkaa.