Kävin yksityisellä paikkauttamassa hampaan, paikka irtosi alle 2 viikossa :(
Tilanne otsikossa. Nyt hammas ilmeisesti tulehtunut - särkyä ja tykytystä, etenkin kuuma ja kylmä särkee/vihloo. Hammas alkanut särkeä jatkuvasti, syvä reikä kyseessä. Menee varmaan juurihoitoon :(
Kysymys kuuluu, onko hammaslääkäri velvoitettu tekemään uuden paikan/juurihoidon ilmaiseksi koska ensimmäinen paikkaus epäonnistui? Kellään kokemuksia? Vituttaa TODELLA maksaa yli 400€ tyhjästä...
Kommentit (44)
Mulla on myös irronnut paikka nopeasti, ja olin käynyt yksityisellä. En maksanut uudesta paikkauksesta mitään. Myöhemmin selvisi, että paikkauskohta on sellainen ettei siinä paikka tahtonut pysyä. Myöhemmin takahammas poistettiin kun sitä hammasta olisi pitänyt paikata parin vuoden välein. Poiston maksoin itse.
Kunnallisella paikattiin hammas ja se tulehtui pian. Päivystyksen kautta juurihoitoon ja sen lystin sain maksaa itse.
Juu. Mulla kävi Hyvinkäällä yhdessä yks hammaslääkäri-vo:lla niin että se ukko hajotti hampaista yhden rakenteen, ei sanonut asiasta mitään, oli vaan hoitajan kanssa vähän omituisen oloinen. Millään muulla tavalla ko seikka ei ollut voinut hajota. Hoidatin kuntoon muualla.
Julkisella puolella Naantalin tk:ssa hml-ukko sementoi hampaiden luonnollisen välin täysin umpeen. Tämä kyllä aiheuttaa purennassa hampaille rasitusta, siis kiinnitysrasitusta. Jos hampaat olisi tarkoitettu kiinteäksi levyksi, luoja olisi ne näin luonut. Kun huomasin sementointovirheen, tein valituksen, ja kas, ukko teki "takuukorjauksen". Joo, no, kumpi tässä oli tyhmä? Ukko laittaa hammasvälin alapinnasta ikeneen asti tukkoon ja kuvittelee, että näin ha ei toi asiakas kitään snaijaa? Hah. Varsinainen hammaslääkäri, kun ei hampaiden luonnollisesta olemisesta mitään välitä!
Vierailija kirjoitti:
Julkisella käydessä paikka irtosi viikossa ja mitään korvauksia en saanut. Menin sitten yksityiselle.
Ei siitä korvauksia saa, mutta voivat paikata sen maksutta uudestaan. Minulla julkisen puolen oma hammaslääkäri paikkasi uusiksi yhden hampaan, kun hänestä akuuttihammaslääkärin tekemä paikkaus ei ollut kunnollinen. Siitä ei veloitettu, ainoastaan muusta samalla käynnillä tehdystä työstä. Akuuttihammaslääkäristä meni tietysti normimaksu silloin aikaisemmin.
No, kunnallisella,on käynyt minulle ihan samoin kun ap:lla, menin kunnallisen päivystykseen alunperin ja siellä,hiottiin hammasta ( muka purenta korkea ja aiheutti säryn).Seuraavana päivänä armoton särky uudelleen, koko hammas jouduttiin vetämään pois.Päivystävällä lääkärillä käynti oli yhtä tyhjän kanssa, pahensi vain tilannetta.