MAALISmasujen tiistai
Kommentit (49)
Hän ei kuulemma mene kouluun ollenkaan. Sanoin, että tottakai menee. Hän sitten kertoi kuinka mä saan ekana päivänä viedä hänet koululle ja hakea, mutta siitä lähtien hän kulkee sitten yksin. Minä sitten kiljumaan kauhuissani, että eihän se nyt käy, äiti ei sua yksin uskalla päästää kulkemaan. Lapsi katsoi mua ja sanoi, että " Nonnih, just ton takia mä sanoin, etten mene sinne ollenkaan!" :D Reppana.. Ei tiijäkään mihin perheeseen syntyi, minä vahdin vielä, kun kolmekymmentä täyttää.. ;)
Kolmas maalismasu jo syntynyt, ONNEA TITSI!! Ja rouvalla supistaa, Jouhistakaan ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään, vai onko menny ohi!? Niin se vaan tosiaan kohta kaikki ollaan jo ihan kalkkiviivoilla, (nää muutamat vaan on ottanu varaslähdön;)), ja kovasti on itselläkin synnytys alkanu jo pyöriä mielessä ja unissa.
Vettä menee täälläkin litrakaupalla, ja yöllisillä vessa reissuilla on ihan pakko aina juoda mukillinen, ja silti aamulla on suu ihan kuiva. Jääpalat jätän kuitenkin suosiolla mukinpohjalle:) Esikoispoika just eilen illalla ihmetteli, ett kuinka mä voin nousta niin monta kertaa pissalle, ennenkuin nukahdan. Ja siis käyn toki kyllä yölläkin, mut silloin sentään väliä wc-reissuilla se pari tuntia.
Papuko se suunnitteli juhla-ateriaa? Täytyy varmaan kohta itsekin tyytyä siihen itselaitettuun vaihtoehtoon. Me ollaan oltu miehen kanssa menossa ulos syömään ja iltaa istumaan ihan kahdestaan, jo useamman kerran, nyt kun vielä päästäis kahdestaan, mut joka kerta kun ollaan oltu menossa, on tullu jotain ettei ollakkaan sit päästy, töitä, ei lapsenvahtia jne... ja kohta tää vauva on jo syntyny, ja sit ei ainakaan ihan hetkeen mennä mihinkään.
Nyt täytyy mennä pepunpesuun...
Petriina
Miten te nyt noin pitkiä pinoja olette saaneet aikaiseksi?! Minä kun en ikinä vie täällä palstatilaa, kiltisti taustailen ;D Pinoa lukiessa vierähti tovi...
Tappi;
jotkut koirat ei välitä edes siitä, ettei niillä kulje enää henkikään. Kieli sinisenä kiskotaan, eikä edes huomata jos vähän pyörryttää. Sun koiruus taitaa kuulua tähän lahkoon :) Meillä on koiralla kuristava nahkapanta, mutta jos se on vetotuulella, niin vetää kans (ei kyllä ikinä vedä niin, että henki vinkuu). Tosin ei vedä mua vaan miestä. Napakka käsky kyllä riittää normaalisti, paitsi kun koiralla on kakkahätä. Miehen kärsivällisyyttä hurtta testaa usein lenkillä, mulle ei uskalla temppuilla. Se tietää, että äiti kyllä ilkee huutaa muiden kuullen ja kunnolla huutaakin, jos on tarvis.
Muidenkin koirat ovat kärsineet pakkasesta tavalla tai toisella (paitsi Tapin lappalainen ei vissiin oo moksiskaan). Meillä koira kärsii lähinnä lahkeellisesta toppahaalarista. Mikään ei oo sen inhottavampaa, paitsi kurapuku... Tarpeet se sentään suostuu tekemään pakkasesta huolimatta ja puvusta. Villapaita ja mantteli on sen mielestä sentään ok.
Veden juomisesta:
Mulle tuli kans mieleen lapsiveden vaihtuvuus. Lisäksi ainakin itse oon ruvennu hikoamaan nukkuessani, vaikkei huone ole edes kuuma. Sit pitääkin jokaisella vessareissulla juoda. Maito on ihanaa! Normaalisti en juo sitä muuta kuin kahvissa ja kaakaossa. Nyt menee puoli litraa kerralla. Lieneekö kalsiumin puute?
Maidon lisäksi voisin elää ananaksella ja fitness-muroilla. Niitä tekee mieli koko ajan. Niitä mä kyllä syön myös ollessani ei-raskaana :)
Gallupin kysymyksiä en tarkkaan muista, mutta alusta asti mies on haaveillut lapsista; haluaisi jalkapallojoukkueen verran. Tää kaksi on meille kyllä ihan riittävä määrä! Oltiin " sovittu" synnytyksen jälkeen, että uutta yritetään kun poika on vuoden. Tärppäsi heti, niin kuin esikoisenkin kohdalla. Ihaninta tässä raskaudessa on lyhyt pahoinvointi, ei kiinnikekipuja (niitä mitä esikoista odottaessa tuli öisin kyljeä kääntäessä), jne. Kamalinta on herkästi kipeytyvä alaselkä, liikunnan rajoittuminen, ja yhdistelmä kova pakkanen+toppavaateviritelmät+kenkien kiinni sitominen on helvetaa! On siis niin lumiukko-olo, ettei oo tosikaan. Kylläpä olikin viimeksi helppoa olla viimeisillään raskaana kesällä ennen kuin helteet alkoivat!
Jaaha, jätän nyt teidät rauhaan. Illan jatkoa kaikille!
rimma 34+6 Huomenna poksuu!
KIITOS PAPU KUNNON NAURUISTA!!! Näen sieluni silmin tilanteen...
Ihana toi hissijuttu*NAURAA VEDET SILMISSÄ*
Juu, Päivän sana vois olla mansikka, ananas, vesi ja maito, ai niin ja appelsiinit ja tuoremehu. Mun ruokahalut on joku vienyt melkeen kaikki on pakko syöntiä :/ Sitten kun pakolla tänäänkin päivällä söin niin sen jälkeen nukahdin sohvalle. Iltapäivällä oisin taas nukkunut, mutta oltiin autossa ja kylässä jne :( Nyt on jo aika väsy saa nähdä miten yö menee kun on väsy ja kuitenkin janottaa/pissattaa. Sitten on maha ihan kipee kun on heränny jo pari kertaa siihen, että pissattaa, eikä jaksa lähteä veskiin, joka on noin 2metrin päässä sängystä :D
Janosta.. jos nyt janottaa, niin odottakaapas kun on imetys menossa. Se jano onkin sitten ihan toinen juttu. Suosittelen pitämään juomista jokapaikassa, vaikka siinä kun imetätte niin jossain lähellä, koska se on ihan toivotonta, itseä alkaa ahdistaa jos janottaa ja imettää eikä saa itse suutaan kostutettua. Litran kannu vettä hulahtaa alas sekunnissa ja kohta on taas jano. Tosin on se nytkin, mutta sitten se on vielä isompi se jano.
Äitiyspäivärahasta on mullekki tullut jo päätös alkuvuodesta ja laskettu aika on 12.3. Kantsii varmaan kysellä sielät Kelasta sitä jos ei oo vielä kuulunut.
Mutta nyt nukkumaaan
t.punkeli
Mieheni äsken tuli sanomaan, et mun pitää olla hiljempaa kun poika nukkuu... :) Täytyy kyllä myöntää että nauroin aika makeasti (ja vissiin aika kovaäänisestikin sitten) tuolle Papun hissireissulle. Heh!! Nauran vieläkin ihan vedet silmissä ja loppua tälle nauramiselle ei tunnu olevan ihan lähi main... :D
Kauniita unia kanssasisaret!!
Hanna
Että osaa tuo pakkanen tuntua luissa! Ei oo tottunu tälläsiin -25 pakkasiin vielä!
Jotain galluppia oli... tässä nyt ulkomuistista:
Eli meillä kävi kans vähä sillee et jussina unehtu nuo varmuusvälineet ja todetiin että tulee sitten jos nyt yhdestä kerrasta on tullakseen... Ja hittolainen, tuli sitten ;)
Mutta siis ihanaahan se oli uutinen saada, tosin en kiellä etteikö alkuunsa hieman hiljaseksi vetänyt :) Meillä kuopus oli sen 8kk sillo ja tosi huono nukkumaan... mutta tässä sitä on jaksettu ja ONNELLISENA odotetaan!!!
plussan tein heinäkuun alkupuolella, imetin vielä silloin ja yhdet kuukautiset kerkes olla tässä lasten välissä.
Ihaninta tässä raskaudessa oli lyhyt alkupahoinvointi! Loppui siinä viikon 12 jälkeen (ok, tullu kyl sekin lysti nyt lopussa takas... mutta...)
Ja kun on kotona ollut, on saanut nukkua päivällä!!!
Kurjinta varmaan nää samat ku aikasemmi... närästys ja liitoskivut... tuntuu et tuo alapää on kipeempi ollut mitä aijemmissa odotuksissa.
Suonikohjut tulleet riesaksi vasta nyt... ei kipeet, mutta rumia ne on :(
Ehkäisystä sen verran, että jotain pitää kyllä pohdiskella sillä saralla. Varmaankin viimeinen tää meille on ja en ainakaan nyt ihan heti perään raskaaksi edes haluaisi!!! kierukkaa tai minipilleriä tms. ollut mielessä...
Nyt sitten muihin kuulumisiin....
Uusille siis tervetuloa pinoon :)
Onnea pikkuisista maaliksista, joita siis ilmeisesti alkaa kohta enemminkin ilmaantua :)
Tänään sain sellaset supparit autossa, et mies oikee kysy et mennäänkös sittenki äitipolille päin ;) No ei menty sitten... mutta sit selvis syykin, takki joka aika iso ja väljä jotenkin kumminki kiristi ja se ne aiheutti... että siis... jos ei ala ajallaan kuulumaan ni majotun takki päällä autoon istumaan :)
Avasin siis takin ja kummasti sitten tovin kuluttua alkoi helpottaa. Mutta istuma asento kyllä aiheuttaa jo muutenki näitä supistuksia, ei tosin niin kipeitä mitä autossa sain!
Meillä olis perjantaina se äitipolikäynti, päässään ultraan :) Jännittyneenä odottelen, että mikä tuomio tulee vauvan koosta!
Muutenkin ihana nähdä se pikkuinen siellä massussa.
Meillä sitten otti ja hajos se pyykkikone ja huomenna saadaan uusi, ihanaa! Saadaan isompi kone, sellainen 7kg kone. Ihanaa, ei tarvii ihan niin usein konetta kieputtaa. Tosin... alkuun tiheemmin kyllä, et saa tuon pyykkivuoren tuolta pois.
Mutta nyt tää lähtee nukkumaan...
t. K@tju rv: 35+6
Tänään, kun miehen kanssa neuvolaan lähdettiin ja hissillä tietty alas, kun mamma on vähän iso ja raihnanen.. Kun mies avasi oven niin meinas turvalleen vetästä sinne käytävään. Oli se hissi pudonnut sitten 10cm sen kynnyskohdan alapuolelle ja siihen kompastui sitten. Minä se jäin sitä ihmettelemään ja kun ulos päästiin niin naurettiin molemmat ihan kippurassa. Meidän mamma se on jo sen verran iso, että hissikään ei jaksa kantaa! :D:D Hitto ja siinä on painoraja joku 350kg.. Hitto, jos mulla ei ois huumorintajua niin luultavasti oisin tirvassu sitä mun miestä, kert se ois silti nauranut sitä, oli se miten huvittavaa musta tahansa. Mut onneks oli. :)