Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

masussa on nyt muutaman tunnin ollut menossa sellaiset sambakarnevaalit, että äidin nukkumisesta ei ole tullut yhtään mitään. muutama supistuskin on ollut, ja niitä olen sitten kuulostellut. säännöllisiksi eivät kuitenkaan muuttuneet. tosin jännästi selkääkin särkee... mutta eiköhän tämä tästä. kunhan jossain vaiheessa saan levättyä.

miehellä kello herättää kuudelta, ja täällä on voileivät jo valmiina ja kahvi termarissa. hänelle aamu on siis varmaan ihan mieleinen...

toivottavasti te muut olette nukkuneet paremmin.

ruusunpiikki + sambaaja rv 36 tasan

Vierailija
2/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään nukuta...Oli pakko jo turvautua panacodiin tän säryn kanssa =( Jospa mie tohon gallupiin tässä vastailen ennen ku yritän tota sängynpohjaa uuestaa..

1)Kauanko ajatus vauvasta muhi ajatuksissa?

Kyllähän siitä puhetta oli ett parin vuoden sisällä vois ruveta tehtailemaan....

2)Kuinka kauan meni että +komeili testissä?

No siitä kun sitä puhetta oli ni pari kk:ta... =) Vaavi kuuli kai väärin ;)

3)Mukavinta tässä raskaudessa?

Hmmm..Ei mitää ihan älyttömiä himoja oo tullu mihinkää ja se et saa oottaa näin talvisaikaan,kesä 02 oli niiin pirun kuuma ettei olllu yhtää mukava olla raskaana..

4)Harmillisinta tässä raskaudessa?

Ehdottomasti nää lonkkakivut!!!!

5)oletko jo miettinyt ehkäisyä synnytyksen jälkeen?

Vähän joo oon puntaroinu,hormoonikierukka vois olla ihan hyvä jos ne vaan miulle semmosen laittaa..

Noin ikkee..Nyt pakko nousta välillä ylös.Kassellahan jos sitä vaika taas myöhemmin vois hetken istahtaa.

mamis 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan lepäilemässä, liitän tähän sunnuntai-iltana kirjoittamani sepustuksen, joka jäi lähettämättä, kun läppärin yhteys alkoi juuri sopivaan aikaan pätkimään.

sunnuntai, 4.2.07

Täällä omaa napaa. Vietin päivän äitipolilla ja tultiin tossa kahdeksan maissa kotiin. Minulla on ollut supistuksia jostain viikolta 20+ alkaen ja viimeaikoina niitä on tullut paljon ja ne on muuttuneet jo hyvinkin kirpakoiksi. Ajattelin jo loppuviikosta, että pitäisi mennä varmaan näytille, mutta jahkailin ja jahkailin. Viimeyönä (la-su) supparit muutuivat sitten säännöllisiksi ja aaltomaisiksi, niitä tuli 10-12 minuutin välein ja odottelin kuitenkin aamuun ja vietiin poika mummolle hoitoon ja itse äippäpolille näytille. Viikkoja minulla on 32+1, jotenkin olin itse siinä uskossa, että niitä on 34+, huomaa, että tässä tokassa odotuksessa ei ole ihan niin hyvin viikoista kärryillä...

Matkalla supparit alkoivat tulemana n. viiden minuutin välein ja sairaalassa piirtyivät hyvin (ikävä kyllä) piirturiin. Näytteet oli puhtaat, kuten aina. Vauvan sydänäänet oli hyvät koko ajan ja liikkeitä tuli koko ajan. Sain Bricanyl (?) ruiskeen, joka hillitsee supistuksia heti käyrältä päästyäni, lääkäri antoi puhelimitse luvan, kun ei itse heti ehtinyt paikalle. Se auttoi hyvin, tosin aiheutti sivuoireena vapinaa, mutta se nyt on pientä.

Lääkärin tullessa supistukset olivat rauhoittuneet (en edes muistanut, miten hyvältä voi tuntua, kun ei kokoajan kirpaise!) ja tehtiin ultraus ja sisätutkimus. Kohdunsuu oli onneksi pysynyt kiinni ja toivotaan, että pysyy vastaisuudessakin. Jäin tarkkailuun ja sovittiin, että jos supparit pysyy poissa, eikä mitään poikkeavaa ilmaannu, pääsen yöksi kotiin. Käyrää otettiin vielä pari kertaa ja näytti oikein hyvältä. Illalla mies tuli pojan kanssa vielä käymään ja tuomaan joitain tarvikkeita ja pääsinkin heidän mukana sitten kotiin. Nyt en saa nostaa mitään, enkä puistella, enkä kantaa, eikä mitään äkkinäisiä liikkeitä. Saas nähdä miten sujuu, kun kotona on vilkas taapero ja mies reissussa työn puolesta. Anoppi tulee onneksi ainakin ylihuomenna hoitamaan poikaa. Koti saa nyt luvan kanssa räjähtää, välillä vieläkin tulee niin kirpakoita supistuksia, että on ihan ok vaan istua/maata.

Jos vauva syntyisi nyt (viikolla 32+) olisi matka kuulemma helsinkiin ja olikohan se viikolla 34 saisin jo synnyttää EKKS:ssa. Kätilöt kyllä toivottivat minut tervetulleeksi takaisin vasta viikolla 38 =). Henkilökunta oli siellä tosi mukavaa ja lääkärikin kertoi meille tulokkaan sukupuolen, oli vissiin niin helpottunut tunnelma, kun ultrassa nähtiin, että kohdunkaulan tilanne on ok, niin suostui kertomaan ja näyttämään =). Painoarvioksi antoi laskettuna aikana 3500g, eli n. puoli kiloa keppeempi ois kun esikoinen. Tosin painoa on minullekin kertynyt aikapaljon vähemmän nyt tätä kakkosta odottaessa.

Ihme juttu, että viimeviikolla minä sain itsestäni irti sen verran, että pesin ne vauvan vaatteet odottamaan ja eilen pakkasin pojan hoitokassin ja oman sairaalakassin. Tulikin äkkiä tarpeeseen.

Mutta nyt vaan lepään ja koitan ottaa rennosti. Huomaan, että heti kun hermostun, alkaa heti supistelemaan. Onneksi se lääke toimi! Ja jotenkin tuli tosi kiva olo siellä äippäpolilla, kun se henkilökunta oli laidastaan nyt niin kivaa ja kuulin päivän aikana kaksi kertaa oikein terhakkaa vastasyntyneen huutoa/itkua saleista =). Oli jotenkin tosi herttaista. Yksi varsinkin karjahteli kuin leijona ja vielä aika pitkään=) Sitten vaan ykskaks hiljeni, taisi päästä rinnalle.

No mutta, palaillaan huomenna, teksti voi olla tavallistakin sekavampaa, mutta oli vähän sekava päivä.

-Tommoiset oli tunnelmat sunnuntai-iltana kotiin tultua. Eilinen meni lepäillessä ja asioita järjestellessä, päivä oltiin pojan kanssa kahden ja meni ihan hienosti, iltapäivästä tuli appiukko tekemään lumityöt (oli satanut taas ihan törkeesti lunta) ja äitini tuli viihdyttämään poikaa ja tekemään kotihommia. Pikkuisen vaatteet on nyt sitten silitetty odottelemaan, se homma jäi viikolla vielä kesken.

Tässä nyt keräillään päiviä ja viikkoja kasaan ja mennä hissutellaan pikkuhiljaa. Vauva muuttui jotenkin konkreettisemmaksi ja nyt on jo sellainen olo, että hyvin tämä tästä menee. Viimeyönä ei tullut supistuksia ollenkaan, mutta heti kun nousin, niitä pikkuisen alkoi taas tuntua.

Eipä tässä muuta, palailen varmaan myöhemmin, anoppi tulee hoitamaan poikaa ja minä sitten makailen ja surffaan sohvalta käsin netissä, jos tuo läppäri tavoittaa taas yhteyden... =)

Terkuin Kashmir 32+3 (vissin)

Vierailija
4/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kashmirillahan on ollut hurja viikonloppu! Nyt ota rauhallisesti ja jallat ristissä. Me taidetaan tosiaan jäädä tänne tappertin kanssa kahdestaan...

Obsidanin syönti pitänee kohta lopettaa, kun tulee huonoa oloa ja vatsakin on sekaisin. Vielä kuitenkin yritän tuota syödä, jos olo muuttuu pahemmaksi niin pitää yrittää saada hemppa nousemaan ruokavaliolla.

Tiitiäisellä on koko ajan hikka, massu vaan hyppii tahdikkaasti, kun toinen siellä hikkailee. Eilen vihlaisi tuolta alapäästä ihan niin kuin ois käsi sieltä tullut pihalle, näinköhän tämäkin syntyy teräsmies asennossa niin kuin esikoinen :).

Ulkonakin on kova pakkanen, joten ulkoilu jää. Miten ihmeessä mä saan pojan päikkäreille, hyviä ideoita otetaan vastaan! Ja mitä ihmettä me tehdään sisällä, dvd-soitinkin on rikki...

möhkis ja tiitiäinen 33+4

Vierailija
5/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni penkin alle!5v itki,yski ja valitti koko yön ja 2v kömpi potkimaan meidän väliin+mun wc juoksut...

Täällä siis matelevaa aikaa kulutan ja kun mies puolilta päivin tulee,ovi käy ja mä meen=)

Mä en kestä ollenkaan tätä pakosta kotona oloa,kun ei edes ulkoilemaan pääse lasten kanssa,tukehdun=/

Möhkis!Ootko koittanut Floradixin kräuterblutsaft rauta juomaa???

On tosi tehokas ja ei laita vatsaa sekaisin/umpeen kuten apteekin synteettiset rauta lääkkeet.Maisuu kyllä pahalta(ainakin mun mielestäni)makealta tiivistemehulta mutta tehoaa!!!!!!!

Saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista sekä marketeista.Aika kallis mutta ehdottoman hyvä.

Vauva muljaa edelleen masussa.Koska tulee ne rauhallisemmat päivät?Ei ainakaan tarvii liikkeistä olla huolissaan=)

Kanan lento->siis mun muisti!Jollain oli ollut kurja sunnuntai päivä!Nyt vaan rauhallista eloa ja toivotaan että vauva vipyy vielä tovin vatsassa!!!

Voimia lepäilyyn!!

Kun kerran kotona oleskelen,varmaan myös luen/kirjoittelen päivän aikana!

Nyt poistun toviksi!

L+5+rv 33+

Vierailija
6/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raato tai raatoakin raadompi. Jos ei Leannalla ollut hyvä yö, niin ei täälläkään *halauksia*. Millon piti juosta vassassa, millon niistää nokkaa ja kuopuskin herätti muutamaan otteeseen.

Nyt pitäis laittaa itseni ihmisen näköiseksi ja käydä siellä hammaslääkärissä. Joku pikku juttu vaan, en viitsis sen takia siirtää taas viikolla. Jos sitten loppupäivän makoilis. Mieskin tulee tänään, jippii.

Toivottavasti tää ei nyt laukaise taas astmaa, yhtään ei huvittais Marian päivystykseen mennä, kun eivät vissiin sinne Kättärillekään ota. Muistuu elävästi mieleen kuopuksen aikainen poskiontelotulehdus, se oli kyllä todella sitkeässä.

Kuumaa naamaan ja tukka ojoks, palaillaan.

Kashmir: lepoa vaan ja jalat ristiin, jaksuja.

-m- ja Hippu rv 35+6

Vierailija
7/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelontulehdus ,ihan kierteeksi asti!Punktioilla peloiteltiin!

Joka raskaudesta söin ainakin 5 kuuria poskionteloihin=/

Ja tytöillä kaikilla oli korvakierteet....

Ekasta pojasta sairastin useamman keuhkotulehduksen ja kun mulla aikanaan,nuorena,oli jotain astman tapaista,hoidettiin mua astma lääkkein.Ja pojalla korvakierre...

Viitosesta en sairastanut,en syönyt kuureja ja ei oo ollut mitää tulehduskierteitä.

Nytkään en oo kuureja jotunut syömään,olen ollut ihmeen terve.Onkohan ees nuhaa ollut tän raskauden aikana,en muista!

Toivon ettei vauvakaan sitten tämän mun logiikan mukaan sairastele.

Joskus jollekkin lääkärille mainitsi epäilystäni että omat sairastamiset ja lääkekuurit heikentäneet vauvojen vastustuskykyä ja hän nyökkäili,ei sanonut juuta ei jaata mutta nyökkäili...

Halaus myös sulle sinne Masuli ja parempia öitä!!!!!

Leanna

Vierailija
8/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan mä ainoo joka olis saanu nukuttua oikein loistavasti JOS ei olis tarvinu käydä 7x vessassa! Ja lisäks käyttää koiria kertaalleen tarhassa (onneks ei tarvi kun avata takaovi ja odottaa kolme minuuttia).

KASHMIR;

Huijui, koivet ristiin ja päälles seisomaan het! Kuulostipas taas tosi hurjalta tuokin reisu...huihuijui, onneks ne lääkkeet tehoaa! Nyt sitte vaa muistat levätä oikein niinku oikeesti!!

MÖHKIS;

Musta tuntuu kans et me pidetää vikat bileet ihan kahestaa..noooh, mut ei se mitää, tuo sä pullat ja sima ni mä tuon kakut ja suolaset..kyllä me täällä pärjätää. Lähtää sit yhes synnärille.

( . ) Sitä mä en tiedä taaskaan miten päin tuo Puksuli tuolla on, mutta jotain ilkeetä (isäänsä tullu selvästi) se eilen mulle teki. Alamasua vihlo ja kivisti NIIIIN pirusti että väliin ei voinu hengittää kunnolla, kuitenkaa ylävatsa ei kovettunu..oisko se kuitenki voinu olla napakampi supistus? Näitä tuli nimittäin muutamia illan aikana, ihan sohvalla lojuessakin, sitte ne siitä ajan myötä helpotti ja loppu. Samanlainen kivistys kun yöllä istumaan noustessa, mutta nää tuntu ihan vaan alhaalla, yöllä kivistää koko vatsaa..alaselkääkin jomotti jonnii verran. mutta sekin siitä sitte hävis kun lojuin sohvalla koira lämpötyynynä (ei, se ei ollu mun ala se koira).

Ehkä eilinen sitte oli liikaa kun imuroin, hain puut, tein lumityöt ja lenkitin koiran..vaan toisaalta, eikös niitä suppareita näillä vkoilla kuuluis jo vähän alkaa tullakin?

Nyt on sitte ulkona -24 mittarissa joten eipä liikoja huvita sinne mennä..ei sen kylmyyden takia, mutta kun yksin on tylsää - lappalainen tuolla olis onnessaan lähössä, mutta kun se vetää niin paljon että tekee jo sillä masuun huonon olon.

RIMMA - huomaatko, se ei oo oppinu vieläkään kulkemaa kiskomatta - uskomaton!!

Ajuria tuonne on ihan turha viedä muuta kun tarpeilleen.

Sen sijaan mun auto raasu on seissy taas pari pvää ja sitä olis pakko ulkoiluttaa..funtsinkin että jos lämmittäs rassukan kotona ja kiitäis sitte kutosta pitkin kohti Prismaa kaupunkii...siellä se raasu vois oleilla vapaasti lämpimässä hallissa sulamassa kun mä ostelisin viimeisiä tarvikkeita (onkohan Lpr:n Prismassa imetysliivejä? sellasia halpiksia??)..sitten vois lämpimällä koslalla hurauttaa takas kotiin :) sais autoraasukin vähän liikuntaa.

Näin suunnittelee Tappert ja Puksu 35+2

Vierailija
9/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös nukkunut oikein hyvin, nukuin eilen myös aamupäivä unet ja iltapäivä unet :/ Nukkuessa en oo kipee, paitsi jos yritän kääntyä, niin se kääntyminen käy kipeää. Veskissä saa toki rampata ja se on aika kankeaa liikehdintää silloin öisin, onneksi ei oo pitkä matka. Sujuvat unenlahjat takaa sen, etten jää öisin valvomaan ja unta odottelemaan.

TAPILLE tiedoksi: Aika pienestä prismasta minäkin omat liivini ostin noin kuukausi sitten, joten eiköhän niitä ole siellä teidänki prismassa. Triumphin mamabell soft oli merkki ja hintaa noin 25 eyröä. Ihan ok, ostan sitten myöhemmin kaarituelliset ja käytän näitä kotona/öisin. Mies sano(oli ilmeisesti lueskellut tätä palstaa jossain välissä ;))) , että eihän niitä öisin tarvi, mutta ehkäpä pari yötä maitokylvyssä saa miehenkin mielen muuttumaan :P Kun joskus sitä maitoa pukkaa läpi vaikka olis liivit ja imuja sisällä niin paljo ku mahtuu.

Meille saatiin eilen sisälämpötilan mittaus systeemit(jotku sellaset härvelit) laitettua lopullisesti paikoilleen ja aamulla oli ihastuttavan lämmintä, tosin yöllä oli tukahduttavan kuuma, kun tuolla miesväellä on niin kylmä aina öisin .. tai sitten mulla on kuuma öisin ;) Mulla oli silloinkin kuuma yöllä kun aamulla mittari näytti +13 sisällä :D Tosin ei se kylmyys tunnu silleen kun tuo leivinuuni on tuossa olohuoneen ja keittiön välissä, sitten jos istuu pitempään tässä koneella niin alkaa hieman tuntua viileältä, ei tosin enään kun tässäkin on nyt parisenkymmentä astetta lämmintä, kun on kaikki vehkeet toiminnassa.

En sitten uskaltanut lähtiä tänään shoppailemaan kun eilinen oli niin väsynyt päivä, eikä se ois kovin herkkua ollut kun tuolla kaupungissakin näyttää olevan pakkasta -28 astetta, meillä mittarit näyttää -31 :/ Sen verran pitänee ulkoilla kun juoksee pannuhuoneeseen heittämään puita pesään, ettei talo jäähdy ihan kokonaan kun illalla pitää mennä käymään äiteen luona sekä miehen kummipojan synttärirääppiäisillä.

Mutta nyt jatkais ompelua kun on taas kykenevä siihenkin.

t. punkeli 35+1 34 päivää jäljellä...

Vierailija
10/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta mittarissa -30,9 ja aurinko paistaa :) Aivan ihanan näköistä tuolla ulkona, ei mullakaan ole sinne asiaa kun lapsetkin ovat tässä kotona.

Kashmir: No jo on sullakin ollut jännittävä sunnuntai. Nyt vielä muutama viikko lepoa ja rauhallista eloa!

Rautamehu..se minkä Leanna tuossa mainitsi niin on mun mielestä kans ihan ehdottoman hyvä, vaikka nyt taas välissä Obsidania syönkin, sen mehun maku on jotain aivan kauheeta mutta pieni kulaus vettä päälle saa kyllä sen pahimman maun huuhdottua pois..tai jos ottaa C-vitamiini porejuoman kanssa niin sen juo siihen päälle niin jää hyvä maku suuhun :) tosi hyvä siis mahavaivoista kärsiville tuo mehu!

Tappi ja Möhkis: Jos mulla vanhat merkit paikkansa pitää niin kyllä mä täällä roikun vielä hyvinkin pitkään, tosin mun la tais olla aiemmin..ei, ei kun onhan meillä Tapin kans aika lähekkäin..? No mut jos mä laitan täällä vielä 42+ viestiä niin ei olisi ihme ;)

(.)Mun viime yö meni jopa yllättäen ihan hyvin, ei mitään isompaa..onhan se semmoista katkonaista nukkumista mutta nyt ei niin närästänyt yöllä. Eilen söin illasta vain jäätelöä ja jogurttia, muuta en uskaltanut ettei närästäisi. Eilen tosin supisteli kovin ja oli alamaha aivan tulessa, vihloi ja nipisteli.

Se eilinen kauppareissu sitetn meni vähän harakoille :( Enhän mä pystynytkään kävelemään siellä ja lähes kaikki jäi ostamatta kun kiirehdin vain kassalle ja autoon että pääsen takaisin kotiin, onneksi en ollut yksin liikkeellä!

Sinna 35+4

Vierailija
11/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onpa tuolla pihalla kylmä!! Näyttää olevan -24 astetta...Laitoin kuitenkin pojan ulos päiviksille, vaikka onkin nuhainen ja yskääkin on jonkin verran. Mieheni käytti poitsua eilen päivystyksessä, ihan vaan räkätauti vaivaa... En siis nää mitään estettä ulkona nukkumiselle, kun ei kuumettakaan ole ollut. Mä en ymmärrä mikä siinä on, mutta hän ei rauhoitu päiviksille sisälle ollenkaan? No nyt mä vuorasin hänet niin lämpimästi tuonne vaunuihin, et ei siellä aiankaan pitäis palella; on lampaantalja, makuupussi, kaksi vilttiä ja sadesuoja. Peitin vielä vaunujen ns. suuaukon harsolla ja laitoin vaunut todella suojaisaan paikkaan... :)

Ajattelin kirjoitella muutaman rivin ja sitten kömmin peiton alle minäkin... Yö oli nimittäin todella rikkonainen. Tosin esikko nukkui todella hyvin. Vessassa ravasin neljä kertaa, välillä piti käydä juomassa, etsin kurkkupastilleja ja heräsin pari kertaa siihen kun mua jotenkin ahdisti ihan mielettömästi!! Mieheni kello soi sitten klo 7 ja poikakin heräsi siihen. En saanut häntä enää rauhoittumaan, vaan piti nousta ylös!! Mua kun olis niin paljon nukuttanut vielä... :)

Masuun ei mitään uutta!! Ruusunpiikki(kö) se mainitsi niistä vauvan sambakarnevaaleista... Meidänkin pikkuisella on ollut kunnon karnevaalit jo useamman päivän!! :)

No nyt sitten galluppin vastailua:

1. Ajatus tulevasta pikku kakkosesta muhi mielessämme melkein heti esikoisen syntymän jälkeen... Enemmän kuitenkin aloimme puhumaan asiasta toukokuussa.

2. Plussa komeili testissä jo heti heinäkuun alussa!! :)

3. Mukavinta tässä raskaudessa on ollut:

- Pahoinvointia ei kestänyt kuin muutaman viikon (siis paljon vähemmän aikaa kuin esikkoa odottaessa)

- Turvotusta ei ole ollut kuin parina päivänä

- Eikä painoakaan ole tulltu kuin n. 12 kg

4. Ikävintä sitten taas on ollut noi kolotukset häpyluussa, liitoskivut, väsymys ja ainainen päänsärky...

5. Ehkäisyä en ole miettinyt, mutta ajattelin jotain kuitenkin ottaa. Haluan nimittäin tulevana jouluna syödä graavilohta ja sinihomejuustoa!! :) heh!! No nämä kolotukset jne. ovat olleet niin inhottavia, et ehkä kolme lasta kolmen vuoden sisällä on vähän liikaa... Jos nyt vaikka pitäisi sitten muutaman vuoden tauon. Mua ei kuitenkaan yhtään inspaa mitkään hormoonipitoiset ehkäisyvälineet, ne turvottaa ihan mielettömästi...

Kashmir: Vointeja ja lepoja sinne!! Otahan rauhallisesti ja jalat ristiin!! :)

Tappert: Kyllä minäkin saisin sairaalatavarat ihan hyvin mahtumaan inttikaappiin... Mutta ne sairaalakaapit ovat vielä pienemmät ja niissä ei ole kuin yksi tosi pikkuruinen hattuhylly. Muuten siellä on vaan naula henkarille... Eli mä otan ainakin repun... :)

Noobylle oikein paljon onnea!!

Dubbis: Ihanaa kuulla että poika voi jo niin hyvin!! Mä pidän peukkuja todellakin, että leikkausta ei tarvitsisi tehdä... :)

Oli mulla vielä jotain muutakin asiaa, mutta se nyt taas jälleen kerran pääsi unohtumaan... Ylläri!!

Hanna rv 34+1 Päivikset odottaa ja nukkumatti jo kutsuukin!!

Vierailija
12/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeasti tuo aurinko tuolta näyttäytyy, mittari näyttää 18,5 astetta miinusta. Aika kiprakka keli! Talvitakki mahtuu päälle jotenkin, vetoketjun kohdalta kinnaa kyllä vastaan niin, että kohta varmaan ratkeaa.

Oli hurjaa lukea Kashmirin äitipolikäyntiä, koita nyt pitää pikkuinen massussa vielä muutama viikko, maaliskuulle tähtäilet.

Leannallakin on ollut levoton yö. Meillä esikoinen yskii yöllä mutta se on sellaista kuivaa yskää enkä nukkuessa reagoi mutta jos vaan saisi nukuttua niin olisihan sitä siinäkin. Taitaa olla aika monella maalismasulla yöunet kadoksissa.

Eilen illalla otin Panacodin yötä vasten ja se ilmeisesti väsytti niin, että heräsin vasta puoli neljä vessareissulle. Hyvä kun pääsi sängystä ylös kun rakko oli niin täynnä. Auts.

Olen joutunut ottamaan noita särkylääkkeitä ihan lähes joka päivä. Nyt alaselkäsäryn lisäksi liitoksia särkee niin perhanasti että silmistä vesi valuu... Keskiviikkona on lääkäri neuvolassa, on kai pakko pyytää uusimaan resepti kun eihän nuo napit riitä mihinkään.

Tänään onkin sitten kouluun ilmoittautumispäivä. Esikoinen aloittaa opinahjon syksyllä ja minä menen sitten jonottamaan iltapäivällä jotta saan paperit vietyä. Kumpa saisi paikan tuohon lähikouluun, se ei ole kuulemma niinkään varmaa.

Omaa napaa vielä, mulla on maha tipahtanut ihan alas, kädellä tunnen ihan selvästi rintalastani (jee) joten närästyskin on helpottanut. Maha on kummallisen näköinen kun on ihan alhaalla.

Vertasin eilen edellisten raskauksien kuviin ja esikoisen maha oli paljon ylempänä vaikka kuva oli otettu 12 h ennen synnytystä...

Tosin jos vanhat merkit pitää paikkansa niin keikun täällä vielä yliaikaisena :)

Zeldatar 35+3

Vierailija
13/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUNKELI;

Pienestä prismasta varmaan liivejä löytyy hyvinkin, mutta toi Lpr;n taitaakin olla mini :) Etenki kun siellä on kai vieläkin remontti menossa. Nooh, täytyy käydä kattomassa. Meinasin just tulla kysymää et millon niitä liivejä pitää alkaa pitämää yötä-päivää, mut selkis sitte sekin (en mä tyhmä oo..ajattelematon vaan).

HANNA_N;

Eikö se lapsi-raasu tukehdu sinne vaunuihin kun niin hyvin toppasit ja harsonkin laitoit eteen? Mähän en mistään mitään tiedä, mutta nlan täti (puolijumala siis) sano että suuaukko kannattaa harsottaa vaan kovalla pakkasella jos vaunuihin tuulee..jos on suojasessa paikassa niin ei kuulema kannata että ilma vaihtuu paremmin..onko se näin vai noin? Missä se raja menee?? Mä taas kyselen tyhmiä kun en tiedä...sä kun tiedät niin kerropa mulle se tavoista oikee, ihan vaan tulevan varalle :)

Äääh, jos mä sain ne puolenvuoden inttikamat mahtumaan pienee inttikaappii niin parin pvän kamat mahtuu varmaan sukkalaatikkoo..ei silti, ei mulla oo muita kasseja kun toi reppu. :)

Oottelen että kaara lämpiää, sitten lähen hurruuttamaa kohti rismaa - ou jee, vieläkun muistas mitä sieltä pitää hankkia, taidan mennä tekee listaa..

Taptap

Vierailija
14/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta pukkaa täälläkin oikein olan takaa; -27 näyttää mittari. Vähäsen pitää kuitenkin kohta käydä tuossa ulkoilemassa ja koittamassa, josko nuo meidän blondiprinsessakoirat suostuisivat kakkaamaankin tänään... Aamulla olivat sitä mieltä, että heidän prinsessajalat JÄÄTYVÄT, ja kakka jäi suoleen. Pöh, sanon minä! Ja tyypit on vielä metsästyskoiria, loka-marraskuussakin vielä uivat into piukalla hyhmäisessä vedessä sorsien perässä, ja keväällä sama lysti aloitetaan, kun jäitä on vielä 80 % järven alasta (tosin silloin ei ammuta sorsia, treenataan vaan...).

Viime yö meni jälleen muutaman loistavasti nukutun yön jälkeen päin paksua pyllyä! Närästi niin pirusti, ja aina kun onnistuin torkahtamaan, näin unta nuotiopaloista, jotka jahtasivat minnuu (melkein siihen tyyliin, että notskipuille kasvaa jalat ja liekit höyryten ne juoksee minun perässä, ja minä vedätän karkuun kädet ojossa minkä jaloiltani ja mahaltani pääsen). Yritän siis nukkua nyt päivällä.

Huomenna olisi neuvola, ja vähän jänskättää verenpaineen tilanne. Vielä se ei ole ollut hälyttävissä lukemissa, mutta kun meikäläisen raskaus on mennyt lähes prikulleen kuten äidilläni minua odottaessaan, niin näillä viikoilla sen pitäisi siis alkaa kohota (huomaatteko, miten hyvin olen itseni piiskannut siihen uskoon, että se myös NOUSEE?!). Äiti olikin viettänyt viimeiset viikot sairaalassa, ja minä en sitä halua! Mutta sekin on huomisen murhe, tänään yritän olla ajattelematta sitä, tai varmasti on kaikenmaailman paineet koholla.

Muuta ei tänne. Maha on ollut sikäli kiltisti, että kovia bileitä ei ole pidetty, hikkailtu ja koputeltu vaan. Äitiinsä tullut kiltti lapsi :)

Raisa 34+3

Vierailija
15/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kashmirilla on ollut hurja kokemus, ei muuta kuin hyvin rauhassa nyt vielä sitten monta viikkoa ettei lähde syntymään vielä!!

Minäkin nukuin hyvin viime yönä, jopa liian hyvin. On kamalaa kun herää " liian myöhään" pissahätään ja sitten sattuu ja supistaa niin järkyttävästi mahaa, ettei tahdo kyetä nousemaan sängystä lainkaan kun niin kirvelee ja polttaa. huh.

Mittari näyttää täälläkin yli -20 astetta, joten ulos ei ole asiaa. LÄhdemme esikoisen kanssa ostamaan vielä puuttuvia vauvanjuttuja, siis ihan pikkutarviketta. Rattaista soittelin että haemme vasta 2-3vkon kuluttua, en halua niitä vielä tuohon eteiseen tukkimaan käytävää.... ja pinnis aateltiin koota nurkkaan tänään valmiiksi, sinne saa ainakin noi kaikki vaippapaketit ja muut roinat sitten säilöön tuosta makkarin nurkasta lojumasta.

Mä täällä hämmästelen miten te pystytte niin kovasti touhuamaan, leipomaan ja siivoilemaan, kun mulla supistelee pelkkä käveleminenkin, ja esim äskön kun koukistuin sen verran että laitoin astiat koneeseen, niin tuntui ettei ylös pääse ja jumalaton kestosupistus päälle. Olen aika turhautunut ja kun tää remontti on ihan levällään vieläkin, niin en tajua kuka noi kaikki vaatteet laittaa kaappeihin sitten kun ne on saatu asennettua, ja kuka laittaa loput keittiön astiat kaappeihin jne jne...... mä tosiaan en uskalla tehdä " mitään" nyt sen kivun uhalla, koska varmaan saisin hermoromahduksen ennen synnytystä, jos lähtis nyt syntyyn enkä saanut kotia kuntoon.... ARGH miten ärsyttävä tilanne, viimeiseen asti saa jännittää että millainen kaaos tänne jää kun lähtee synnärille.

ÄITIYSPÄIVÄRAHAPÄÄTÖKSESTÄ kyselen teiltä, mulla siis LA 11.3. enkä vieläkään oo saanut päätöstä, ja 3 krt soittanut jo Kelaan.....Huoh, taidan taas soittaa että mikä ihme siellä oikein kestää?

Tosi mielenkiintoista kyllä on lukea näitä pinoja, kaikilla tuntuu olevan niin samat tunnelmat ja kivut, mahat laskeutuneet ja alapäät tulessa :-) Toisaalta niin huvittavaa, vaikkakin myös tuskaa jos aattelee että tässä vielä pahimmillaan yli kuukausi kärvistellään.......

Sandi ja 35+2

Vierailija
16/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandi: Ei ole tullut mulle ainakaan vielä päätöstä ja la on vähän ennen sua, just vasta jotain lisäselvitystäkin sinne pyytelivät..kun laskevat niitä 6kk:n tuloja ja miettivät mistä rahasta haluavat maksaa :) Joo, että eiköhän tässä vielä kestä ens viikkoon ainakin ennen kuin mulle päätös tulee.

Niin ja Raisahan se oli tulokkaista uusin, tervetuloa vain joukkoon :)

S

Vierailija
17/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksenne MÖHKIS JA TAPPI, minä täällä teidän kanssa sitten olen ja nökötän varmaan huhtikuun alkupäiville saakka..

Neuvolalääkärilta juuri tulin: Kohdunsuu on kiinni ja kiinteä, koko mitta tallella ja vauvan pääkin on vielä irrallaan eli ei ole mitään merkkiäkään, että synnyttäisin tässä ennenkö 40+. (Aika jännä, että se noin sanoi..)

Muuten oli kaikki kohillaan eli kunnossa. :)

Nyt tarvii mennä, ruoka hellalla onpi. Miehelle evästä töihin laitan..

Papu ja Hermanni 34+4

Vierailija
18/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspäivärahapäätöksen sain aikoja sitten ja la 23.3, täällä minusta muutenkin käsittelevät hakemukset suht. nopeasti.

Mä en oikein pysty tuota rautalitkua ottamaan, kun oksennan yskänlääkkeistäkin... Pitäis varmaan ostaa spartocinea ja kokeilla käviskö se, sitä olen teininä syönyt anemiaan tai sitten ostan taas noita multitabs special 2+, kun niissäkin on rautaa ja yrittää syödä rautapitoista ruokaa.

Väsyttää, mutta poika ei osoita väsymyksen merkkejä kun ei ole päässyt pihalle energiaa kuluttamaan... Päikkäreitä siis vain kovasti toivon.

Vierailija
19/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpiikki: Täällä on ainakin jo nukuttu sinunkin puolesta. En edes tiedä miten pystuin taas nukkumaan 11-12 tunnin yöunet. Maltoin käydä kahdesti kuitenkin vessassa.

Tappi: Prismassa on kaarituettomia imetysliivejä maksaa 24.50 euroo jos oikein muistan. Ite tilasin anttilasta siellä oli 11.90 euroo. Kun ajattelin jos ostaa kuitenkin väärän kokoiset niin ei harmita kun ei ollut kalliit. Ostan sitten kun tietää koon lisää.

Sandi: Meilläkin kesti äippärahapäätös ja asumistukipäätöskin. Asumistukea eivät laskeneet sillä kun se ootti sitä äitiyspäivärahapäätöstä. Kävin kyselemässä kahteen otteeseen sitä ja olivat laskeneet sen samana päivänä kun kysyin sitä viimeisen kerran. Eivät olleet kuitenkaan laskeneet asumistukea joten odotin viikon äippärahapäätöksestä ja kävin taas kyselemässä. Taas oli tehneet päätöksen samana päivänä. Kannattaa kysellä jos ei kuulu mitään.

Kiitos teille nyt se iski tännekin kun on viikon lukenut teidän laskiaspullien syönnistä niin pitihän se ostaa hilloa ja kermaa että saa itellekin tehtyä pullia.

Omaan napaan ei uutta. Vielä mahtuu muksu kääntyilemään ja möyrimään. Tilaa on vielä ei edes tunne kaikkia liikeitä maha vaan heiluu ja keikkuu.

Onkos muilla ollut mahassa semmosta outoa värinää ihan kun kissa venyttelee ja täristää esim. jalkojaan kun oikasee ne suoraksi. En osaa tuon paremmin kuvailla mutta jännä tunne on.

Onnea Noobylle ja perheelle prinsessasta. Nyt on sitten tasaluku kun toinen maalisvauvoista on tyttö ja toinen poika. Mitenköhän on lopussa?

Tilaa taas muille eli Tapille

Dumle rv35+3

Vierailija
20/49 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kylmä oli meilläkin aamulla, että oli pakko turvautua bussin kyytiin kun menin neuvolaan. Verenpaine taas vähän koholla, mutta ei kuulemma vielä syytä huoleen. Painoa tullut 2kg kahdessa viikossa eli kilo/viikko!! Tosin nyt alkaa tuota turvotustakin oleen vähäsen, joten osa painonnoususta johtunee siitä... Muuten kaikki ihan kunnossa. Vauva potki doppleria innokkaasti!

Viime yönä taas heräsin närästykseen, uuh. Ei auttanut kuin mennä ottaan Gavisconia. Muuten nukuin ihan hyvin, mitä nyt heräsin miehen kuorsaukseen pari kertaa ja piti töniä sitä toiseen asentoon!

Kashmir: ota iisisti ja koita pitää vauva masussa maaliskuulle asti!!

Onneks meidän vauvat syntyy kevättä kohti, katselin tuolla neuvolassa kun äidit puki vauvojaan ja hiki tuli pelkästä katselusta... hyvä kun vauvasta nenänpäätä näkyi kaiken sen vaatteen ja viltin alta.

Despelote, rv 34+2