Mies höpisee naimisiinmenosta. Mutta mitään konkreettista ei tapahdu
Olemme olleet 8v avoliitossa. Ollut puhetta että joskus naimisiin. Otse otin ensimmäisenä asian puheeksi, että koen naimisiinmenon tärkeäksi. Mies sanoo että haluaa elää loppuelämän kanssani. Aluksi sanoi ettei koe naimisiinmenoa tärkeänä, mutta on alkanut puhua että haluaa kanssani naimisiin, ja se kyllä toteutuu joskus.
Olen yli 40v enkä koskaan ollut naimisissa ja koen nailisiinmenon tärkeäksi kun rinnallani on oikea ihminen.
Pari kolme vuotta ollut asiasta puhetta. Itse odotan että mies esittäisi sen tärkeän kysymyksen jonka jälkeen hommat pannaan rullaamaan, eli sormusten katselut, häiden ajankohdan lyöminen lukkoon, suunnittelut jne.
Tänä kesänä olimme siskoni juhlissa, ja mies puhui äitini ja veljeni ja kaikkien kuullen että sittenkun meillä on häät, mennään sinnr ja sinne matkalle jne.. Äiti tokaisi että jaaa mitä,? oletko kosinut? Johon mies että no nythän mä kosin. Koin että se oli sellaista leikittelyä/ vitsiä
En usko että asiat konkretisoituu, ellen sitten itse ota taas asiaa puheeksi ja ehdota että aletaanko suunnittelemaan häitä. Minulle riittäisi että mies esittäisi kysymyksen vaikka saunanlauteilla, en mitään polvistumisia odota. Ja pienellä porukalla maistraattihäät, en halua isoja häitä enkä laittaa rahaa häihin, en halua hössötystä ( eikä mieskään halua).
Olen itse täysin valmis naimisiin. Miten tästä voisi vinkata että odotan kosintaa? Vai onko sitten niin että reippaasti pttaa asia esille ja keskustella eikä lapsellisesti osotella kosintaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Miehelle naimisiin meno harvemmin merkitsee mitään. Se on naisten juttu. Mies on mielummin menemättä naimisiin ja sanoo siksi naiselle mitä tämä haluaa kuulla.
Niin, miehelle merkkaa vain siittäminen. Mutta ihmisyyteen kuuluu myös empatia ja toisen huomioiminen, sen ymmärtäminen että nainen ei ole siittäjä ja tarvitsee muita asioita, jne. Jos mies failaa tässä, hän ei ole kykenevä parisuhteeseen, puhumattakaan aviosta tai isyydestä. Vaistoillaan toimiva isä siittää tai häpäisee seksuaalisesti myös lapsensa. Se ei kuulu ihmisyyteen
Kyllä se vaan niin on, että jos nainen haluaa kosintaa ja mies venkoilee, niin naisen ei kannata kosia. Siitä sitten miettimään, suostuko vaan sun mieliksi, kiitos ei. Tai asettaa miehen kiusalliseen tilanteeseen.
Olen itse tämän saman ongelman edessä. Lapsikin löytyy. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos ei miestä sen vertaa kiinnosta naisensa tarpeet ja toiveet , että saisi järkevässä ajassa kosittua, niin sitten pitää alkaa työstää eroa. Mieluummin kuin kosia itse. Tämä sitä tärkeämpää, mitä epävarmemmalta mies vaikuttaa.
Itse olen odottanut jo liikaa, mutta en nyt muista syistä jaksa vielä erota. Seksi on loppunut jo kuukausia sitten, koska minua ei enää huvita. Tämä ei ole mitään manipulointia vaan ei ihan oikeasti enää kykene. En halua päästää miestä kovin lähelle henkisesti, koska valmistaudun eroon. Miestä näyttää vaivaavan asia, muttei hän silti tee millekään mitään. Alan uskoa, että hän haluaa erota. Olen ehdottanut terapiaa ja kaikkea. Ei. Eli erohan se tästä tulee.
No mikä ihme siinä on että kaikessa muussa voi ja pitää olla tasa-arvo mutta kosiminen on aina ja ainoastaan miehen tehtävä? Mitä menee pilalle jos nainen tekee sen? Miten homma hoidetaan kahden naisen sateenkaarisuhteessa, pitääkö pyytää toisen veli puhemieheksi?
Ja selvyyden vuoksi, ennen virallista kosintaa kannattaa puhua käytännönasiat kuntoon ja kysyä sopiiko että kosin. Näin siitä riippumatta kosiiko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ehkä ajattelee jo että olette kihloissa, kun naimisiinmenosta on kerran puhuttu.
Kannattaisi miesten niitä aivoja käyttää. Kosia jos naimisiin haluaa. Ei pitäisi kauhean vaikeaa olla ellei täysi tollo ole.
Eikö kihloissa olla silloin kun on sovittu että mennään naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä elät jotain some/prinsessaunelmaa, että mies kosii. Nostat kissan pöydälle, että haluat mennä kihloihin ja sopia hääpäivän ja aloittaa häävalmistelut.
Ei missään olosuhteissa. Jos mies ei ota suhteessa miehen roolia, tämä on ikuinen riippakivi ja tekee naisen elämästä helvettiä. Jo nyt 8v käyttänyt seks.hyväkseen - onko lapsia, ei. Onko huolehtinut perheen taloudesta, ei. Mutta pillu kelpaa, nainen pumpattu täyteen steroideja, kohta syöpä. Sitten poraa kun nainen kuolee syöpään, jotka steroidit ja seksiaddiktio aiheuttanut
EI tuollaista miestä. Jos mies ei kosi ENNEN yhteemuuttoa ja lapsia, tämä on mätä. Mädät miehet kompostiin ja kadulle
Minä lopettaisin suhteen jos mies kosisi ennen yhteenmuuttoa. Enää ei eletä 1900-luvun alussa ja osteta sikaa säkissä.
Jos hän oikeasti haluaisi kanssasi naimisiin, olisitte jo naimisissa.
Mies haluaa pitää vaihtoehdot avoinna. Ei tule menemään kanssasi naimisiin kuin kovan painostuksen alla. Kysymys kuuluu, miksi haluat väkipakolla naimisiin juuri tuon miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehelle näin:
"Hei. Annan sulle nyt seuraavan puolen vuoden ajan aikaa kosia, jos oikeasti haluat kanssani naimisiin. Teet sen sillä tavalla ja aikana, kun se itsellesi sopii. Mutta jos puoleen vuoteen ei ole mitään tapahtunut, niin oletan ettet oikeasti halua kanssani naimisiin."
Tämä on hyvä neuvo. Vuosien odottelun jälkeen puolessa vuodessa asia selviää lopullisesti ja loputon odottelu ja veivaaminen loppuu. Kummallakin on päätöksenteon aika. Sinä mietit omalta osaltasi (jos mies ei oikeasti haluakaan naimisiin kanssasi lupauksistaan huolimatta), riittääkö miestä kohtaan luottamusta jatkossa.
Ap täällä. Kiitokset hyvistä vastauksista. Pidän nyt tästö aiheesta jonkin aikaa suuni kiinni kotona, en ota puheeksi.
Tänä kesänä miehen kanssa oli keskustelua avoimesta suhteesta. Ei siis mitään sellaista että meistä jompikumpi toivoisi avointa suhdetta, vaan noin yleisesti kun omalla ystävälläni tälläinen järjestely miehensä kanssa on meneillään. Mieheni sanoi että jos minä haluaisin käydä vieraissa miehissä, hän sallisi sen eikä hän olisi mustis. Tykkäsin huonoa kun hän ei tunne samoin kyin minä, sillä itse olisin mustis enkä haluaisi jakaa miestäni. Mies ei ole ehdottanut koskaan tällaista käytöntöä, mutta kun aiheesta keskusteltiin tuli ilmi että hän ei osaisi olla mustis ja pöyristyin kun mies sanoi että nokun se olisi vain seksiä
Puheissani aloin kyseenalaistamaan miten hän oikein kokee minut ja meidän suhteen ja kuinka kevyt tämä meidän juttu nyt sitten onkaan kun moista laukoo. Mies sanoi että ajattelen asian nyt ihan väärin. Siinä hän samalla sanoi että hä tä loukkaisi jos ihastun muihin, mutta seksi ei haittaisi. Hän sanoi ettei itse halua muita ja rakastaa minua todella paljon, samalla sanoi että haluaa joskus naimisiin kanssani.
No nyt voi olla hyvä odotella ja katsoa mitä tapahtuu ja jos ei, sanon että annan aikarajan mihin mennessä odotan kosintaa jos aikoo kosia
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan puolisolleni kovin pahoillani siitä, ettei hän kosinut eikä muutenkaan tehnyt romanttisia eleitä toisin kuin monien ystävieni puolisot. Vuodet opetti, että puolisoni vihaa teeskentelyä, esittämistä, teatteria ja sirkusta. Hän on osoittanut huomaavaisuutta vähäeleisesti välittämättä siitä, miten muut tekee tai miten "kuuluu" toimia. Naimisiin päädyttiin lopulta ihan yhdessä keskustelemalla. Tuli ihanat häät ja meistä tasaveroinen ja tasapainoinen pariskunta. Romantiikkaakin on <3
Joku ihmetteli, miksi mennä naimisiin. No ei varmasti romantiikan takia, mutta ihan käytännön syistä joo. Naimisiin kannattaa mennä, jos on aikomus yhdessä pysyä ja etenkin, jos perheeseen syntyy lapsia. Tai ainakin selvittää, mitä papereita kannattaa laatia kuoleman varalta. Avoliitossa asuvat eivät aina tule ajatelleeksi, että esimerkiksi omasta kodista voi joutua luopumaan, jos ei pysty maksamaan puolison perillisille heidän osuuttaan. Perintöverotus on korkea avopuolisolle ja edellyttää tietysti, että avopuolison hyväksi on laadittu erikseen testamentti. Aviopuoliso ei peri, jos on lapsia, mutta vaikka olisi lapsia, lesken tilanne on turvallisempi kuin avopuolison.
Juuri näin. Jossain näin asiasta hyvän luonnehdinnan, että "avopari on yhtä turvaton kuin Kake ja Pena, joilla on yhteinen mopo". Miettikääpä, miten sitten käy, kun jompikumpi sairastuu vakavasti tai joutuu onnettomuuden takia sairaalaan, eikä avopuolisolle edes kerrota terveystietoja. Myös kuoleman jälkeen jää tyhjän päälle, kun omaisuus menee rintaperillisille eli lapsille. Avoleskellä ei ole edes asumisoikeutta yhteiseen asuntoon.
Minä en ole naimisissa, en ole koskaan ollutkaan. Ei kannata haaveilla, vaan olla tyytyväinen siihen mitä on tällä hetkellä. EI se avioliitto mitään takaa, että paremmaksi muuttuisi. Jos molemmilla on hinku naimisiin, sinne mennään varmaan sitten yhteistuumin. Miksei voisi elää vaikka avoliitossa?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Kiitokset hyvistä vastauksista. Pidän nyt tästö aiheesta jonkin aikaa suuni kiinni kotona, en ota puheeksi.
Tänä kesänä miehen kanssa oli keskustelua avoimesta suhteesta. Ei siis mitään sellaista että meistä jompikumpi toivoisi avointa suhdetta, vaan noin yleisesti kun omalla ystävälläni tälläinen järjestely miehensä kanssa on meneillään. Mieheni sanoi että jos minä haluaisin käydä vieraissa miehissä, hän sallisi sen eikä hän olisi mustis. Tykkäsin huonoa kun hän ei tunne samoin kyin minä, sillä itse olisin mustis enkä haluaisi jakaa miestäni. Mies ei ole ehdottanut koskaan tällaista käytöntöä, mutta kun aiheesta keskusteltiin tuli ilmi että hän ei osaisi olla mustis ja pöyristyin kun mies sanoi että nokun se olisi vain seksiäPuheissani aloin kyseenalaistamaan miten hän oikein kokee minut ja meidän suhteen ja kuinka kevyt tämä meidän juttu nyt sitten onkaan kun moista laukoo. Mies sanoi e
No niin, varaudu sitten siihen, että ukko tulee todennäköisesti pettämään sinua kun sehän on vain seksiä.
AP, jos olet vielä linjoilla niin kerrotko kuinka tässä asiassa kävi? Menittekö naimisiin vai jatkoitteko ennallaan vai lähdittekö eri suuntiin?
Ei missään olosuhteissa. Jos mies ei ota suhteessa miehen roolia, tämä on ikuinen riippakivi ja tekee naisen elämästä helvettiä. Jo nyt 8v käyttänyt seks.hyväkseen - onko lapsia, ei. Onko huolehtinut perheen taloudesta, ei. Mutta pillu kelpaa, nainen pumpattu täyteen steroideja, kohta syöpä. Sitten poraa kun nainen kuolee syöpään, jotka steroidit ja seksiaddiktio aiheuttanut
EI tuollaista miestä. Jos mies ei kosi ENNEN yhteemuuttoa ja lapsia, tämä on mätä. Mädät miehet kompostiin ja kadulle