Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies höpisee naimisiinmenosta. Mutta mitään konkreettista ei tapahdu

Vierailija
05.08.2024 |

Olemme olleet 8v avoliitossa. Ollut puhetta että joskus naimisiin. Otse otin ensimmäisenä asian puheeksi, että koen naimisiinmenon tärkeäksi. Mies sanoo että haluaa elää loppuelämän kanssani. Aluksi sanoi ettei koe naimisiinmenoa tärkeänä, mutta on alkanut puhua että haluaa kanssani naimisiin, ja se kyllä toteutuu joskus.

Olen yli 40v enkä koskaan ollut naimisissa ja koen nailisiinmenon tärkeäksi kun rinnallani on oikea ihminen. 

Pari kolme  vuotta ollut asiasta puhetta. Itse odotan että mies esittäisi sen tärkeän kysymyksen jonka jälkeen hommat pannaan rullaamaan, eli sormusten katselut, häiden ajankohdan lyöminen lukkoon, suunnittelut jne. 

Tänä kesänä olimme siskoni juhlissa, ja mies puhui äitini ja veljeni ja kaikkien kuullen että sittenkun meillä on häät, mennään sinnr ja sinne matkalle jne.. Äiti tokaisi että jaaa mitä,? oletko kosinut? Johon mies että no nythän mä kosin. Koin että se oli sellaista leikittelyä/ vitsiä

En usko että asiat konkretisoituu, ellen sitten itse  ota taas asiaa puheeksi ja ehdota että aletaanko suunnittelemaan häitä. Minulle riittäisi että mies esittäisi kysymyksen vaikka saunanlauteilla, en mitään polvistumisia odota. Ja pienellä porukalla maistraattihäät, en halua isoja häitä enkä laittaa rahaa häihin, en halua hössötystä ( eikä mieskään halua).

Olen itse täysin valmis naimisiin. Miten tästä voisi vinkata että odotan kosintaa? Vai onko sitten niin että reippaasti pttaa asia esille ja keskustella eikä lapsellisesti osotella kosintaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ehkä ajattelee jo että olette kihloissa, kun naimisiinmenosta on kerran puhuttu.

Jos on puhuttu eli sovittu, että mennään naimisiin, silloin ollaan kihloissa

Tämä nyt ei ole totta. Ennen kosintaan pitää puhua naimisiinmenosta ja muustakin. Siis jos on terve parisuhde. Tällöin tietää, että kummatkin on samalla linjalla ja muutenkin tulevaisuuden haaveet ja odotukset ovat samalla linjalla.

Kosinta on sitä keskustelua. Ei se enää ole kosinta, jos on jo puhuttu, että mennään naimisiin. Se on sitten vaan joku esitys. 

Ei herranjestas sentään. Kyllä aikuiset keskustelevat naimisiinmenosta ennen kosintaa! Ei pidä elää kuin romanttiset elokuvat, missä

Edelleen. Se normaali keskustelu on sitä kosintaa. Ne polvistumiset ovat sirkusta, jota jotkut jostain syystä elämäänsä kaipaavat. Aloittajan mies voi oikeasti kokea, että on kosittu, kun asiasta on puhuttu. Ei hän ole välttämättä tietoinen, että häneltä odotetaan sen lisäksi jonkinlaista performanssia. 

Vierailija
22/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen. Se normaali keskustelu on sitä kosintaa. Ne polvistumiset ovat sirkusta, jota jotkut jostain syystä elämäänsä kaipaavat. Aloittajan mies voi oikeasti kokea, että on kosittu, kun asiasta on puhuttu. Ei hän ole välttämättä tietoinen, että häneltä odotetaan sen lisäksi jonkinlaista performanssia. 

Edelleen, keskustelu naimisiinmenosta ei ole kosintaa. Se polvistuminen ja se sirkus on nimenomaan sitä kosintaa. Se kosinta on se ele. Sitä se sana tarkoittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä elät jotain some/prinsessaunelmaa, että mies kosii. Nostat kissan pöydälle, että haluat mennä kihloihin ja sopia hääpäivän ja aloittaa häävalmistelut.

Vierailija
24/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanot sille miehelle että sinä haluat kosinnan. Ei hän välttämättä tajua. 

Meilläkin on jo keskusteltu aiheesta ja olen siinä yhteydessä ihan kysynyt että onko tämä nyt kosinta, johon mies on vastannut että ei, kyllä mä tiedän sitten kun se tulee. 

Vierailija
25/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan tämä sama mies joka saanut samalta naiselta nuoruudessa rukkaset ja nyt ei millään uskalla toteuttaa 'haavettaan'... luultavasti on päivänselvää että uusia rukkasia ei tule, mutta on asioita minkä vuoksi miestä saattaa jänistää niin että jopa piilottelee itseään... Voi olla myös kyse eräänlaisesta kypsymisprosessista joka on kesken ja miehelle aika ei vielä kuitenkaan ole ihan oikea... mutta kuka jaksaa odottaa...

Tämä avioliitto olisi ihan mt-asia... nykyään mies näyttää villiintyneen ihan seksihulluuteen saakka joten asia voisi olla kiireellinen... ei morsiantakaan voi pitää roikkumassa jossain löysässä hirressä ties kuinka kauan...

Avioehto tai ei - ei mitään väliä - mies päättää itse miten asioitaan hoitaa. Miehellä voi olla paljon asioita hoidettavanaan... voisiko olla jopa niin että kärsii rankasta burnoutista ja yrittää parennella sitä ennen mahdollisia häitä. Parempi olisi hoitaa sitä tilaa naim

Kosinta tuli todellakin aivan puskista ja vielä mitä 'ihmeellisemmässä' tilanteessa jossa ei vain voinut sanoa KYLLÄ... tämän jälkeen voisi sanoa että tilanne lukkiintui entisestään eikä ollut helppoa ja edellytyksiä suhteen mihinkään kehitykseen senkään takia että asuivat eri maissa... (ja muitakin 'partnereita' oli 'kartoilla'??? siis todella kummallista!!!)... TODELLAKIN KUIN ELOKUVISSA jonne tämän nyt voisi hyvinkin laittaa jos vain kässärit saadaan aikaisiksi.

Vierailija
26/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluavat naimisiin? Yhdessä voi olla ilmankin. Olisiko taika siinä, että saadaan " kahleet" lyötyä ranteisiin huonoa itsetuntoa korjatakseen.

Siinä perustetaan perheyksikkö lain silmissä ja turvataan loppuelämää mm. kuoleman osalta. Miksi olisin miehen kanssa, joka haluaa vain seurustella hamaan tappiin saakka, kun itse etsin puolisoa? 

Vierailija
27/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ehkä ajattelee jo että olette kihloissa, kun naimisiinmenosta on kerran puhuttu.

Kannattaisi miesten niitä aivoja käyttää. Kosia jos naimisiin haluaa. Ei pitäisi kauhean vaikeaa olla ellei täysi tollo ole.

Vierailija
28/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies kosii niin kosinta on hänen sanaton rakkaudentunnustuksensa. Ehkä tätä merkitystä pitäisi korostaa eikä unohtaa.

Vierailija
29/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miesten niitä aivoja käyttää. Kosia jos naimisiin haluaa. Ei pitäisi kauhean vaikeaa olla ellei täysi tollo ole.

No miksi ap ei kosi? Onko hän tollo? Miten sovinistisessa maailmassa oikein vielä elätte?

Vierailija
30/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa olen, mutta yhteisellä päätöksellä. Kosittu ei ole koskaan. 

Jos ap:llä ei ole avomiehensä kanssa yhteisiä lapsia vielä eikä tulossa, niin naimisiin kannattaa leskeneläkkeen vuoksi mennä ennenkuin kumpikaan täyttää 50. 

naimisiin mennään sillä tavalla, että haetaan avioliiton esteettömyyden toteaminen maistraatista tai seurakunnalta, sovitaan vihkiaika ja sitten vihitään, kaksi todistajaa pitää olla. Kaikki muu on sitten ylimääräistä ja täysin vapaaehtoista: kuten häät, kosinnat, sormukset yms. Jos ja kun teillä on omia varoja ja omaisuutta, niin kannattaa tehdä avioehto.

Vierailija
31/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sanoisi enää mitään koko asiasta ja odottaisin rauhassa max vuoden saako se mies mitään konkreettista tehtyä. Ellei siinä ajassa mitään tapahdu niin nostaisin kytkintä.

Asiasta olette jo puhuneet, nyt on tekojen aika. 

Vierailija
32/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei näin, naiset. Älkää olko niin avuttomia, vaan toimikaa itse. Ei miehet tee tuollaisia päätöksiä yksin. 

Vierailija
33/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sua kosimasta? Siinähän sen näkee oliko mies tosissaan? 

Vierailija
34/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sanoisi enää mitään koko asiasta ja odottaisin rauhassa max vuoden saako se mies mitään konkreettista tehtyä. Ellei siinä ajassa mitään tapahdu niin nostaisin kytkintä.

Asiasta olette jo puhuneet, nyt on tekojen aika. 

Ja jos mies odottaa samaa?

Vierailija
35/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan puolisolleni kovin pahoillani siitä, ettei hän kosinut eikä muutenkaan tehnyt romanttisia eleitä toisin kuin monien ystävieni puolisot. Vuodet opetti, että puolisoni vihaa teeskentelyä, esittämistä, teatteria ja sirkusta. Hän on osoittanut huomaavaisuutta vähäeleisesti välittämättä siitä, miten muut tekee tai miten "kuuluu" toimia. Naimisiin päädyttiin lopulta ihan yhdessä keskustelemalla. Tuli ihanat häät ja meistä tasaveroinen ja tasapainoinen pariskunta. Romantiikkaakin on <3

Joku ihmetteli, miksi mennä naimisiin. No ei varmasti romantiikan takia, mutta ihan käytännön syistä joo. Naimisiin kannattaa mennä, jos on aikomus yhdessä pysyä ja etenkin, jos perheeseen syntyy lapsia. Tai ainakin selvittää, mitä papereita kannattaa laatia kuoleman varalta. Avoliitossa asuvat eivät aina tule ajatelleeksi, että esimerkiksi omasta kodista voi joutua luopumaan, jos ei pysty maksamaan puolison perillisille heidän osuuttaan. Perintöverotus on korkea avopuolisolle ja edellyttää tietysti, että avopuolison hyväksi on laadittu erikseen testamentti. Aviopuoliso ei peri, jos on lapsia, mutta vaikka olisi lapsia, lesken tilanne on turvallisempi kuin avopuolison. 

Vierailija
36/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos sinä AP kosisit sitä miestä? Nykyaika ja tasa-arvo.

Vierailija
37/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ensiksi sun pitää päättää että onko tämä sulle kuinka tärkeä asia. Jos saisit nyt tietää ettei miehesi ikinä kosi, niin jatkaisitko avoliitossa hänen kanssaan vai lopettaisitko suhteen ja pyrkisit löytämään jonkun joka haluaa samoja asioita kuin sinä? Jos jälkimmäinen, niin sinuna puhuisin miehelle ihan suoraan. Kysyisin että haluaako kaveri oikeasti naimisiin ja jos kyllä, niin millaista aikatailua ajatteli. Itse kertoisin että koska itse haluan naimisiin, niin en halua tuhlata aikaa enempää suhteessa joka ei sinne asti etene. Jos mies sanoo haluavansa naimisiin, mutta ei osaa sanoa mitään järkevää arviota, niin asettaisin itselleni aikarajan kosinnalle, jonka jälkeen lopettaisin suhteen (miestä painostamatta. Jos ei halua, niin ei halua). Aika harva mies sanoo suoraan vaikka tietäisi ettei halua naimisiin (ainakaan sen hetkisen kumppanin kanssa), vaan puhelee pyöreitä toivoen että nainen vain unohtaa koko homman. Jos taas jäisit suhteeseen kuitenkin, niin lopeta itsesi kiusaaminen ajatuksilla häistä. Mies kosii jos haluaa. Lopulta se on kuitenkin sinun käsissäsi millaisen elämän haluat ja mihin tyydyt. 

Vierailija
38/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle naimisiin meno harvemmin merkitsee mitään. Se on naisten juttu. Mies on mielummin menemättä naimisiin ja sanoo siksi naiselle mitä tämä haluaa kuulla.

Vierailija
39/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retardi mies. Odottaa että kositkin hänen puolestaan, kosii äitiäsi ja veljeäsi. Älä tuhlaa elämääsi tuollaiseen. Oksu

Vierailija
40/55 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh kosi nyt itse. Mies on laiska ja haluaa että sä houdat nämä järjestelyt. Delegoi vaan sulle kaiken. Mikä on ok koska sua kiinnostaa häät ja muut. Kosimaan nyt hop hop ja sitten ajatte sormusostoksille ja laitat miehen maksamaan ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi