Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ilkeää vanhempasi on sanonut kropastasi?

Vierailija
05.08.2024 |

Hesarissa tänään juttu aiheesta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oudon näköinen nainen. Olen harteikas.

Vierailija
2/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Vierailija
4/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elefantinpuolikas".

Vierailija
6/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voisit laihduttaa, niin uudet farkut näyttäisivät paremmilta. 166/57, ikää 16 v. Joo, jäi mieleen.

Vierailija
7/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään koskaan. Eikä kukaan poikaystävä eikä aviomieskään ole kritisoinut

Vierailija
8/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä se et voi minihameita pitää noilla polvilla, toisin kuin äitisi". Oli miellyttävä kommentti 12-vuotiaalle. Ja kyllä, äitini siis puhuu itsestään kolmannessa persoonassa. 

Vierailija
9/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpas leveä perse!"

Kumarruin ottamaan astioita tiskikoneesta. Olin 16-vuotias, painoin 50kg ja suorastaan anorektisen näköinen, mutta lantio on ollut aina leveä. Kiitos äiti tästäkin muistosta. 

Vierailija
10/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian laiha. Tätä hokivat niin kauan kuin asuin kotona. Ja sitten keski-ikäisenä kun lihoin normaalipainoiseksi, haukkuivat sitäkin.

Vierailija
11/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain teininä jatkuvasti kuulla että olin tytöksi aivan liian miehekäs, etenkin äidiltäni. Osittain haukkuminen kohdistui käyttäytymiseen ja kiinnostuksenkohteisiin, mutta he myös haukkuivat kroppaani paljon. Olin kuulemma ruma, muodoton, liian karvainen, liian iso kaikin tavoin. Vanhemmat myös pohtivat ääneen etten kai vaan ole lesbo ja muistuttivat ettei kukaan heteromies halua olla miehen näköisen naisen kanssa.

Kun sitten aikuisena kerroin olevani transmies, minulla olikin kuulemma valtavat lanteet, pehmeät ja pyöreät kasvot, ja olin tietysti ihan liian lyhyt mieheksi (172cm). Siinä vaiheessa olin jo tajunnut että heidän sanoillaan ei ollut mitään totuuspohjaa, haukkuivat vaan haukkumisen puhtaasta ilosta.

Isäni on rauhoittunut aiheesta ja tapaan häntä aina silloin tällöin, mutta äitiäni en ole tavannut vuosiin.

Vierailija
12/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini koko lapsuuteni ivallisesti kutsui pullukaksi. Kun yritin laihduttaa kutsui anorektikoksi. Koskaan ei mikään ollut hyvä. 

Vierailija
13/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini nokki mun ulkonäköä koko lapsuuteni. Hän oli itse kaunis, ja hyvin pettynyt, kun tyttärestä ei tullut kaunista. Eikä ollut riittävästi älyä pitää arvostelmiaan omana tietonaan.

Aina oli jotain kriittistä sanottavaa. Jos hymyilin, niin ai kauhia kun voi nuorella ihmisellä olla keltaiset hampaat. Tai voisitko hymyillä hillitymmin, kun sulla on tuollaiset rumat oravahampaat. Lantioni oli kuulemma "synnyttäjän lantio", mikä viittasi leveään ja kolhon näköiseen. Tissini olivat kuulemma kuin viisi lasta imettäneen riipparit 15-vuotiaana. Minä en ollut kiltti enkä hiljainen minäkään, joten vastasin, että ja kenenhän geeneistä minä olen ne perinyt! Sitten muistan kerran kun tyytyväisenä kokeilin ylioppilasjuhlamekkoa, äiti kommentoi vaan "ei pysty näyttämään hyvältä kun on tuollainen lyhyt kaula, lyhyet raajat ja leveät hartiat, näytät kääpiömittaiselta kuulantyöntäjältä" - ja minä olin tosiaan ollut peilikuvaani tyytyväinen. "Miten kaiki muut nuoret tytöt on jotenkin raikkaan näköisiä ja nättejä, ja sinä olet tommonen" "Vanhaksipiiaksi tuo jää, ei kukaan tuommoista huoli, sehän näyttää viisikymppiseltä jo 15-vuotiaana" (tuossa äiti oli oikeassa, jäin vanhaksipiiaksi kun en kellekään kelvannut) . Hoikka olin aina, liiankin, mutta sekään ei ollut nättiä koska olin luisevan laiha, en semmoinen siro ja pieniluinen.

Eniten vituttaa se, että äitini ei ulkonäkökeskeisenä ja pinnallisena ihmisenä osannut ohjata minua keskittymään muihin asioihin elämässä kuin ulkonäköön. Päinvastoin, hän jatkuvasti muistutteli siitä miten ruma olen, ja miten naisen elämä riippuu pelkästään ulkonäöstä. Ei se tänä päivänäkään tajua. Esim. mulla on tohtorintutkinto ja teen ihmiskuntaa hyödyttävää työtä lääketieteellisen kuvantamisen tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa. Mutta äidistä miniä olen vain pelkästään nolo, koska olen vanhapiika ja ruma. Hän häpeää minua ja sanoo sen suoraan.

Vierailija
14/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihduttaisit muutaman kilon niin olisit nätimpi.

Ikä 19v,  166 / 52

Sanojana äiti, joka koko ikänsä oli alipainoinen, käyttösi painoaan ja varoi, ettei vain syö mitään rasvaista. 

Vierailija
15/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sellaista mikä haittaisi vaikka se olisi ääliöitten toive.

Vierailija
16/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit roikkuu. 

Vierailija
17/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotias, 165 cm ja 53 kg, ja äitini kysyi painoani. Kun kerroin, hän sanoi, että hän on aina ollut sitä mieltä, että jos paino pääsee yli 50 kilon, niin täytyy laihduttaa. Että kyllä hänellä vaan on kauhean läski olo minun painoissani. Huomautti myös, että lihavuuteni näkee jo naamastakin, siellä sitä on leuan alla löysää rasvaa.

Vierailija
18/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olet lihonut, tai kylläpäs olet laihtunut, vieläkin jaksaa vaikka olen 56 v, antaa vanhuksen höpöttää, ei enää kiinnosta sen sanomiset.

Vierailija
19/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mulla on mummopylly ja kummalliset tissit. Olin teini-ikäinen. 

Vierailija
20/66 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi mitään. Siitä olen kiitollinen. Isä kerran arvosteli kampausta, joka oli silloisen muodin mukainen. Sekin jo tuntui tosi pahalta. Vanhempani olivat monella tapaa vajavaisia ja poissaolevia, mutta tässä asiassa onneksi viisaita. Ulkonäköäni haukuttiin koulussa nuorena, ja vanhempien iva olisi tuntunut vielä pahemmalta. Äiti vielä oli todella kaunis ja ulkonäkö on hänelle tärkeää, mutta ei silti sanonut mitään, kehui ja kannusti varsinkin kun kuuli haukuista. Olen todella pahoillani kaikkien puolesta jotka ovat sitä kokeneet<3