Suuri pörssiromahdus 2024 OffiCal
Parissa päivässä on menetetty koko vuoden tuotot maailmanlaajuisesti, Japanin Nikkei indeksi putosi 13.5% pelkästään tänään ja Helsingin pörssi on reippaassa alamäessä sekin. Kun USA:n pörssit aukeavat niin sitten vasta vauhti kiihtyykin.
Kauppalehdessä lisää asiasta ja varmasti pian muussakin lehdistössä:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maailman-porsseissa-rytisee-kl-seura…
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta itse kärkyn Nordeaa joka on tullut alas reippaasti jo perjantaina. Kohta on sen hintainen että osinkoja tulee melko mukavasti kun tuosta vielä vähän halvemmalla ostaa ja pitää sen jälkeen vain tasaisen osinkotuoton takia.
Joo, ite jouduin myymään Nordeat, kiitos Sanna rotta Marinin. Nyt makselen näitä veromätkyjä lainalla.
Minä ostin Nordeaa viisi vuotta sitte ja nyt arvo on +75 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta itse kärkyn Nordeaa joka on tullut alas reippaasti jo perjantaina. Kohta on sen hintainen että osinkoja tulee melko mukavasti kun tuosta vielä vähän halvemmalla ostaa ja pitää sen jälkeen vain tasaisen osinkotuoton takia.
Joo, ite jouduin myymään Nordeat, kiitos Sanna rotta Marinin. Nyt makselen näitä veromätkyjä lainalla.
Niin, entä sitten?
Helsingin pörssin aamun romahdus näyttää jo nyt hieman oikenevan. Saa nähdä mitä oikeastaan tapahtuu USA:n pörssien auetessa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin pörssin aamun romahdus näyttää jo nyt hieman oikenevan. Saa nähdä mitä oikeastaan tapahtuu USA:n pörssien auetessa.
Helsingin 2% romahdus
*haukotus*
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy Helsingin pörssissä kummoista pudotusta. Maailmanloppu olikin peruutettu.
Pääindeksi on tasoissa huhtikuun 2017 kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran tiedät ison pudotuksen olevan varma niin mikset shorttaa ja tienaa miljoonia?
Kyllä laskeviin kursseihin voi sijoittaa myös!
Tätä on niin vaikea ymmärtää. Saisko rautalangasta väännetyn selityksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten?
Raha tulee rahan luokse. On toi aika kiva kun minun Nordean osakkeiden arvo on noussut uuden Teslan verran muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten?
Raha tulee rahan luokse. On toi aika kiva kun minun Nordean osakkeiden arvo on noussut uuden Teslan verran muutamassa vuodessa.
Paskakikkareen verran? Vau
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran tiedät ison pudotuksen olevan varma niin mikset shorttaa ja tienaa miljoonia?
Kyllä laskeviin kursseihin voi sijoittaa myös!
Tätä on niin vaikea ymmärtää. Saisko rautalangasta väännetyn selityksen?
Myymällä lyhyeksi.
Eli myymällä osakkeita joita ei todellisuudessa omista. Jos osakekurssi laskee niin voi ostaa ne osakkeen myöhemmin halvemmalla ja antaa ne sille kenelle ne on myynyt. Ja näin tehdä voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten?
Paskakikkareen verran? Vau
Haistan kateutta äänensävyssä 😁
Romahduksia tulee aina välillä. Nyt on ilmassa merkit että tulee romahdus koska maailman tilanne on mikä on.
Euroalue on taantumassa, amerikassa työttömyys on kasvussa, inflaatio on ollut korkeaa, maailmalla soditaan.. jne
Itse olen piensijoittaja eli ei ole osakkeissa kiinni isoja summia, olen sijoittanut lähinnä kotimaisiin osakkeisiin vähän rahaa. Tavoitteena on hiljalleen kasvattaa salkun kokoa jotta sitten vanhana sieltä saisi osinkotuloja jonkin verran.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssiromahduksesta on öyhötetty joka viikko vuodesta 2009 heti, kun edellisestä selvittiin.
On toki, ja nyt se näyttäisi olevan täällä. Paljonko tippuu kaikenkaikkiaan on sitten eri kysymys mutta jo tuo Japanin 13.5% pudotus ja Nasdaqin useita prosentteja miinuksella olevat futuurit vaikuttavat nyt siltä että jonkinmoinen romahdus tapahtuu parhaillaan. Ainahan nämä menevät sykleissä jos katsot kuvaajia kymmenien vuosien ajalta.
Niin on näyttänyt monena kertanakin. Koronankin piti romauttaa pörssi ja putos enemmän kuin nyt ja senkin jälkeen jatkui öyhötys kuinka se pörssiromahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssiromahduksesta on öyhötetty joka viikko vuodesta 2009 heti, kun edellisestä selvittiin.
On toki, ja nyt se näyttäisi olevan täällä. Paljonko tippuu kaikenkaikkiaan on sitten eri kysymys mutta jo tuo Japanin 13.5% pudotus ja Nasdaqin useita prosentteja miinuksella olevat futuurit vaikuttavat nyt siltä että jonkinmoinen romahdus tapahtuu parhaillaan. Ainahan nämä menevät sykleissä jos katsot kuvaajia kymmenien vuosien ajalta.
Niin on näyttänyt monena kertanakin. Koronankin piti romauttaa pörssi ja putos enemmän kuin nyt ja senkin jälkeen jatkui öyhötys kuinka se pörssiromahtaa.
Korona aikana valtioiden taloutta elvytettiin painamalla lisää rahaa ja se raha annettiin yrityksille sekä kuluttajille. Nyt kun koronarahoja ei jaeta niin talous taantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Juuri ennen koronaa talous näytti huonolta ja romahduksen oli jo historiallisesti aika tulla muutenkin. Toki koronaelvytykset saivat aikaan valtavan pörssinousun mutta ei se reaalitaloutta juuri parantanut siellä taustalla ja nyt kun korot ovat nousseet niin on suoranainen ihme että ollaan tälläkään tasolla mielestäni. Mikä pointtisi oikein on? Että pörssit eivät ikinä romahda vai eikö pörssiromahduksella saa spekuloida?
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi että ainakin teknologia osakkeet tekevät korjausliikkeen, mikä on lähinnä hyvä asia.
Mulla on nvidiaa muutamalla tonnilla ja arvo laskenut 1500€ kuukaudessa, mutta kun katellaan ytd:tä niin yli 100%, sekä just oli q2 ja heti idiootit ostivat isolla rahalla ja trendin mukaan piti sitten jo seuraavana päivänä myydä. Nvidia on maailman johtavin näytönohjainvalmistaja sekä isoin tekoälyprosessoreiden valmistaja. Katellaan vuoden päästä, kun ollaan taas joku +100% tästäkin päivästä menty.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy Helsingin pörssissä kummoista pudotusta. Maailmanloppu olikin peruutettu.
-4.6%
Onhan tuo rajua
??? mitkä tuotot ... porukat ostaneet toistensa arvopapereita hiki hatussa alkuvuoden ja arvot saatu nousemaan +40% ja nyt tulee huonoja uutisia ja porukat myyvät arvopapereitaan hiki hatussa laskevaan kurssiin ja tullaan takaisin -40% .. "vuoden tuotot menetetty". Marjanpoimijat eivät ole edes kerinneet Suomeen tekemään tuottoja ja vuoden tuotot on jo menetetty :( Puppa on hyvin surullinen kun vasu on tyhjä :(
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_stock_market_crashes_and_bear_mar…
Kyllä niistä on puhuttu ja romahduksia on historia täynnä. Sellainen tulee aina väistämättä uudestaan eikä tässä ole mitään ihmeellistä mutta niin tulee poikkeuksetta nousukin.