Suuri pörssiromahdus 2024 OffiCal
Parissa päivässä on menetetty koko vuoden tuotot maailmanlaajuisesti, Japanin Nikkei indeksi putosi 13.5% pelkästään tänään ja Helsingin pörssi on reippaassa alamäessä sekin. Kun USA:n pörssit aukeavat niin sitten vasta vauhti kiihtyykin.
Kauppalehdessä lisää asiasta ja varmasti pian muussakin lehdistössä:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maailman-porsseissa-rytisee-kl-seura…
Kommentit (133)
Eläkesäästöjeni kannalta ihan loistava juttu. Saa ostettua halvalla lisää, ja sitten aikanaan ne sieltä nousevat ja rahantuloa ei voi estää.
Otsikossa lukee "official", nyt ollaan siis tosi kusessa!
Ja Orpo yllättyy jälleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran tiedät ison pudotuksen olevan varma niin mikset shorttaa ja tienaa miljoonia?
Kyllä laskeviin kursseihin voi sijoittaa myös!
Tätä on niin vaikea ymmärtää. Saisko rautalangasta väännetyn selityksen?
Myymällä lyhyeksi.
Eli myymällä osakkeita joita ei todellisuudessa omista. Jos osakekurssi laskee niin voi ostaa ne osakkeen myöhemmin halvemmalla ja antaa ne sille kenelle ne on myynyt. Ja näin tehdä voittoa.
Tuohan tehdään niin että pörssipäivän alussa luvataan myydä osake hintaan x ja joku ostaa ja toivotaan että iltapäivällä ennen pörssin sulkeutumista kurssi onkin alempi ja voi ostaa osakkeen halvemmalla ja toimittaa ostajalle (kun yhden pörssipäivän sisällä toimitaan).
Shorttaus voi olla yhtä kannattavaaa tai kannattavampaa kuin ostaa nousevaan kurssiin halvalla ja myydä seuraavana päivänä kalliimmalla.
Eli kokeneelle pörssikeinottelijalle on ihan sama miten pörssillä menee, aina voi tehdä kauppaa voitolla jos luulee osaavansa.
Kaikkien juppien isä ja esikuvakin on menettänyt rahansa:
Jos se on niin varmaa, niin bear x10 vaan koko omaisuus sitten
Olen sijoittanut enimmäkseen korkorahastouhin ...ainakaan ne ei ole pahemmin kyykänneet
Tavanomaista rekyyliä. Ei syytä paniikkiin.
Ostin heti avauksesta jo valmiiksi punalaputettuja tuotteita 5% - 10% alennuksella. Kiitos AP!!!
Vierailija kirjoitti:
😂
Vierailija kirjoitti:
Olen sijoittanut enimmäkseen korkorahastouhin ...ainakaan ne ei ole pahemmin kyykänneet
Korkorahastot on vähän eria asia kuin osakkeet, niin niitä nyt on ihan turha tähän ottaa.
Mulla on nyt sellainen perstuntuma, että hinnat ei enää nouse. Lisää laskua luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ja Petteri orpohan on keksinyt ihan uuden tulonlähteen..
Enää tulot ei ole vaan tuloja vaan myös omaisuus ja varallisuus on tuloa...näin ainakin kela asiakkaille on keksitty ihan uusia tulonlähteitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkorahastot on vähän eria asia kuin osakkeet, niin niitä nyt on ihan turha tähän ottaa.
Korkorahastojen persenettos tulee viiveellä kun osakeromahduksen saaneet yritykset alkaa tuottamaan luottotappioita .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää on että myös kullan hinta on laskussa
Vierailija kirjoitti:
Oletteko valmiita tekemään tiliä?
No vttu todellakin ollaan! Tätä sitä on odotettu ja silitetty ostohousuja kiimassa. Mutta vielä ei virtaa veri kaduilla. Pitää tippua ja lujasti lisää, ennen kuin kannattaa hypätä kelkkaan.
Olen tässä jo vuoden odotellut milloin tuo Amerikan kupla romahtaa...en ole uskaltanut ostaa osakkeita a kalliin hintojen vuoksi..
Taisi olla sittenkin järkevä sijoitus laittaa rahat vain sinne 3,5 pros korkotilille
Taisi olla sillä Amerikan suursijoittajalla sisäpiirin tietoja kun kotiutui ennen romahdusta 277 miljardia käteiseksi
Näissä on aina häviäjä hidas piensijoittaja joka havahtuu asioihin vasta kun romahdus on tapahtunut. Pitäisikö pitää vai myydä paniikissa tappiolla? Niin kannattiko ne vähät säästöt laittaa sinne?
Oikeastaan tästä ei puuttuisi kuin Iranin isku Israeliin, niin Lähi-Idän tilanne tekisi öljymarkkinoistakin epävarmat. Saapa nähdä.
Turskaa tulee ja rajusti mutta onneksi ei ole pakko myydä.. päinvastoin, houkuttelevia ostopaikkojakin alkaa näkymään.