Mitä nainen tarkoittaa, kun sanoo etten kuuntele?
Mielestäni kuuntelen hänen juttujaan koko ajan. Hän sen sijaan ei kuuntele minua, mutten jaksa niin kauheasti siitä ongelmaakaan ottaa. Samalla hän sanoo, etten kuuntele häntä, vaikka kuuntelen joka viikko tuntikausia kun hän juoruaa työkavereistaan ja pölöttää ammatistaan ja harrastuksistaan ja haluaa kehuja (joita annan).
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kantsis kuunnella mitä hän asiasta sanoo. Me ei tunneta sua eikä - luojan kiitos - olla sun kanssa parisuhteessa.
ongelma on juuri löytää se asia turhan höpötyksen seasta. turhaa pälpätystä tulee jatkuvasti ja ehkä siellä jossain seassa on yksi lause asiaa. aika pieni todennäköisyys, että sen lauseen sattuisi huomaamaan
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelemistahan voi osoittaa myös niin, että kuuntelet hetken juoruilua ja valitusta työkavereista ja sanot sitten vaikka jotenkin näin:
Ikäviä työkavereita, mutta ootko miettinyt ikinä, että kannattaako ne kantaa tänne kotiin, kun voitaisiin täällä keskittyä kauniiseen, omaan elämään, omiin asioihin, meidän perheeseen. Mitä me oikeastaan haluttaisiin tehdä vaikka nyt? Lähdetäänkö kävelemään ja unelmoimaan tai raivosiivotaanko koko koti yhdessä?
Kyllä, just näin, hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Hän tarkoittaa ettei sinua kiinnosta ja on ilmeisen oikeassa.
Naisilla on niin paljon sellaista asiaa mikä ei kiinnosta. Noh seksin takiahan niitä jaksetaan.
Yleensä sitä, että nainen ei hyväksy sitä, että olet eri mieltä. Koittaa sitten sun syyksi kaataa sen, että olet eri mieltä tai "väärässä" ihan välinpitämättömyyttäsi, kun et "kuuntele".
Mulla oli aikoinaan miesystävä (oltiin jo kolmekymppisiä, siis ts aikuisia) joka ei todellakaan kuunnellut mitä sanoin jos hän esim luki lehteä tai katsoi telkkaria tai keskittyi mihin tahansa hänelle tärkeään. Ainoa mikä herätti hänet oli jos kysyi haluaako jotain syötävää.
Hän myös keskeytti minun puheen ihan sujuvasti ilman että palasi minun sanomiseeni koskaan, eli ns ignoorasi minun jutun, vaikka se joskus oli tärkeääkin. Esim siis kerroin että olen saanut vakituisen työpaikan, hän keskeytti juttuni jollain random kommentilla ohiajaneesta kuskists autolla ajaessaan eikä sitten kysynyt mitään enää tuosta minun asiasta. Muistan kuinka kyyneleet kirposivat silmiini, katselin vaan auton sivuikkunasta pihalle ja mietin milloin ja miten jätän tuon itsekeskeisen tollon. Ja huom. tämä minun sanomisen sivuuttamista ja päälle puhumista tapahtui ihan viikoittain kun tapailimme.
Hän oli muutenkin itse sellainen että puhui paljon, mutta ei sanonut mitään. Iloinen hyväntuulinen höpöttäjä mutta puhe oli jotain diiba daabaa, mieluiten puhui itsestään tai vain siitä mikä itseä kiinnosti.
Kuulemisella ja kuuntelemisella on iso ero.
Voi kyllä kuulla kun toinen puhuu, mutta se jää pelkän taustasorinan asteelle. Jos sinulta kysyy mitä minä sanoin, et tiedä koska et kuunnellut, vain kuulit. Kyllä minäkin saatan kovin hyvin kuulla kun joku jaarittelee jotain tyhjänpäiväistä, mutta osaan myös kuunnella kun toisella on oikeasti asiaa.
Tässäpä se ongelma niin valtavan usein on. Otetaan toinen itsestäänselvyytenä. Kun se tuossa on niin eihän siihen tarvitse sen enempää huomiota kiinnittää paitsi silloin kun omat tarpeet on etualalla. Sitten ihmetelään kun ero tulee että kaikkihan oli niin hyvin! Se toinen on kuin esine, siinä omalla paikallaan eihän se mihinkään katoa, ja valmiina käyttöön. Eihän esineellä ole mitään tarpeita eikä tunteita.
Jos parisuhteesta puuttuu kuuntelemisen taito, toisen kunnioitus ja huomioon ottaminen on se yhtä kuin kuollut. Ihmetyttää mistä näitä miehiä tulee, ja heitä on sentään paljon! Ei ihme että avioeroluvut on niin korkeat.
Riippuu monesta asiasta. Kellonaika, mikä päivä sattuu olemaan, kuun asento taivaalla, kummalla jalalla nousi sängystä jne. Eli vain nainen itse tietää. Jos tietää. Sekään ei ole ihan kirkossa kuulutettu.
Tämä oli syy, miksi otin avioeron. Mies ei kuunnellut. Tunsin itseni täysin arvottomaksi, en toki tiedostanut asiaa heti.
Voihan se olla, että mun jutut oli typerää ja turhaa pälinää, mutta naiselle se on tärkeää että kuunnellaan.
Exä katsoi aina samalla tv:n tai tietokoneen ruutua ja usein vielä sanoi et kuuntelin koko ajan.
Sinkku olen nyt ja sitä mieltä, et me naiset ollaan monille miehille vain hyödykkeitä, ei meistä oikeasti olla kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli syy, miksi otin avioeron. Mies ei kuunnellut. Tunsin itseni täysin arvottomaksi, en toki tiedostanut asiaa heti.
Voihan se olla, että mun jutut oli typerää ja turhaa pälinää, mutta naiselle se on tärkeää että kuunnellaan.
Exä katsoi aina samalla tv:n tai tietokoneen ruutua ja usein vielä sanoi et kuuntelin koko ajan.
Sinkku olen nyt ja sitä mieltä, et me naiset ollaan monille miehille vain hyödykkeitä, ei meistä oikeasti olla kiinnostuneita.
Valitettavan totta. Se toisen huomioon ottaminen koonaisvaltaisesti, läsnäolo. Sehän se on kaiken perusta. Kun toinen on tai toisesta tulee kalustoon kuuluva esine, on parisuhde kuollut.
Miehellehän se ei merkitse mitään, ei edes huomaa jos palvelu pelaa. Tämän takia olen eronnut vuosia sitten, ja huvittavinta oli että se tuli miehelle täysin puskista kuten niin hyvin usein saa kuulla muiltakin. "Kaikkihan on hyvin!" Paniikki. No onhan se hyvin niin kauan kun se käyttöesine suostuu olemaan pelkkä käyttöesine ja tarpeen tullen esiin otettava. Minä en suostunut olemaan se kaluston osa. Miehelle se oli katastrofi niinkuin yleensä on, minulle avautui kokonaan uusi elämä jossa saan tuntea olevani ihminen ja tärkeä sellainen ilman yhtäkään passattavaa ja olematta itsestäänselvyys kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tarkoittaa ettei sinua kiinnosta ja on ilmeisen oikeassa.
Miksi miesten pitäisi olla niin kauhean kiinnostuneita kuuntelemaan naisten tajunnanvirtaa, kun eihän naisetkaan ole kiinnostuneita kuuntelemaan miesten tajunnanvirtaa?
Ei tartte olla, mutta sitten nainen lähtee ennemmin tai myöhemmin.
Sama on miehellä, jos et kuuntele miestä.
Eihän nainen silloin tiedä, tajusitko pointin vai et. Voi tulla isojakin sekaannuksia, jos nainen luulee sinun ymmärtäneen asian, ja oletkin ymmärtänyt ihan väärin.