Mitä nainen tarkoittaa, kun sanoo etten kuuntele?
Mielestäni kuuntelen hänen juttujaan koko ajan. Hän sen sijaan ei kuuntele minua, mutten jaksa niin kauheasti siitä ongelmaakaan ottaa. Samalla hän sanoo, etten kuuntele häntä, vaikka kuuntelen joka viikko tuntikausia kun hän juoruaa työkavereistaan ja pölöttää ammatistaan ja harrastuksistaan ja haluaa kehuja (joita annan).
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitätkö siis huomiota siihen mitä hän sanoo, ja kommentoitko sen perusteella? Avauksesi kuulostaa enemmän siltä että sanot 5 min välein 'mhmm', 'joo, varmasti totta' tms, ja et oikeasti edes tiedä mistä kumppanisi on puhunut.
Eikö tuo nyt muka jo osoita kuuntelemista?
Vain mies voi luulla, että kuunteleminen on sitä, että mumisee jotain eikä yhtään kiinnitä huomiota siihen, mitä toinen oikeasti sanoo.
Häh? Sanoitko jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on kertonut sinulle asian X ja sinä et muista sitä jälkikäteen. Pahimmillaan väität, ettei sinulle ole kerrottu sitä. Miehiltä monesti unohtuu, että kuunteleminen on aktiivista toimintaa, ei vain sitä että istutaan hiljaa kun toinen puhuu.
Se on luonnollista jos asia ei ole itselle tärkeä ettei sitä muista jälkikäteen. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö kuuntelisi. Jos asiasta haluaa keskustella niin kannattaa tehdä se heti kun se on vielä muistissa.
Kyllä se tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei ole kuunnellut. Kuunteleminen on eri asia kuin kuuleminen. Kuunteleminen on sitä, että olet aktiivisesti läsnä ja kiinnostunut, minkä ansioista myös muistat mitä toinen on kertonut. Jos vain kuulet, et ole tilanteessa läsnä eikä asia jää mieleen
Mies sanoo aina viimeisen sanan: Kyllä kulta
Olisi helpompaa kuunnella jos toinen puhuisi vähemmän, sen sijaan että pitäisi yrittää poimia olennaiset osat lähes tauottomasta monologista josta suurin osa on lähinnä täysin suodattamatonta tajunnanvirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi helpompaa kuunnella jos toinen puhuisi vähemmän, sen sijaan että pitäisi yrittää poimia olennaiset osat lähes tauottomasta monologista josta suurin osa on lähinnä täysin suodattamatonta tajunnanvirtaa.
Mitä vaimosi sanoi, kun kerroit hänelle, ettet pysty vastaanottomaan niin pitkää monologia?
Minun naiseni selitti tämän kerran mutta telkusta tuli samalla lätkää joten ei aavistustakaan mitä se sanoi.
Niille riittää kun nyökkäilee välillä ja ynähtää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa että myötäilet sen mielipiteitä, sitten kun se selittää tohkeissaan siitä vahingossa käytetystä toisen muumimukista niin muista kauhistua: Eikä! On kyllä kamalaa touhua!
Minä inhoan tuollaista "kuuntelua". Arvostan sitä, jos mies jaksaa edes joskus esittää minulle vastakkaisia näkemyksiä tai jollakin tavalla haastaa ajatuksiani.
Myötäilystä tietää että mies kuuli muttei kuunnellut. Siksi jos kysyn mitä tahansa, niin en hyväksy vastaukseksi mitään joojoo. Koska silloin miehellä on mennyt aivan varmasti ohi kaikki mitä sanoin.
Minusta tässä on nyt aika huonoa keskustelua, kun on jotenkin mahdollista, että miesoletettu Ap on tämän kysymyksensä kanssa ainakin jossakin määrin tosissaan. On olemassa ihmistyyppejä, tässä tapauksessa naisia, joille ei oikein mikään toiselta ihmiseltä riitä. Vaikka olet paikalla ja läsnä, et kuuntele tarpeeksi hyvin. Mikään ei ole tarpeeksi hyvin. Suosittelisin vakavasti miettimään tämän puhujan jättämistä muiden parempien kuuntelijoiden pariin, vaikka en oikein usko, että heitä paljon on.. (mies)
Vierailija kirjoitti:
Minun naiseni selitti tämän kerran mutta telkusta tuli samalla lätkää joten ei aavistustakaan mitä se sanoi.
Niille riittää kun nyökkäilee välillä ja ynähtää jotain.
Jos riittäisi, ei ap olisi täällä kyselemässä, mitä nainen tarkoittaa sillä ettei ap kuuntele :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tarkoittaa ettei sinua kiinnosta ja on ilmeisen oikeassa.
Miksi miesten pitäisi olla niin kauhean kiinnostuneita kuuntelemaan naisten tajunnanvirtaa, kun eihän naisetkaan ole kiinnostuneita kuuntelemaan miesten tajunnanvirtaa?
Pitäisi kiinnostaa, koska olet parisuhteessa sen naisen kanssa. Ja jos ei kiinnosta, niin et ole enää kauaa.
Lueppa ajatuksella tuo hänen kirjoitus. Mies sivusta
Kotona pitää saada olla oma itse, koko paketti.
Vähän kuin itse olisi parempi tyyppi, kun on
hiljaa ja toinen juttelee. Ovi kiinni silloin tällöin,
niiin saa puhelut rauhassa tehdä, eikä toinen kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaimosi sanoi, kun kerroit hänelle, ettet pysty vastaanottomaan niin pitkää monologia?
Loukkaantui tietysti. En välitä tarpeeksi kun en ole kiinnostunut hänen jutuistaan.
Mies väittää aina, etten kuuntelisi, mutten ymmärrä miksi. Kyllä minä mielestäni kuuntelen. Tosin asioita, jotka eivät sillä hetkellä kosketa mitenkään itseäni ja tunnu tärkeiltä, en muista jälkikäteen kuulleeni ollenkaan. Tuntuisi kohtuuttomalta painaa mieleensä kaikkia yksityiskohtia muiden elämästä. Osasta voisin vannoa, ettei mies ole koskaan puhunut mitään ja muistaa itse väärin puhuneensa.
Vierailija kirjoitti:
Mies väittää aina, etten kuuntelisi, mutten ymmärrä miksi. Kyllä minä mielestäni kuuntelen. Tosin asioita, jotka eivät sillä hetkellä kosketa mitenkään itseäni ja tunnu tärkeiltä, en muista jälkikäteen kuulleeni ollenkaan. Tuntuisi kohtuuttomalta painaa mieleensä kaikkia yksityiskohtia muiden elämästä. Osasta voisin vannoa, ettei mies ole koskaan puhunut mitään ja muistaa itse väärin puhuneensa.
Ja välillä voisin vannoa, että muistini on parempi kuin miehellä. Mies puhuu usein samoja asioita uudelleen ikäänkuin uusina. Eikö hän itse muista jo kertoneensa ne jutut? Esim hän kertoi jonkun nuoruusajan tapahtuman jo 10 v sitten ja uudestaan 5 v sitten ja taas tänä kesänä. Hän kertoo ne asiat aina ikäänkuin ihan ensimmäistä kertaa kertoisi. Muistiltaan jo heikentynyt äitini tekee samaa vielä selvemmin, kertoo asioita uudestaan melkein viikoittain. Jos siis muka en kuuntelisi ja kuulisi, niin varmaan nämä muiden toistotkin tulisivat minulle uusina joka kerta? Tuntuu että muistan ne paremmin kuin puhujat itse
Kun opetetaan kuuntelemista, niin siihen liittyy tietty toimintatapa: ymmärtämispalautteen antaminen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kommentoi toisen puhetta. Jos ei ole mitään kommentoitavaa, niin sitten voi vetää yhteen, mitä toinen juuri kertoi. Minimissään toistaa toisen sanomaa lauseen verran.
joo joo ei ole ymmärtämispalautetta.
Vierailija kirjoitti:
Kun opetetaan kuuntelemista, niin siihen liittyy tietty toimintatapa: ymmärtämispalautteen antaminen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kommentoi toisen puhetta. Jos ei ole mitään kommentoitavaa, niin sitten voi vetää yhteen, mitä toinen juuri kertoi. Minimissään toistaa toisen sanomaa lauseen verran.
Ai nyt ei enää riitä, että sanoo naiselle joo, merkiksi että on kuunnellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt ei enää riitä, että sanoo naiselle joo, merkiksi että on kuunnellut?
Ei tämä ole mikään mies/nainen juttu. Ihan samalla tavalla on kohteliasta kuunnella isääsi, veljeäsi, pomoasi ja kavereitasi.
Ehkä olet ymmärtänyt hänen juttunsa jotenkin väärin, tai et jälkeenpäin muista mitä hän on puhunut, ja olet aivan pihalla asioista.
Minulla on tapana puhua lähinnä silloin kun on asiaa, elämässäni ei tapahdu mitään juoruilun arvoista. Sen kerran kun puhun niin toinen takertuukin johonkin typerään yksityiskohtaan, pilkkaa kun vahingossa sanoin jonkun sanan väärin tai poimii sieltä välistä jonkun sanan mistä tulee hänen oma työjuttu mieleen ja alkaa paasaamaan siitä.
Mielestäni kuuntelu tarkoittaa sitä että annat toiselle tilaa kertoa omat asiansa loppuun, kyselet kysymyksiä ja pidät katseen kumppanissa puhelimen/telkkarin sijasta. Ärsyttävintä on toistaa jotain samaa asiaa 10 kertaa eikä toinen siltikään muista, mutta suuttuu kuitenkin jos kehtaat kysyä kuunteleeko hän.
Vain mies voi luulla, että kuunteleminen on sitä, että mumisee jotain eikä yhtään kiinnitä huomiota siihen, mitä toinen oikeasti sanoo.