Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ottaa kotiisi vaihto-oppilaan?

Vierailija
04.08.2024 |

Tai onko teille tulossa tai joskus ollut? 

Me odotellaan omaamme, tulee kaukoidästä. Jännää! Hänellä erityisesti, pitkä matka. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska vaihto-oppilaasta on vain vaivaa eikä hyötyä. Monta au pairia on kyllä ollut.

Vierailija
2/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme varsinaisesti ns pitkäaikaisia vaihtareita ole majoittaneet mutta useita pariviikkoisia, esim peruskoululaisten erasmus-vaihtareita. Saksa, Unkari, Turķki, Italia, Itävalta ovat olleet maat joista meille on tultu ja meiltä on myös lähdetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmasti mielenkiintoista, mutta ei vain riittäisi aika nykyisessä elämäntilanteessa.

Vierailija
4/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En jaksaisi vuotta esittää normaalia. Viikon vaihtarit, joita on ollut, ovat ihan riittävän raskaita. 

Vierailija
5/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut useampi. Olen saanut paljon kivoja kokemuksia näiden kautta. Eivät tosiaan ole mitään au-paireja, mutta kuitenkin ovat autelleet kodissa normijutuissa. Ei ole palkan maksua heille. On ollut kivaa seuraa myös esim. Museoissa ja muissa lähimatkoilla. 

Vierailija
6/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme varsinaisesti ns pitkäaikaisia vaihtareita ole majoittaneet mutta useita pariviikkoisia, esim peruskoululaisten erasmus-vaihtareita. Saksa, Unkari, Turķki, Italia, Itävalta ovat olleet maat joista meille on tultu ja meiltä on myös lähdetty.

Voinko mä lapsettomana ottaa tuollaisen tänne "vaihtoon" :)

Vierailija
7/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En jaksaisi vuotta esittää normaalia. Viikon vaihtarit, joita on ollut, ovat ihan riittävän raskaita. 

Vaihtareille ei esitetä, eletään normaalisti. 

Vierailija
8/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanutkin. Itsekin siis olin opiskelija ja moni yö tuli vietettyä saksalaisen vaihto-oppilaan kanssa. Oli tällainen blondi, siniset silmät, näyttävästi ruskettunut instabeiben kaltainen.

m36

Vierailija
9/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaksiossa että viereenikö ottaisin? Tosin on mulla ulkomaalainen puoliso että ei se siitä kiinni olisi ettenkö osaisi englantia / tulla toimeen vieraiden tapojen kanssa

Vierailija
10/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uidut. Ei. 

Mä oon oon oman kotini valtijatar.

Vierailija
11/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ollakaan, pervopertit hyökkäsivät paikalle hekumoimaan.

12/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun lapseni asuivat vielä kotona, mulla ei olisi ollut ylimääräistä huonetta vaihto-oppilaalle. Nyt olisi, mutta käsittääkseni vaihto-oppilaiden tarkoitus ei ole asua mummeleiden luona :D Eli vastaus otsikon kysymykseen: en. 

Vierailija
13/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, koska mielestäni perheessä pitäisi olla suunnilleen vaihto-oppilaan ikäisiä lapsia. Tiedän perheen, joka otti vaihto-oppilaan olettaen tämän olevan lastenhoitajana 4- ja 6v lapsille vanhempien ollessa illat töissä ja pettymys oli suuri, kun kakhden viikon kuluttua joku oli vaihtarille koulussa kertonut, että ei tarvitse tehdä tuollaista, ei vaihto-oppilaisvuonna tarvitse maksaa kodista tekemällä töitä.

Vierailija
14/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ollakaan, pervopertit hyökkäsivät paikalle hekumoimaan.

Minä vastasin kyllä vain rehellisesti otsikon kysymykseen. Uskokaa tai älkää, itsekin yllättyin että noin näyttävä saksalainen vaihto-oppilas kiinnostui minusta.

m36

Vierailija
15/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaksiossa että viereenikö ottaisin? Tosin on mulla ulkomaalainen puoliso että ei se siitä kiinni olisi ettenkö osaisi englantia / tulla toimeen vieraiden tapojen kanssa

Ole ihanan rohkea ja erilainen.

Vierailija
16/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa jonkun 16v thaitytön. Keksisin kyllä kivaa tekemistä pariksi vuodeksi.

Vierailija
17/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis tilaa, eli oma lapsi olisi kirjaimellisesti vaihdossa itse saman ajan, niin ilman muuta.

Vierailija
18/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtareille ei esitetä, eletään normaalisti. 

Kyllä kaikille vieraille joutuu esittämään. Joutuu esimerkiksi siivoamaan, laittamaan ruokaa ja pukemaan päälleen

Vierailija
19/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen introvertti enkä jaksaisi vieraan ihmisen seuraa päivästä toiseen, enkä senkään takia kun en  osaa kieliä riittävän hyvin.

Vierailija
20/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaiset, unkarilaiset, turkkilaiset, italialaiset ja itävältalaiset tytöt ovat kyllä todella mukavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi