Voisitko ottaa kotiisi vaihto-oppilaan?
Tai onko teille tulossa tai joskus ollut?
Me odotellaan omaamme, tulee kaukoidästä. Jännää! Hänellä erityisesti, pitkä matka.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Jos se ois nätti normaalipainoinen tyttö ja antaisi persettä.
Juuri näin. T: Mies, 55v
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kun mun lapseni asuivat vielä kotona, mulla ei olisi ollut ylimääräistä huonetta vaihto-oppilaalle. Nyt olisi, mutta käsittääkseni vaihto-oppilaiden tarkoitus ei ole asua mummeleiden luona :D Eli vastaus otsikon kysymykseen: en.
Itseasiassa kaikenlaiset perheet käy, vaikka mummelit. Tiedän viimevuodelta vanhan pariskunnan, joilla oli vaihtari.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen introvertti enkä jaksaisi vieraan ihmisen seuraa päivästä toiseen, enkä senkään takia kun en osaa kieliä riittävän hyvin.
Totta. Sitten jos joutuisi vielä panemaan=(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En jaksaisi vuotta esittää normaalia. Viikon vaihtarit, joita on ollut, ovat ihan riittävän raskaita.
Vaihtareille ei esitetä, eletään normaalisti.
Kyllä kaikille vieraille joutuu esittämään. Joutuu esimerkiksi siivoamaan, laittamaan ruokaa ja pukemaan päälleen
Kotonaan ei tarvitse pukeutua. Vaihtarin on sopeuduttava paikalliseen kulttuuriin. Ei ole pakko katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen introvertti enkä jaksaisi vieraan ihmisen seuraa päivästä toiseen, enkä senkään takia kun en osaa kieliä riittävän hyvin.
Totta. Sitten jos joutuisi vielä panemaan=(
Sehän olisi ihan katastrofi!
Jos aikuinen ja maksais hyvin, osallistuisi kotitöihin ja panisi mua kunnolla joka päivä.
Joo. Harkintaan.
En, minulle tulisi stressi. Tuntuisi, että pitää keksiä tekemistä, kuskata sinne ja tänne, tehdä normaalia parempaa ja monipuolisempaa ruokaa, eli olla ns. vieraskoreana.
Vierailija kirjoitti:
Jos olis tilaa, eli oma lapsi olisi kirjaimellisesti vaihdossa itse saman ajan, niin ilman muuta.
Meidän nuori oli lukioaikana vaihdossa tuosta perheestä oli nuori vaihdossa, eli meidän oli hänen huoneessaan. Lopussa olivat kuukauden samaan aikaan kotona. Palaava väistyi sisaren huoneeseen, meidän nuori sai pitää huoneen loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos joku isotissinen neekerityttö tulisi antamaan minulle kaakaopiirasta.
=)
Meillä on ollut vaihtari kaksi kertaa. Voisin ottaa nytkin mutta ei enää asuta Suomessa ja täällä ei voida toimia isäntäperheenä kun puhutaan suomea eikä paikallista kieltä kotona.
USA:ssa ei kaikki tienneet mitä oikeasti tarkoittaa Exchange student. Ja antaahan tuo nimi ymmärtää, että joku tulee sitten vaihdossa. Eräs nelikymppinen ukko sanoi, että mielellään ottaisi jonkun teinitytön juoksentelemaan asuntoonsa. Sanoin että ei tuo ole ihan vaihto-oppilaan tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Jos olis tilaa, eli oma lapsi olisi kirjaimellisesti vaihdossa itse saman ajan, niin ilman muuta.
Juuri näin se meilläkin toimi, ja ihan hyvin meni.
Toki, jos se olisi hyvä- ja anteliasperseinen 16-kesäinen just napakassa ajolihassa. Poikammekin 16v olisi tyytyväinen. Nimimerkillä "Vuoroilloin
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos joku isotissinen neekerityttö tulisi antamaan minulle kaakaopiirasta.
Mistä näitä älynjättiläisiä riittää tällä palstalla? Niin monella tuntuu olevan aivot jalkojen välissä. No, jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä älynjättiläisiä riittää tällä palstalla? Niin monella tuntuu olevan aivot jalkojen välissä. No, jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.
Niin totta. Min'kin synnyin pienipippelisen' ja olen joutunut se taakka niskassani ... eiku jalkojen v'liss' kulkemaan matoisen matkani! Terveisin alfa
En ottaisi vaikka voisin.