Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla on tilillä 10000 euroa, olet tyhmä jos et sijoita siitä vähintään 75%

Vierailija
04.08.2024 |

Raha poikimaan.

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistat osakkeita, saat osinkoja tms. tuloa niistä, et saa tukia. Todennäköisesti tavis ei saa ostettua niin paljon osakkeita, että pärjäisi osingoilla, joten joutuu myymään osakkeet pois elääkseen työttömyysajan. Näinollen osakesijoittaminen ei sovellu tavallisille ihmisille jotka voivat menettää työnsä, ja nythän työn menettäminen on entistäkin todennäköisempää työsuhdeturvan heikennysten takia.

Kylläpäs saa tukia, jos saa vain vähän pääomatuloja. Pääomatulot rinnastetaan tukien laskennassa palkkatuloihin. Ainoastaan toimeentulotukea ei saa.  Lisäksi helpostikin tavis saa sen verran tuloja että pärjää osinkotuloilla. Parissa vuodessa voi sijoittaa hyvinkin sen verran että osinkotuloina tulee useampi tonni, saati sitten 10 tai 20 vuodessa.

Vierailija
102/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on indeksi rahastoissa ja varainhoito rahastoissa melko piene riskin rahastoissa  satatonnia sijoitettuna ja vuodessa n 6000 euroa sijoitukset plussalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaa mihin? V.i.d.d.u Nokiaanko? Vai Fortum, Neste? Kaikki tullu rytinällä alas.

Vierailija
104/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian on tulossa 50k perintö. Olen miettinyt, että sillä pitäisi varmaan tehdä jotain järkevää, mutten tiedä sijoittamisesta mitään. Ei varmaan kannata lähteä leikkimään.

Ei sijoittaminen ole mitään "peliä" tai "leikkiä" vaan rationaalista pitkäjänteistä oman talouden hoitoa. Jos ei muuta keksi niin osta yhtiöitä joihin itse käytät rahaa. Näin tekee varmasti monet muutkin ja pääset nauttimaan firman tuloksen teon hedelmistä.

Pitkäjänteinen märkäkorva antaa sijoitusneuvoja kuplan huipulta.

Naton selkäsauna Ukrainassa on jo itsestäänselvyys. Ukrainaan pelatut rahat menetetään viimeistä senttiä myöten samoin uskottavuus siihen, että länsimaat kykenisivät maksamaan velkojaan (=palauttamaan uskon valuuttoihinsa) takaisin.

Sijoita rahat siihen, että pärjä

Aseteollisuus voi yleensä hyvin sotien aikaan. Nyt on paljon sotia, joten siinäpä sinulle sijoitusvinkki. Itse olen rauhan kannalla, enkä halua sijoittaa aseteollisuuteen edes hyvien voittojen toivossa. Silläkin on rajansa mistä rahani otan. Terveydenhuolto ja teknologia ovat omia valintojani.

Vierailija
105/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveabankista 4,1% korko.

Op.n korko 3kk euribor-0.5%.

Parempia kuin ei mitään.

Näin mäkin laskin. Pistin 50 donaa Svealle vuodeksi. Odottelen 2025 pörssiromahdusta ja sitten lähden ostoksille.

Vierailija
106/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on indeksi rahastoissa ja varainhoito rahastoissa melko piene riskin rahastoissa  satatonnia sijoitettuna ja vuodessa n 6000 euroa sijoitukset plussalla

Eli inflaatiokorjattuna n. 6000€ miinuksella.

Vierailija
107/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 100 tuhatta osakkeissa ja 10 tuhatta tilillä. Mitenköhän käy

Vierailija
108/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaa mihin? V.i.d.d.u Nokiaanko? Vai Fortum, Neste? Kaikki tullu rytinällä alas.

Nokia ja Fortum voi olla mahdollisuus jos kurssit on alhaalla

Vierailija
109/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin

Vierailija
110/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten tunnistat syöksyn lopun? Kas siinä kysymys.

Vierailija
111/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miten rahoitat elämäsi.

Voiko duuni kadota alta, jolloin vaihdat osakkeesi leipään.

Vierailija
112/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahastojen kanssa on helpompi pelata kun ne voi muuttaa rahaksi helpommin

Vierailija
113/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntolainaa on rapiat 139

tileillä eri pankeissa noin 30 

en ole keksinyt mihin laittaisin joten makaavat nollakorkoisilla tileillä. Voisi lyhentää lainaakin mutta ei oo huvittanut. Kaikki aika menee töissä. 

konsultti 

Vierailija
114/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahastojen kanssa on helpompi pelata kun ne voi muuttaa rahaksi helpommin

Rahaa saa sossusta, jos on sijoitettu oikein.

Vierailija
115/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole keksinyt mihin laittaisin joten makaavat nollakorkoisilla tileillä. Voisi lyhentää lainaakin mutta ei oo huvittanut. Kaikki aika menee töissä. 

konsultti 

Laita norweagen pankkiin säästö tilille kunnes tiedät mihin sijoitat..kasvaa siellä 3,7 prosentin korkoa...alkuvuodesta tämäkin summa olisi kasvanut jo lähes 700 euroa korkoa

Vierailija
116/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intutio :) .. nämä ovat hauskoja juttuja kun aika lailla ilman tietoa mistään porukat seuraavat vaikka Nesteen kurssia ja päättelevät että kun kurssi on alhaalla, nyt se nousee, asiantuntijakaan ei osaa matemaattisesti perustella että yrityksen todellinen arvo on x ja hinta on nyt y ja kannattaa ostaa, vaan asiantuntijasta välittämättä kurssi voi olla seuraavaksi mitä vain.  Tällä hetkellä itse mietin että Iran aikoo ampua 1000 ohjusta Israeliin, on kuulemma kunniakysymys josta ei voi perääntyä, niin mitä se vaikuttaa, ampuuko Israel takaisin 1100 ohjusta ja jne "sioittajat" pelästyvät ja kurssit laskevat kun  polttoaineet on räjäytetty ja öljyä ei tule.  Sitten on taas hupaisaa pörssissä kun sioittajat tekevät epätoivoisia peliliikkeitä ja kurssit syöksyvät, kunnes taas yhtä nopeasti syöksyvät takaisin ylös ja USA osakkeet alkavat tuottaa tasaista 40% vuodessa ja Suomi 0% kuten tavallista, vähitellen vaivumme banaanivaltion tasolle kansantuotteessa vs. USA.

Vierailija
117/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

konsultti 

Laita norweagen pankkiin säästö tilille kunnes tiedät mihin sijoitat..kasvaa siellä 3,7 prosentin korkoa...alkuvuodesta tämäkin summa olisi kasvanut jo lähes 700 euroa korkoa

Hohhojjaa!

Reaali-inflaatio on yli 10% vuodessa.

Vierailija
118/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intutio :) .. nämä ovat hauskoja juttuja kun aika lailla ilman tietoa mistään porukat seuraavat vaikka Nesteen kurssia ja päättelevät että kun kurssi on alhaalla, nyt se nousee, asiantuntijakaan ei osaa matemaattisesti perustella että yrityksen todellinen arvo on x ja hinta on nyt y ja kannattaa ostaa, vaan asiantuntijasta välittämättä kurssi voi olla seuraavaksi mitä vain.  Tällä hetkellä itse mietin että Iran aikoo ampua 1000 ohjusta Israeliin, on kuulemma kunniakysymys josta ei voi perääntyä, niin mitä se vaikuttaa, ampuuk

Suomi on pitkälti samassa geopoliittisessa asemassa kuin tämä Israel ...enpä uskalla tämä. Maan osakkeisiin sijoittaa

.Amerikka on pelannut geopolittikan oikein joten se kerää kaikki lännen sijoitusvarat koska se on ainut Mantere joka on suojassa ja omavarainen energiassa

Vierailija
119/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

konsultti 

Hohhojjaa!

Reaali-inflaatio on yli 10% vuodessa.

Ai eikö se ole jo alle 2 pros

Vierailija
120/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intutio :) .. nämä ovat hauskoja juttuja kun aika lailla ilman tietoa mistään porukat seuraavat vaikka Nesteen kurssia ja päättelevät että kun kurssi on alhaalla, nyt se nousee, asiantuntijakaan ei osaa matemaattisesti perustella että yrityksen todellinen arvo on x ja hinta on nyt y ja kannattaa ostaa, vaan asiantuntijasta välittämättä kurssi voi olla seuraavaksi mitä vain.  Tällä hetkellä itse mietin että Iran aikoo ampua 1000 ohjusta Israeliin, on kuulemma kunniakysymys josta ei voi perääntyä, niin mitä se vaikuttaa, ampuuk

Ampuuhan se.

Ja Israel ampuu it ohjusvarastonsa tyhjiksi noihin lentäviin pahvilaatikoihin sillä seurauksella, että Ukraina jää ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme