Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla on tilillä 10000 euroa, olet tyhmä jos et sijoita siitä vähintään 75%

Vierailija
04.08.2024 |

Raha poikimaan.

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitin ylimääräiset rahat Finnairin osakkeisiin, nyt vain odottelen Finnairin pörssikurssin nousua. Näin helposti minä rikastun!

No kukaan ei varmasti ikinä suosittele sijoittamaan yhteen yritykseen. Toki Finnair pitkällä aikavälillä voi olla hyvä osingonmaksaja. Eli unohda kurssit. Sillä ei tehdä parasta tuottoa, vaan osingoilla. 

Vierailija
82/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.llä ja kaltaisillaan on vankkumaton usko, että sijoitukset toisivat aina voittoa.

Niinhän ei todellakaan ole.

Riippuu pitkälti omasta taidosta. Toki onnella on myös oma osansa, mutta sijoittaminen on taito, jota voi kehittää eikä mitään uhkapeliä. Tietty keskimääräinen sijoittaja on ns. tuulipukusijoittaja, joka tuskin lainkaan tietää mitä tekee. 

Tutkimusten mukaan paras sijoittaja, joka siis tienaa eniten, on vanha nainen. Vanha nainen ostaa vakavaraista teollisuutta, joka maksaa hyvät osingot, eikä myy. Nuorehko mies on huonoin, koska myy ja ostaa, ja luulee tietävänsä jotain, ja aina jossain vaiheessa mokaa. 

Nuori mies saa kenkää ja joutuu syömään pääomansa. Nuoren miehen maksamat ansaitsemattomat eläkkeet tikittää mummun tilille kellon tarkkuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt kovinkaan älykästä ole sijoittaa 75% kovalla työllä tienatuista rahoista, joiden 100% menettämisen riski on enemmän kuin 1%. Sijoittamalla se riski on 100%.

Sijoittamalla edes alkeellisesti oikein RISKI menettää 100% sijoituksistaan on likimain 0.

Kerropas se skenaario missä esimerkiksi 10 ympäri maailmaa toimivaan vakavaraiseen yritykseen sijoittamalla ne KAIKKI menevät yhtäkkiä konkurssiin? JOS näin käy niin tuo rahan menettäminen on ongelmista pienimpiä.

Pakkorealisoit sijoituksesi pilkkahintaan, koska menet itse "konkkaan" kaikkien muiden tuulipukujen kanssa samaan aikaan. Näin se on aina mennyt ja näin se tulee aina menemään.

Miksi ihmeessä kukaan niin tekisi? Pörssiin laitetaan ylimääräinen raha. Ei niitä tietenkään myydä laman aikaan. Unohtaminen on tutkitusti paras strategia pörssissä. 

Vierailija
84/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt kovinkaan älykästä ole sijoittaa 75% kovalla työllä tienatuista rahoista, joiden 100% menettämisen riski on enemmän kuin 1%. Sijoittamalla se riski on 100%.

Sijoittamalla edes alkeellisesti oikein RISKI menettää 100% sijoituksistaan on likimain 0.

Kerropas se skenaario missä esimerkiksi 10 ympäri maailmaa toimivaan vakavaraiseen yritykseen sijoittamalla ne KAIKKI menevät yhtäkkiä konkurssiin? JOS näin käy niin tuo rahan menettäminen on ongelmista pienimpiä.

Pakkorealisoit sijoituksesi pilkkahintaan, koska menet itse "konkkaan" kaikkien muiden tuulipukujen kanssa samaan aikaan. Näin se on aina mennyt ja näin se tulee aina menemään.

jos pakkoREALISOI niin SILLOIN ei menetä 100%, koska REALISOIDESSA SAA RAHAA. Ainoa tapa menettää 100% on että kohdeyritykset tekevät konkurssin, Vaikka 9/10 tekisi konkurssin ja realisoisit viimeisen ET OLE menettänyt 100%.

Vierailija
85/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos pakkoREALISOI niin SILLOIN ei menetä 100%, koska REALISOIDESSA

Kannattaa hommata jotain, jolla on arvoa itselle, mutta ei kansainväliselle oligarkilla

Vierailija
86/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on tulossa 50k perintö. Olen miettinyt, että sillä pitäisi varmaan tehdä jotain järkevää, mutten tiedä sijoittamisesta mitään. Ei varmaan kannata lähteä leikkimään.

Vierailija
87/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan niin tekisi? Pörssiin laitetaan ylimääräi

Jos omistat osakkeita, saat osinkoja tms. tuloa niistä, et saa tukia. Todennäköisesti tavis ei saa ostettua niin paljon osakkeita, että pärjäisi osingoilla, joten joutuu myymään osakkeet pois elääkseen työttömyysajan. Näinollen osakesijoittaminen ei sovellu tavallisille ihmisille jotka voivat menettää työnsä, ja nythän työn menettäminen on entistäkin todennäköisempää työsuhdeturvan heikennysten takia.

Vierailija
88/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini ja mummoni elivät elämänsä todella pienillä varoilla säästäen kaiken mahdollisen ylimääräisen. Osakkeitakin oli. Molemmat kuolivat ennen eläkeikää pääsemättä nauttimaan rahoistaan. Mun mielestä aika surullista. Kyllä niistä rahoista pitäisi nauttiakin, ottamatta nyt kantaa tämän keskustelun aiheeseen.

Vierailija
89/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian on tulossa 50k perintö. Olen miettinyt, että sillä pitäisi varmaan tehdä jotain järkevää, mutten tiedä sijoittamisesta mitään. Ei varmaan kannata lähteä leikkimään.

Ei sijoittaminen ole mitään "peliä" tai "leikkiä" vaan rationaalista pitkäjänteistä oman talouden hoitoa. Jos ei muuta keksi niin osta yhtiöitä joihin itse käytät rahaa. Näin tekee varmasti monet muutkin ja pääset nauttimaan firman tuloksen teon hedelmistä.

Vierailija
90/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikastalletus on paras keksintö ikinä. Saa korkean koron riskittömästi.

Ei saa korkeaa korkoa eikä RISKITTÖMÄSTI.

Et vain ole tunnistanut sen riskejä jos noin väität. Määräaikaistalletus tuo AINA mukanaan mm likviditeettiriskin kun rahat ovat sidottuna määräajaksi siihen talletukseen. Jos tarvitkin rahaa niin joudut hankkimaan kallista lainaa taikka nostamaan talletuksista ragaistuksista huolimatta. TÄMÄKIN on riski.

Sori, mutta tuota riskiä ei omalla kohdallani ole. 

Vierailija
91/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä

Osingot tuovat säännöllistä tuloa. Jos sijoitat pitkällä aikavälillä, keskituloinen ihminen voi hyvinkin kerätä esim kymppitonnin vuosittaiset osingot. Ne ovat jo aika hyvä lisä sosiaaliturvan päälle. Eikä minusta ihmisen pidä elää ajatellen sitä, mitä tukia saa. Minulla on velaton talo ja mökki, ja säästöjä. En minä voi minkään tukien varaan laskea, vanhuudenturva on luotava itse. 

Vierailija
92/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoita nykyhetkeen ja nauti nyt. Pankki on muuten ainoa hyötyjä.

On hyvä olla tietynlainen puskurivarasto, jotta voi maksaa kaikki laskut aina ajallaan eikä mikään ylimääräinen meno kaada taloutta. Olisi vain lyhytnäköistä elää kädestä suuhun. Korkojen nousun ansiosta pankitkin maksavat nykyisin korkoa talletuksille vaikka uutisissa vain valitetaan sitä miten asuntolainoista joutuu maksamaan korkoa.

Vierailija
93/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini ja mummoni elivät elämänsä todella pienillä varoilla säästäen kaiken mahdollisen ylimääräisen. Osakkeitakin oli. Molemmat kuolivat ennen eläkeikää pääsemättä nauttimaan rahoistaan. Mun mielestä aika surullista. Kyllä niistä rahoista pitäisi nauttiakin, ottamatta nyt kantaa tämän keskustelun aiheeseen.

Minun äidilläni on ollut vuosikymmeniä osakesijoituksia. On ollut hyvin tyytyväinen osinkotuottoon. Kulutukseen on sieltä tullut jo monta kertaa enemmän rahaa kuin mitä äitini on sijoittanut. Eli jos ostaa suoria osakkeita, kyllä siitä tuotosta nauttii ihan heti. 

Vierailija
94/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkien määräaikaistalletuksista voi saada noin 3 % korkotuoton.

Vierailija
95/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sijoittaminen ole mitään "peliä" tai "leikkiä" vaan rationaalista pitkäjänteistä oman talouden hoitoa. Jos ei muuta keksi niin osta yhtiöitä joihin itse käytät rahaa. Näin tekee varmasti monet muutkin ja pääset nauttimaan firman tuloksen teon hedelmistä.

Ei ole vuosiin ollut varaa kuin ruokaan ja asuinmenoihin... Mutta täytyypä alkaa opiskella järkevää talouden hoitoa.

Vierailija
96/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee tilanteesta. Jos kuvitteellisella henkilöllä on korkeakorkoista velkaa enemmän kuin tuo kuviteltu 10 000 euroa, paras ratkaisu on maksaa se velka pois.

Vierailija
97/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä lähtisi tällä hetkellä sijoittamaan kun saattaisi nyt tulla takkiin aika lailla jos et ole varma mihin nyt kannattaa sijoittaa..

Yleisesti osakkeet on nyt kovassa laskussa..viisas olisi vuosi sitten ymmärtänyt sijoittaa kultaan

Vierailija
98/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkien määräaikaistalletuksista voi saada noin 3 % korkotuoton.

Norwegian ja big bank maksaa ihan säästö tilille lähes 4 pros koron..

Vierailija
99/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä

Ei osingot tietääkseni vaikuta työttömyystukiin? Saa korjata jos olen väärässä.

Vierailija
100/168 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikastalletus on paras keksintö ikinä. Saa korkean koron riskittömästi.

Ei saa korkeaa korkoa eikä RISKITTÖMÄSTI.

Et vain ole tunnistanut sen riskejä jos noin väität. Määräaikaistalletus tuo AINA mukanaan mm likviditeettiriskin kun rahat ovat sidottuna määräajaksi siihen talletukseen. Jos tarvitkin rahaa niin joudut hankkimaan kallista lainaa taikka nostamaan talletuksista ragaistuksista huolimatta. TÄMÄKIN on riski.

Sori, mutta tuota riskiä ei omalla kohdallani ole. 

Kreikassa oli 20€ nostoraja käytössä. Aika kova riski talletukselle, että et saa nostettua ulos.

Talletussuojasta saat rahat joskus vuoden päästä, jos pankki sattuu pyllähtämään kokonaan.