Jos sinulla on tilillä 10000 euroa, olet tyhmä jos et sijoita siitä vähintään 75%
Kommentit (168)
No kerro askel askeleelta kuinka.
Tällä palstalla jaetaan siotusneuvoja. Buffetilla on 275 miljardia käteistä. Kerro hänelle
Eipä tarvitse 10 000 tilillä makuuttaa. Jos tarvitsee nopeasti likviditeettiä niin vinguttaa korttia. Ja jos tarvitsee isompaa massikasaa niin osakesalkkua vastaan sijoituslainaa ja korotkin saa vähentää verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt kovinkaan älykästä ole sijoittaa 75% kovalla työllä tienatuista rahoista, joiden 100% menettämisen riski on enemmän kuin 1%. Sijoittamalla se riski on 100%.
Sijoittamalla edes alkeellisesti oikein RISKI menettää 100% sijoituksistaan on likimain 0.
Kerropas se skenaario missä esimerkiksi 10 ympäri maailmaa toimivaan vakavaraiseen yritykseen sijoittamalla ne KAIKKI menevät yhtäkkiä konkurssiin? JOS näin käy niin tuo rahan menettäminen on ongelmista pienimpiä.
Pakkorealisoit sijoituksesi pilkkahintaan, koska menet itse "konkkaan" kaikkien muiden tuulipukujen kanssa samaan aikaan. Näin se on aina mennyt ja näin se tulee aina menemään.
Miksi ihmeessä
Jos omistat osakkeita, saat osinkoja tms. tuloa niistä, et saa tukia. Todennäköisesti tavis ei saa ostettua niin paljon osakkeita, että pärjäisi osingoilla, joten joutuu myymään osakkeet pois elääkseen työttömyysajan. Näinollen osakesijoittaminen ei sovellu tavallisille ihmisille jotka voivat menettää työnsä, ja nythän työn menettäminen on entistäkin todennäköisempää työsuhdeturvan heikennysten takia.
Järkyttävää logiikkaa ja tukikikkailua. Siis ei kannata säästää pahan päivän varalle, kun ne säästöt joutuu käyttämään sitten kun se "paha päivä iskee"? Mitä hittoa?
Oikeasti aivan järkyttävää ajattelua. Kieltäydytään ottamasta omasta elämästä vastuuta, jotta joskus, mahdollisesti, ehkä, työttömyyden kohdatessa saa yhteiskunnalta sitä kämäistä työttömyystukea.
Ensinnäkään kaikkia ei työttömyys kohtaa.
Ja jos kohtaakin, on aina parempi olla mukavasti säästössä ja elää sillä, kuin olla pelkästään minimi-sosiaaliturvan varassa.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaa mihin? V.i.d.d.u Nokiaanko? Vai Fortum, Neste? Kaikki tullu rytinällä alas.
Sijoita sellaisiin jotka ei tule alas. Vaikka Apple, Unilever, Coca-Cola!
jos Hesulissa haluaa pysyä, sieltäkin löytyy firmoja jotka tahkoaa tulosta koko ajan. Ja hajauta. Jos pistät kaikki yhteen joka sitten romahtaa, kuten vaikka Neste, niin sittenhän olet nesteessä.
Mä kerta sijoitin mun lapsen rahat muutama vuosi sitten Op-Amerikka indeksiin ja salkku on nyt tuottanut voittoa 32%.
10 000€ summa olisi 3200€ voittoa, tekemättä mitään. Meillä koko perhe sijoittaa ja haluan sitä opettaa myös lapselle. Emme ole rikkaita mutta sijoittamalla voimme kartuttaa omaisuutta lisää. Itse sijoitan kaiken ylimääräisen rahan joka kuukausi. Sijoittaminen on minulle mieluinen harrastus ja käytän siihen mieluusti aikaa. Mutta esim lapseni salkku on tosiaan kasvanut 32% itsestään, eikä siihen ole käytetty yhtään aikaa sen jälkeen kun rahat sinne laitettiin.
Eikö niillä kannata ostaa Aso - asunto tai autohallipaikka- saa rahansa takaisin jos pankit kaatuisi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 300.000€ säästötilillä. Kyllä se 8000€ korkoina on ihan riittävästi.
Jos tuo on totta niin olet tyhmä. Osakkeilla saisit tuplattua tuon n. 7 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta niin olet tyhmä. Osakkeilla saisit tuplattua tuon n. 7 vuodessa.
Ei saa.
Mulla on tilillä 70 000 euroa. Kerro nyt mihin pitäisi sijoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Peruste. Korkoa korolle n. 8% tuotolla 7 vuoden jälkeen on arvo n. 600 000€
Just nostin säästö/puskuritililtä 2000€ tarkoituksena heittää se nordnetiin. En vaan tiedä mitä hankkia tällä hetkellä salkkuun. Kesko A harkinnassa... ehkä Nordeaa myös. Mutta laitanko tonnin keskoon ja tonnin nordeaan vai ostanko kahdella tonnilla jompaa kumpaa? Keskon hinta on kyllä noussut tän viikon niin ehkä odotan että laskee hieman.
Ensi kerralla ostan sitten taas vähän jenkkien teknologiaosakkeita mikäli käppyrät näyttää laskusuuntaa ja takaperoinen trendi sitä, että nousee, laskee, nousee, laskee.
Mitä järkee? Millä sitten kulut maksetaan? Nytkin meni jo 60% matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ja miten tämän tuoton saa tarkalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ei jumalauta! Osakkeet perustuu han siihen, mikä niiden arvo on, kun osakkeet myydään.
Vai lyhentäisikö asuntolainaa? Sitten jos jää työttömäksi tai sairastuu, niin olisi ainakin velaton asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ei jumalauta! Osakkeet perustuu han siihen, mikä niiden arvo on, kun osakkeet myydään.
Indeksit tuottaa aika tasaiseen keskiarvona tuon 7-8% vuodessa, jos nostaa 4% vuosittain niin periaatteessa se on ikuinen tulonlähde.
Jos inflaatio on 4% ja saat pankkitilille korkoa 0,25%, niin onko tämä säästämistä?
Tässä annat varallisuudestasi pois vuosittain 3,75%. Siinä mielessä parempi laittaa raha poikimaan jonnekin missä se voi tuottaa enemmän kuin inflaation verran. Ja jos yllättäviä akuutteja menoja tulee, niin ne tätä varten on ne luottokortit tai mahdollisuus kotiuttaa sijoitukset olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tilillä 70 000 euroa. Kerro nyt mihin pitäisi sijoittaa?
Wärtsilä on noussut viimeisen vuoden aikana 90%. Tulevaisuus näyttää muutenkin valoisalta toisin kuin kankeissa isoissa Suomi firmoissa.
Vai että "oikeat sijoittajat". Sijoittamista on montaa erilaista tyyliä, pitkän tähtäimen osinkosijoittaja on vain yksi.
En väheksyisi niitä muita tyylejä ollenkaan. Yksi tärkeimmistä on ne, jotka sijoittavat start-uppeihin. Eihän meille ikinä tulisi mitään uutta, ei kehitettäisi mitään, jos ei jotkut sijoittaisi uusiin yrityksiin. Ja aloittavat yrityksethän eivät maksa osinkoa.
Itse sijoitan osan pitkään salkkuun, ja osan ostan pohjalta tarkoituksena myydä heti kun arvo noussut vaikka 10-15 % . Rahastoihin en sijoita ollenkaan, niihin ei riitä mielenkiinto, ei tapahdu mitään.