Jos sinulla on tilillä 10000 euroa, olet tyhmä jos et sijoita siitä vähintään 75%
Kommentit (168)
Miehen tilillä 10 000€ aina hätävaraa, sijoituksia jotain 60 000€ ja mulla muutama tonni rintsikkalaatikossa myös pahan päivän varalle :D
Löytyy tuon verran korkeakorkoiselta säästötililtä, paljon suurempia summia on sitten rahastoissa, osakkeissa, sijoitusasunnoissa ja kryptoissa.
Vierailia kirjoitti:
Miksi vaivautuisin pikkurahoja sijoittamaan? Aikani on arvokkaampaa kuin penneillä leikkiminen. Ainahan lompakossakin minimi on 30000.
Nappikaupalla ei tahdo vaurastua.Äkkirikastuminen tapahtuu harvin.Menestys ei ole taitoa vaan säkää. AINA.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noin 5-10 tonnia on hyvä olla tilillä ihan perus arkea ja yllättäviä tai isompia menoja varten. Toki sijoittaa kannattaa myös mutta ei nyt ihan kaikkea kuitenkaan.
Itse tein näin myös aikani, mutta totesin että omassa elämässä ihan turhaa pitää 5000-10 000€ hätävarana. En omista esim. autoa mihin tarvitsisi yhtäkkiä rahaa, minulla ei ole lainaa, olen valtion virassa joten en näe realistisena akuuttia suurempaa rahantarvetta tai tulojen menetystä. Asumisen kustannukset 500€kk. Minulla on velaton siirtolapuutarhamökki, josta ajattelen että vaikka mitä tapahtuisi, minulla on aina katto päänpäällä ja lämpöä siellä riittää. Näistä syistä itse en pidä enää ollenkaan mitään hätävarapuskuria. Ei varmasti sovi kaikille, mutta itselle paras ratkaisu sijoittaa ihan kaikki rahat :) Toki teen aika paljon töitä ja tienaan ihan hyvin, että sijoitan kuukaudessa 2000€. Jos johonkin tarvitsisin rahaa, sitten sijoitan sinä kuukautena vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 300.000€ säästötilillä. Kyllä se 8000€ korkoina on ihan riittävästi.
Jos tuo on totta niin olet tyhmä. Osakkeilla saisit tuplattua tuon n. 7 vuodessa.
Ei saa.
Peruste. Korkoa korolle n. 8% tuotolla 7 vuoden jälkeen on arvo n. 600 000€
Ei jumalauta! Osakkeet perustuu han siihen, mikä niiden arvo on, kun osakkeet myydään.
Indeksit tuottaa aika tasaiseen keskiarvona tuon 7-8% vuodessa, jos nostaa 4% vuosittain niin periaatteessa se on ikuinen tulonlähde.
Oletko niitä samoja, jotka ulisee "kun mua verotetaan niin paljon"?
Mulla on yli kymppitonni tilillä, kohta varmaan kaks. Enkä ajatellut sijoittaa niitä koskaan. Ei huvita rauhoitella suurfirmojen pallonpaskomista ja ihmisten ja luonnon kidutusta. Tosi vaikea löytää eettisiä sijoituksia. Ja tässä on nyt taas viime ajat näyttäneet, että ne mun kovalla työllä tehnyt eurot voivat kadota hetkessä kun joku oranssi idiootti aukoo päätään mediassa.
Joku nainen sijoitti nordean neuvojen mukaan ja hävisi 100000 euroa, lehdessä oli juttu joskus. Minulla on 300000 euroa ja nordea tyrkyttänyt sijoitusneuvoja minulle mutta olen sanonut etten koskaan sijoita euroakaan.
Mun mielestä noin 5-10 tonnia on hyvä olla tilillä ihan perus arkea ja yllättäviä tai isompia menoja varten. Toki sijoittaa kannattaa myös mutta ei nyt ihan kaikkea kuitenkaan.