Päästäisitkö kaksi teiniä englantia puhumattoman isoäidin kanssa matkaan? Lontooseen suunnittelevat menevänsä.
Kommentit (25)
Teinit itse osaavat englantia joten kyllä.
Ehdottomasti kyllä. Lontoossa pärjää kyllä kaikin puolin, ja nuoret puhuvat ja ymmärtävät vielä kieltä. Toivota vaan hienoa reissua huippukaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
En. Ja miten tämän päivän teineillä voi olla englantia puhumaton isoäiti? Eikö isoäiti ole oppinut koulussa mitään?
Yli 60-v. moni (oppikoululainen, myöh. peruskoululainen *ja näissäkin oli hurjasti eroja ympäri Suomen*, on lukenut pitkän saksan, ruotsi toisena kotimaisena, mahdollisesti vielä latinan valinnut. Eivät kaikki ole oppineet englantia kouluissa. V. -39 syntynyt äitini ei koulussa lukenut kuin suomea!
Katsopa vaikka Taken leffa ja mieti sitten uudelleen...
Jos teinit ovat noin 13-vuotiaita, en päästäisi. Vanhemmat, esim. yli 15-vuotiaat kyllä.
Toki päästäisin. Olisi varmasti hieno reissu kaikille.
Riippuu aika paljon teineistä ja isoäidistä. Jos on sellaisia reippaita ja pärjääviä tyyppejä ja lähempänä 18 kuin 13v niin mikäs siinä, teinit varmaan osaa englantia kuitenkin. Kyllähän monet menee kielikursseillekin teini-iässä ja liikkuu ihan itsekseenkin vieraassa maassa, miksipä eivät pärjäisi isoäidin kanssa.
Tietysti päästäisin. Mun vanhemmat esim. ei puhu mitään kieliä kuin pari sanaa ja hienosti ovat matkustelleet vaikka missä.
Sitä paitsi siinähän teinien on pakko saada suu auki, jos mummo ei saa.
Tietysti riippuu vähän, kuinka paljon teinit ja mummo ovat ylipäätään matkustelleet. Jos kaikille eka ulkomaanmatka, niin sitten ehkä joku pienempi paikka kuin Lontoo.
No osaavatko teinit huolehtia kaikesta, ettei isoäiti joudu pulaan? Teinit keskenään olisi ihan ok.
Taasko se kielitaidoton mummo matkustaa teinien kanssa?? Vai onko tämä yleistäkin?
Lontoossa asuu ja matkustelee paljon ihmisiä jotka ei puhu oikeastaan ollenkaan englantia. Ei ole mikään ongelma.
Kunhan matkassa on joku, joka osaa toimia vaikeissa tilanteissa, esim. sairastuminen/loukkaantuminen, varkaudet tms. Ovatko ylipäätään matkustaneet? Osaaatko huolehtia tavaroistaan vaan onko puhelin koko ajan kädessä tai pöydällä? Tavaroistaan pääsee tosi helposti eroon ja sitten on sormi suussa, jollei ole kielitaitoista aikuista hoitamassa asioita.
Mun teineillä on englantia puhumattomat isovanhemmat ihan molemmilta puolilta. Siinä sulle. Eli hänellä on neljä isovanhempaa, jotka ei puhu muita kieliä kuin suomea.
Ehkäpä juuri siksi minusta ja miehestäni on tullut maailmanmatkaajia, ollaan asuttu eri maissa, mies puhuu viittä kieltä ja minä kuutta ja meidän teinit oli jo alle 10-vuotiaina käyneet yli 20 eri maassa.
Lontoon asukkaista yli puolet ei puhu englantia äidinkielenään.
Sinulla nämä s--tanan teinit aina tulossa ja menossa johonkin.
Tottakai päästäisin. Mä päästin englantia puhumattoman isänsäkin kanssa teinin New Yorkiin. Ihan hyvä, että edes yksi porukasta eli se teini osasi englantia.
Viimeksi oli vaan yksi teini menossa mumminsa kanssa ulkomaille
https://www.vauva.fi/keskustelu/5480898/uskaltaisitko-antaa-14v-teinin-…
Onko se mummo jotenkin sairas tai muuten rajoitteinen, jos ei pysty teinien kanssa matkustaa?
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa asuu ja matkustelee paljon ihmisiä jotka ei puhu oikeastaan ollenkaan englantia. Ei ole mikään ongelma.
Kuvitteellinen mummo suoraan paikalliseen kelaan.
En. Ja miten tämän päivän teineillä voi olla englantia puhumaton isoäiti? Eikö isoäiti ole oppinut koulussa mitään?