Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrittääkö teillä sohvan väri koko olohuoneen väriskaalan?

Vierailija
04.08.2024 |

Miten on?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli aina itsestäänselvyys että haluan kotiini oranssin sohvan.(oranssi on lempivärini) Sen löytäminen oli työn ja tuskan takana, mutta lopulta löytyi. Muuten olohuoneessa on keltaiset tapetit, keltaiset ja vihreät verhot ja vihreä matto. Lopputulos on harmoninen, aurinkoinen, kaunis ja kodikas. Ei yhtään räikeä.  Muut huonekalut ovat valkoisia ja lattia harmaata laminaattia. Värit ovat vailkoituneet ihan vaan sattuman ja mieltymyksen kautta ilman sen kummempia pohtimisia. 

Vierailija
42/49 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määritä. Meille on hankittu kaikki isot ja kalliit huonekalut neutraalin ja ajattoman värisinä. Verhoilla, matoilla sun muulla voi sitten revitellä mielensä mukaan ja päivittää värimaailman haluamaansa. 

Suomalaiset revittelevät beigellä.

Ja matoilla ja sohvatyynyillä. Ikinä vahingossakaan väriä mihinkään seinään kun herra paratkoon siihen voi kyllästyä tai tulee migreeni🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo määrittää

Vierailija
44/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yhden vitriini väri. Se on laventelin värinen, ja sen mukaan ostettiin sohva, maalattiin pöytä ja seinät.

Vierailija
45/49 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on näkynyt sisustuslehdissä hyvännäköisiä olohuoneita joissa sohvat ovat eri väriset ja tuolejakin on monenlaisia.

Itse lisäilisin aika rauhassa aina yhden värin tai asian kerrallaan. Rakentaisin kokonaisuutta vähitellen. Ja tutkisin sisustuslehdistä mikä omasta mielestäni näyttää hyvältä.

Värejä voi kokeilla levittämällä vaikka jotain kankaita tuolien päälle ja katsomalla miltä näyttää. Mattojen oikean koon löytää levittelemällä sängynpeitteitä lattialle.

Sohvissa mun mielestä on olennaista että sohvista kankaan saa irti pesua varten ja että kangas kestää pesua. Jos näin on voi sohva olla aika vaaleakin beige tai luonnonvalkoinen.

Muutoin suosin tummempia sohvia. Esim tumman harmaata, tumman sinistä tai punaista tms.

Tummemmat sohvat on helpompi pitää puhtaana mutta kerää enemmän pölyä

Vierailija
46/49 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaa tuunataan sen mukaan, miten verhot ja matot muuttuu.

Vierailija
47/49 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määritä. Meille on hankittu kaikki isot ja kalliit huonekalut neutraalin ja ajattoman värisinä. Verhoilla, matoilla sun muulla voi sitten revitellä mielensä mukaan ja päivittää värimaailman haluamaansa. 

Suomalaiset revittelevät beigellä.

Ja matoilla ja sohvatyynyillä. Ikinä vahingossakaan väriä mihinkään seinään kun herra paratkoon siihen voi kyllästyä tai tulee migreeni🙄

Valkoinen tekee avarammaksi ja raikkaammaksi. Itse laitan mielummin tauluja seinille kuin maalaa  ne jollain muulla kuin valkoisella.

Vierailija
48/49 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva neutraali tummahko harmaa. Neutraalit seinät. Lattia tumma. Tekstiileillä ym. väriä saa sisustukseen vaihdeltua helposti jos kyllästyttää. 

Vierailija
49/49 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei ole sohvaa, joten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi