Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut vastasyntyneiden äidit selviätte/selvisitte yöt?

Vierailija
07.11.2023 |

Meidän yöt on ihan kauheita. Vauva herää noin tunnin välein itkemään tai syömään ja itse en pysty nukkumaan ees noita tunnin pätkiä koska olen jatkuvassa hälytystilassa ja havahdun vauvan pieneenkin inahdukseen. Toiseen huoneeseen jos menen nukkumaan niin heräilen kuitenkin pakkautuneiden rintojen takia eli imettää täytyy joka tapauksessa 2-3 kertaa yössä.

Miehellä menee öisin hermo saman tien jos vauva ei heti nukahda ja enemmän stressaan miesvauvasta kuin omasta väsymyksestäni joten miehestäkään ei ole öisin apua.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin erittäin pahasti, en voinut istua ollenkaan kuukauteen. Siihen päälle sairastuin johonkin kulkutautiin ja pukkasi rintatulehdusta. Vauva huusi ekat kuukaudet yöt läpeensä.

Miehen mielestä naiset selviävät, koska heidät on tehty siihen. Ennenkin ovat pärjänneet. Hän nukkui hyvin ja analysoi luonnettani antaumuksella.

Meni vuosia siihen, että elimistö toipui rääkistä.

Lapsiluku jäi yhteen. Mies kyllä selitti, että seuraavan kanssa kyllä jo auttaisi...

Tsemppiä!

Vierailija
2/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin miehen kanssa keskustelisin, että hänen ei pidä nyt yhtään stressaantua vauvan huudosta, mikä kuuluu asiaan, vaan se on kestettävä. Sinä puolestaan pystyt ajoittamaan imetykset parin kolmen tuntiin (riippuen siitä mitä neuvolassa on ohjeistettu). Joskus on pieni vauva, huono syömään, niin ensin imetetään parin tunnin välein. Vauva löytää ensimmäisten kuukausien aikana kyllä rytmin ja rupeaa nukkumaan. Alussa syö enemmän, mutta miehellesi on sanottava, että turha lisätä sinun stressiäsi. 

Itse ottaisin vauvan viereen nukkumaan, niin saat helposti imetettyä ja käytyä nukkumaan, mutta kukin tekee tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin nukuttiin vain tunti kerralla. Ei sitä kovin pitkään kestänyt. Vauva oli pieni eikä jaksanut syödä kerralla kovin paljon. Ala totuttamaan sekä vauvaa että rintojasi siihen, että syödään 3 tunnin välein. Se riittää kyllä pienellekin vauvalle. Ei ole niin vaarallista, vaikka välillä huutaa, kun kuitenkin voit pitää sylissä eikä heti tarvitse työntää tissiä suuhun.

Vierailija
4/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vauva heräsi tunnin välein ekat kolme kuukautta. Sanoin miehelle että koska hän ei suostu osallistumaan yöheräämisiin niin minä en tee päivisin muuta kuin lepään ja imetän. Ja mies hoitakoon yksin ruokakaupat, pyykit, tiskit, ruoanlaitot ym. Näin sittem tehtiin. 

Vierailija
5/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin syöttömään neuvolan eu-normeista pittaamtta kiinteää ruokaa koska maitoa ei tullut tarpeeksi ja oli nälkä. siihen loppui huuto

Vierailija
6/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkui melkein alusta alkaen viereisessä huoneessa, heräsi syömään yöllä 2 kertaa (minulle yö on klo 23.30 ja klo 5.30 välinen aika) ja nukkuin muun ajan. Yritettiin alussa sitä, että vauva olisi nukkunut samassa huoneessa, mutta minä valvoin kuunnellen hengitystään ja vauva heräsi 15 min välein hätkähtäen milloin mitäkin ääntä. Kun vauva oli 6 vko, hän nukkui 5-6 tunnin yhtenäisiä unia ja on edelleen 3v iässä ns. hyvä nukkuja.

Vierailija
7/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva viereen nukkumaan. 

mieheltä kysyt, että mitä hän ehdottaa ratkaisuksi.

Vierailija
8/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vauvan viereen ja kuukauden ikäisenä aloin syöttää velliä tutista kun maitoa ei tullut. Heti rauhoittui edes hieman että kesti 2-3 tuntia heräämättä. Samoin keinutuolin ostaminen kannatti, vellin jälkeen keinutuoliin niin saat nukuttua ainakin pari tuntia putkeen.

Vierailija
9/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa lusikka-asennossa.

Vierailija
10/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelimme.

Vierailija
11/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onnistunut imetys niin nukuin vauva vieressä ja korvikepurkit ja pullot sängyn vieressä. Aina kun heräsi niin pullo valmiiksi, maitoa suuhun ja uusiksi unille. Hankalinta aikaa oli pari kuukautta, sitten univälit pitenivät. Kovasti tsemppiä! Jos on puoliso kuvioissa niin suunnitelkaa se työnjako äläkä anna äijän livetä touhusta.

Vierailija
12/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei onnistunut imetys niin nukuin vauva vieressä ja korvikepurkit ja pullot sängyn vieressä. Aina kun heräsi niin pullo valmiiksi, maitoa suuhun ja uusiksi unille. Hankalinta aikaa oli pari kuukautta, sitten univälit pitenivät. Kovasti tsemppiä! Jos on puoliso kuvioissa niin suunnitelkaa se työnjako äläkä anna äijän livetä touhusta.

Tämä! Äidille viikonlopputyö, jotta voi tienata rahaa isän hoitaessa lasta vai aikooko äiti livetä perheen elättämisestä?

Vierailija
13/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla semmoinen mies että vaihtoon. Yhdessähän tämmöiset jutut hoidetaan.

Vierailija
14/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistetyn synnytyksen takia maitoa erittyi niukasti. Oli siirryttävä äidinmaidon vastikkeisiin. Lapsella oli koliikki. Teimme niin, että mies nukkui vauvan kanssa makuuhuoneessa, minä nukuin patjalla keittiön lattialla. 

Vierailija
15/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama aloittaja, joka aloitti suihkutissi aloituksenkin.. 

Vierailija
16/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli helpointa, että vauva nukkui vieressä. Tein ne yöherätykset siis itselleni helpoiksi. Opin myös ottamaan sängyn lähelle vesipullon, josta sain juotavaa. 

Vierailija
17/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kirjoittaa kuin suihkutissi aloituksessakin, ihan oikeasti, on pokeria kirjoittaa ihme settiä. Mee fantasioidesi kaa muualle. 

Vierailija
18/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvauvat ovat vaarallisia, joten hyvä kun mietit oikean vauvan etua.

Esikoista yritin hoitaa pinnasänkyyn, mutta luovuin siitä, kun en enää jaksanut. Järjestin turvallisen perhepedin. Mies ei saanut olla vauvan vieressä, koska olisi voinut pyöriä päälle Itse nukuin vauvan vieressä niin, että käteni oli epämukavassa asennossa sivulla suorana vauvan pään yläpuolella, sillä tiesin, että en pystyisi heräämättä kääntyilemään tässä asennossa. Vauvalla oli unipussi ja minulla merinovillahousut ja paita ja ohut lakana peittona, jotta paksu peitto ei olisi aiheuttamassa tukehtumisvaaraa. Vauva inahti ja tissi suuhun. Valvoin sen aikaa mitä pieni  vauva imi. Kun vauva kasvoi, imetys sujui entistä helpommin. Valvoin vain sen ajan, että havahduin vauvan etsiessä tissiä.

Vierailija
19/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Äidille viikonlopputyö, jotta voi tienata rahaa isän hoitaessa lasta vai aikooko äiti livetä perheen elättämisestä?

Tuossa vaiheessa hyvin moni nainen saa vielä normaalia kuukausipalkkaansa.

Vierailija
20/79 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähinäää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi