Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:n toimittaja osti kerjäläiselle ostoksia yli 160€ arvosta ja ihmetteli kun hän otti kuitin niistä. Kuitti on palautusta varten.

Vierailija
04.08.2024 |

Se kerjäläínen vie ne hiusvärit ja muut takaisin kauppaan ja ottaa rahat. Vanha huijaus ja kaupat eivät enää suostu palauttamaan rahoja vaipoista ja muista näille. Ihmetyttää miksi tuo rikostarkasta ei tiedä sitä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579777.html

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mieluummin naiivi auttaja kuin kyyninen epä-ihminen. Ketään ei pitäisi pilkata empatiasta, siitä että pyrkii auttamaan itseään heikommassa asemassa olevaa. 

Sinä ruokit järjestäytynyttä rikollisuutta ja sairaan elämäntavan/kulttuurin jatkumista. Tämä tekee sinusta vähintään tyhmän, ehkä myös suorastaan huonon ihmisen.

Sinä oletkin sitten erinomainen ja hyvä.

Ei minulla muuta.

-eri-

Mutta oikeasti hän oli täysin oikeassa.  Tuo rahamäärän rajoitus on oikean suuntainen toimi, mutta tuon suuruisena väärä. Tyyppi ehtii kerjätä (tai huijata) useamman kerran päivässä, joten veroton tulo on niin iso, että se on tosi hyvä business. Mieluummin jakaa sen 50 euroa pienempinä summina useammalle.

Kun katsoi tuota ostoslistaa, niin voi vain ihmetellä miten tyhmä toimittaja on. Tosin sen älyn mittaamiseen ei tätä juttua tarvittu,koska asia on käynyt selville jo aiemmista jutuista.

Nuo ruoat eivät ole järkeviä,. Toimittaja toki tunsi olevansa heti jeesuksesta seuraava, mutta todellisuudessa vain "olen hyvä ihminen" narsisti. 

Vierailija
182/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivi toimittaja? Varmaan yhtä naaivi muutenkin, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mieluummin naiivi auttaja kuin kyyninen epä-ihminen. Ketään ei pitäisi pilkata empatiasta, siitä että pyrkii auttamaan itseään heikommassa asemassa olevaa. 

Minä olin mieluummin naiivi auttaja vielä silloin, kun kerjääminen ei ollut järjestäytynyttä toimintaa. Oli helppo sulkea silmänsä sille, että jonkun yksittäisen kerjäläisen rahat menivät ehkä alkoholiin tai tupakkaan eikä ruokaan. Järjestäytynyttä rikollisuutta sen sijaan en suostu tukemaan.

Vierailija
184/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi tulla Iso Pettymys toimittajalle joka ehkäpä mielessään jo kirjoitti artikkelia missä nöyrät köyhät kyynelehtien kiittävät kilttiä toimittajaa parista vaippapaketista ja maitopurkista.

160 eukkua silkasta kusetuksesta (hiusväri!!!) on terveellisen silmiäavaava opetus... saisinko kuitin ja täs on muuten etukorttiki

Itse uskon taas, että toimittaja tiesi tasan tatkkaan kuvion ja jopa kehoitti lastaamaan kärryyn lisää tavaraa jotta saisi vieläkin shokeeraavamman artikkelin aikaan. Toimituksesta annettu 150€, laittoi vielä itse kympin omasta pussista mehukkaampaa juttua varten.

Ties vaikka omisi itse ehdottanut sopivannäköiselle vastaantulevalle mustalaiselle kyseistä "lehmänkauppaa", ihan jotta saa varmasti jutun aikaan.

Vierailija
185/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämä nainen osti ruokaa, miksi hän ei olisi voinut itse hakea tälle kerjäläiselle vaikka maitopurkin ja ranskanleivän.

Jos se toinen halusi kuitin ostoksista, joku syy siihen on ollut, ehkä kauppaa jollekin ostoksia

ja näyttää hän itse on ostanut näin paljon ruokaa, liikaa itselleen ja myy pois osan niistä.

Sitä enemmän kerjätään, mitä enemmän kerjäläisille annetaan.

Minä en antaisi yhtään senttiä, en ole koskaan antanut, enkä tule antamaan ikinä.

Vierailija
186/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa ole kerjääminen kielletty?

Vierailija
187/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niiku ihmetyttää, kuka voi ostaa noin suurta määrää tuntemattomalle sapuskaa.

Varmasti ei ole ottanut kuittia siksi, että todistaisi  kaupalle, että hän maksoi jo ostokset.

Voi olla, että menee heti kohta kauppaan viemään ruokia takaisin kuitin kanssa ja vaihtaa ne meikkeihin ja hiusväreihin, tai vaatteisiin, tai vaikka tupakkaan. 

Tuskin, on ostanut itselleen niin paljon ruokaa. Kerjäläiset hiiteen täältä, niin kauan kerjätään, kun niille annetaan rahaa.

Vierailija
188/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennos: toimittajalla oli puutetta jutunaiheista, joten se maksoi kerjäläiselle 160 euroa tehdäkseen repäisevän jutun ja pitääkseen työnsä.

Tiesi ihan taatusti mistä oli kyse, joten hajaantukaa; täällä ei ole mitään nähtävää.

Vierailija
189/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat naiveja ja kokemattomia.

Erityisen naiveja ja kokemattomia ovat usein nuoret naiset. Tytöt kasvatetaan usein kuplassa, jossa tosimaailmaa ei tarvitse kohdata.

Vierailija
190/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo täällä tekee, menköön sinne mistä ovat tänne tulleet. Mikä sosiaalihuolto suomi on kaikenmaailman kerjäläisille. 

Täällä on jo senverran elätettäviä muualta  luunsa tänne vetäneitä täällä loisimassa, että suomi on jo perikadon partaalla.

Kotimaahansa kaikki kerjäläiset.

Vierailija
191/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitä enemmän noita pummeja tänne tulee, mitä enemmän tyhmät ihmiset antavat niille rahaa

Ne jotka noita kerjäläisiä ruokkii, ne haluaa tänne enemmän rikollisuutta. Kerjäläiset lopettaa kerjäämisen, kun niille EI anneta mitään.

Vierailija
192/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingin keskustassa Itä-Euroopasta saapunut romaninainen kysyi minulta, voinko ostaa ruokaa hänelle ja hänen vauvalleen. Ei tarvitse antaa rahaa, mutta voitko ostaa ruokaa, hän sanoi." "Paikalle ilmestyi toinenkin nainen. He keräsivät kuusi munakoisoa, fetajuustoa, jonkin sortin lihakimpaleen, jäisiä katkarapuja, ohuen ohuita leikkeleitä, pullollisen Fantaa ja paljon muutakin." "He alkoivat katsella hiusvärejä, jolloin sanoin, että minulla on kyllä vähän kiire."

Mihin nälkäinen ihminen tarvitsee jäisiä katkarapuja? Ja miten hiusvärit liittyvät nälkään?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579777.html

Tampereella S-market Pendoliinon edessä Tullintorilla juopot ja huumeidenkäyttäjät notkuvat ja kerjäävät rahaa kunniallisilta ja rehellisiltä ihmisiltä.

Vierailija
193/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä ostaa jotain hiusväriä, jos sitä ei ole pyydetty? Itse en ainakaan hiusvärillä tekisi yhtään mitään, tottakai menisin palauttamaan sen ja mieluummin ostaisin rahoilla ruokaa, lääkkeitä, hygieniatarviketta ym. tarpeellista.

Vierailija
194/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on mainio tapa: Jos joku kerjää nälkäänsä, hän lupaa heti viedä ao. henkilön snagarille tai kahvilaan ja tarjota pienen ruuan. On ollut aika monta kieltäytyjää, mutta myös todella nälkäisiä (kanta)suomalaisiakin. Noin niinkuin vinkiksi....

Vierailija
195/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän niiku ihmetyttää, kuka voi ostaa noin suurta määrää tuntemattomalle sapuskaa.

Varmasti ei ole ottanut kuittia siksi, että todistaisi  kaupalle, että hän maksoi jo ostokset.

Voi olla, että menee heti kohta kauppaan viemään ruokia takaisin kuitin kanssa ja vaihtaa ne meikkeihin ja hiusväreihin, tai vaatteisiin, tai vaikka tupakkaan. 

Tuskin, on ostanut itselleen niin paljon ruokaa. Kerjäläiset hiiteen täältä, niin kauan kerjätään, kun niille annetaan rahaa.

Suomessa ostosten palauttaminen hyvitystä vastaan on vaikeampaa kuin monessa muussa maassa, koska Suomessa kaupoilla ei ole velvollisuutta eikä usein haluakaan  siihen.

Mutta ruokaa voi myydä eteenpäin samoilla hämärämarkkinoilla missä myymälävarkaat saavat varastamansa liihat ja kalat ynnä muut muutettua rahaksi.

Toimittaja oli maksanut kerjäläisten lihat, katkaravut, munakoisot, fetajuustot, leikkeleet ym. Veikkaisin pizzeriaa tai etnistä ravintolaa, minne nämä ruoat menevät. Kuitista on helppo määritellä tuotteille sopiva hinta.

Kuitin voi myös antaa ruokien ostajalle, joka laittaa sen kirjanpitoonsa. Kun ravintola maksaa 50 euron lihasta 25 euroa käteisellä, voi omistaja siten nostaa kassasta toiset 25 euroa omaan taskuunsa verottomasti.  

Vierailija
196/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes viittiny lukea loppuun. Joku pyytää ruokaa,niin ollaan jo makselemassa hiusvärejä yms. En kyllä lähtisi moiseen touhuun,mut jos lähtisin, nii tuossa vaiheessa vaan sanoisin et hiusväriä ei voi syödä ja kävelisin kaupasta pois. 

Hiusvärejä ei ostettu.

Ai mut sittenhän kaikki meni ihan oikein. Mitä te kaikki valitatte?

Vierailija
197/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä saa tanan pas kahallitus ei lopeta tuota, vi ttu tästä vi tun hallituksesta ei ole mihinkään.

Ei meidän hallitus voi tähän puuttua. Shengensopimus sallii vapaan liikkuvuuden, suomityttökin saa mennä Romanian kadulle, tai Espanjaan ihan vapaasti.

Ero EU:sta auttaa tähän.

Da Da îgor

Kuule kyllä me suomalaisetkin halutaan erota EU:sta, ei maailma ole mustavalkoinen.

Eikä haluta. Eikä meitä enää kiinnosta mitä pietarissa aiheesta ajatellaan joten mene jonnekin muualle spämmimään. 

EU erosta ei saisi edes keskustella, heti aletaan öyhöttämään Venäjästä. Maailma ei ole mustavalkoinen. Eroa EU:sta kannattaa melkein puolet väestöstä, tämä määrä voi nopeasti nousta jos Suomen tilanne ei tästä parane..

Vierailija
198/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samanlainen tilanne tuli kohdalle...

En halunnut antaa rahaa mutta sitten nämä alkoi voittamaan kaipaan päin että haluavat ruokaa..

No menin sitten sinne kauppaan ja kun ne alkoi innokkaana lappaamaan ostoskärryt tavaraa niin lipesin paikalta kun silmä vältti ja jätin nämä sittem vartijan  kanssa selvittämään asioitaan.

Vierailija
199/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko päättäjät lähteä Tallinnaan katsomaan miksi siellä ei ole yhtään kerjäläistä kadulla? Mistä johtuu?

Tämäpä on erinomainen huomio. Tulin juuri Tallinnasta, eikä siellä näkynyt kerjäläisen kerjäläistä. 

Ei ne Suomenkaan kerjäläiset ole oikeita kerjäläisiä. Peformanssitaiteesta siinä on kyse. Näytellään jotain, mitä ei oikeasti olla.

En ymmärrä ollenkaan, ettei näille voi sanoa Ei tuolla rajalla. EU-maasta tulevat ja EU:n perusvapaudet ovat työvoiman, palveluiden ja pääomien vapaa liikkuvuus. Tulevat siis tuolla työvoiman vapaa liikkuvuus verukkeella tänne. Kuitenkin työsuhteen tunnusmerkit eli se että täällä edes pyrkisivät työsuhteeseen (tekemään palkattua työtä toisen direktiovallan alaisuudessa) puuttuvat. Ei kerjääminen ole työtä. Ei siinä ole työsopimussuhdetta, josta maksettaisiin palkkaa ja palkasta vielä veroja. Mitä ikinä keräävätkään, vievät pimeänä pois tai kuluttavat pimeästi. Miksi tätä veronkiertoaspektia ei koskaan nosteta tässä yhteydessä? Eikö kaikenlaiseen rahan keräämiseen muutoin vaadita lupa?

Vierailija
200/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämän perusedellytyksistä, kuten ruuasta, ei kenenkään pitäisi joutua olemaan kiitollinen. Jokaisen pitäisi olla niihin oikeutettu."

Idiootti toimittajan loppukaneetti. Eli ei se edes oppinut mitään, halusi vain kertoa olleensa Suuri Hyväntekijä. Uskottelee itselleen että se 166e meni tarpeeseen, eikä ollut huijaus. Typerä eukko