Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:n toimittaja osti kerjäläiselle ostoksia yli 160€ arvosta ja ihmetteli kun hän otti kuitin niistä. Kuitti on palautusta varten.

Vierailija
04.08.2024 |

Se kerjäläínen vie ne hiusvärit ja muut takaisin kauppaan ja ottaa rahat. Vanha huijaus ja kaupat eivät enää suostu palauttamaan rahoja vaipoista ja muista näille. Ihmetyttää miksi tuo rikostarkasta ei tiedä sitä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579777.html

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla toimittajalla oli helposti varaa lahjoittaa ko. summa häntä köyhemmälle kanssakulkijalle. Ei se hänen talouttaan hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Hän ei muuten lahjoittanut sitä summaa suomalaiselle köyhälle ja tehnyt siitä juttua ... nyt monet suomalaiset perheelliset on hädässä, kun riittävästi halvempaa asuntoa ei ole löytynyt. 

Vihervasemmistolaiset vihaavat itseään, mutta ulkoistavatkin tuon vihan muihin maanmiehiinsä. Rajallisen empatiakykynsä taas ulkoistavat kaikenmaailman muukalaisiin ja friikkeihin, eli kehen tahansa muuhun kuin tavalliseen suomalaiseen.

Vierailija
162/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Olisin pistänyt hintarajan tyyliin 50€ ja ostanut tylsää perusruokaa ilman juustoja ja lihoja joilla voi olla jälleenmyyntiarvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mieluummin naiivi auttaja kuin kyyninen epä-ihminen. Ketään ei pitäisi pilkata empatiasta, siitä että pyrkii auttamaan itseään heikommassa asemassa olevaa. 

Sinä ruokit järjestäytynyttä rikollisuutta ja sairaan elämäntavan/kulttuurin jatkumista. Tämä tekee sinusta vähintään tyhmän, ehkä myös suorastaan huonon ihmisen.

Sinä oletkin sitten erinomainen ja hyvä.

Ei minulla muuta.

-eri-

Vierailija
164/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi voisi suunnata sinne enemmän rahaa ulkomaalisapuun budjetoiden. Se on humaania!

Suomalaiset pakkomuuttaa kodeistaan jo nyt halvempiin asuntoihin joten suomalaiset saa seuraavaksi suurtyöttömyyden takia ja alhaisen sosiaaliturvan kiristyessä kiitos hallituksen leikkauksin entisestään siirtyä vuorostaan ulkomaille kerjäilemään.

Vuoroin vieraissa, eiks joo.

Laita vaikka tonni päivässä apuun, mutta älä vaadi että muutkin laittaa.

Suomalaista tuli laiskoja sen jälkeen kun sosiaaliturva keksittiin. 

Vierailija
165/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusumma tuolle kallispalkkaiselle toimittajalle. Hän omasta halustaan auttoi köyhää sillä summalla. Hänen rahatilanteessaan tuo ostosreissu ei näy mitenkään. Romaneille sen sijaan tuli siitä hyvä mieli.

Vierailija
166/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse auta enkä osta mitään. En ala edes kuuntelemaan kun joku yrittää tulla puhumaan. Köyhyys on heidän ongelmansa.

Minä annoin kerran kassillisen keräämiäni tölkkejä.

Ei ollut minulta pois.

Vierailija
167/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi voisi suunnata sinne enemmän rahaa ulkomaalisapuun budjetoiden. Se on humaania!

Suomalaiset pakkomuuttaa kodeistaan jo nyt halvempiin asuntoihin joten suomalaiset saa seuraavaksi suurtyöttömyyden takia ja alhaisen sosiaaliturvan kiristyessä kiitos hallituksen leikkauksin entisestään siirtyä vuorostaan ulkomaille kerjäilemään.

Vuoroin vieraissa, eiks joo.

Pitäisit turpas kiinni, kun noin tyhmä olet. Kommenttiesi on tyypillistä sosialistin vähäjärkistä ja populistista naukumista.

Vierailija
168/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mieluummin naiivi auttaja kuin kyyninen epä-ihminen. Ketään ei pitäisi pilkata empatiasta, siitä että pyrkii auttamaan itseään heikommassa asemassa olevaa. 

Sinä ruokit järjestäytynyttä rikollisuutta ja sairaan elämäntavan/kulttuurin jatkumista. Tämä tekee sinusta vähintään tyhmän, ehkä myös suorastaan huonon ihmisen.

Sinä oletkin sitten erinomainen ja hyvä.

Ei minulla muuta.

-eri-

Eiköhän ole huomattavasti parempi kuin sinä, joka viestistäsi päätellen pyrit oikeuttamaan järjestäytyneen rikollisuuden ja ihmisten hyväksikäytön. Ei mullakaan muuta.

Vierailija
169/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusumma tuolle kallispalkkaiselle toimittajalle. Hän omasta halustaan auttoi köyhää sillä summalla. Hänen rahatilanteessaan tuo ostosreissu ei näy mitenkään. Romaneille sen sijaan tuli siitä hyvä mieli.

Heh! Oletko ajatellut ostaa huumeita, siitä tulisi hyvä mieli huumekauppiaalle!

Vierailija
170/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän ei muuten lahjoittanut sitä summaa suomalaiselle köyhälle ja tehnyt siitä juttua." Hyvä havainto! Se ei ole muodikasta nyt.

Niin ja älähän unohda että suomalainen köyhä on köyhä omasta syystään, on tyhmä ja laiska tai ainakin tehnyt vääriä valintoja. Nämä ovat kaltoinkohdeltuja viattomuuksia joita tulee auttaa.

Vierailija
171/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin tuota ettei kenenkään tarvitse olla kiitollinen ruoasta ja muista "itsestäänselvyyksistä". Ajattelen että kyllä pitäisi, koskaan ei tiedä mitä itse kenenkin elämässä tapahtuu, voi tulla hyvinkin aika että se ruoka tai muu normiarkiasia ei olekaan itsestään selvää. Ja vaikka ei tulisikaan, mitä menettää jos elämänasenne on kiitollinen ja iloitseva?

Vierailija
172/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia syistä täälläpäin kaupat ei ota palautettuja elintarviketuotteita ellei ole jotain makutakuuta

Kiva et toisilla on käyttää 160€ ventovieraiden ruokaan, tuolla rahalla oisin itse maksanut savupiipun ja pannuhuoneen nuohouksen ja rahaa ois jääny useamman päivän pakastepitsoihin

Vierailija
173/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran ostanut pyytäjälle ruokaa. Mutta hän valitsi fiksuja tuotteita, ruokaa eikä hiusvärejä.

Minä en kestä maailmaa, jossa kaikki avunpyynnöt leimataan suoraan petokseksi. 

En kysellyt, miksi hänellä on ruoka loppu. Joiko mies ne rahat? Kusettiko poikaystävä? Vai käytettiinkö minua hyväksi? 

Se ei ollut minulta niin iso raha, vaikka ihan olisin voinut sen itsekin käyttää ja ostaa vaikka puseron ketjuliikkeestä. Enkä edes kertonut tästä kenellekään, en tehnyt sonepäivitystä. 

Vierailija
174/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hygienia syistä täälläpäin kaupat ei ota palautettuja elintarviketuotteita ellei ole jotain makutakuuta

Kiva et toisilla on käyttää 160€ ventovieraiden ruokaan, tuolla rahalla oisin itse maksanut savupiipun ja pannuhuoneen nuohouksen ja rahaa ois jääny useamman päivän pakastepitsoihin

Meillä oli hieman halvempaa nuohous, mutta se tuli 5 minuutin työstä ja 5 minuutin laskun kirjoituksesta.

Vierailija
175/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu. Olisin pistänyt hintarajan tyyliin 50€ ja ostanut tylsää perusruokaa ilman juustoja ja lihoja joilla voi olla jälleenmyyntiarvo.

Juuri näin. Tai mieluummin niin, että olisi suostunut vain perusruoan hankintaan. Kukaan ei tarvitse katkarapuja jne.  

Koko juttu itseasiassa oli toimittajan moraaliposeerausta ja itsekorostusta muka hyvänä ihmisenä.

Ainoa asiallinen osa jutussa oli Diakonissalaitoksen edustajan haastattelu, jossa hän kumosi yleisiä harhaluuloja. Totuushan on se, että Suomeen tullaan, koska kansa on yksinkertaista ja rahaa sataa kerjäläisille.

Vierailija
176/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla vastaan nykyajan (viimeiset 35v) turrrviksia TUET RIKOLLISUUTTA JA HALVEKSIT TOTUUTTA.

99% Tulijoista on izzlamisteja, joukossa myös terrrrroja.

totuus. Koko valhesystteeemmin voi ja pitää lopetaaa heti.

maailman rehellisimpään maahan ainoastaan epärehellisiä tyyppejä.  Keinolla rajalle ja sirut kertomaan ihmisten vaarallisuussaste sekä se, onko rikos merkintöjä. Yms yms.

Vierailija
177/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

--Matkustin taas, tällä kertaa junalla, sinne Tampereelle taas. Niin tällainen gypsy ulkkiskerjäläiseukko hyppäsi Helsingissä junaan. Kulki koko ajan vaunusta toiseen junan jyskyttäessä eteenpäin ja kyttäsi ihmisten kasseja. Minunkin piti ottaa kiinni työtietsikkasalkustani oikein kaksin käsin, kun resuinen eukko pysähtyi ahnaasti sitä tuijottamaan. Riihimäellä konnari heitti eukon pihalle. Ei varmaan ollut lippuakaan. Mutta olisihan tuo ollut kätsyä, jos vaikka joku olisi nukkunut, siepata siltä laukku, ja hypätä junasta pois.--

Aina sitä jollekin tulee säkällä veskihätä ja sen jälkeen helkkarinmoinen ylläri kun tavarat haihtuneet kukatiesminne ja kenen matkaan..

Vierailija
178/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran ostanut pyytäjälle ruokaa. Mutta hän valitsi fiksuja tuotteita, ruokaa eikä hiusvärejä.

Minä en kestä maailmaa, jossa kaikki avunpyynnöt leimataan suoraan petokseksi. 

En kysellyt, miksi hänellä on ruoka loppu. Joiko mies ne rahat? Kusettiko poikaystävä? Vai käytettiinkö minua hyväksi? 

Se ei ollut minulta niin iso raha, vaikka ihan olisin voinut sen itsekin käyttää ja ostaa vaikka puseron ketjuliikkeestä. Enkä edes kertonut tästä kenellekään, en tehnyt sonepäivitystä. 

Lähes kaikki avunpyynnöt on petosta. Kerran menin jopa lankaan, kun yksi avuntarvitsija tarvitsi rahaa bussilippuun. Oli kuulemma hukannut lompakon, eikä siksi pääse kotiin. Mutta ei kelvannutkaan kun lupasin ostaa hänelle lipun. 

Vinkki: älä yritä tätä linja-autoaseman välittömässä läheisyydessä kuin hän!

Vierailija
179/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--Näin kerran vuosia sitten Pariisissa kun päivän päätteeksi kaikki kerjäläiset, jotka olivat olleet pitkin Champs-Élyséestä kerjäämässä, kokoontuvan aivan avenuen alkupäähän odottamaan kyytiä kämpille. Suuni kyllä loksahti auki kun iso limousiini kaarsi noutamaan kaikki kerjäläiset kyytiin. En sen jälkeen antanut noille latin latia vaikka olisivat näyttäneet kuinka surkeaa naamaa tahansa.--

Jes. Raskaan työpäivän jälkeen kunnon limousiinin ilmastoitu kyyti on paikallaan.

Vierailija
180/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tai mieluummin niin, että olisi suostunut vain perusruoan hankintaan. Kukaan ei tarvitse katkarapuja jne.  

Koko juttu itseasiassa oli toimittajan moraaliposeerausta ja itsekorostusta muka hyvänä ihmisenä.

Ainoa asiallinen osa jutussa oli Diakonissalaitoksen edustajan haastattelu, jossa hän kumosi yleisiä harhaluuloja. Totuushan on se, että Suomeen tullaan, koska kansa on yksinkertaista ja rahaa sataa kerjäläisille.

Ja onkohan tarina edes totta? Ja jos totta, maksoiko toimitus ruoat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi