Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pystyisi asumaan maalla.

Vierailija
04.08.2024 |

Muita?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuisin mielelläni, koska pidän rauhallisesta ja vehreästä ympäristöstä.

On pari syytä, miksen kuitenkaan maalla asu:

-tykkään lenkkeillä, myös ilta-aikaan. Tarvitsen lenkkeilyyni risteileviä kävelyteitä ja katulamppuja. En siis voisi asua paikassa, jossa lähimmän kolmen kilometrin säteellä ei olisi muuta kuin yksi maantie ilman katulamppuja ja kävelytietä. Joutuisi lenkkeilemään 3 km yhteen suuntaan otsalamppu päässä metrin päästä ohittavia autoja peläten ja samaa reittiä takaisin palaten. Pelottavaa ja umpitylsää.

-naapurit. Elo olisi tylsää, jos lähimmät naapurit olisivat yli 100 m päässä. Naapurit

-kaupat, koulut ja harrastukset; olisi hankalaa, jos lähimmät näistä olisivat yli 2 km päässä.  Silloin olisi naimisissa auton kanssa.

Vierailija
102/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei vaan kiinnosta asua maalla keskellä metsää, siinä kaikki. Sen takia on olemassa kerrostaloja ja rivitaloja, voi asua esikaupungissa tai missä nyt vain huvittaa ja on varaa. Se nyt ei kuulu kellekään.

Niin, täällä maallahan ei ole kuin metsää 🤷

No mitä muuta siellä on peltojen ja metsien lisäksi?

Riippuu paikkakunnasta, mutta meidän kunnassa on useitakin pikkukyliä, sekä kirkonkylä jossa 2 ruokakauppaa, rautakauppa, apteekki, 2 kirppistä, terveyskeskus vuodeosastoineen, baari, kahvila, 2 matkailukeskusta joissa mm. ruokaa ja juomaa majoituksen lisäksi, kirjasto,  koulu, kuntosali,  ulkourheilukeskus, hoivakoti, 2 kampaamoyritystä, rivitaloja, yksi kerrostalo, kunnantalo ja....... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on oikeassa sanoessaan suoraan millaista on naisen asua metsässä eli maaseudulla.

Kaupunki on turvallisempi ympäristö naisille ja lapsillekkin.

Fatim taitaa puhua toistuvasti asiasta, josta ei tiedä? Toisaalta tällaiset fiksaatiot on monesti niitä salaisia intohimoja. Hänkin voi kulkea salaa tanssilavoilla ja Kuusamossa hirvimetsällä. Lapin hillasuot on tuttuja ja savolainen muikkukukko suurinta herkkua. Ja se pohjanmaan vaalea jukolanjussi saa sukat pyörimään jaloissa.

Jospa neito pelkää punkkeja, käärmeitä, hyttysiä, iilimatoja, sudenkorentoja, hiiriä ja myriä, haukia, hirvikärpäsiä, kettuja, jäniksiä, ilveksiä, susia, karhuja jne. mitkä meille maalaisille ihan normisettiä? Itse pelkään vain karhuja. Eikös neito ole vihreitten edustaja?? Eikös heidän pitäisi digata maaseud

Eipä ole maaseudulla ja metsässä muuta pelättävää kuin mies jonkinlaisen aseen kanssa. 

t. Vihreä neito

Vierailija
104/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla 200 neliön okt:ssa kuin 23 neliön yksiössä jossain neukkukuutiossa ok-seudulla.

Köyhän tapauksessa tuo on täysin ymmärrettävä valinta. 

Neukkukuutiokerrostalojen määrästä päätellen kaupungeissa asuu likipitäen pelkästään köyhiä. Surullista katsottavaa ja kurjaa lukea täältäkin kun te niissä haisevissa kopeissanne tappelette milloin mistäkin, aina parvekkeen hajusta pakkohijjaisuuteen.  

Jännä juttu, miten vauraat ihmiset ovat silti keskittyneet kasvukeskuksiin. Mitä ihmeen virkaa on omakotitalolla maalla? Siitä on todella vaikea päästä eroon halutessaan, kaupunkiasunnoista olen jäänyt kerta toisensa jälkeen voitolle. Jos maalle kaipaa, niin

Jos talo on asuttavassa kunnossa eikä 25 km umpimetsässä, niin kyllä ostajia riittää. Yli 20 vuotta kylmillään olleille tönöille on heikommin kysyntää. 

Ei riitä, ellei hinta ole tarpeeksi alhainen. 

Vierailija
105/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on oikeassa sanoessaan suoraan millaista on naisen asua metsässä eli maaseudulla.

Fatim taitaa puhua toistuvasti asiasta, josta ei tiedä? Toisaalta tällaiset fiksaatiot on monesti niitä salaisia intohimoja. Hänkin voi kulkea salaa tanssilavoilla ja Kuusamossa hirvimetsällä. Lapin hillasuot on tuttuja ja savolainen muikkukukko suurinta herkkua. Ja se pohjanmaan vaalea jukolanjussi saa sukat pyörimään jaloissa.

Jospa neito pelkää punkkeja, käärmeitä, hyttysiä, iilimatoja, sudenkorentoja, hiiriä ja myriä, haukia, hirvikärpäsiä, kettuja, jäniksiä, ilveksiä, susia, karhuja jne. mitkä meille maalaisille ihan normisettiä? Itse pelkään vain karhuja. Eikös neito ole vihreitt

Saisinkos minä sen miehen aseen kanssa? Ei tarvitsisi sitten ihan laumallista isoja koiria.

T. Vähemmän vihreä ikäneito

Vierailija
106/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa neito pelkää punkkeja, käärmeitä, hyttysiä, iilimatoja, sudenkorentoja, hiiriä ja myriä, haukia, hirvikärpäsiä, kettuja, jäniksiä, ilveksiä, susia, karhuja jne. mitkä meille maalaisille ihan normisettiä? Itse pelkään vain karhuja. Eikös neito ole vihreitt

Niinhän te cityvihreät luulette. 

Vierailija
107/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla 200 neliön okt:ssa kuin 23 neliön yksiössä jossain neukkukuutiossa ok-seudulla.

Diarralla on tietysti kansanedustajana (ja oliko myös Helsingin kaupungissa apulaispormestari tms?) hyvin varaa, joten häntä ei voi verrata normaaliin kuluttajaan. Haluan tosin huomauttaa että maalla 200 neliön OKT:ssa on yleensä myös kookas piha, ja ainakin täällä minun asuinseudullani isomman kaupungin lähiössä tontit ovat muutaman metriä talon reunoilta.

Vierailija
108/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en muuttaisi kaupunkiin mistään hinnasta. Maalla on hyvä elää. Pihatöitä on paljon, mutta oma rauha korvaa sen kyllä. Välillä pimeään aikaan pelottaa, mutta on minulla iso koira. 

Mahtuisi tänne hyvin sellainen mukava mieskin. 

N52

Mikä sinua pelottaa? Olen yksin asunut metsän keskellä ei siellä pelota, mutta Helsingissä en liiku yksin illalla enkä yöllä. Kerta riitti kun pakenin ahdistelijas. Kolme tuttua on rai skattu. 

Se on se ajatus jostain kahelista, joka voisi murtautua sisään. 

Tiedän järjellä, ettei kaupungissa ole sen turvallisempaa. Hullu voi murtautua sisään sielläkin. 

Ei naapureista ole oikeasti mitään turvaa, eivät välttämättä edes poliisia soita. Mu

Miksi joku kaheli lähtisi ajelemaan kaupungista maalle raiskaamaan yksinäistä naista? Maalla tunnetaan naapurit ja jos ne muuttuu kaheleiksi ne toimitetaan hoitoon.

Näitä tapauksia on ollut. On niistä lehdissäkin kirjoitettu. Väitätkö, että jokainen kylähullu on toimitettu hoitoon. Tuskin. 

Vierailija
109/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuisin mielelläni, koska pidän rauhallisesta ja vehreästä ympäristöstä.

On pari syytä, miksen kuitenkaan maalla asu:

-tykkään lenkkeillä, myös ilta-aikaan. Tarvitsen lenkkeilyyni risteileviä kävelyteitä ja katulamppuja. En siis voisi asua paikassa, jossa lähimmän kolmen kilometrin säteellä ei olisi muuta kuin yksi maantie ilman katulamppuja ja kävelytietä. Joutuisi lenkkeilemään 3 km yhteen suuntaan otsalamppu päässä metrin päästä ohittavia autoja peläten ja samaa reittiä takaisin palaten. Pelottavaa ja umpitylsää.

-naapurit. Elo olisi tylsää, jos lähimmät naapurit olisivat yli 100 m päässä. Naapurit

-kaupat, koulut ja harrastukset; olisi hankalaa, jos lähimmät näistä olisivat yli 2 km päässä.  Silloin olisi naimisissa auton kanssa.

2) Minulla on rivitalossa naapureita yllin kyllin. Joku tuttavani jopa väitti, että rivari on kaikista sosiaalisin asumisen muoto - enkä ole tässä väittämässä vastaankaan - mutta en tosiaan juttele heille juuri lainkaan. Moikataan kun on yhtä aikaa pihalla ja siinä se. Mitä iloa on naapureista?

3) 'Maalla'kin voit asua keskustassa, joten tuo on ihan valinnainen asia. Jos päätät muuttaa 15 km lähimmästä kylästä se on oma valintasi, mutta suurin osa Suomen 'maalaisista' asuu oikeasti melko lähellä kauppaa ja harrastuksia.

1) Jos kuitenkin muutat tuonne 15 km päähän, voit lohduttautua sillä ajatuksella että sinulla varmaan on kilometri tai pari hiekkatietä, jota pitkin voit lenkkeillä lähestulkoon ilman riskiä yhdestäkään vastaantulijasta. Jopa autotielle mennessä et varmaankaan näe kovin montaa autoilijaa, ja vielä vähemmän sellaisia tilanteita että kaksi autoa vastakkaisista suunnista olisi kohdallasi juuri yhtä aikaa (Murphyn laki kuitenkin toimii, eli niin tulee vääjäämättä käymään useammin kuin uskoisi).

Jos taas asut siinä vähintään 2 km etäisyydellä lähimmästä kaupasta, siellä on myös ne katuvalot.

Toisin sanoen sinun syysi olla asumatta maalla ovat aivan puuta-heinää. Voisit muuttaa sinne ja olla aivan tyytyväinen jos nuo ovat ne asiat jotka sinulle merkitsevät. Minä entisenä maalaisena asun nykyään isommassa kaupungissa enkä omista syistäni halua palata maalle, mutta yksikään mainitsemistasi asioista ei estäisi maallemuuttoa.

Vierailija
110/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin itse työn perässä , ja muutan kohta pois. Aivan järkyttävää kyttäämistä pienellä paikkakunnalla. Ostoksia myöten juorutaan laikki asiat kylillä. Ei voi mitään , maaseutu on aivan ihan luonnon puolesta, mutta ei ole oma juttu.

Vierailija
111/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutiokerrostalojen määrästä päätellen kaupungeissa asuu likipitäen pelkästään köyhiä. Surullista katsottavaa ja kurjaa lukea täältäkin kun te niissä haisevissa kopeissanne tappelette milloin mistäkin, aina parvekkeen hajusta pakkohijjaisuuteen.  

Jännä juttu, miten vauraat ihmiset ovat silti keskittyneet kasvukeskuksiin. Mitä ihmeen virkaa on omakotitalolla maalla? Siitä on todella vaikea päästä eroon halutessaan, kaupunkiasunnoista olen jäänyt kerta toisensa jälkeen voitolle. Jos maalle kaipaa, niin

Tuulivoimarakentaminen myĺlää maaseutua raivokkaasti. Kun myllyt tulevat, poissa on hiljaisuus, poissa kauniit maisemat ja lähiluonto. 

Vierailija
112/113 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen on-off -ihminen eli viihdyn joko kaupungin keskustassa kerrostalossa tai maaseudulla pikko mökissä mahdollisimman korvessa.

Omakotitalo- tai rivitaloalueet ei, lähiöt ei, kyläkeskukset ei.

Nyt asun korvessa, mutta yhä rakastan kaupunkien keskustan alueita. Molempi parempi.

Vierailija
113/113 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen on-off -ihminen eli viihdyn joko kaupungin keskustassa kerrostalossa tai maaseudulla pikko mökissä mahdollisimman korvessa.

Omakotitalo- tai rivitaloalueet ei, lähiöt ei, kyläkeskukset ei.

Nyt asun korvessa, mutta yhä rakastan kaupunkien keskustan alueita. Molempi parempi.

Miulla vähän sama eli asun puoli lokakuusta maaliskuuhun kaupungissa ruutuvaavalla ja muun osan vuotta koko lailla umpimetässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi