Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pystyisi asumaan maalla.

Vierailija
04.08.2024 |

Muita?

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suur-Turku? Mikä se on?

Turku + kehyskunnat

Vierailija
22/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla 200 neliön okt:ssa kuin 23 neliön yksiössä jossain neukkukuutiossa ok-seudulla.

Köyhän tapauksessa tuo on täysin ymmärrettävä valinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin pikkukaupungissa ja huomaan sen jääneen jotenkin " veriin". Olen asunut sen jälkeen ihan pikkukylässä susirajalla- siellä ei ollut tarpeeksi virikkeitä ja kyyläysmeininkiä.Lisäksi olen asunut Helsingissä ja Tampereella- kuhinaa ja levotonta elämää oli liiaksikin makuuni ja etäisyydet pitkät.

Nyt olen asunut kahdessa pienemmässä kaupungissa missä leffat, ravintolat, kulttuuria, ketjumyymälöitä, yleisöluentoja ja isot marketit.Kaikki eivät tunne toisiaan. Silti pääsee lenkille luontoon oikeasti rauhalliseen ympäristöön. Tämä sopii minulle. Kukin tavallaan.

Vierailija
24/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, me maalla asuvat olemme erittäin kiitollisia, ää liöt ja mammuloiset kaupungeissa ja fiksut maalla, pysyy oikea järjestys. 

Vierailija
25/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla 200 neliön okt:ssa kuin 23 neliön yksiössä jossain neukkukuutiossa ok-seudulla.

Neukkukuutiokerrostalojen määrästä päätellen kaupungeissa asuu likipitäen pelkästään köyhiä. Surullista katsottavaa ja kurjaa lukea täältäkin kun te niissä haisevissa kopeissanne tappelette milloin mistäkin, aina parvekkeen hajusta pakkohijjaisuuteen.  

Vierailija
26/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap, me maalla asuvat olemme erittäin kiitollisia, ää liöt ja mammuloiset kaupungeissa ja fiksut maalla, pysyy oikea järjestys. 

Onneksi maalla ei kaikki ole rasisteja

Vierailija
27/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutiokerrostalojen määrästä päätellen kaupungeissa asuu likipitäen pelkästään köyhiä. Surullista katsottavaa ja kurjaa lukea täältäkin kun te niissä haisevissa kopeissanne tappelette milloin mistäkin, aina parvekkeen hajusta pakkohijjaisuuteen.  

TÄMÄ

Vierailija
28/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maaseutua 20 000-30 000 asukkaan kaupunki?

Vierailija
29/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat aatokset, ihanaa kun kaikki mammukat haluaa kaupunkiin. Meillä pikkukaupungissa on vain muutama ukrainalaisperhe, kaikki käyvät töissä, lapset puhuu sujuvaa suomea, aikuisetkin niin, että työssään pärjäävät. Rikollisuutta on erittäin vähän, eikä lasteni merkkivaatteita ja laatupuhelimia vie kukaan. 

Vierailija
30/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole, kun ongelmia on niin vähän. Täällä kaupungissa tuntuu, että kaikki ovat rasisteja, koska ongelmia niin paljon. Minä ainakin inhoan ryösteleviä ma musa kkeja. Koti on myynnissä,uusi työ pikkukaupungista hankittuna, kolme lapselta varastettua puhelinta riittää. Pitäkää läävänne. 

Vierailija
31/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutiot oli vielä betonista tehtyjä ja niissä oli keittiöt ja kiinteät parvekkeet, eikä kosteusvaurioita.  Nykyiset harakanpesät tehdään karkaistusta lasista ja keittiökoneet on  olohuoneen seinässä.

Vierailija
32/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on oikeassa sanoessaan suoraan millaista on naisen asua metsässä eli maaseudulla.

Kaupunki on turvallisempi ympäristö naisille ja lapsillekkin.

Pelkää varmasti metsää kuin ruttoa. Tyypillinen uusavuton vihreä.

Terkkuja vihreältä täältä metsän keskeltä. Jos olet kiintynyt metsiin, suosittelen niiden suojelua. 

Suojellaan. Kerro kuinka metsämme pelastuvat kirjanpainajalta, siis muutenkin kuin hakkuilla ja uusien taimien istuttamisella? Ei ole vihreitä tai elokapinallisia metsänhoitotöissä näkynyt, ei muuten marjoja-, eikä sieniä keräämässäkään. Terkkuja täältä metsän keskeltä sullekin. 

Vierailija
33/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty maalla asumaan, koska liian pitkä matka kadulle istumaan, eikä sossu maksa miekkarimatkoja ja majoitusta. 

Vierailija
34/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään asuisi maalla ypöyksinäni naisena. Kuoliaaksi yksin siellä kyllästyisin, vaikka maaseutu on ehdottomasti ihana paikka asua noin yleisesti ajatellen. Mutta ne viihdykkeet ja vapaa-ajan menot, työmahdollisuudet yms. siellä ovat liian vähäiset. Ja pihatyöt, jos asuisin maalla omakotitalossa, olisivat minulle liian raskaat.

- maalaiseksi syntynyt, mutta nykyinen citysinkku -

Vierailija
35/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole, kun ongelmia on niin vähän. Täällä kaupungissa tuntuu, että kaikki ovat rasisteja, koska ongelmia niin paljon. Minä ainakin inhoan ryösteleviä ma musa kkeja. Koti on myynnissä,uusi työ pikkukaupungista hankittuna, kolme lapselta varastettua puhelinta riittää. Pitäkää läävänne. 

Sama meillä, nyt riittää, täältä kaiken pas kan keskeltä Helsingistä on päästävä pois. Sota, joka aivan taatusti alkaa viiden vuoden sisällä, on yksi syy muuttoon, hesan se iivana pomm ittaa, ei pikkupaikkojs. 

Vierailija
36/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty maalla asumaan, koska liian pitkä matka kadulle istumaan, eikä sossu maksa miekkarimatkoja ja majoitusta. 

Ja sepä onkin yksi ihana syy asua pikkukaupungissa, ei meillä ole kaltaisiasi tollukoita. 

Vierailija
37/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta, mutta kyllä itse ainakin herään kesäisin ikkuna auki raittiiseen ilmaan ja linnun lauluun, kuin pienhiukkasiin ja ratikan kolinaan.

Ps. Mt ongelmat näyttävät tilastojen mukaan lisääntyvän samaan tahtiin kuin kaupungistuminen lisääntyy.

😂 Ratikka taitaa olla tasan 2 kaupungissa. Ja itse asun kaupungin laidalla kerrostaloasunnossa, jossa on metsän eläimiäkin enempi kulkenut pihalta kuin ikinä näin eläimiä maalla asuessani. Jos jotain tulee avoimesta ikkunasta sisään, niin viereisen syreenien tuoksu alkukesällä ja siitepölyä, hyönteisten surinan ja linnunlaulun lisäksi.

Vierailija
38/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani en muuttaisi kaupunkiin mistään hinnasta. Maalla on hyvä elää. Pihatöitä on paljon, mutta oma rauha korvaa sen kyllä. Välillä pimeään aikaan pelottaa, mutta on minulla iso koira. 

Mahtuisi tänne hyvin sellainen mukava mieskin. 

N52

Vierailija
39/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutiot oli vielä betonista tehtyjä ja niissä oli keittiöt ja kiinteät parvekkeet, eikä kosteusvaurioita.  Nykyiset harakanpesät tehdään karkaistusta lasista ja keittiökoneet on  olohuoneen seinässä.

Juu, vierailin yliopistoaikojen kaverin luona ohikulkiessani, kehui ostaneensa uuden asunnon Helsingistä, Herrasiunaa, ahdas koppi, keittiö oli muutama kaappi olohuoneen seinällä, makkarit ahtaita koppeja, ei eteistä juuri lainkaan, kaikki kuului naapurista, kuseminen, paskan läjähdys pönttöön, puhekin melkein. Kuulema yöllä levotonta kun rapussa kaikuu. Sitä tämä kaverini kertoi maksavansa seuraavat 25 v. Kaksi lasta heillä, lastenhuoneeseen mahtui kerrossänky ja kapea matto. Meillä lapsilla uudessa talossa13 m2 huoneet, koko talossamme tilaa liki 190 m2, iso tontti. 

Vierailija
40/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en muuttaisi kaupunkiin mistään hinnasta. Maalla on hyvä elää. Pihatöitä on paljon, mutta oma rauha korvaa sen kyllä. Välillä pimeään aikaan pelottaa, mutta on minulla iso koira. 

Mahtuisi tänne hyvin sellainen mukava mieskin. 

N52

Mikä sinua pelottaa? Olen yksin asunut metsän keskellä ei siellä pelota, mutta Helsingissä en liiku yksin illalla enkä yöllä. Kerta riitti kun pakenin ahdistelijas. Kolme tuttua on rai skattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi