Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pystyisi asumaan maalla.

Vierailija
04.08.2024 |

Muita?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla 200 neliön okt:ssa kuin 23 neliön yksiössä jossain neukkukuutiossa ok-seudulla.

Jos noi olis ainoat vaihtoehdot, valitsisin silti kaupungin. Olen kuitenkin niin onnekas, että voin asua kaupungissa haluamallani tavalla 🙂 

Vierailija
42/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on oikeassa sanoessaan suoraan millaista on naisen asua metsässä eli maaseudulla.

Kaupunki on turvallisempi ympäristö naisille ja lapsillekkin.

Pelkää varmasti metsää kuin ruttoa. Tyypillinen uusavuton vihreä.

Terkkuja vihreältä täältä metsän keskeltä. Jos olet kiintynyt metsiin, suosittelen niiden suojelua. 

Suojellaan. Kerro kuinka metsämme pelastuvat kirjanpainajalta, siis muutenkin kuin hakkuilla ja uusien taimien istuttamisella? Ei ole vihreitä tai elokapinallisia metsänhoitotöissä näkynyt, ei muuten marjoja-, eikä sieniä keräämässäkään. Terkkuja täältä metsän keskeltä sullekin. 

Tämä 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaisin mielelläni maalle tai haja-asutukseen. Ei vaan onnistu kun olen jo kauan ollut eläkeiässä ja ilman autoa ja ypöyksin. Jos olisi joku 'kommuuni' missä kaikilla kunnon omat kämpät niin ehkä toimisi.

Vierailija
44/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen niin kaupunkilaistunut. Mietin omistusasuntoa. Rivitalon pätkän haluaisin ja sen saisi halvemmalla 20 km päästä kotikaupunkini keskustasta. Taidan päätyä kerrostaloasuntoon että budjetti riittää asunnon ostamiseen tarpeeksi keskeiseltä paikalta. 

Vierailija
45/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en muuttaisi kaupunkiin mistään hinnasta. Maalla on hyvä elää. Pihatöitä on paljon, mutta oma rauha korvaa sen kyllä. Välillä pimeään aikaan pelottaa, mutta on minulla iso koira. 

Mahtuisi tänne hyvin sellainen mukava mieskin. 

N52

Mikä sinua pelottaa? Olen yksin asunut metsän keskellä ei siellä pelota, mutta Helsingissä en liiku yksin illalla enkä yöllä. Kerta riitti kun pakenin ahdistelijas. Kolme tuttua on rai skattu. 

Se on se ajatus jostain kahelista, joka voisi murtautua sisään. 

Tiedän järjellä, ettei kaupungissa ole sen turvallisempaa. Hullu voi murtautua sisään sielläkin. 

Ei naapureista ole oikeasti mitään turvaa, eivät välttämättä edes poliisia soita. Mutta se on se tunne, että on yksin, jos jotain sattuu. 

Pitäisi opetella irsepuolustustaitoja varmaan, ja hankkia vaikka toinenkin koira. Jos sitten olisi parempi olo. 

Vierailija
46/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla 200 neliön okt:ssa kuin 23 neliön yksiössä jossain neukkukuutiossa ok-seudulla.

Köyhän tapauksessa tuo on täysin ymmärrettävä valinta. 

Neukkukuutiokerrostalojen määrästä päätellen kaupungeissa asuu likipitäen pelkästään köyhiä. Surullista katsottavaa ja kurjaa lukea täältäkin kun te niissä haisevissa kopeissanne tappelette milloin mistäkin, aina parvekkeen hajusta pakkohijjaisuuteen.  

Jännä juttu, miten vauraat ihmiset ovat silti keskittyneet kasvukeskuksiin. Mitä ihmeen virkaa on omakotitalolla maalla? Siitä on todella vaikea päästä eroon halutessaan, kaupunkiasunnoista olen jäänyt kerta toisensa jälkeen voitolle. Jos maalle kaipaa, niin voi vuokrata mökin tai talon pariksi viikoksi.

No, elämä on valintoja.

Vierailija
47/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun maalla, pikkukylässä jossa lähin ruokakauppa 20km päässä. On metsää, järveä, muutama asuttu ja asumaton talo. Itselläni lähimpään asuttuun taloon on kilsa. Muu ei juuri pelota kuin että talvella lunta tulee ylettömästi ja vesiputki jäätyy. Kylällä kyllä on muutama tyyppi joita kannattaa kartta, mutta onneksi he eivät lähinaapureitani ole. On toki suurikin pelon aihe eli karhut. Pihassani vierailee hirvet, ketut, supit ilvekset jne. mutta myös karhu. Viimeksi mainittua kyllä pelkään, sillä nallella on pennut ja tämä yksilö ei juurikaan ihmisiä pelkää. Kylällä on muitakin karhuja, mutta olen nähnyt vain tämän "tutun" yksilön. Vieressä olisi marja- ja sienipaikat, mutta en tykkää mennä yksin metsään. Karhujen jälkiä ja jätöksiä löytyy maantieltäkin. On mulla koira, mutta taidan hankkia toisen ja enemmän vartiointiviettisen. Muutoin elämä maaseudulla on ihanaa. 

Vierailija
48/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maalla kuin ok-seudulla? Ok... 

Vierailija
49/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en muuttaisi kaupunkiin mistään hinnasta. Maalla on hyvä elää. Pihatöitä on paljon, mutta oma rauha korvaa sen kyllä. Välillä pimeään aikaan pelottaa, mutta on minulla iso koira. 

N52

Mikä sinua pelottaa? Olen yksin asunut metsän keskellä ei siellä pelota, mutta Helsingissä en liiku yksin illalla enkä yöllä. Kerta riitti kun pakenin ahdistelijas. Kolme tuttua on rai skattu. 

Tiedän järjellä, ettei kaupungissa ole sen turvallisempaa. Hullu voi murtautua sisään sielläkin. 

Ei naapureista ole oikeasti mitään turvaa, eivät välttämättä edes poliisia soita. Mutta se on se tunne, että on yksin, jos jotain sattu

Miksi joku kaheli lähtisi ajelemaan kaupungista maalle raiskaamaan yksinäistä naista? Maalla tunnetaan naapurit ja jos ne muuttuu kaheleiksi ne toimitetaan hoitoon.

Vierailija
50/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Ei naapureista ole oikeasti mitään turvaa, eivät välttämättä edes poliisia soita. Mu

Kyllä maaltakin kaheleita voi löytyä. Ja liikkuuhan maaseudullakin murtoporukoita ja  sen sellaisia. 

Vierailija
51/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi maalta mihinkään. Just hain kasvimaalta perunaa, porkkanaa, lehtikaalta, sipulia, kesäkurpitsaa, punajuurta ja naurista ja uuniin uunijuurekset näistä. Kasvihuoneista salaattia, tomaattia ja kurkkua ja jälkkäriksi poimin vadelmia. Pakkasesta kanaa uunijuuresten kanssa. Kaupunkiin on 15 km joten sinne polkee vaikka pyörällä jos ostoksille hinkuu.

Vierailija
52/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maalla tunnetaan naapurit ja jos ne muuttuu kaheleiksi ne toimitetaan hoitoon." 

Niinhän sä luulet. 

Maallakin tapahtuu raiskauksia, pahoinpitelyjä, varkauksia ja jopa tappoja. On pahoja ihmisiä, on alkkiksia, on huumeiden käyttäjiä, on muistisairaita, on mielisairaita etc. omastakin takaa ja lisänä mökkiläiset, vuokramökkiläiset ja muut vierailevat veitikat.

Kuka toimittaa hoitoon? Kuka hälyttää poliisit, ai niin, eihän täällä edes ole poliiseja! Lähin naapuri saattaa olla kilometrien päässä ja sekin voi olla autiotalo tai mökki jossa asuu vanha mummo tai se päästään vialla oleva vanhapoika.

Ei maaseutu kylineen ole mikään lintukoto ja yhteisöllinen idylli. Ei enää. 

Vierailija
53/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn asumaan niin kaupungissa kuin maallakin. Ei kannata olla rajoittunut yhteen paikkaan kun elämä saattaa heitellä milloin mihinkäkin. 

Vierailija
54/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän tapauksessa tuo on täysin ymmärrettävä valinta. 

Neukkukuutiokerrostalojen määrästä päätellen kaupungeissa asuu likipitäen pelkästään köyhiä. Surullista katsottavaa ja kurjaa lukea täältäkin kun te niissä haisevissa kopeissanne tappelette milloin mistäkin, aina parvekkeen hajusta pakkohijjaisuuteen.  

Jännä juttu, miten vauraat ihmiset ovat silti keskittyneet kasvukeskuksiin. Mitä ihmeen virkaa on omakotitalolla maalla? Siitä on todella vaikea päästä eroon halutessaan, kaupunkiasunnoista olen jäänyt kerta toisensa jälkeen voitolle. Jos maalle kaipaa, niin voi vuokrata mökin tai talon pariksi viikoksi.

Huomaa, ettei tämän kirjoittaja ole maaseutuasuja. Sellainen kun on, ei "mökki maalta pariksi viikoksi" ole mikään vaihtoehto. Ei talon arvon säilyminen ole prioriteetti, vaan se, että on rauhaa, luontoa, tilaa ja hiljaisuutta ympärillä, aamusta iltaan ja illasta aamuun. Puhtautta, luonnon kauneutta. Pimeyttä ja valoa. Tuoksuja, ääniä. 

Vierailija
55/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin kaikki vaihtoehdot olisivat nämä? 

Vierailija
56/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maalla tunnetaan naapurit ja jos ne muuttuu kaheleiksi ne toimitetaan hoitoon." 

Niinhän sä luulet. 

Maallakin tapahtuu raiskauksia, pahoinpitelyjä, varkauksia ja jopa tappoja. On pahoja ihmisiä, on alkkiksia, on huumeiden käyttäjiä, on muistisairaita, on mielisairaita etc. omastakin takaa ja lisänä mökkiläiset, vuokramökkiläiset ja muut vierailevat veitikat.

Kuka toimittaa hoitoon? Kuka hälyttää poliisit, ai niin, eihän täällä edes ole poliiseja! Lähin naapuri saattaa olla kilometrien päässä ja sekin voi olla autiotalo tai mökki jossa asuu vanha mummo tai se päästään vialla oleva vanhapoika.

Ei maaseutu kylineen ole mikään lintukoto ja yhteisöllinen idylli. Ei enää. 

Ei ole koskaan ollutkaan, terv. asunut maalla ekat 19v elämästäni ja vanhemmat muuttaneet muualta sinne vähän ennen kuin synnyin. Mutta maalla viihtyminen vähän riippuu korteista, minkälaisen vastaanoton saa paikallisilta, ja siitä pystyykö sopeutumaan sellaiseen vähän "vanhahtavaan" kulttuuriympäristöön. Ei ollut mitään ongelmaa minun siellä asuessani, oltiin pidettyjä kyläläisiä ja monessa paikallisessa toiminnassa mukana. Jälkikäteen kyllä vanhemmatkin joutuivat muuttamaan pois, kun siellä rupesi joku paikallinen sukurutsaklikki päsmäröimään ja siinä häädettiin samalla moni muukin muualta muuttanut kyläläinen. Jos joudut näiden 300 vuotta samaa sarkaa kyntäneiden silmätikuksi, niin huonosti käy

Vierailija
57/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki on paras

Vierailija
58/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maalla n. 40v ja luonto, eläimet, rauha ja oma vapaus on parasta.

Valitettavasti ikävintä on ihmiset kuten "kerrostalokyttääjät", juoruajat ja paskanpuhujat, yli suuren kunnian- ja vallanhimon omaavat, lain ja hyvän tavan unohtaneet metsästäjät ja "junan tuomat" joilla halu kukoiksi tunkiolle. Unohdin "suurisännän" joka luulee olevansa kyläpäällikkö.

Noita ongelmia toki muuallakin, mutta pienellä paikkakunnalla korostuvat. 

Vierailija
59/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua todella korvessa, mutta kun ei ole ajokorttia, eikä julkista liikennettä. 

Vierailija
60/113 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin asua todella korvessa, mutta kun ei ole ajokorttia, eikä julkista liikennettä. 

Sama 🙁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän