Mitä herkkuja sinä kaipaat 1980- luvulta?
Minä kaipaan Malla- karhu jugurttia, Jeppis- mehujäätä (appelsiini), Sormen muotoisia tikkareita, missä oli väkevää jauhetta pussissa.. Hmm.. Sit ne tikkarit, joilla voi viheltää. Ei näitä enää kaupasta saa. =(
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapeat lakunapit, joita myytiin isossa askissa. Luksusta pikkurahalla.
niitä saa edelleenkin ja rapeiksi ne saa, kun jättää muutamaksi päiväksi kuivumaan
Mistä ja kenen valmistamia?
halva (on aina valmistanut niitä) ja googlella löytää myyntipaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niitä saa edelleenkin ja rapeiksi ne saa, kun jättää muutamaksi päiväksi kuivumaan
sitten on muuten myös toisenlaisia lakunappeja, olen tokmannilla nähnyt niitä, halvan lakunapeissa on hymynaama, niissä toisissa on pelkät napin nappulat
En tiedä onko kasarilta vai ysärin alusta, mutta bianca-jäätelöpatukka. Söin vaan kerran lapsena, mutta jäi jotenkin tosi hyvin mieleen! Ensimmäinen kerta kun söin mitään valkosuklaata.
Ja muistelisin että oli ananasjäätelöä, ehkä Aku Ankka tai My Little Pony?
Merirosvorahoja. Mutta 70-luvulta, koska ne pilattiin 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten on muuten myös toisenlaisia lakunappeja, olen tokmannilla nähnyt niitä, halvan lakunapeissa on hymynaama, niissä toisissa on pelkät napin nappulat
No nää alkuperäiset oli just niitä joissa oli vain kaksi nappulaa.
Vierailija kirjoitti:
Valion pieniä ympyrän sektorin muotoisia sulatejuustoja, jotka muodostivat kokonaisuutena ympyrän ja oli pakattu läpinäkyvään muovirasiaan.
Jokainen eri makua. Näitä ajattelin tässä taannoin.
Jacky makupalat olivat kiinteitä ja samettisia, eivät sellaista harmaata ja mautonta liisterilimaa kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo, tokmannilla on ja sitten muistaakseni ainakin candytown myy niitä. en ole koskaan maistanut noita tokmannin, joten en tiedä ovatko samoja, mutta nuo candytownin maistuu. (muistaakseni se oli candytown, kuitenkin joku isompi karkkikauppaketju)
Fazzeria-jäätelöbaarin kymmeniä erilaisia irtojäätelölaatuja ja niitä ihania jäätelöannoksia - Banana split, Waikiki ja mitä muita olikaan - kaipaan. Ateneuminkujan ja Mikonkadun kulmassa oli ainakin. Snif.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen niitä teki Namelli ja sen konkurssin jälkeen Namellin karkkeja rupesi tekemään Finlandia Cady. Halpakaupoista olen noita ostanut, Tokmannilla olen kurvannut karkkihyllyjen ohi.
Heh... Ystäväni tykkäsi kovasti noista Black Peteistä, jotka on useaan kertaan mainittu tässä ketjussa. Kerran 80-luvulla, kun olimme yläasteella, hän meni isänsä kanssa autolla R-kioskille ja isä meni sinne ostoksille, kun ystäväni jäi istumaan autoon. Hän muisti yhden lisäostoksen juuri ennen kuin isä oli paukauttanut perässään auton oven kiinni ja huusi: "Tuo mulle Black Jackejä!" Hän tajusi heti mokansa, Petejä hän oli tarkoittanut!, mutta isän kanssa oli siinä sitten käyty pieni keskustelu :P
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan 80-luvun viisasta politiikkaa.
Mitäs herkkuja ne on
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni he-man karkit oli jotenkin erityisen hyviä?? Black pete, sitten taisi olla roope-ankka karkkirasia vai oliko se aku ankka??, tupu hupu ja lupu-karkit, pastirol. ja jotain hattaraa pehmeässä paketissa??
Dole-jätski..,M.A.C ja pommac sekä lipsikös se yksi jätski oli? Rio cola jätski.
Lipsi mehujäätä saa vielä
Vierailija kirjoitti:
Fazerin Siesta ja Hellaksen Ruususuklaa.
Tästä tuli mieleen läpinäkyvässä rasiassa olleet Paris-kohvehdit, joita meille ostettiin jouluksi ainakin edellisellä vuosikymmenellä. Siinä oli 4 eri makua. Sitä en osaa sanoa, milloin lopetettu, mutta vuosikymmeniä siitäkin on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulihattuja kahviloissa. Niitä isoja, kuohkeita joissa kermavaahtoa ja mansikkahilloa sisällä.
Niitä voi tehdä itse , ihan niin isoja kuin vaan uuniisi sopii.
Itse kaipaan jotain näkkileipää, jonka nimeä en enää edes muista. Olikohan Panssarivanikkaa, jossa kaikissa paloissa paistetut reunat. Ja oikeaa suomalaista punakuorista pallojuustoa. Ei varmaan aloittajan tarkoittamia herkkuja, mutta niitä kaipaan.
"Niitä voi tehdä itse" >> firmat konkkaan
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöannoksia on joskus ikävä. Niitä sai kaikista itseään kunnioittavista kahviloista ihan omanlaisiinsa maljoihin. Banana Split oli saatavilla jopa joissain matkahuollon baareissa.
Nykyään olisi aivan liian vaivalloista värkätä asiakkalle jotain jäätelöasetelmia.
Niissä oli joko päivänvarjo tai sellainen vappuhuiskan näköinen koriste. Joskus hedelmänpaloja tai sikarikeksi. Strösseleitä tietysti ja kermavaahtoa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan 80-luvun viisasta politiikkaa.
Mitäs herkkuja ne on
Oli todella herkkua nykypäivään verrattuna, hommat saatiin edes jollakin lailla toimimaan.
Kissasalmiakkia