Mitä herkkuja sinä kaipaat 1980- luvulta?
Minä kaipaan Malla- karhu jugurttia, Jeppis- mehujäätä (appelsiini), Sormen muotoisia tikkareita, missä oli väkevää jauhetta pussissa.. Hmm.. Sit ne tikkarit, joilla voi viheltää. Ei näitä enää kaupasta saa. =(
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunaista jätskipuikkoa, jossa oli suussa rahisevia muruja. Mikähän sen nimi oli?
Oliko se sellainen vähän niin kuin kitaran muotoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vinettoo ja Ruskaa. Sangritaa ja Aperitaa jotka olivat halvimmat alkoholit mitä alkosta sai kolmen vartin pulloissa vai oliko ne puoli litraa :p.
Eikö ainakin Ruskaa ole vieläkin?
Poksuvaa kitarajäätelöä saa taas nimellä Super Pinkki.
Merenneidon muotoiset salmiakkikarkit sekä Jacky Malla ja Maffe jogurtit.
Vierailija kirjoitti:
Brittipiiras, sai varmaan vielä 90-luvullakin.
Eikös sen kulta-aika ollut ysärillä, ainakin Karjaportin valmistamana? Maistoitko sitä koskaan kylmänä? Silloin se nimittäin oli aivan hirveää syötävää, rasva todella tarttui kitalakeen kiinni. Ilman tuota ilmiötä se olisikin ollut loistava matkaeväs, juuri sopivan kokoinen kädestä syötävä palanen.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Maraboun suklaapatukan, jonka nimi oli Pigal?
Myydään edelleen ihan karkkihyllyissä.
Sellaiset pillitikkarit joilla pystyi "soittamaan" ostin just hiljan muistaakseni prismasta muksuille. Että niitä ainakin saa. En toki itse maistanut, mutta ulkonäkö oli ihan identtinen.
Oppikoulussa/lukiossa oli oma ruokala ja oma henkilökunta.
TILLILIHA
Koskaan sen jälkeen en sitä ole saanut missään.
Makumuisto on niin maukas ja loistava, etten itse edes yritä.
Haluaisin maistaa jäätelöitä, mm. Pluto-mehujää, Tom Cat, iso Jättis. Merkkareita+ muita irtokarkkeja, vanukkaita, rahkoja, jogurtteja, HK:n lenkkiä, lauantaimakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Valion banaanijugurtti oli ihan toista kuin nykyisin. Yleensäkin jogurtit olivat hyviä, eikä sellaisia sperman näköisiä liemi kuin nyt.
Kiitos tästä. Mulla on ollut hirveä jugurttiaddiktio pitkään. Olen miettinyt, että juuri jugurteista saan aivan liikaa sokeria. Nyt taisin päästä tästä himosta. (Off topic. Pahoittelut siitä.)
Laku-Pekka-lakritsia kaipaan ja N-sanan suukoja. Eskimopuikot oli myös hyviä.
Jäätelökakkua ja sitten niitä alkuperäisiä isoja merkkareita, joihin huhuttiin lasen tukehtuneen ja jonka vuoksi niitä alettiin pienentää ja huonontaa. Ne olivat hyviä.
Oikeaa kanaa eikä mitään broileria.
Minun äiti teki todella hyvää tillilihaa kasarilla.
Koulun kanaviillokki. Se oli ehdoton suosikkini. Ja ne koulun jälkiruoat myös. Suosikki oli pähkinävaahto. Sellaista meillä ei ollut koskaan kotona. Meillä oli aina jotain marjoja (itse poimittuja) ja maustamatonta jugurttia, johon saattoi saada pikkiriikkisen ripauksen lusikan reunasta kidesokeria.
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa kanaa eikä mitään broileria.
80- luvun grillattu broileri...mmmm
Joko viheltävä tikkari on sanottu?
Peltilihapiirakkaa, jota äiti teki mummin ohjeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunaista jätskipuikkoa, jossa oli suussa rahisevia muruja. Mikähän sen nimi oli?
Oliko se sellainen vähän niin kuin kitaran muotoinen?
Joo, just se!
Salmiakki patu