Toimeentulotuesta tulee päätös vasta 7 arkipäivän kuluttua, miten pärjätä siihen asti?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tilillä 2,40 euroa. Rahaa ei tule moneen päivään. 2,40 eurolla saa 2 hernekeittopurkkia, omenan ja kermaa kahviin tai vaihtoehtoisesti 2 hernekeittopurkkia ja makaronia sekä omenan ... Ei tule niin iso nälkä, kun ei harrasta liikuntaa eli pitää välttää liikkumista.
Kannattaisi ostaa hernepussi, josta saat huomattavasti enemmän hernekeittoa, kun yhdestä purkista
Kun sitä rahaa taas tulee, kannattaa ehkä kotiin varata syömistä ns pahan päivän varalle, edes kaurahiutaleita ja mielellään muutakin.
Huom. Seitsemän arkipäivän jälkeen.
Pääkaupunkiseudulla saattaa mennä lähes 14 päivää.
Mitä jos myisit esimerkiksi osakkeita sen verran, että pärjäät tuon ajan? Ei voi olla niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa on kaksi hernekeittopurkkia. Kuivakaapissa on muutama makaronipussi ja vanhoja kaurahiutaleita.. Pyysin kelasta ja sossusta maksusitoumusta ruokaan. En saanut. Piti tehdä hakemus tuesta, ja sen maksaminen on 7. päivän päästä. t ap
Mikä hätä?
Kyllä noilla ruokamäärillä elää.
Kraanasta vettä on kaiken alku. Vesi on tärkein.
Odota.
Pääkaupunkiseudulla päätös tulee kahdessa viikossa. Suositus on seitsemässä arkipäivässä.
Päätös on todennäköisesti negatiivinen.
Varpaankynsiä, varpaanvälijuustoa, smegmaa ja hikikarpaloita. Vettä välissä.
Mitenköhän paljon Suomessa on kengättömiä ihmisiä kaiken kaikkiaan. Joissain tilanteissa kenkien hankinta on toki haasteellisempaa, mikäli on jaloissa vaivoja, ettei ihan millä vaan kengillä pidempien matkojen kävelyt pullojen keräämisenkään takia onnistu.
Monta vuotta sitten jo jotkut lapset on etsineet ulkoroskiksista paljain käsin jotain, oletettavasti palautettavia tölkkejä, pulloja (eli ei ole mitään pelkästään näihin aikoihin liittyvää, nyt alkanutta). Onko se sitten mallioppimista aikuisilta vai jotain muuta päähänpistoja
Joskus iäkkäämpi ihminen pyysi kahta euroa, jotta hän saa ostettua apteekista, mitä tarvitsee. Harmi, että oli niin kiire sillä hetkellä, etten ehtinyt lähteä hänen mukaansa sinne apteekkiin, joten hän sai sen pyytämänsä kaksi euroa, kun sattui taskussa olemaan ne kolikot.
Bussikuski on ottanut kyllä jo 11-vuotiaalta alaikäiseltä aikuisten lipun hinnan eli miten hyvin ihmiset niitä toistensa ikiä oikein arvioivatkaan.
Fiksulla on aina käteistä kotona. Useampi tonni minimissään.
Tee valitus hallinto oikeudelle jos kestää yli 7 arkipäivää. Minulla on kestänyt jopa 25 tai 43 päivääkin joskus. Kela on korvattava jos pitää ottaa vaikka pikavippi ruokaan tai laskusta tulee korkoja niin kelan pitää korvata.
Eikö työttömät tosiaan osaa varautua että kela tuet voi myöhästyä Hommatkaa pakastin ja sinne ostatte täyteen ruokaa. 110 litran pakastimeen menee monen viikon ruuat. Itse ostan aina jauhelihaa 4 kg, vihanneksia 3 kg, kasasuikaleita 2-3 kg, kasvispihvejä 10 pakettia ja kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten tämä tähän asiaan mitenkään liittyy, mutta kun lapsena luin satua Hannusta ja Kertusta niin mietin silloin ja mietin edelleenkin, että tykkäsikö Hannu enemmän Kertusta vaiko piparista?
Älä naurata, et tiennyt silloin piparista mitään!
Ois kamalaa olla tuommoinen yhteiskunnan varoilla elävä luuseri. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut mitään tukia edes hakea.
Vai niin. Mulla kesti tt-tuen saaminen viimeks 3 viikkoa. Kaiken muun skeidan lisäksi Kela ei osaa infota jos hakemuksessa on väärä liite tai jotain puuttuu!!, 😡
Vierailija kirjoitti:
Eikö työttömät tosiaan osaa varautua että kela tuet voi myöhästyä Hommatkaa pakastin ja sinne ostatte täyteen ruokaa. 110 litran pakastimeen menee monen viikon ruuat. Itse ostan aina jauhelihaa 4 kg, vihanneksia 3 kg, kasasuikaleita 2-3 kg, kasvispihvejä 10 pakettia ja kaikkea muuta.
Kädestä suuhun eläminen tuo elämään jännitystä. Lisäksi tutustuu uusiin ihmisiin kun kerjää naapureilta ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Ois kamalaa olla tuommoinen yhteiskunnan varoilla elävä luuseri. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut mitään tukia edes hakea.
Mikäs siinä on elellessä kun on Kela Gold. Vain tyhmä käy jossain naurettavissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski on ottanut kyllä jo 11-vuotiaalta alaikäiseltä aikuisten lipun hinnan eli miten hyvin ihmiset niitä toistensa ikiä oikein arvioivatkaan.
Oma ikä pitää voida tarvittaessa todistaa, alaikäisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Mulla kesti tt-tuen saaminen viimeks 3 viikkoa. Kaiken muun skeidan lisäksi Kela ei osaa infota jos hakemuksessa on väärä liite tai jotain puuttuu!!, 😡
Ole itse aktiivinen ja seuraa käsittelytilannetta.
Paljonko menee päihteisiin.