Mikä on " avovaimo" ??
Olen 3 vuotta seurustellut naisen kanssa joka asuu luonani ja nyt hän esittäytyi minun tädilleni ja sanoi " hei, kiva tavata olen "Miia", tuon xxxx:n avovaimo"??
Että mitähän hittoa tuo tarkoittaa? Eikai se nyt noin voi olla??
Kommentit (78)
Jotkuthan puhuvat sulkuvaimosta, tarkoittaen tyttöystäväänsä jonka kanssa eivät ole muuttaneet yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vasta sitten jos on yhteisiä lapsia voi olla avovaimo. Ehkä se on raskaana?
Meillä on yhteisiä lapsia elämänkumppanin kanssa mutta me ei asuta yhdessä. Mikä mä olen? Wannabevaimo?
Onhan tuo sana avovaimo ihan hassu mutta on kielessä paljon muitakin kummallisia yhdyssanoja.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen avovaimo, vaikka kaksi aikuista lasta on ja yhteiseloa 26v. Ei vaan koskaan ole sinetöity liittoa papin edessä. Eipä tuolla väliä, mutta leskeneläke taitaa jäädä saamatta, kun virallisesti emme ole naimisissa.
No, vielä ehtii käydä vaikkapa maistraatissa jos ei jaksa kuunnella pappien juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthan puhuvat sulkuvaimosta, tarkoittaen tyttöystäväänsä jonka kanssa eivät ole muuttaneet yhteen.
Tää oli hauska 🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteisiä lapsia elämänkumppanin kanssa mutta me ei asuta yhdessä. Mikä mä olen? Wannabevaimo?
Hätävararönttönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätävararönttönen.
Keksi parempi. Mä olen se osapuoli joka ei halua muuttaa yhteen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..en sano, enkä väitä. Mutta oletan.
Yleensä tuo systeemi on ollut käytössä nimeltä mainitsemattomalla ryhmällä jotta he saavat mahdollisimman hyvät tuet valtiolta. En vie ajatusta yhtään tämän pidemmälle, mutta toivottavasti burkhasi ei kiristä ..tai jotain. Voi tietysti olla niinkin, että olet vain kopioinut tuon systeemin.
Tuo koko avo homma on samaa kuin avoautokin. Hyvällä säällä auringonpaisteessa ne on tosi mukavia, mutta ei ne kestä tuulta eikä vettä. Vähänkin kun ropisee niin siihen loppui matkanteko.
Vierailija kirjoitti:
Jos on avovaimo niin silloin voi pitää jalkavaimoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuo systeemi on ollut käytössä nimeltä mainitsemattomalla ryhmällä jotta he saavat mahdollisimman hyvät tuet valtiolta. En vie ajatusta yhtään tämän pidemmälle, mutta toivottavasti burkhasi ei kiristä ..tai jotain. Voi tietysti olla niinkin, että olet vain kopioinut tuon systeemin.
Heh, kiitos, mutta mä olen ihan korkeakoulutetussa palkkatyössä enkä saa tukia mihinkään elämiseeni.
Olen kokeillut yhteisasumista/avoelämää useamman kerran ja todennut, että taidan olla liian itsellinen ihminen moiseen. En ole ihan nuori nainen enää. Elämänlaatuni parantui päätöksestä olla muuttamatta yhteen enää kenenkään kanssa niin paljon, että se päätös piti vaikka kumppanin kanssa syntyi lapsia.
Termejä meidän perheelle tai meille puolisolle (joita kenenkään silmissä emme edes ole vailla rakkaus kukoistaa) ei vaan ole.
Pitkäaikainen avovaimo on paikan pitäjä, hänet vaihdetaan parempaan, jos parempaan tulee joskus mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kiitos, mutta mä olen ihan korkeakoulutetussa palkkatyössä enkä saa tukia mihinkään elämiseeni.
Olen kokeillut yhteisasumista/avoelämää useamman kerran ja todennut, että taidan olla liian itsellinen ihminen
Käyttäisin termiä diffuusioperhe jossa vahvasta parisuhteesta on pyritty tekemään laimeampi versio lisäämällä laimentavia asioita sekaan. Toisin sanoen introverttinä, ehkä lievästi autistisena, et kestä parisuhteen mukanaan tuomaa toimivaa dynamiikkaa ja sen mukanaan tuomaa vastuuta. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Minust se on vaan seurusteleva pari, mut ehkä ei sitten.
Seurusteleva pari ei asu yhdessä .
Vierailija kirjoitti:
Tuo koko avo homma on samaa kuin avoautokin. Hyvällä säällä auringonpaisteessa ne on tosi mukavia, mutta ei ne kestä tuulta eikä vettä. Vähänkin kun ropisee niin siihen loppui matkanteko.
Niin, koska niistä puuttuu rakkaus.
"Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi."
Jos ap ei tähän mennessä vielä tiedä mikä on avovaimo, on nyt viisinta sivistää sinua ja kertoa että avovaimo on ei vihitty kirkollisin menoin tai maistraatissa. Avovaimo elää parisuhteessa samaa taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Minusta avovaimo on vasta jos menee kihloihin.
Olen ollut avovaimo vuosikymmeniä ja lapset ovat jo aikuisia, mutta emme ole kihloissa. Mikä nimitystä sinä käyttäisit teillä asuvasta naisesta?
Pitää esitellä. Olen tuon xxxx:n panopuu. Tai sitten olen tuon xxxx:n laukaisualusta. Avovaimo on ihan liian porvarillinen nimitys.
Oletpa lapsellinen. Hui, ihan järkytyin, kun tyttis tituleerasi itsensä avovaimokseni. Sä et selvästikään ole vielä ihan valmis avomies. Olet ihan poikaystävää vaan ollut. Olisko kasvun paikka tai jotain?