Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihan pumaviinimarjat ovat kypsyneet ja taas mietin, että mihin ihmeeseen kaiken käytän.

Vierailija
03.08.2024 |

En valtavasti pidäpumaviinimarjojen kirpeästä mausta ja en siis syö niitä suoraan pensaasta. Yritän vähän pakastaa niitä mutta totean, että en ole mestari niiden hyödyntämisessä, Onko sinulla antaa vinkkejä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehua?

Itse en sitä sokerimäärää siedä. 

eri

Ootko laittanut sitten liikaakin sokeria?

Vierailija
22/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vispipuuroa

Marjapiirakkaa

Marjarahkaa

Kiisseliä

sokeria, sokeria, sokeria, sokeria

Jos on noin vaikeaa niin sano tutuille että tulee keräämään ne pois, tollo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kaverille, sukulaisille tai naapurille.

Vierailija
24/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vispipuuro tulee punaviinimarjoista! Pakkanen vaan täyteen marjoja ja on koko vuoden vispipuurot! 

Vierailija
25/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi kinkun kylkiäiseksi hyytelöä. On hyvää eikä välttämättä tarvitse valtavasti sokeria.

Vierailija
26/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vispipuuroa

Marjapiirakkaa

Marjarahkaa

Kiisseliä

sokeria, sokeria, sokeria, sokeria

Mitä se sokeri haittaa. Aina on juotu sokerimehuja. Ei siihen kukaan ole vielä kuollut.

Vierailija
27/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaihtokauppatuote. Syksyisin vaihdan omenoita puolukoihin.  Herukoita voisi vaihtaa mustikkaan. Tai sieniin jos niitä syö. Ostaisin heti sankollisen jos joku myisi.

Vierailija
28/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri syödään puna- ja mustaviinimarjoista tehtyä hyydykettä murotaikinapohjalla, vaniljakastiketta päälle. Lapset ainakin tykkäävät ja itsekin kyllä. Nam:)

Vierailija
29/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aamupuuron veteen ja kiehautan ja sitten lisään ryynit. Hyvää puuroa mistä vain hiutaleista. Ei tarvitse paljon sokeria siihen laittaa. Samoin teen omenapudokkaista puuroa aamulla. pesen ja leikkaan palasia veteen ja keitän hetken ja lisään hiutaleet. Hyvältä maistuu.

Teen sekamehua punaviinimarjasta muiden marjojen/omenan kanssa ja pakastan muovipulloihin. Tyhjät limupullotkin käyvät. Tämä luomumehuni on varmasti terveellisempää kuin kaupan tuoremehut. Kaupan mehut nykyään 30%, 50%, 60%, 80%, 100% marjaa tai hedelmää. Eivät ole luomua eivät lisäaineettomia. 

Lapset pitävät punaisistaviinimarjoista tehdystä puurosta ja hillosta. 

Voit tietysti kysellä tuttaviltasi, jos joku olisi halukas poimimaan marjasi. Silloin ne eivät olisi hävikkiä vaan hyvikkiä. 

Vierailija
30/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä sokerivihaa. Ei sitä marjamehua tarvitse kyllästää sokerilla, ainakaan jos valmiin mehun säilöö pakastamalla. Toki punaviinimarjojen hapokkuutta leikkaa sokeri.

Jos ei leivonnaisia kauhean usein syö, niin tuskin maailma kaatuu itse tehtyyn leivonnaiseen/mehuun, johon saa marjat käytettyä.

Vierailija
31/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät niitä pensaita turhan panttina? Revi pois ja istuta vaikka tummia karviaismarjoja tilalle. Ne on paljon parempia ja monikäyttöisempiä.

Vierailija
32/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen tehnyt hilloa, mutta nyt meinaan tehdä. Oli niin hyvää, kun hiljattain sain maistaa. Lisäksi pakastan ja käytän talvella smoothiessa.

Vierailija
33/41 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana soseeksi sauvasekoittajalla ja pieni määrä sokeria sekaan. Pakastan pienissä rasioissa ja syön maustamattoman jogurtin tai rahkan ja myslin kanssa. Menee pieneen tilaan ja maistuu hyvältä. 

Vierailija
34/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän Majesteettinne istuu nyt vaan bungalowinsa terassille ja odottaa, että Satosen thaikkupoimijat tulevat poimimään Teille pensaistonne sadon. Sisäkkö voi sitten laatia marjoista kotiviinin (=kiljua).

Vierailija
35/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat Hirviniemen poimimaan.

Vierailija
36/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin naapurin poimia, toi omenapiirakan kiitokseksi.

Minä myös kutsuin naapurin poimimaan 

Vierailija
37/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakastan pusseihin, teen talvella lähes päivittäin smoothien, johon tulee noin desi punaherukoita, banaani ja pari rkl turkkijogua +nestettä, itse käytän ihan vettä mutta varmaan maitokin olisi hyvä. Ei tarvitse lainkaan lisättyä sokeria, on hyvää. banaani aika hyvin pehmentää sen kirpeyden, lopputulos kivan raikas esim aamupalaksi.

Vierailija
38/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla pakastin on. 

Pakastat sellaisenaan ja teet niistä vispipuuroa. On ihan sama makuista, kuin puolukoista tehty. 

Ja mehua, jos sinulla on mehumaija tai saat lainattua. Minä rakastan mehunkin. Eli pullotan sen niihin edullisiin pakastus pulloihin. Mehustaessa kannattaa lisätä sokeria, jotta mehu irtoaa paremmin marjoista, muttei sitä hirveää määrää tarvi, ja valmis mehu on ihanan raikasta, ei mitään sokerilitkua, eikä hapantakaan. Se mehuhan on tiivistettä, eli laimennetaan vedellä. 

Vierailija
39/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyssä mehussa on lisättyä sokeria tasan sen verran kun sinne laittaa. Jos et halua sokeria niin älä laita sokeria. Voi tehdä vaikka täysin makeuttamatonta tuorepuristettua mehua.

Vierailija
40/41 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaupan ilmoitustaululla siistin ilmoituksen: "Punaherukkaa viiden kilon laatikko 45 euroa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi