Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hassuja ominaisuuksia kissassasi on? Minun kissani ei kestä jos sille kääntää selän.

Vierailija
16.10.2024 |

Minun pikkuinen on hyvin hellyydenkipeä ja jos ei leiki tai syö, niin viihtyy usein seurassani. 

Nukkuu kanssani, juttelee jne. 

Kuitenkin kun tulee sänkyyn viereeni kehräämään, rapsutan hetken ja nukahtaa. Kun käännän toiselle kyljelle niin minuutin sisällä vaihtaa puolta niin, että olemme taas "navat" vastakkain. 

Tämä aina vaikka nukkuisi niin herää ja haluaa nimenomaan minun viereeni niin että saa olla mahdollisimman kiinni ja kasvojeni puolessa. 

Millaisia kissoja teillä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani tulee aina päälleni kehräämään ennen nukahtamistani ja heti kun herään.

Illalla myös odottaa, että milloin lähden nukkumaan. Heti kun lähden makuuhuoneeseen päin, niin kissa ampaisee edelle.

Vierailija
2/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan vain nuolee märkäruo'ista kastikkeet ja jättää lihapalat syömättä ja muutenkin aloittaa ruokailun aina kastikkeiden syömisestä.

Rakastaa juustoja yli kaiken, mutta vain rasvaisimmat syödään, kevyt juustot haistellaan ja sen jälkeen käännytään ja kävellään pois häntä pystyssä: "minähän en tuota syö". Jostain syystä tietää milloin kauppakassissa on jauhelihaa: siis menee jo siinä vaiheessa maukumaan ovelle, kun kauppakassi on vasta tulossa sisään noin 10 metrin päässä. Jauheliha on kaikista suurin herkku heti muikun jälkeen. Jauhelihaa hän joutui syömään eläinlääkärin määräyksestä, kun joutui puolen kilon lihotuskuurille.

Vierailija
4/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luikertelee selällään ja vaatii mahan rapsutusta. M50

Vierailija
5/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasi on läheisriippuvainen.

Vierailija
6/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa yli kaiken tuoretta ruisleipää, esim. leipomosta aamulla tullutta Puikulaa. Puikulat pitää piilottaa tai ne katoaa kissan suuhun. Esim. kerran hyppäsi ostoskassin sisälle ja repi pussin auki ennen kuin ehdin estämään. 😂 

Ennen ulkoilua ravistelee tassuja, jos ulkona on märkä tai kylmä. Teki muuten samaa kuin ap sun kissasi eli söi kastikkeet ja jätti lihat syömättä, mutta kun vaihdoin merkkiä, syö nyt kaiken hyvällä ruokahalulla.

Viimeisin temppu minkä oppi on oven avaaminen ja sulkeminen. Siis kyllä, kaveri on hakannut että oven voi sulkeakin, vaikka oikeastikaan se jää hieman raolleen. 😊

Vierailija
7/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapinkoira joka tykkää nukkua kanssani. Jos käännyn niin koira aina varovasti astelee ylitseni ja kääntyy niin että käpälämme ovat vastakkain. Jos en meinaa saada unta niin joskus levottomasti kääntyilen niin koira saattaa hetken odottaa että asettuu taas tassut käsiini vastakkain, nukumme siis käsi kädessä, tai käsi tassussa.

Vierailija
8/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kissa rakastaa perunasalaattia (se versio missä ei ole sipulia, se on vaarallista kissalle) mutta haluaa sitä aina ja saa jouluna oman perunasalaatik pieninä annoksina kerrallaan. 

Toinen ei niin hauska tapa toisella kissalla niin maukuu heti kun kello soi ja läpsii tassulla naamaan että ruoka aika, tai ottaa nenäkoukun eli tassulla ja kynsillä työntää  nenään ja jos käännän kylkeä niin maukuu ja siirtyy sängyn päätyyn ylvääseen istuma asentoon ja tuijottaa sieltä maukuen niin kauan että nousen. 

Vierailija
9/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani tykkää roikkua ylösalaisin. Joka ikinen artikkeli aiheesta sanoo että älä ikinä nosta kissaa ylösalaisin, mutta omani tahtoo varta vasten roikkua joko pää alaspäin tai maha kattoa kohden. Yleensä koppaan kissan lattialta keskeltä kyynärvarsilleni ja pyöräytän sen akselinsa ympäri syliini. Alkaa siinä selällään köllötellessä sitten venyttelemään, haromaan varpaitaan ja puskemaan olkavarttani.

Jos nostan kissan oikeaoppisella tavalla niin se joko kiemurtelee pois tai puskee itsensä ylösalaisin. Kerran testasin miten pitkään se haluaa tulla ylösalaisin pidellyksi, ja kahden minuutin jälkeen kyllästyin itse seisomaan kyynärvarret ojossa.

Vierailija
11/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissani tykkää roikkua ylösalaisin. Joka ikinen artikkeli aiheesta sanoo että älä ikinä nosta kissaa ylösalaisin, mutta omani tahtoo varta vasten roikkua joko pää alaspäin tai maha kattoa kohden. Yleensä koppaan kissan lattialta keskeltä kyynärvarsilleni ja pyöräytän sen akselinsa ympäri syliini. Alkaa siinä selällään köllötellessä sitten venyttelemään, haromaan varpaitaan ja puskemaan olkavarttani.

Jos nostan kissan oikeaoppisella tavalla niin se joko kiemurtelee pois tai puskee itsensä ylösalaisin. Kerran testasin miten pitkään se haluaa tulla ylösalaisin pidellyksi, ja kahden minuutin jälkeen kyllästyin itse seisomaan kyynärvarret ojossa.

Joku sairaus johon helpottaa veri päässä tai sisäelinten paine toisinpäin?

Vierailija
12/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tulee aina jos menen vessaan niin joko puskee jaloissa tai menee itse tarpeilleen samaan aikaan . Ollaan oikeasti ollut molemmat monta kertaa samaan aikaan kakalla :D

Vierailija
13/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa laittautuu aina nukkumaan niin että pää on tyynyllä. Tai siis nytkin nukkuu vieressäni sohvalla ja pää on käsinojaa vasten pystyssä. Eli nukkumapaikka valitaan niin että pään saa tuettua korkeammalle kuin muu kroppa.

Vierailija
14/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa tulee aina jos menen vessaan niin joko puskee jaloissa tai menee itse tarpeilleen samaan aikaan . Ollaan oikeasti ollut molemmat monta kertaa samaan aikaan kakalla :D

Meillä ei sentään tule vessaan mukaan (koska on hirveää olla huoneessa, jonka ovi on kiinni), mutta jos joku menee vessaan, niin kissa menee oven taakse ja alkaa tunkea tassuaan vessan oven alta vessan puolelle samalla hirveästi maukuen, että tule sieltä pois. Se on toisinaan ärsyttävää, mutta toisinaan ihan hitsin hauskaa.

Vierailija
15/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jo kuollut kissa tykkäsi nukkua tyynyni vieressä niin, että laittoi päänsä mun kämmeneen, joka oli tyynyn vieressä.

Nykyinen kissa tulee vessaan ja istuessani siinä pöntöllä kissa hyppää käsienpesulavuaariin, josta sille pitää avata vesihana jotta voi juoda suoraan kraanasta. Tämä kissa tykkää kovasti myös että sen mahaa "kutkutetaan", makaa siis selällään, jolloin rapsuttelen sen mahaa ja lässytän "kutkutusta sinulle", jolloin kissa pyörii niin onnessaan, että meinaa pudota sängystä.

Vierailija
16/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aivastaa, niin kissani vastaa.

Vierailija
17/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt juuri omaa vaikka vuosia oli, ja olen aina ihmetellyt Kissojen outoa vaistoa kissa-ihmisten suhteen. Vuosikymmenten kissa-kokemuksella kissat näyttävät aina hetkessä tunnistavan kissa-ihmisen. Eli tietävät liki välittömästi joskos ihminen pitää kissoista tai ei - ja suhtautuvatkin ihmiseen sen mukaan. M60

Vierailija
18/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa

meidän kissa haluaa myös juoda vetensä aina vessan käsienpesualtaan auki olevasta hanasta. Erityisen ärsyttävää jos haluaa yöllä vettä.

kissa tulee myös usein hakemaan katsekontaktia kun istun jossain. Sitten kun katseet kohtaa lähtee näyttämään mitä haluaa (ruokaa, vettä hanasta, ulos ym).

Vierailija
19/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää että häntä pidetään sylissä niin kuin vauvaa selällään ja keinutellaan. Muulla lailla ei saa pitää.

Vierailija
20/20 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun papan Piki-kissa oli sellainen ettei pappa saanut kääntää selkää kun nukkuivat. Molemmat oli vanhuksia, sekä Piki että pappa. Sitten pappa kertoi että Piki juttelee hänelle. Aattelin että pappa höpöttää. Mutta sitten kuuntelin ihmeissäni kun Piki aloitti lattialla köllöttäessään ihmeellisen kurinan ja maukumisen samalla katsoen pappaa. Juu, kisuli jutteli papalle. Nyt molemmat on sateenkaarisillalla. Rip pappa ja Piki.