Muita, joilla on aina ollut auto?
En voisi kuvitellakaan elämää ilman autoa. En maalla enkä kaupungissa. Odotin ajokortin saamista kuin kuuta nousevaa, autokin oli ostettu valmiiksi puoli vuotta ennen kuin täytin 18. Tähän päivään mennessä olen omistanut kuusi eri autoa. Koskaan en aio luopua autosta, se helpottaa elämää niin valtavasti. Kertokaa autotarinoitanne.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen auton osti ennen 18-vuotis päivääsi? Minulla oli lapsuudenkavereita joille ostettiin autot 18-vuotis lahjaksi ja muutenkin kaikki tarjottiin kultalusikalla kouraan. Itse olen hankkinut kaiken omalla työllä alusta asti. Ajokorttiin keräsin rahaa koulun ohessa ja muutin omille 'jo' 17-vuotiaana. Auto olisi ollut todella tarpeellinen elämässäni monesti, mutta sain ensimmäisen hankittua kovalla työllä nyt vasta 26-vuotiaana. Tuntuu sitäkin paremmalta, kun sen on itse saanut aikaan.
Monesti nämä kultalusikka ihmiset tuntuu olevankin sellaisia jotka ei ilman autoa pärjäisi. Eivätkä nyt yleensäkään pärjää, tosielämässä.
Koita hankkiutua eroon tuosta kateudesta, se tekee katkeraksi ja on riippa nimenomaan sulle itsellesi. Mua ei tippaakaan haittaa, vaikka haukut muita nimettömällä palstalla ja voin sulkea sivun, jos en halua lukea. Se hankala olo on sulla, ei mulla.
Mulle iskä osti ensimmäisen oman auton muutaman viikon ennen kun sain kortin. Maksoi myös vakuutukset ja polttoaineen monta vuotta. Vielä silloinkin, kun olin vakituisessa työssä, iskä aina kyydissä ollessaan täytti tankin. Autoon oli kahdet avaimet ja joskus esim. työpäivän aikana auto oli käyty pesemässä ja tankkaamassa. Mun iskä oli kyllä best!
Autoa myös vaihdettiin pari kertaa parempaan/sopivampaan tarpeideni mukaan.
Tosielämässä olen pärjännyt ihan kivasti. Niin ja autoja meillä on tällä hetkellä 4. On myös kaksi moottoripyörää, mönkijä, moottorikelkka ja esim. ralliauto... Yhdellä autolla pärjättäisi ihan hyvin, mutta onhan se kiva, että on vaihtoehtoja. Terveisin elämäänsä tyytyväinen kermaperse
Ei meillä mitään kultalusikoita jaettu, ihan itse on ollut pakko rahat ansaita niin ajokorttiin kuin autoon, silti se auto on ollut välttämättömyys.