Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla on aina ollut auto?

Vierailija
03.08.2024 |

En voisi kuvitellakaan elämää ilman autoa. En maalla enkä kaupungissa. Odotin ajokortin saamista kuin kuuta nousevaa, autokin oli ostettu valmiiksi puoli vuotta ennen kuin täytin 18. Tähän päivään mennessä olen omistanut kuusi eri autoa. Koskaan en aio luopua autosta, se helpottaa elämää niin valtavasti. Kertokaa autotarinoitanne. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes ajokorttia.

54v.

Vierailija
2/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on tässä pikkukaupungissa välttämätön kulkuväline. Julkista liikennettä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes ajokorttia.

54v.

Ja tulit vastaamaan tähän aloitukseen, koska...? 

Vierailija
4/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole asiaa ajatellut sen kummemmin. Täällä maalla se on asumisen ja työssäkäynnin kannalta sellainen perusasia, ei sen ihmeempää tarinaa alla.

Vierailija
5/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pohjois haagassa ja autosta olisi minulle vain riesaa jos sellainen olisi.

Vierailija
6/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes ajokorttia.

54v.

Siinähän mietit jos et tajuu.

Vierailija
7/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin se olisi välttämättömyys, mutta kun edellinen ei enää läpäissyt katsastusta,  niin ei ollut varaa uuteen, ja kaikki verot yms maksutkin nousseet niin etten ole halunnut hommata. Vähän haastavaa on päästä kauppaan (7 km) tai mihinkään. Kesällä pyörällä joo, talvet on keploteltu jotenkin kyydeillä tähän asti.

Vierailija
8/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

49v mies ja kortti sekä auto ollut heti kun 18v täytettyä pääsi ajokokeeseen. Kumminkin pari muutaman kuukauden jaksoa on parin auton välillä, ettei ollut autoa kun möin tai paalasin entisen eikä tilalle tahtonut löytyä heti mieleistä autoa. Selvästi hankalampaa oli elämä ilman autoa, joten kyllä on totta että auto helpottaa merkittävästi elämää, vaikkakin autonpito on keinotekoisesti tehty erittäin kalliiksi, nyt jo parkkipaikoistakin veloitetaan kohtuuttoman paljon rivi- ja kerrostaloissa, jos yksityinen parkkiyhtiö on lieroillut itsensä hallitsemaan taloyhtiön parkkipaikkoja.

Vierailija
9/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen auton osti ennen 18-vuotis päivääsi? Minulla oli lapsuudenkavereita joille ostettiin autot 18-vuotis lahjaksi ja muutenkin kaikki tarjottiin kultalusikalla kouraan. Itse olen hankkinut kaiken omalla työllä alusta asti. Ajokorttiin keräsin rahaa koulun ohessa ja muutin omille 'jo' 17-vuotiaana. Auto olisi ollut todella tarpeellinen elämässäni monesti, mutta sain ensimmäisen hankittua kovalla työllä nyt vasta 26-vuotiaana. Tuntuu sitäkin paremmalta, kun sen on itse saanut aikaan. 

Monesti nämä kultalusikka ihmiset tuntuu olevankin sellaisia jotka ei ilman autoa pärjäisi. Eivätkä nyt yleensäkään pärjää, tosielämässä.

Vierailija
10/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on ollut 11-vuotiaasta alkaen. Nyt olen 35 ja omistuksessa on 6 autoa. Yhteensä niitä on ollut varmaan 20-30, en muista, mutta en ikinä luovu autosta.

Vierailija
11/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ollut 7- vuotiaasta asti. Peltoauton sain synttärilahjaksi ja ajokortti tietty heti kuin mahdollista ja tietty auto (käytetty rimpula). Siitä sitten vähitellen parempaa autoa alle. Ja naispuolinen olen.

Vierailija
12/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen auton osti ennen 18-vuotis päivääsi? Minulla oli lapsuudenkavereita joille ostettiin autot 18-vuotis lahjaksi ja muutenkin kaikki tarjottiin kultalusikalla kouraan. Itse olen hankkinut kaiken omalla työllä alusta asti. Ajokorttiin keräsin rahaa koulun ohessa ja muutin omille 'jo' 17-vuotiaana. Auto olisi ollut todella tarpeellinen elämässäni monesti, mutta sain ensimmäisen hankittua kovalla työllä nyt vasta 26-vuotiaana. Tuntuu sitäkin paremmalta, kun sen on itse saanut aikaan. 

Monesti nämä kultalusikka ihmiset tuntuu olevankin sellaisia jotka ei ilman autoa pärjäisi. Eivätkä nyt yleensäkään pärjää, tosielämässä.

En minäkään ole saanut penniäkään korttiin tai autoon vanhemmilta. Opintolainalla kortin ajoin, sitten avomiehen kanssa säästettiin autoihin. Pätkätöissä olin vaan silloin tällöin.

Se vaan oli pakko näin maalla, ei olisi sinne pätkiinkään päässyt ilman autoa. Mutta nyt tk-eläkkeellä ei vaan halua maksella noita maksuja.

Vierailija
13/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiimmäisen auton ostin 17-vuotiaana opintolainalla ja siitä lähtien on ollut aina joku auto ajossa. Vaikea kuvitella tulevansa toimeen ilman autoa.

Vierailija
14/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt huvittavaa jos suomessa Herran vuonna 2024 ei ole korttia saati autoa 

Vierailija
15/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on ainut syy käydä töissä. Voi sitten ostella erilaisia autoja ja ajella niillä huvikseen monta tuntia päivässä .

Vierailija
16/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes ajokorttia.

54v.

Siinähän mietit jos et tajuu.

Huonoilla kuskeilla ei ajokorttia edes pidä olla.

Vierailija
17/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt huvittavaa jos suomessa Herran vuonna 2024 ei ole korttia saati autoa 

Kun asuin opiskelijana Helsingissä, niin auto oli normipäivinä turha. Enemmän huolta kuin hyötyä.

Vierailija
18/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin heti auton, kun sain kortin 18-vuotiaana. Nyt olen 50, autoja on ollut elämän varrella n. 25.

Vierailija
19/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin noin puolet itse, olinhan aloittanut työt kesäisin ja koulun jälkeenkin siinä 15-vuotiaana. Loppusummassa auttoi isäni joka oli pienituloinen maanviljelijä, mutta aloittanut säästämään minulle ollessani pieni lapsi että saisin edes jotain apuja. Ensimmäinen auto maksoi 2500 euroa. Että ei tullut kultalusikalla. Ap 

Vierailija
20/22 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään autolla ajamisesta, sen tuomasta helppoudesta ja vaikka sen pesemisestä ja korjaamisestakin.

Asun Helsingin ydinkeskustan lieppeillä, ja pärjäisin kyllä hyvin ilmankin oikeasti mietittynä, mutta haluan omistaa auton.

"Mikset sä käytä yhteiskäyttöautoa??" Hoovee. Em syistä en tee näin. Pesukoneenikin on käyttämättömänä suurimman osan ajasta, mutta haluan sen olevan käytettävissä heti sii missä oman autonkin, jonka olen hankkinut makuni mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi