Voiko aviottoman tätini pakottaa ennakkoperinnön antamiseen?
Mikä on se laki, johon voin vedota? Hänellä on miltei miljoonaomaisuus, mutta elämässään epäonnistunut, kun jäi vanhaksi piiaksi. Eli ei hän enää rahoillaan mitään järkevää tee. Nyt on itselläni tarve rahalle.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan automaattisesti noin mene. Jos lesken omaisuus on suurempi kuin vainajan, ei hän osituksessa saa muuta kuin oikeuden pitää oman omaisuutensa.
Jos on lapsia, niin melkein noin paitsi asuntoon jää aina asumisoikeus. Jos lapsia ei ole, perii leski kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Demokratian nimissä perintö-oikeus pitää lakkauttaa. Henkilön kuollessa hänen omaisuutensa ja rahansa palautuvat yhteiskunnalle. Kukaan ei peri ketään, kaikki lähtevät likimain samalta 0-tasolta rakentamaan omaa elämäänsä. Se on demokratiaa se.
Miten se on demokratiaa jos ihminen ei saa jättää rahojaan sinne minne haluaa? Minä ainakin olen tehnyt töitä nimenomaan sen vuoksi että voisin jotain jättää jälkeläisilleni turvaamaan tulevaisuutta.
Käykö ap hoitamassa sen tädin ponia ja uima-allasta lainkaan? Ja tuleeko mun inside ja outside puutarha juhliin lainkaan? Suostuuko edes tarjoilijaksi sinne ohjaamaan ne paremmin tulevat vieraat sisälle ja kertomaan heille, että kuinka monta hienoa posliiniastiaa omistan? Myös sen hienon kartanon Loordin? Tuskin, kun minä tunnen niin monta hienoa ja rikasta ihmistä. Jätän ehkä omaisuuteni sille hienolle kartanon herralle, kun hän on mun paras ystäväni.