Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aviottoman tätini pakottaa ennakkoperinnön antamiseen?

Vierailija
03.08.2024 |

Mikä on se laki, johon voin vedota? Hänellä on miltei miljoonaomaisuus, mutta elämässään epäonnistunut, kun jäi vanhaksi piiaksi. Eli ei hän enää rahoillaan mitään järkevää tee. Nyt on itselläni tarve rahalle.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö ap hoitamassa sen tädin ponia ja uima-allasta lainkaan? Ja tuleeko mun inside ja outside puutarha juhliin lainkaan? Suostuuko edes tarjoilijaksi sinne ohjaamaan ne paremmin tulevat vieraat sisälle ja kertomaan heille, että kuinka monta hienoa posliiniastiaa omistan? Myös sen hienon kartanon Loordin? Tuskin, kun minä tunnen niin monta hienoa ja rikasta ihmistä. Jätän ehkä omaisuuteni sille hienolle kartanon herralle, kun hän on mun paras ystäväni. 

Vierailija
82/111 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan automaattisesti noin mene. Jos lesken omaisuus on suurempi kuin vainajan, ei hän osituksessa saa muuta kuin oikeuden pitää oman omaisuutensa.

Jos on lapsia, niin melkein noin paitsi asuntoon jää aina asumisoikeus. Jos lapsia ei ole, perii leski kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demokratian nimissä perintö-oikeus pitää lakkauttaa. Henkilön kuollessa hänen omaisuutensa ja rahansa palautuvat yhteiskunnalle. Kukaan ei peri ketään, kaikki lähtevät likimain samalta 0-tasolta rakentamaan omaa elämäänsä. Se on demokratiaa se.

Miten se on demokratiaa jos ihminen ei saa jättää rahojaan sinne minne haluaa? Minä ainakin olen tehnyt töitä nimenomaan sen vuoksi että voisin jotain jättää jälkeläisilleni turvaamaan tulevaisuutta. 

Vierailija
84/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai voiko noilla sketsiperusteilla pakottaa ennakkoperintöön? 😅😅😅😅😆😆😆😆

Ja mitäs rahalla tekisit kun ne loppuisivat seuraavana päivänä? 

Vierailija
85/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tässä on epäonnistunut? Vanhapiikatäti, joka kartuttanut miljoonaomaisuuden vaiko se surkea luuseri, joka yrittää puolirikollisisesti keinotella tämän omaisuuden itselleen?

Vierailija
86/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen rahansa eivät kuulu sinulle, eikä "vanhanapiikana" olo tarkoita epäonnistumista elämässä.

Epäilempä että peräkammarinpoikana et hahmota ettei se tätisi ole toiveittesi mukaan piika enää, vanha ehkä. Tuo ilmaisu oli silloin kun noin todella saatoi olla, muttei tätä päivää.

Vierailija
87/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jöi epäselväksi, että miten se täti on avioton? Pappa heiluttanut väärää peittoa? Vai onko se avioton sittenkin ap, jonka vanhemmat ei ole olleet naimisissa vaikka ovat naineet?

Tätä mieti myös. Millälailla avioton, kuka on avioton? 

Vierailija
88/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tähän perintöasiaan kuuluu otsikossasi mainittu  tätisi AVIOTTOMUUS?  Tädin aviottomuushan tarkoittaisi, että tätisi on syntynyt avioliiton ulkopuolella.  Tädin "vanhapiikuus" on aivan eri asia.

Vierailija
89/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti perintö menee sinulta kokonaan ohi, kun olet noin röyhkeä.

Vierailija
90/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.

AP

No sit on ap vissiin pakko sunkin vääntäytyä röihin?

Vierailija
91/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on viisas, nirppanokkaääliöille ei jätä mitään.

Vierailija
92/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätisi omaisuus on hänen omaisuuttaan eikä hänen tarvitse antaa sinulle ikinä euroakaan, ellei hän itse halua. Milloin olet viimeksi ollut tätiisi yhteydessä, muistitko lähettää joulukortin, johon kirjoitit haluavasi ennakkoperintöä kesämökin ja auton ostoon?

Vierailija
93/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5/5

Vierailija
94/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätönen tekee jekun ja testamenttaa koko  omaisuutensa vaikkapa hyväntekeväisyysjärjestöille.  Näin minä olen menetellyt. 

Vierailija
95/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti testamenttaa omaisuutensa jonnekin muualle.

Rotukissayhdistys olisi mielestäni sopiva vaihtoehto tai Pitsinnyplääjät ry.

Vierailija
96/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätillä on sisaruksia elossa niin et saa mitään

Vierailija
97/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä rahoja tyhmää hautoa ja toiset eivät pääse hyödyntämään niitä järkevästi.

Kumma käsitys, että varakas ihminen joutuisi jotenkin hautomaan rahojaan. Tiedoksi vain, ettei tarvi. 

Vierailija
98/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Eihän se välttis halua antaa sulle mitään.

Mikä on "välttis"

Varmaan se täti.

Vierailija
99/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen rahansa eivät kuulu sinulle, eikä "vanhanapiikana" olo tarkoita epäonnistumista elämässä.

Epäilempä että peräkammarinpoikana et hahmota ettei se tätisi ole toiveittesi mukaan piika enää, vanha ehkä. Tuo ilmaisu oli silloin kun noin todella saatoi olla, muttei tätä päivää.

Piika tarkoitti alunperin naimatonta naista.

Vierailija
100/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka perii tädin perintökaaren mukaan? Jos tädillä ei ole lapsia yms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme