Voiko aviottoman tätini pakottaa ennakkoperinnön antamiseen?
Mikä on se laki, johon voin vedota? Hänellä on miltei miljoonaomaisuus, mutta elämässään epäonnistunut, kun jäi vanhaksi piiaksi. Eli ei hän enää rahoillaan mitään järkevää tee. Nyt on itselläni tarve rahalle.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pakottaa ennakkoperinnön eikä perinnönkään antamiseen.
Voi jättää sinut jopa perinnöttä. Sinulla ei ole mitään laillista oikeutta periä häntä.
Kyllä siellä on joku joku seurakunta kärkkymässä. Ei jää sukulaisille mitään.
Provohan tuo tietysti on, mutta olen itsekin sinkku ja lapseton, ja testamentti on tehty jo kauan sitten ja on hyvissä käsissä ja turvassa. Tämän tädin perintö menee myös ihan muualle kuin sisarusten lapsille. Menee parempaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.
AP
Mutta et halua itse maksaa?
Mistä meillä muka sellaiset rahat olisi? Onko sinulla? Voisit vähän miettiä ennen kuin kommentoit! Meille nuo rahat tekevät hyvää, tädille ne ovat jo turhia.
AP
Olet ahne p*ska!
Kun käy tarpeeksi usein mankumassa ja kerjäämässä, eiköhän tuo anna periksi.
Vierailija kirjoitti:
Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.
AP
Saahan sitä haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, sinkku ja lapseton ja minulla on omaisuutta noin 500 000 euroa. Sisareni lapsi on juuri AP:n kaltainen luuseri. Hänelle tulee olemaan melkoinen yllätys kun aikanaan tajuaa että ei tule saamaan minulta perintöä senttiäkään. Testamentti tehty ihan muille tahoille.
Mistäs sinä tiedät, kenelle rahat menevät oikeasti? Testamentti voi hävitä jne.
AP
Niin arvokas paperi säilytetään huolellisesti ts pankin tallelokerossa ;).
Ja sinne ahneilla sukulaisilla ei ole mitään asiaa.
Jos olisin tätisi,lahjoittaisin kaikki rahani hyväntekeväisyyteen kun vielä henki pihisee. Mieluummin kodittomille kissoille kuin AP:n kaltaisille idiooteille.
Mikä on se laki, jolla apn kaltaiset saatananpaskapäät saataisiin hengiltä?
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, sinkku ja lapseton ja minulla on omaisuutta noin 500 000 euroa. Sisareni lapsi on juuri AP:n kaltainen luuseri. Hänelle tulee olemaan melkoinen yllätys kun aikanaan tajuaa että ei tule saamaan minulta perintöä senttiäkään. Testamentti tehty ihan muille tahoille.
Aivan kuin oma tilanteeni, paitsi omaisuuteni ei aivan nuon huomattava ole. Aikoinaan lapsensa isä totesi että " tyttärellä hyvä tilanne , kun perii köyhän tätinsäkkin" . Älkää unta nähkö , kun käymäänkin on tullut niin pelkkää kerjäämistä: " voi kun ihana , olisipa minullakin tuollainen". Voi voi , kyllä kaupasta rahalla saa...... mutta kenen rahoilla? En vielä ole otsassani nähnyt tekstiä: tyhmä
Vierailija kirjoitti:
AP
Vanha sanonta, "ahneella on paskanen loppu" kannattai pitää mielessä🤨
Provo tai ei, niin tekee todella terää monelle aloittajan kaltaiselle ahneelle 🐽 lukea mielipiteitä asian tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Provo tai ei, niin tekee todella terää monelle aloittajan kaltaiselle ahneelle 🐽 lukea mielipiteitä asian tiimoilta.
Hyvä muistutus myös kaikille lapsettomille tehdä testamentti ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mutta et halua itse maksaa?
Mistä meillä muka sellaiset rahat olisi? Onko sinulla? Voisit vähän miettiä ennen kuin kommentoit! Meille nuo rahat tekevät hyvää, tädille ne ovat jo turhia.
AP
Avioton ja lapseton saa testamentata omaisuutensa kelle haluaa.
Lapsilla on oikeus vain lakiosaan, ei koko omaisuuteen eli myös vamhempi voi tehdä testamentin. Leski ei peri mitään.
Leski saa osituksen kautta, mikäli ei ole avioehtoa. Määrätyissa tapauksissa avioehdonkin ollessa
Vierailija kirjoitti:
Mina ne sain. Mina tula suome ghanasta, MIna tykata sinu tatti.
Vain ja ainoastaan tässä tapauksessa 👍🏼hyvä ja kiitos. Täti nauttikoon elämästään kanssasi.
AP
Ehkä myös huviveneen tai ehkä ulkomaan matkoihin varaa tai kenties se uima-allas pihalle ja tilaan myös ponille?
t. Hyasintti
Miljoona omaisuus mutta epäonnistunut elämässä. Jos kärkyt tätisi omaisuutta, vain sinä olet epäonnistunut elämässä kun et omillasi pärjää vaan haluaisit tätisi omaisuuden vaikka täti vielä elää niin
Meilläkin sukulaiset odottavat kieli pitkällä lapsettoman pariskunnan kuolemaa, että pääsevät rahoihin käsiksi. Eivätpä vain tiedä, että testamentit on tehty aikoja sitten ja sukulaiset eivät todellakaan ole edunsaajia.