Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aviottoman tätini pakottaa ennakkoperinnön antamiseen?

Vierailija
03.08.2024 |

Mikä on se laki, johon voin vedota? Hänellä on miltei miljoonaomaisuus, mutta elämässään epäonnistunut, kun jäi vanhaksi piiaksi. Eli ei hän enää rahoillaan mitään järkevää tee. Nyt on itselläni tarve rahalle.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh Ap, käytkö auttamassa tätiäsi ja otat hänet matkoille mukaan? Käytkö auttamassa ja shoppaileassa hänen kanssaan? Teetkö pienet remontit tädillesi?

Että rahaa pitäisi saada. Hoidatko tädin puutarhan?

Vierailija
62/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen mies jolla on omaisuutta hieman keskimääräistä enemmän. Vaikka olenkin hyväkuntoinen, olen tehnyt testamentin ihan muun tahon, kuin sukulaisteni hyväksi. Jos jään auton alle tai vedän liikaa kokkelia, niin veljeni vaimo ei saa mitään. hah hah haa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käy tarpeeksi usein mankumassa ja kerjäämässä, eiköhän tuo anna periksi.

Provohan tuo, luin ensin että aivoton täti. On käynyt mankumassa huonolla menestyksellä ja päästelee täällä pahimpia höyryjä. Säälittävää ja rumaa.

Vierailija
64/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä myös huviveneen tai ehkä ulkomaan matkoihin varaa tai kenties se uima-allas pihalle ja tilaan myös ponille? 

t. Hyasintti "

Kiitos tästä :D. Sain päivän naurut.

Paras ja niin iätön britti-sarja!

Vierailija
65/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan automaattisesti noin mene. Jos lesken omaisuus on suurempi kuin vainajan, ei hän osituksessa saa muuta kuin oikeuden pitää oman omaisuutensa.

Vierailija
66/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään leski ei saa perintöä.

Ei saakaan, mutta onhan se perintöön verrattavissa, että leskellä on avio-oikeus puolisoltaan jäämään omaisuuteen.

Periaatteessa se menee niin, että perilliset perivät vasta sitten, kun leskikin on kuollut.

Jos mitään perittävää on.  Koska leskellä on oikeus käyttää ne saamansa rahat vaikka viimeistä lanttia myöten, asunnon saa myydä ja käyttää rahat, autot ja muut ajopelit ja irtaimistot kuuluu myös tähän avio-oikeuden piiriin eli leski voi nekin myydä ja pitää rahat tai hävittää kaiken mielensä mukaan.

Lapset eli ensisijaiset perilliset voi vaatia lakiosansa kyllä, mutta se pitää tehdä sitten heti kun varoja vielä on.  Monessa tapauksessa se on suotavaa, mutta ei aina.  Ja leskellä on aina oikeus jäädä yhteiseen kotiin asumaan, eli sitä ei voi lapset vaatia myytäväksi.

Sitten voi, jos kyse on avopuolisosta ja lapset ovat sen vainajan lapsia.  Avopuolisohan ei peri mitään eikä hänellä ole avio-oikeutta mihinkään vainajan omaisuuteen.

Toissijaiset perilliset ei voi osoittaa minkäänlaisia vaatimuksia.  

Vierailija
67/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioton täti, pappasi harrasti syrjähyppyjä vai mitä meinaat?

Vierailija
68/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi pakottaa antamaan ennakkoperintöä. Parhaiten asia selviää, kun kutsut tätisi kylään ja kerrot toiveistasi.

Vierailija
69/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätisi velvollisuus ei ole antaa sinulle yhtään mitään sen paremmin eläessään kuin kuoltuaankaan jäämistöstään. Toivottavasti testamenttaa rahansa hyväntekeväisyyteen, ettet ahnas por.sas saa senttiäkään.

Vierailija
70/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä onnistunut täti jättäisi perinnön lapsilleen, elämässä epäonnistunut voi jättää sen sinulle. Taidat olla vähän tyhmä.

Vierailija
71/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä rahoja tyhmää hautoa ja toiset eivät pääse hyödyntämään niitä järkevästi.

Vierailija
72/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, sinkku ja lapseton ja minulla on omaisuutta noin 500 000 euroa. Sisareni lapsi on juuri AP:n kaltainen luuseri. Hänelle tulee olemaan melkoinen yllätys kun aikanaan tajuaa että ei tule saamaan minulta perintöä senttiäkään. Testamentti tehty ihan muille tahoille. 

Mistäs sinä tiedät, kenelle rahat menevät oikeasti? Testamentti voi hävitä jne.

AP

Testamentti turvassa pankin tallelokerossa. Eipä "häviä" vahingossa minnekään. Näin 60v sinkkunainen, jonka useimmat sukulaiset eivät tule saamaan mitään noin 700 000 euron arvoisesta omaisuudestani. Yksi nuorempi sukulainen saa jonkun verran luvattuaan hoitaa hautajaiseni ym.

Vierailija
73/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratian nimissä perintö-oikeus pitää lakkauttaa. Henkilön kuollessa hänen omaisuutensa ja rahansa palautuvat yhteiskunnalle. Kukaan ei peri ketään, kaikki lähtevät likimain samalta 0-tasolta rakentamaan omaa elämäänsä. Se on demokratiaa se.

Vierailija
74/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on epäonnistunut elämässään niin ettei itse tienaa tarvimaan rahoja? 

Vierailija
75/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.

AP

Ei, haluat mökin ja auton ilmaiseksi tai jonkun muun rahoilla. Voit säästää itse rahat nuihin ja sitten ostaa ilman lainaa jos se lainattomuus on se tärkeä juttu. 

Vierailija
76/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.

AP

Mutta et halua itse maksaa?

Mistä meillä muka sellaiset rahat olisi? Onko sinulla? Voisit vähän miettiä ennen kuin kommentoit! Meille nuo rahat tekevät hyvää, tädille ne ovat jo turhia.

AP

Minulla ainakin on rahaa vaikka kolmeen hienoon kesämökkiin. Ihan itse olen tienannut. Tällä hetkellä etsin loma-asuntoa Berliinistä jonka ostan ilman lainaa niillä itse tienaamillani rahoilla. Perintöä en sisarukseni lapsille ajatellut jättää, testamentti pitää siitä huolen.

Luuseri. 

Vierailija
77/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, sinkku ja lapseton ja minulla on omaisuutta noin 500 000 euroa. Sisareni lapsi on juuri AP:n kaltainen luuseri. Hänelle tulee olemaan melkoinen yllätys kun aikanaan tajuaa että ei tule saamaan minulta perintöä senttiäkään. Testamentti tehty ihan muille tahoille. 

Hyvä.

Vierailija
78/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, niin tekee todella terää monelle aloittajan kaltaiselle ahneelle 🐽 lukea mielipiteitä asian tiimoilta.

Hyvä muistutus myös kaikille lapsettomille tehdä testamentti ajoissa.

Tehty ja suunniteltu ajat sitten. T: Se köyhä täti....

Vierailija
79/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vedota omaan härskiyteesi ja ahneuteesi, sitä on enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
80/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät, kenelle rahat menevät oikeasti? Testamentti voi hävitä jne.

AP

Minun testamenttini ainakin on pankissa säilössä sekä sähköisenä että paperilla, ei se minnekään katoa.