Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aviottoman tätini pakottaa ennakkoperinnön antamiseen?

Vierailija
03.08.2024 |

Mikä on se laki, johon voin vedota? Hänellä on miltei miljoonaomaisuus, mutta elämässään epäonnistunut, kun jäi vanhaksi piiaksi. Eli ei hän enää rahoillaan mitään järkevää tee. Nyt on itselläni tarve rahalle.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrität jonkun pakottaa antamaan rahaa sinulle, se on rikos. Tätisi toivottavasti tekee rikosilmoituksen sinusta sitten. 

Vierailija
22/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.

AP

Jo selvisi, tämähän on sittenkin provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi: minulla on perhe ja haluamme uuden mökin ja auton ilman lainoja.

AP

Mutta et halua itse maksaa?

Vierailija
24/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mistä meillä muka sellaiset rahat olisi? Onko sinulla? Voisit vähän miettiä ennen kuin kommentoit! Meille nuo rahat tekevät hyvää, tädille ne ovat jo turhia.

AP

Vierailija
25/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen, sinkku ja lapseton ja minulla on omaisuutta noin 500 000 euroa. Sisareni lapsi on juuri AP:n kaltainen luuseri. Hänelle tulee olemaan melkoinen yllätys kun aikanaan tajuaa että ei tule saamaan minulta perintöä senttiäkään. Testamentti tehty ihan muille tahoille. 

Vierailija
26/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herra siunaa. Onhan tämä aloitus provo?

Vierailija
27/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehkä tädin perintö menisi jollekin toiselle, ei voi tietää. 

Vierailija
28/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, sinkku ja lapseton ja minulla on omaisuutta noin 500 000 euroa. Sisareni lapsi on juuri AP:n kaltainen luuseri. Hänelle tulee olemaan melkoinen yllätys kun aikanaan tajuaa että ei tule saamaan minulta perintöä senttiäkään. Testamentti tehty ihan muille tahoille. 

Mistäs sinä tiedät, kenelle rahat menevät oikeasti? Testamentti voi hävitä jne.

AP

Vierailija
29/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on testamentannut ne eläinsuojelulle. Vituttaako? :D

Vierailija
30/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa ennakkoperinnön eikä perinnönkään antamiseen.

Eikä ap edes tätiään peri.

Vierailija
31/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina ne sain. Mina tula suome ghanasta, MIna tykata sinu tatti.

Vierailija
32/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No eipä juuri voi kun siitä on kopiot sen tehneellä lakimiehellä ja kahdella testamentinsaajalla.

Vierailija
33/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herra siunaa. Onhan tämä aloitus provo?

Voi olla provo mutta voi olla ihan todellinenkin tapaus. Näitä kun ihan oikeasti on. Valitettavasti. Kotona opittu asenne ja ajattelumalli. 

Vierailija
34/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa ennakkoperinnön eikä perinnönkään antamiseen.

Eikä ap edes tätiään peri.

Voi hyvinkin periä jos AP:n se vanhempi, joka on tämän tädin sisarus, on kuollut, eikä täti ole tehnyt testamenttia. 

Vierailija
35/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Se on teidän oma ongelmanne hankkia haluamanne juuri niin ja vieläpä rehellisellä keinolla eikä keplottelemalla tai kiristämällä. Vai eikö kotona vanhemmat opettanu muuta kuin loisimaan ja pummimaan? 

Vierailija
36/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mistä meillä muka sellaiset rahat olisi? Onko sinulla? Voisit vähän miettiä ennen kuin kommentoit! Meille nuo rahat tekevät hyvää, tädille ne ovat jo turhia.

AP

Avioton ja lapseton saa testamentata omaisuutensa kelle haluaa.

Vierailija
37/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Eihän se välttis halua antaa sulle mitään.

Mikä on "välttis"

Vierailija
38/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sitä kutsutaan kiristykseksi mutta valitettavasti siitä voi tulla seuraamuksia jos jäät kiinni.

Mitä muka? Minä en välitä paskaakaan.

Vierailija
39/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Testamentin säilytys on kaikkia testamentin tekijöitä koskettava käytännön kysymys. Testamentti tulee säilyttää turvallisessa paikassa. Toisaalta on tärkeää, että testamenttia säilytetään paikassa, josta se löytyy helposti testamentin tekijän kuoleman jälkeen.

Turvallisin paikka säilyttää testamenttia on pankin tallelokero. Pankki saa tiedon perittävän kuolemasta Väestörekisterikeskukselta ja laatii perunkirjoitusta varten asiakkuusilmoituksen, josta ilmenee mahdollisen tallelokeron olemassaolo. Perilliset pääsevät tallelokerolle yhdessä pankkivirkailijan kanssa. Tällöin tallelokerossa olevasta testamentista voidaan ottaa kopio. Alkuperäistä testamenttia ei luovuteta tallelokerosta ennen perunkirjoitusta.

Vierailija
40/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Avioton ja lapseton saa testamentata omaisuutensa kelle haluaa.

Lapsilla on oikeus vain lakiosaan, ei koko omaisuuteen eli myös vamhempi voi tehdä testamentin. Leski ei peri mitään.