Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

21 astetta ja puolipilvistä,osa ihmisistä kulkee olkaintopeissa ja sortseissa, osa takeissa ja farkuissa

Vierailija
03.08.2024 |

Hauska näky.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pyörällä ajaessa on kylmempi kuin autolla. 

Vierailija
2/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt ihmisten pukeutumista. Talvella sisätiloissa on yli 20 astetta lämmintä, silloin kaikki pukeutuvat pitkähihaisiin ja -lahkeisiin, jopa tuplaten, mutta annas olla kun tulee kesä. Ulkona samoilla lämpötiloilla tiputetaan yli puolet vaatteista pois koska onhan KESÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt ihmisten pukeutumista. Talvella sisätiloissa on yli 20 astetta lämmintä, silloin kaikki pukeutuvat pitkähihaisiin ja -lahkeisiin, jopa tuplaten, mutta annas olla kun tulee kesä. Ulkona samoilla lämpötiloilla tiputetaan yli puolet vaatteista pois koska onhan KESÄ!

Sitten on semmoisiakin tolloja, jotka pitävät pipoa päässä aina sisälläkin.

Vierailija
4/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli oikeasti viileä +16. Jos olisin samoissa vaatteissa niin minullakin olisi takki ja pitkät housut.

Vierailija
5/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein voisi kuvitella, että ihmiset on erilaisia ja erikokoisia ja kylmän/lämmönsietokyky jokaisella erilainen. Tänäänkin sai silti joku hämmästyä itsestäänselvyyksistä. 

Vierailija
6/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Et sitten tajua edes sellaista perusasiaa miten muut olosuhteet vaikuttavat lämpötilan kokemiseen. Vrt. Vetoisuus ja kylmät lattiat asunnossa talvella kun sisälämpötila on +22C, ja kun ulkona on kesällä puolipilvistä ja sama lämpötila.

Vierailija
7/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselleni ulkona tulee äkkiä kuuma lenkkeillessä koiran kanssa ripeää tahtia, vaikka lämpötila olisikin vain +20 asteen tuntumassa. Puen siis ihan hyvällä mielellä näilläkin keleillä topin ja shortsit, ei tarvitse huolestua että palelisin. 

Vierailija
8/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä kyllä nuoret ihmiset, jotka voivat 25 asteessa pitää hattua, talvitakkia ja pitkiä housuja. Päässä vielä ne metsurikuulokkeet. Aineenvaihdunnassa pakko olla jota vikaa, sillä nämä ovat vielä lihavia, kuten suurin osa suomalaisista on. Ei kai veri kierrä näillä?

Vierailija
9/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Pyörällä ajaessa on kylmempi kuin autolla. 

Autossa on ilmastointi. Siellä on erittäin mukavan viileää. Pyörällä saattaa käydä tuulenvire kivasti, jolloin paita ei hiestä kastu, sillä hiki haihtuu sitä mukaa, kun sitä tulee. Tuo siis optimioloissa ja -tilanteessa. Rivakasti kävellessä tulee kuumempi, vaikka kvoa pyöräily on rankempaa liikuntaa.

Vierailija
10/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itselleni ulkona tulee äkkiä kuuma lenkkeillessä koiran kanssa ripeää tahtia, vaikka lämpötila olisikin vain +20 asteen tuntumassa. Puen siis ihan hyvällä mielellä näilläkin keleillä topin ja shortsit, ei tarvitse huolestua että palelisin. 

Miksi mies pitää toppia?

Vierailija
11/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ole varaa toppiin ja shortseihin? On vain talvitakki ja housut, muuhun ei ole varaa.

Vierailija
12/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdevuodet vaikuttaa siten, että eipä tuolla paljoa t-paitaa ja shortseja enempää tarvii. Silti valuu hiki. Eilen kun kävin kaupoilla niin kaikilla muilla tuntui olevan tuulitakkia/syystakkia päällä. Ainoastaan jos sattui tuulemaan vähän kovempaa tuli vähän vilu. Ja sekin siksi kun oli hiestä märkä.

Vierailija
13/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä kyllä nuoret ihmiset, jotka voivat 25 asteessa pitää hattua, talvitakkia ja pitkiä housuja. Päässä vielä ne metsurikuulokkeet. Aineenvaihdunnassa pakko olla jota vikaa, sillä nämä ovat vielä lihavia, kuten suurin osa suomalaisista on. Ei kai veri kierrä näillä?

Minua paleli aina nuorena, ja kuuma on vasta nyt, kun pukkaa vaihdevuosia. Hormonitoimintakin voi vaikuttaa.

Vierailija
14/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona vetää kaiken aikaa. >:[

Vierailija
15/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kyllä eilen itseänikin katsella ihmisten pukeutumista, kun olin menossa shoppailemaan. Itse olin hihattomassa pirtsakassa polvimittaisessa kesämekossa ja näin tyyppejä, joilla oli farkut ja takki, hyvä ettei pipoa ja hanskoja ollut. Minä en pysty pitämään pitkiä housuja koko kesänä muualla kuin ilmastoiduissa sisätiloissa! Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
16/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että sisätilojen kautta ei talvellakaan pysty siirtymään esim. töihin?

Vierailija
17/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla oli oikeasti viileä +16. Jos olisin samoissa vaatteissa niin minullakin olisi takki ja pitkät housut.

Kyllähän +16C on caprit, sandaalit ja t-paita -keli. Kilojen vuoksi shortsit ja narutopit ovat nounou, mutta ne samat kilot myös lämmittää ja 16C on mukava kesäinen keli, joka ei hikoiluta.

Vierailija
18/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh,kohta teillä on pakkanen...:;))) buhahhahaa .terveisin palmun alla

Vierailija
19/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä istutaan paikallaan kun taas ulkona yleensä kävellään ja tulee helpommin hiki.

Vierailija
20/23 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lämpötila ylittää ensimmäisen kerran 20 astetta siirrytään lyhythihaiseen ja shortseihin. Kun lämpötila laskee ensimmäisen kerran 10 asteen alapuolelle siirrytään pitkähihaisiin ja lahkeisiin.