Yksin asuvat ihmiset, millaisia aamu- ja iltapaloja syötte? Kun ei viitsisi ostaa kauheaa tarvikearsenaalia kaappiin vanhentumaan :(
Niin ei tule sitten syötyä oikein mitään. Joskus ostan niitä valmiiksi viipaloituja juustoja pienimmän paketin mutta siitäkin jää käyttämättä todella helposti osa. Karjalanpiirakkapusseja olen laittanut pakastimeen mutta siihen olisi joku "päällinen" hyvä saada, leikkeleitä taas on paketissa liian paljon enkä oikein tiedä niiden pakastamisesta. Kurkut, salaatit jne jäävät myös osaksi huonoksi. Joku yksi tomaatti nyt voisi mennäkin mutta ei se oikein riitä? Lähinnä suolapuolta nyt mietin, jogurtteja ym myydään annoskokoisina valmiiksi.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa on avutonta! Älä tuijota niitä päiväyksiä vaan luota omiin aisteihisi.
Kyllä leikkele- ja juustopaketit jääkaapissa säilyy pilaantumatta. Lopuista voi tehdä munakkaan joka menee kylmänäkin leivän päällä.
Moni on täällä jo sanonutkin että kananmunissa ei kannata päiväystä edes katsoa. Olen käyttänyt kuukausia vanhoja munia ja hyviä ovat olleet.
Järjen käyttö on sallittu.
Niin, jos kananmuna on pilaantunut ei sitä kyllä voi olla huomaamatta. Säilyvät todella pitkään, eikä viimeinen myyntipäivä kerro niiden kohdalla yhtään mistään muusta kuin, että johonkin se vain on asetettava
On näköjään 1 kk munimisesta, ainakin meidän lähikanalan munissa näyttää olevan päivämäärät tuon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko tähän tyhmään provoon.
Mikä **ttu teitä vaivaa? Ihan keskustelua aiheesta haluan! Mitä yksin asuvat ihmiset syövät? Ei voi olla noin vaikeaa! Jos asia ei liity sinun elämääsi, skippaa se
Ihan sitä samaa syödään, mitä isommatkin perheet, perunaa, lihaa, pastaa, kalaa, leipää, voita, juustoja, vihanneksia, hedelmiä, jogurttia ym.
apn paikka on suljetulla mies joka on ruokkinut sänkyyn kuollut.nyt ei voi piiiilluulla kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Juusto säiyy jääkaapissa just siihen viimeinen käyttöpäivämerkintään asti. Vihannekset säilyy tosi pitkään, kurkun voi säilyttää viileässä ja tomaatit säilyy reilun viikonkin huoneen lämmössä. paprika ja salaatti säilyvät nekin pitkään hyvänä viileässä.
Itse syön oma tekemää ruisleipää ja sen päällä juustoa ja kurkkua.Kahvi. Leivätkin säilyy huoneen lämmössä ihan hyvin, varsinkin oma tekemä ja leipää voi pakastaa.
Juusto säilyy huomattavasti kauemmin. Avaamattomassa paketissa ollut juusto on hyvää vielä vuodenkin päästä, tosin se pitää aukaisun jälkeen käyttää heti, ei kestä enää lisäsäilytystä.
Aloittaja ei syö, koska on häiriintynyt.
Aamiainen tänään:
Pari palaa ruisleipää, päällisinä salaattia, tomaattia, paprikaa, chiliä, retiiseäjä, ituja, hummusta, pari munaa, juustoa. Lasi appelsiinimehua. Kaurapuuro pakastemarjoilla.
Iltapala tänään (todennäköisesti):
Maustamatonta jugurttia, puolikas banaani, pakastemarjoja, kauraleseitä, mysliä.
Aikalailla jotain tuonsuuntaista aina syön. Pilkottuja tuoreita kasviksia on aina jääkaapissa, pilkon kerralla muutaman päivän tarpeisiin. Laitan leivän päälle ja syön lämpien aterioiden liskukkeina. Samoin marjoja on aina pakastimessa ja yleensä jottain tuoreita hedelmiä tarjolla myös.
Vierailija kirjoitti:
Juusto säiyy jääkaapissa just siihen viimeinen käyttöpäivämerkintään asti. Vihannekset säilyy tosi pitkään, kurkun voi säilyttää viileässä ja tomaatit säilyy reilun viikonkin huoneen lämmössä. paprika ja salaatti säilyvät nekin pitkään hyvänä viileässä.
Itse syön oma tekemää ruisleipää ja sen päällä juustoa ja kurkkua.Kahvi. Leivätkin säilyy huoneen lämmössä ihan hyvin, varsinkin oma tekemä ja leipää voi pakastaa.
Juustoissa ei edes ole viimeistä käyttöpäivämerkintää vaan parasta ennnen-merkintä. Ja säilyvät kyllä paljon pidempäänkin kuten prasta ennen-tuotteet yleensäkin.
Yksin asuvana menee tosi vähän leipää, niin usein syön näkkäriä voilla ja suolakurkulla.
Siis noissa näkkäreissäkin on eri makuisia. Tykkään niistä kolmion muotoisista näkkäripakettinäkkäreistä. Ne ei vanhene ihan helposti. Hyvin säilyy myös säilyke suolakurkut ja voi. Voita myydään pienissä paketeissa 250 grammaisissa ja sitten maustevoita vielä piemissa pötköissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis noissa näkkäreissäkin on eri makuisia. Tykkään niistä kolmion muotoisista näkkäripakettinäkkäreistä. Ne ei vanhene ihan helposti. Hyvin säilyy myös säilyke suolakurkut ja voi. Voita myydään pienissä paketeissa 250 grammaisissa ja sitten maustevoita vielä piemissa pötköissä.
* pienemmissä
Asun yksin. Aamulla syön kauraleivän kinkulla, juustolla, kurkulla ja salaatilla.
Iltapala kauraleipä samoilla täytteillä kuin aamulla, lisäksi viili. Joskus otan välipalaksi pähkinöitä, omenan, tai nyt kesällä herneitä tai mansikoita. Syön joskus viilin sijasta kreikkalaista jogurttia mustikoilla/vadelmilla/mansikoilla ja kauraryyneillä höystettynä. Ostan vain pienet rasiat marjoja, ne säilyvät sen pari päivää. Omenat sen sijaan säilyvät pitkään.
Ostan aina pienen palajuuston, en valmiita siivuja. Hyvin ovat juustot minulla säilyneet. Laitan ne aina jääkaapissa erilliseen säilytysrasiaan. Leikkele säilyy mielestäni myös ihan hyvänä päiväystään pidempään. Joskus kurkku tai paprika vääjäämättä vanhenee, mutta ei voi mitään. Tomaatteja ostan vain sen verran, kun tiedän syöväni.
Leipää ostan 4 palan pusseissa, ja se harvemmin vanhenee. Toki palat on myös helppo tarvittaessa pakastaa erikseen ja syödä myöhemmin.
Todella vähän minulla mikään vanhenee tai menee hukkaan. Viimeksi vanheni pari porkkanaa, olivat jo alkaneet versomaan, niin heitin biojätteeseen.
Asun osan vuotta yksin ulkomailla ja silloin mulla on aika vakiintunut aamiainen:
- hyvin ohutta paahtoleipää siivu, siihen itsetehtyä hedelmähilloa, hedelmiä, hedelmänektaria ja kirsikka/kookos/sitruunajugurttia
Iltapalaa ei ole koska syön päivällisen klo 19
Palkkaa itsellesi henkilökohtainen avustaja, joka voi opastaa sinua ihan kädestä pitäen miten tehdään pieniä voileipiä pieniruokaiselle ja miten käydään ruokakaupassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Kananmunat ehtivät mennä vanhaksi ennen kuin ne tulee syötyä. Olen niin pieniruokainen.
Ap
Joka aamu yksi muna, niin äkkiä se yksi kenno menee
Kokonainen kananmuna yhdelle leivälle on turhan suuri annos.
Ap
Osta viiriäisen munia. 1 viiriäisen muna vastaa viidesosaa kananmunasta.
Miksi ihmeessä täällä haukutaan ap, monella yksineläjillä ja esim. opiskelijoilla on vastaavia ongelmia?
Itse syön aamupalalla aina kauramuroja, koska en pidä puurosta eikä se minulla pidä nälkää. Paketti muroja riittää viikoksi. Muroihin laitan mehukeittoa (ei lisättyä sokeria), se säilyy viikon avattuna jääkaapissa. Lisäksi sekoitan muroihin banaanin ja turkkilaista jogurttia (sekin säilyy viikon jääkaapissa). Murojen ohella syön leipää, juustoa ja kinkkua. Pakastan leivät ja otan aina sieltä tarpeen mukaan. Viipaleleivät on helppo laittaa jäisinä leivänpaahtimeen ja sämpylä sulattaa mikrossa. Juustoa ja kinkkua saa pienissä pakkauksissa, itselläni niitä tosin kuluu paljon. Juustojen pakastaminen onnistuu myös.
Teen aamu-/iltapalalla myös joskus smoothieita. Jugurttipurkki säilyy viikon jääkaapissa, siihen lisäksi banaania ja pakastimesta marjoja. Kananmunaa keitän leivän päälle tai joskus teen munakasta. Munat säilyvät myös hyvin. Karjalanpiirakoiden päälle laitan juustoa ja kinkkua ja mikrotan, on herkkua!
Ap, kokeile salaatteja, saat hyödynnettyä kasvikset. Teen joskus iltapalaksi salaattia, jossa on salaattia, tomaattia, kurkkua, juustoa, siemeniä, jotain proteiinia esim. kanavuolua, oliiviöljyä, suolaa ja pippuria. Itse tykkään syödä iltapalalla myös leipää päällisineen (paljon kurkkua) ja appelsiinin. Joskus teen marjarahkaa tai leivon suolaista piirakkaa.
Erikoisliikkeistä, kauppahalleista, Sokos Herkusta, Stockalta jne saat ostettua juustoja ja leikkeleitä irtomyynnistä haluamasi määrän, vaikka viipale kerrallaan.
Huoh, kaikkia näitä on jo ehdotettu moneen kertaan.
Aamulla puuroa voisilmällä ja kuppi maitokahvia. Illalla joku hedelmä.
Aamuisin en syö mitään. Jaksan paremmin kun juon vain kahvia ja muutenkin kun syön ensimmäisen kerran vasta joskus aikaisintaan alkuillasta. Lähinnä napostelen jotain jos nälkä tulee. Ruokaa teen joskus mutta syön tosi vähän kerrallaan koska jos syön mahan täyteen niihin en jaksa tehdä mitään sen jälkeen.
Riippumatta jalkojen määrästä pöydän alla, voi syödä samoja. Opettelee ostaan kulutettava määrä tuotteita. Helppoa.