Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierrätyskeskus saa viikossa 90 000 kiloa tavaraa. Uskomatonta. Missä ne tavarat ovat kun hyllyt ovat tyhjää täynnä tai viikkoja samat roju

Vierailija
02.08.2024 |

Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskukset saavat uskomattomat määrät tavaraa, viikottain jopa 90 000 kiloa. Miksi esimiehet eivät kykene tai edes halua toimittaa näitä tavaroita myyyntiin? Ala-arvoista toimintaa kun hyllyt ovat tyhjiä tai pelkkää rojua hyllyissä. Tekniikan puolella viikko kaupalla samat likaiset häkkyrät ei mitään vaihtuvuutta.

Mihin niitä hyviä tavaroita kodinkoneista teknisiin laitteisiin ja pienhuonekaluista hyviin artikkeleihin säästetään?

Hankilökunnan vähyyteen en usko. Mukana on reippaita tekijöitä, minkä lisäksi hitaita seisoskelijoita.

Joku vuosi sitten asiat muuttuivat tällaiseksi toimettomuudeksi. Se tavara mitä kuluttajat kierrätykseen vievät on osittain ihan priimakuntoista ja sopii pikaiseen myyntiin menemiseen.

Ilmaispuolikin on ja sieltä jotkut tai muutamat kahmivat kaiken parhaan. Tarvitseville ei jää kuin lumppukasa.

Jonkun on tämä arvostelu tehtävä kun muutosta ei ole tullut. Hinnat vaan nousee, vaikka tuotteet ovat jo nuhruisia.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan tavaran ostajat pitää pidättää ja sakottaa.

Ovat niin tyhmiä, ei mikään järkipuhe kelpaa.

Vierailija
62/122 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukset tavarat usein ylihinnoiteltu. Ei vastaa enää tätä päivää. Tavaran hinnassa ei näy tuotteen vähäinen kysyntä ja muuttunut maailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne tavarat ja vaatteet täytyy tsekata huolellisesti läpi ja lajitella. 

Hitaasti ja rauhallisesti. Kunnallisen työn periaatteita 😆🤣

Vierailija
64/122 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todella hullu käy noissa haisevissa lutikkahalleissa. 

Vierailija
65/122 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen 10 v aikana laittanut tuhansia laatikollisia kirppistavaraa käsieni kautta eteenpåin. Oon tyhjentänyt kuolinpesiä , kollegoiden, ystävien asuntoja, auttanut muutoissa.

Aivan järkyttävää. Tässä maassa harvassa on ne kodit, joissa ei ole tuhansia tarpeettomia tavaroita ja ostaminen on niin helppoa. 

Voin äitinä kasvattaa lapsiani ja olla itse esimerkkinä. Ollaan aloitettu n 1/2 v sitten airbnb business. Piti ostaa säbgyt, petivaatteita, huoneisiin jääkaapit jne. Näillä ostoksilla pärjään taas vuosia

Toivotaan, ettö airbnb kukoistaisi sinulla. Älä kuitenkaan säästä petivaatteissa. Hyvän tason majoituspalvelu uusii niitä ahkerasti. Ne ovat laadun tae.

Käytetyt voit lahjoittaa eläinsuojeluyhdistyksille eläinten makuualustoiksi ja hoitoihin.

Vierailija
66/122 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa Koivukylän kierrätyskeskuksessa (edellinen kerta 10 v sitten). Tuotteet oli hinnoilteltu miten sattuu, eikä mitään hyödyllistä löytynyt. 10 v sitten tein aina hyviä löytöjä. Meinasin ostaa keittiötavaraa, mutta hinnat olivat sellaiset, että löysin uudet halvemmalla Prismasta. 

Vierailija
67/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät varastaa parhaat päältä ja myy pimeesti itse edelleen. Onhan toi keskus eräänlainen suojatyöpaikka ja joukkoon mahtuu jos jonkinlaista porukkaa.

Vierailija
68/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broidi oli joskus kierr.keskuksessa töissä, esmes kun tuli kuolinpesien tyhjennyksiä niin parhaat päältä vei henkilökunta itse jollain nimellisellä hinnalla.

Vierailija
69/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt pojalla kyläillessä nihtisillan kierkessä jossa poika oli silloin koulunsa jälkeen töissä, oli minusta ihan siisti paikka, tavaraa paljon, ostin käsilaukun, 5e.

Vierailija
70/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Suomesta puuttuu lumpun keräys. Siis Kierrätykseen tulisi hommata lumpuille oma kontti, jonne voi laittaa myös huonot vaatteet ja juuri ne tunkkaiset. Nämä sitten käsitellään uusioon.

Olen usein kertonut, että Keski-Euroopassa on ymmärretty tämä lumpun keräys. Uusiomateriaaliksi. Vaan ei mene töitä helpottavaksi toiminnaksi Kierrätyskeskukseen. Ihmiset laittaisivat huonokuntoiset vaatteet ja peitot ja lakanat ja matot tällaiseen konttiin suoraan.

Se olisi loistava helpotus vaatteisiin   käyttökelpoisuutta ei tarvitsisi tarkastella. Voi miten on yhä muutamat asiat lapsen kengissä.

Suomessa on poistotekstiilin keräys olemassa. Sinnekään ei tosin ihan kaikki kelpaa.

No missä sellainen on? En ole kuullut, kerro .

Myös Itiksessä on

Vierailija
71/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puljannut tavaroiden kanssa yli 10 V. Nyt minulle tuo 2 kollegaa kirppistavaroita. Toinen sanoi jouluun asti tulee väh Ikean kassillinen per viikko. Aikovat laittaa kesällä asunnon myyntiin, kun jää eläkkeelle. Toisen äiti siirrettiin juuri laitokseen. Käy äitiä moikkaamassa joka 2 viikko, talo pienellä paikkakunnalla, on laitettu myyntiin. Myyntiaika pitkä ja tavaraa omakotitalollinen. Täältä tulee kerralla autollinen, eli kk 2 autollista. Hän sanoi jos asunto kestää myydä 2 vuotta, hän ei tule saamaan asuntoa tyhjäksi, jos jatkaa tätä tahtia.

Tästä maasta ei ikinä lopu tarpeeton tavara. Minä vien nämä itsepalvelukirppikselle, jossa on hinnoittelupalvelu. En saa rahaa vaan saan ottaa myynnissä olevaa tavaraa. Heillä on tyhjiä paikkoja ollut, niissä on nyt minun tavaraa. Minun tavaraa menee 2-5 laatikollista joka päivä, eli vuositasolla tuhansia.

Karsikaa ihmiset, kun on energiaa siihen ja miettikää ennen ostamista.

Vierailija
72/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tavarat jatkavat matkaansa oikeaan paikkaan eli kaatopaikalle. Ihmiset tuovat kaatopaikkaromunsa kierrätyskeskukseen, jotta ei tartte kaatismaksuja maksaa. Turhauttavaa lajitella kaatopaikkajätteitä. Viekää ite ne romunne.

t:ex-kierrätyskeskuksen lajittelija

Vierailija
73/122 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen 10 v aikana laittanut tuhansia laatikollisia kirppistavaraa käsieni kautta eteenpåin. Oon tyhjentänyt kuolinpesiä , kollegoiden, ystävien asuntoja, auttanut muutoissa.

Aivan järkyttävää. Tässä maassa harvassa on ne kodit, joissa ei ole tuhansia tarpeettomia tavaroita ja ostaminen on niin helppoa. 

Voin äitinä kasvattaa lapsiani ja olla itse esimerkkinä. Ollaan aloitettu n 1/2 v sitten airbnb business. Piti ostaa säbgyt, petivaatteita, huoneisiin jääkaapit jne. Näillä ostoksilla pärjään taas vuosia

Toivotaan, ettö airbnb kukoistaisi sinulla. Älä kuitenkaan säästä petivaatteissa. Hyvän tason majoituspalvelu uusii niitä ahkerasti. Ne ovat laadun tae.

Käytetyt voit lahjoittaa eläinsuojeluyhdistyksille eläinten makuualustoiksi ja hoitoihin.

Yön hinta on 40 euroa. 2 huonetta vierekkäin, heillä käytössä yhteinen kylpyhuone. Ei keittiötä. Huoneessa jääkaappi ja mikro, kahvinkeitin. Siivous kerran viikossa, poistuessa.

Tähän hintaan ei saa luksusta. Sänky on hyvä, petivaatteet puhtaita. Valitusta ei ole tullut.

Kierrättäminen on tuttua.

Vierailija
74/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijät varastaa parhaat päältä ja myy pimeesti itse edelleen. Onhan toi keskus eräänlainen suojatyöpaikka ja joukkoon mahtuu jos jonkinlaista porukkaa.

Vierailija
75/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broidi oli joskus kierr.keskuksessa töissä, esmes kun tuli kuolinpesien tyhjennyksiä niin parhaat päältä vei henkilökunta itse jollain nimellisellä hinnalla.

Vierailija
76/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelu on oikeutettua kun toiminta on niin tahnaista. Suoraan myyntiin vaan sieltä lastausalueelta. Joka tapauksessa ostajalla on suuri riski.

Olen todistanut tätä, että isot tavarat meni suoraan myyntiin lastausalueelta. 

Ymmärtääkseni osa tavarasta liikkuu nopeasti. 

Vierailija
77/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Suomesta puuttuu lumpun keräys. Siis Kierrätykseen tulisi hommata lumpuille oma kontti, jonne voi laittaa myös huonot vaatteet ja juuri ne tunkkaiset. Nämä sitten käsitellään uusioon.

Olen usein kertonut, että Keski-Euroopassa on ymmärretty tämä lumpun keräys. Uusiomateriaaliksi. Vaan ei mene töitä helpottavaksi toiminnaksi Kierrätyskeskukseen. Ihmiset laittaisivat huonokuntoiset vaatteet ja peitot ja lakanat ja matot tällaiseen konttiin suoraan.

Se olisi loistava helpotus vaatteisiin   käyttökelpoisuutta ei tarvitsisi tarkastella. Voi miten on yhä muutamat asiat lapsen kengissä.

Suomessa on poistotekstiilin keräys olemassa. Sinnekään ei tosin ihan kaikki kelpa

On.

Ja se Kontti samanlainen.

Omat vievät kuormasta ja myyvät  edelleen. 

Suojatyöpaikkoja.

Työntekijöiksi mahtuu täysin puhtoisista,  rikkeettömistä rehellisistä toiseen ääripäähän.

Ja hulluinta se, että kukaan ei saa jatkoa. Ei määräaikaista eikä pysyvää työsuhdetta.

Kierrätyskeskus ilmeisesti saa näitä 9e/päivä mielenvirkistyseksi täysin yhteiskunnan varoin  palkkaamia työntekijöitä melkoisen ilmaiseksi.

Vierailija
78/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
79/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja alaspäin niin tavara liikkuu. Ovat nostaneet hintoja viime vuosina koko ajan vaikka kaikki tavarat tulee lahjoituksina. Minäkin vien sinne aina tarpeettomat käyttökelpoiset. Ja huomaan miten paljon on roinaa hyllyissä, sellaista mitä ei kannattaisi ottaa myyntiin vaan suoraan roskiin!

Vierailija
80/122 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys olisi nopeampaa kun hinnat olisi halvemmat. Toimintaa pyöritetään pitkälti työkokeilijoilla, joten henkilöstökulut ei selitä ilmaiseksi saatujen tavaroiden ökyhintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän