Mitä vikaa on nukkumalähiöissä tai vastaavissa?
Itse tykkään. En sano etteikö kaupungeissa olisi svengiä. Tylsyys ja rauha kuitenkin vetoaa.
Kommentit (3)
Mä asun nukkumalähiössä, kun ei varaa muuhunkaan ole. Mulle se vika on se, että ei ole kaupungin, eikä syrjäseudun hyviä puolia. Mieluiten itse varmaan asuisin jossain maalla omakotitalossa, mutta ei sinkkuna semmoiseen ole varaa, ja työn takia pitää pk-seudulla asua. Vaikka nukkumalähiössä on tavallaan tylsää, ei se ole samanlaista kuin oikea haja-asutusalueen tylsyys ja hiljaisuus. Siellä on kuitenkin ihmisiä ja taloja joka puolella ympärillä. Toisaalta siellä ei ole keskusta-alueiden viehätystä eli elämää kaduilla (ainakin kesäisin), kahviloita, ravintoloita, muita palveluita. Itse olen lisäksi sen verran esteetikko, että mua ärsyttää todella pahasti asuinympäristön ruma arkkitehtuuri. Tulee semmoinen kolkko ja masentava olo, kun ovesta menee ulos ja näyttää 1980-luvun DDR:ltä. Harmaita betonikuutioita ja ankeutta vaan.
Betonilähiö voi olla pystymetsäkuollut ja melustressissä samaan aikaan. Jos se on liian kaukana kaikesta ja sairailla vaikea saada kaupasta sekä apteekista. Ettei mikään tavoita. Koirankökkö voi olla ainoa mitä siellä on kävelytiellä. Höh.
Asuinalueella "tylsyys" on erittäin positiivinen asia.