Miksi naisista ei ole automyyjiksi vaikka työ on kevyttä siistiä myyntityötä?
Naiset sen sijaan työskentelevät myyjinä kauppojen kassoilla ja hyllyttävät. Onko naiset huonoja tekemään bisnestä ja voittoa?
Kommentit (125)
Naisille sama taas: se, että valehtelee paljon ja usein, ei tee hyvää valehtelijaa.
Taitavaksi valehtelijaksi pitää olla älyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakissa oma sarja kertoo naisista jotain tärkeää. Eivät osaa parkkeerata kuin jalkapallokentälle.
Autojen mitoitus on tehty miehille.
Oma mies joskus ihmetteli miksi pidän niin pitkän välin edessä olevaan ajoneuvoon, minusta siinä ei ollut mitenkään pitkä väli, osin koska en nähnyt edes edessä olevan rekkaria. Sitten hoksattiin, että mies pitempiselkäisenä näkee autosta ihan eri lailla ulos kuin minä! Mies kokeili pitää katseen samalla tasolla ja ihmetteli huonoa näkyvyyttä, kuin istuisi kuopassa.
Penkissä on korkeussäätö, mutta sitten jalkani eivät yllä polkimille.
Maailma on suunniteltu miehiä varten.
Shakki taas, no ei naisilla ole ollut aikaa perehtyä sotastrategiapeleihin, kun ovat yleensä vastuussa lapsista ja koko perheestä kotitöineen yms. Tämä varmaan
Kyseisessä autossa ei ollut sellaista mahdollisuutta. Nykyään tämä on autokouluissakin tiedossa, että penkit on hankalampi säätää sopivaksi lyhytselkäisille, eli yleensä naisille.
Ja kun luet tarkemmin, huomaat käyttämäni aikamuodon. Jos joillakin naisilla nykyään on aikaa, ei se tarkoita että asiat muuttuvat heti, varsinkin miesten väheksyvän ja syrjivän asenteen vuoksi muutokset vievät todella kauan aikaa.
Shakissa on nykyään paljon puhetta yhteisturnauksista.
Tällä tavalla sponsorointi ja medianäkyvyys olisi tasa-arvoisempaa. Nykyään naisten shakki on paljon vähemmän uutisoitua ja vähemmän rahoitettua, eli näkyvyys sille, että naiselle se olisi sopiva harrastus samassa määrin kuin miehellä, on hyvin vähäinen.
Naispelaajat ovat hyvin avoimia tälle yhdistämiselle, mutta miehet vastustavat ja väittävät perustuvan siihen, että sitten naiset häviävät. Naisia mahdollinen häviökään yhteisturnauksessa ei haittaa, mutta miehet silti vastustavat. Uskon, että vastustuksen takana onkin monella pelko, että voi käydä niin, että mies häviää naiselle.
"Autokauppiaista" oli tutkimus: miehet eivät halua ostaa autoa naiselta.
Ja koska ala on kai lähes aina myyntiin perustuvaan palkkaukseen pohjautuva, nainen ei halua riskeerata tuloaan toisten ennakkoluulojen vuoksi.
Miesten mielestä nainen voi olla autonpesuainemainoksessa. Nainen ei silti osaa pestä autoa, vaan miehen mielestä auton pesu ja vahaaminen on tarkkaa ja vaativaa työtä. Kotonaan mies ei kuitenkaan voi pestä ikkunoita, tai edes vessanpönttöä :D
Koska miehet ei halua ostaa autoaan naiselta, eivät usko että tämä mitään voisi osata jne.
Shakeissa erilliset sukupuolisidonnaiset kisat voivat olla varsinkin nuorelle naiselle paljon turvallisempia, kun ei tarvi pelätä miesten ahdistelua, vähättelyä tai asiattomia kommentteja.
Miksi miehet eivät osaa käyttäytyä, voisi olla parempi pohdinnan aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakissa oma sarja kertoo naisista jotain tärkeää. Eivät osaa parkkeerata kuin jalkapallokentälle.
Oma mies joskus ihmetteli miksi pidän niin pitkän välin edessä olevaan ajoneuvoon, minusta siinä ei ollut mitenkään pitkä väli, osin koska en nähnyt edes edessä olevan rekkaria. Sitten hoksattiin, että mies pitempiselkäisenä näkee autosta ihan eri lailla ulos kuin minä! Mies kokeili pitää katseen samalla tasolla ja ihmetteli huonoa näkyvyyttä, kuin istuisi kuopassa.
Shakki taas, no ei naisilla ole ollut aikaa perehtyä sotastrategiapeleihin, kun ovat yleensä vastuussa lapsista
Mun äiti ajoi vuosikausia autolla tyyny selän takana, kun ei muuten yltänyt kunnolla vaikka istuin oli ihan edessä. Sitten sain ajokortin, nostin istuinta ylimpään asentoon ja samalla se siirtyi reilusti eteen. Äiti ei vaan ollut tiennyt sellaisesta ominaisuudesta...
Itse olen melko pienikokoinen nainen, mutta vielä ei ole sellaista autoa tullut vastaan jossa ei kuskin paikalla säädöt riittäisi. Ja tietenkään sellaista autoa ei meidän perheeseen ostettaisi, jota ei saisi minulle sopivaksi säädettyä.
Naiset arvostavat vakautta ja turvallisuutta, koska ovat usein vastuussa lapsista ja heidän elättämisestään. Provisioperusteinen myyntityö ei ole sellainen, joka sopii perheenäidille, varsinkin jos mies on jänistänyt ja unohtanut lapsensa.
On helppoa ottaa riskejä, jos epäonnistuessa joku ottaa kopin. Yleensä se on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakki taas, no ei naisilla ole ollut aikaa perehtyä sotastrategiapeleihin, kun ovat yleensä vastuussa lapsista
laitatko mikä auto, niin pystyvät muutkin pienijalkaiset välttämään?
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö muuten että valtaosa autojen törmäys testinukeista on tehty keskimäärin noin 170cm pitkän mieskehon mittoihin lihaksistoltaankin. Harvat auto valmistajat käyttävät keskiverto naisnukkeja testeissään. Saatikka lapsinukkeja.
Miehet ovat erilaisia kuin naiset fyysisesti.
Tämän tiedon valossa naisille ei voi tarjota turvallista autoa jos heidän keskiverto mitoillaan ei ole tehty törmäystestejä.
Itseäni tympii turvavyö autossa joka lähtee itselleni liian korkealta eikä ole säätövaraa eli turvavyö hinkkaa minulla solisluuta ja rintaa ikävästi. Jos olisin keskimäärä miesten pituudessa, turvavyö asettuisi todennäköisesti paremmin.
Totta, kuskin paikalla on penkissä säädöt että saa turvavyön istumaan, mutta varsinkin takapenkillä vyö hankaa usein kaulaa. Toki nykyään niissäkin on usein säätömahdollisuus, mutta ei aina riittävä.
Tästä syystä ihmettelen miksi ihmiset luopuu lasten turvaistuimista/korokepalleista niin aikaisin, heti kun laki sallii tai jo aikaisemmin. Olisihan sen alle 150cm lapsen paljon mukavampi matkustaa istuimessa jossa vyöt ohjautuu oikein ja ikkunastakin näkisi paremmin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Shakissa on nykyään paljon puhetta yhteisturnauksista.
Tällä tavalla sponsorointi ja medianäkyvyys olisi tasa-arvoisempaa. Nykyään naisten shakki on paljon vähemmän uutisoitua ja vähemmän rahoitettua, eli näkyvyys sille, että naiselle se olisi sopiva harrastus samassa määrin kuin miehellä, on hyvin vähäinen.
Naispelaajat ovat hyvin avoimia tälle yhdistämiselle, mutta miehet vastustavat ja väittävät perustuvan siihen, että sitten naiset häviävät. Naisia mahdollinen häviökään yhteisturnauksessa ei haittaa, mutta miehet silti vastustavat. Uskon, että vastustuksen takana onkin monella pelko, että voi käydä niin, että mies häviää naiselle.
ihan hyvin keksitty!
Minä olen 168 cm eli en edes lyhyt, mutta selkäni on lyhyt. Jos nostan penkkiä ylemmäs, jalat osuvat rattiin, muttei polkimiin. Jos säädän rattia ylemmäs, se osuu vähän näkökenttään ja käsien asento muuttuu oudoksi. Jos siirrän penkkiä edemmäs, käsien ajoasento on liian koukku :D
Saan ajoasennon rennoksi Volvoissa ja Saabeissa :D
Monestihan miehet ihmettelevät kun naiset ajavat niin lähellä tuulilasia, mutta jos muuten ei yllä polkimille, niin on pakko.
Näkyvyyshän on ihan toisenlainen kun saa käsivarret lähes suorina ajaa; silloin näkee sivuilleenkin paljon paremmin.
Autokoulussa taisi olla joku Toyota, jota ei saanut minulla säädettyä ollenkaan, ajoin sitten Renault Lagunalla, jossa asento oli parempi, muttei kunnollinen. Kotona oli Volvo ja Saab, ehkä näissä silloin ainakin oli vielä pohjoismaiset mitat ja ajateltu, että kunnon ajoasento on myös turvallisuuskysymys. Nyt edelleen Volvo-uskollinen olen.
Ap ei itse ole edes töissä, kun aloitti keskustelun viime perjantaina ja outoon aikaan kuin klo 13.22? Silloin ei ole edes lounastauko ja miksi ei itse ole töissä lainkaan? Aloittaa aina näitä naisvihajuttuja harvasen kerta? Miksi ap vihaa naisia?
Vierailija kirjoitti:
Naisille sama taas: se, että valehtelee paljon ja usein, ei tee hyvää valehtelijaa.
Miehet eivät ole mitään taitavia valehtelijoita vaikka niin luulette.
Autokoulussa oli ohjeena, että silmien/katseen pitäisi olla noin puolessa välissä tuulilasia.
Meidän ryhmässä onnistui yhdelle naiselle säätää niin. Miehille onnistui kaikille. Osalle miehiä pää oli kuitenkin liian lähellä kattoa (ei sekään ole turvallista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole mitään taitavia valehtelijoita vaikka niin luulette.
Eipä ylimielisyyskään tyhmyyttä poista.
Naisista ei ole töihin missä tarvii älyä, ongelman ratkaisua, fyysisesti rankat työt ei ole naisia varten ja naisille ei sovellu työt missä tarvitsee tehdä nopeita päätöksiä. Naiset kykenee suorittamaan helpot ja siistit työt.
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole töihin missä tarvii älyä, ongelman ratkaisua, fyysisesti rankat työt ei ole naisia varten ja naisille ei sovellu työt missä tarvitsee tehdä nopeita päätöksiä. Naiset kykenee suorittamaan helpot ja siistit työt.
Siistit työt kuten kätilön työ :D jossa saa rauhassa kepeästi katsoa kun puhdas vauva syntyy, koskaan ei mitään hätätilanteita tule jne.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Eli sen autonmyynnin?
Penkin siirto korkeammalle JA edemmäs, jolloin jalat yltävät, ei sitten käynyt? Ja shakkia kilpatasolla pelaavilla naisilla siis ei aikaa pelata, ja siksi eri sarja kuin miehillä?