Kuusijärvellä hukkunut 7-vuotias poika on kuollut
Kommentit (731)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missä se äiti sitten oli? Miksi koko ajan puhutaan isästä vaikka äiti oli rannalla myös".
Äiti varmaan oli rannalla vaatteet päällä.
Niin , äiti oli rannalla, mutta ei tehnyt mitään pelastaaksen lapsensa. Tämä joku Anna (?), joka haukkui meidän viranomaiset kertoi, että äiti huuteli rukouksia jossain kauempana. Kumpi menee edelle, omat lapset vai uskonto.
Jos äiti oli myös uimataidoton, ei hänestä siellä vedessä olisi ollut mitään hyötyä. Ehkä vain yksi pelastettava lisää.
Älä nyt viitsi. Tommosessa tilanteessa äiti tai isä heittää vaatteensa menemään ja auttaa lastaan , ihan tasan tarkkaan oppii
Kuka ilkimys haukkuu hukkuneita apinoiksi??????????
Pienille lapsille voi pukea myös kelluntapuvun silloin kun ovat vallattomia että uimataidottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missä se äiti sitten oli? Miksi koko ajan puhutaan isästä vaikka äiti oli rannalla myös".
Niin , äiti oli rannalla, mutta ei tehnyt mitään pelastaaksen lapsensa. Tämä joku Anna (?), joka haukkui meidän viranomaiset kertoi, että äiti huuteli rukouksia jossain kauempana. Kumpi menee edelle, omat lapset vai uskonto.
Jos äiti oli myös uimataidoton, ei hänestä siellä vedessä olisi ollut mitään hyötyä. Ehkä vain yksi pelastettava lisää.
Älä nyt viitsi. Tommosessa tilanteessa äiti tai isä heittää vaatteensa menemään ja auttaa lastaan , ihan tasan tarkkaan oppii
Löytyivät ns. syvästä altaasta. Siellä on jo 2-2,5 metriä syvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrin syvässä vedessä ei ole hyötyä aikuisesta ihmisestä? Tottakai on. Koska sen äidin (tai isän) olisi pitänyt olla noiden kahden vieressä koko ajan ja estää laiturille pääsy tai sen ali meneminen. Toki jos lapset ovat roiskauttaneet vaikka 2m syvään veteen laiturilta, niin silloin se uimataidoton vanhempi on aika turha.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hallituksen syytä koska leikkasivat lapsiperheiden etuisuuksia eikä lastenkasvatus ole enää kannattavaa bisnestä.
Joskus kissanpentujakin hävitettiin hukuttamalla. Ehkä tuo on heidän lähtömaassaan edelleenkin käytössä oleva tapa hukuttaa pennut järveen? He eivät vain olleet vielä kotoutuneet riittävästi tietääkseen ettei tuo ole suotavaa suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Isäänsä en jaksa tuomita ja taivastella, eiköhän tässä ollut hänelle rangaistusta jo kyllikseen.
Ja mikä tämä rangaistus on, asian tutkintahan on vasta alussa? Tälleen välinpitämättömän narsisti-isän tyttärenä kerron että minun arvo hänelle on tasan tarkkaan pelinappulan verran, jonka voi ottaa käyttöön muille hyvän perheenisän performanssia esittäessä. Muutoin minulla ei ole yhtään minkäänlaista arvoa ja minun menehtymiseni ei olisi minkäänsortin rangaistus, täysin yhdentekevä asia. Senhän näki jo siinä ettei hänkään olisi minua rannalla valvonut muutoin kuin pakotettuna.
Tästä ketjusta on nyt tehty rikosilmoitus.
Asia ei jää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Toivottavasti mahdollinen rikostuomio tulee toimimaan varoittavana esimerkkinä kaikille vanhemmille väristä riippumatta.
Ei kuule paljoa paina kun on menettänyt kaksi lasta.
Voi se kuule tuntuakin kun ekaa kertaa ikinä joutuukin kantamaan vastuuta.
Eiköhän tämä nyt käänny siihen että vielä kaiken päälle suomalainen viranomainen RANKAISEE inhottavasti. Varsinkin kun syy varmasti yhteisön näkemysten mukaan on
1. Yhteiskunnan rakenteissa
2. Muissa rannallaolijoissa.
3. Uimavalvojissa
4. Viranomaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäänsä en jaksa tuomita ja taivastella, eiköhän tässä ollut hänelle rangaistusta jo kyllikseen.
Ja mikä tämä rangaistus on, asian tutkintahan on vasta alussa? Tälleen välinpitämättömän narsisti-isän tyttärenä kerron että minun arvo hänelle on tasan tarkkaan pelinappulan verran, jonka voi ottaa käyttöön muille hyvän perheenisän performanssia esittäessä. Muutoin minulla ei ole yhtään minkäänlaista arvoa ja minun menehtymiseni ei olisi minkäänsortin rangaistus, täysin yhdentekevä asia. Senhän näki jo siinä ettei hänkään olisi minua rannalla valvonut muutoin kuin pakotettuna.
Myös äiti laiminlöi nuo lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Tommosessa tilanteessa äiti tai isä heittää vaatteensa menem
Sinun logiikalla jammu setäkin muuttui kuollessaan kunniakansalaiseksi?
- todenpuhujaa ei kukaan rakasta-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi suru. Osanotto. Toivottavasti löytyisi enemmän myötätuntoa. Tunnen myötähäpeää, häpeää kovasydämisyyttä kohtaan. Sitä paitsi, noin voi tapahtua kenelle tahansa, hetken herpaannus ja se on siinä.
Ei todellakaan voi tapahtua kenelle tahansa, kun jotkut vahtii lapsiaan vedessä koko ajan. Toiset räplää kännykkää tai juttelee kaverin kanssa.
Ei olisi tullut mieleenkään kääntää selkäänsä edes sekunniksi, kun lapset olivat pieniä. En uskaltanut edes istua viltille, vaan koko ajan lasten lähellä valmiina koppaamaan ne ylös vedestä. Uimakouluun laitettiin heti, kun olivat tarpeeksi isoja, eli olisiko ollut 5 tai 6 vuotiaana
Miksei afrikkalaiset osaa uida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Tommosessa tilanteessa äiti tai isä heittää vaatteensa menemään ja auttaa lastaan , ihan tasan tarkkaan oppii vaikka uimaan, kun on omasta lapsesta kysymys. Oma l
Aivan. Omat lapset, mutta hoitakoon muut. Mahtaako edes oman lapsen hautaaminen kiinnostaa.
Hauska, tai no hauska ja hauska, mutta näissä ketjuissa on aina 1 vihervasemmistolainen ääriajattelija, jolla menee niin vahvasti tunteisiin faktat. Että nyt kuoli somaliperheen kaksi lasta, mikä on järkyttävä tragedia. Mutta se että kyseessä on tosiaan somaliperhe, sitä ei nyt saisi kuitenkaan sanoa jostain syystä ääneen. Ja ei ole mahdollista väittää, että lastenkasvatus, heidän valvomisensa ja etenkin vedessä oleminen on hiekka-aavikon maisemista ja kulttuurista tulleilla ihmisillä sama, kuin täällä tuhansien järvien maassa eläneellä kansalla. Siinä ja sen toteamisessa ei ole mitään rasismia. Jos minä lähtisin aavikolle, niin kyllä mä kysyisin paikallisilta neuvoa ja koittaisin tehdä perässä sen miten he asiat hoitavat. Hiekka-aavikko kun on itselle täysin vieras ja samalla vaarallinen ympäristö. Voi hyvin olla, että kun mä lähtisin lasten kanssa ylittämään kamelilla Danakilin aavikkoa lasten kanssa, missä päivälämpötilat on +55c, niin sieltä tulisi kaksi kuollutta lasta takaisin. Ainakin jos en olisi kysynyt neuvoja ja koittanut omaksua paikallisten tapoja toimia siellä.
Uimakoulu unohtui ja lasten vartiointi myös
Mitä se 14 v isoveli teki ja isä ja äiti
Vierailija kirjoitti:
Oksettavia kommentteja. En voi ymmärtää näin syvää r@sismia millään. Puhutaan kuitenkin lapsista! Uskomatonta, että jonkun sydän voisi olla näin kylmä.
Olenko esim. mä syvän rasistinen? Tuntuu pahalta lapsien puolesta, myös vanhempien, mutta se vaan on niin että heidän kulttuurinsa on niin erilainen, toimintatavat erilaisia hyvin monessa asiassa ja tässäkin epäilen että niillä oli osansa tähän tapahtumaan.
Miten lapset voi edes hukkua, eikös ne kevyinä kellu melko helposti?
Säkitetty äiti katsoi postiluukusta muttei tehnyt mitään.
Tästä on jo muutama vuosi, enkä tiedä onko Tanskassa enää käytäntönä sellainen, että jokaisen mmuuttajan on opeteltava kieli ja sen lisäksi heillä on velvollisuus osallistua Tanskalaiseen kulttuuriin
Kuulostaa järkevältä. Ja mun mielestä on vähän typerääkin muuttaa vieraaseen maahan ja sinnikkäästi olla opettelematta kieltä ja etenkin kulttuuria (joka on helppo pääpiirteissään oppia)
Olen itsekin asunut ulkomailla ja oli todella kivaa osallistua paikallisiin juttuihin, vaikken niistä kaikista ihan kaikkea ymmärtänytkään. Ei se asuminen ole vain sitä että on asunto jossain ja täytyy maksaa uudella valuutalla. Se on silloin lähinnä olemista.