Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh

Vierailija
02.08.2024 |

Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi. 

Kommentit (1439)

Vierailija
301/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi tehdä vaativia sote alankaan töitä puoli ilmaiseksi? Jos tekijöitä halutaan, niistä töistä pitää maksaa sitä hintaa millä niitä suostutaan tekemään. Tai sitten pitää mennä taikuista kerjäämään orja työvoimaa.. 

Vierailija
302/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sosionomi synonyymi sosiaalityöntekijälle? Muistelen, että joku missi opiskeli sossuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saa lastensuojeluun töihin alle 5000e palkalla. Sen verran epäkiitollista hommaa, että no thanks.

Vierailija
304/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työ sitten vaativaa, jos päivät kuluvat kahvia keitellessä ja kaadellessa

Vierailija
305/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sosionomi synonyymi sosiaalityöntekijälle? Muistelen, että joku missi opiskeli sossuksi.

Tässäkin ketjussa on varmaan sata kertaa jo selitetty, että sosionomi ja sosiaalityöntekijä eivät ole sama asia. Oiskohan aika muuttaa toisen nimikettä, että ne erottuisi paremmin. Sosiaalityöntekijä voisi olla hallintovastaava tms. äh

Vierailija
306/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sosionomi on amk tutkinto, sosiaalityöntekijän pätevyys vaatii maisterin paperit yliopistosta.

Vierailija
307/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaatteko muuten kertoa ammattinne, jos sitä kysytään? Itse en kehtaisi.

Vierailija
308/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se ei ole. Vaativaa asiantuntijatyötä. Enkä ala siihen ennen kuin maksetaan 7000e kuussa.

Vierailija
309/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi eikö paha sosiaalitäti antanutkaan harkinnanvaraista viinaan ja tupakkaan? Yhyyyy mutku minäminä mulle tänne kaikki ja heti. uliuli

Vierailija
310/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn sisältö kuitenkin sama. Sama juttuhan se on esim. tradenomi amk vs Ktm. Semantiikkaa ja suuri yleisö tulkitsee samaksi - sossu kuin sossu. Itselläni ei ole mitään mp:tä sossuista.

Vierailija
311/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se ei ole. Vaativaa asiantuntijatyötä. Enkä ala siihen ennen kuin maksetaan 7000e kuussa.

Onneksi sinun ei tarvitse. Ei sossuluntuille makseta ikinä tuollaisia summia. Jumalan kiitos.

Vierailija
312/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäammatillinen sosionomi taas linjoilla!

Vierailija
313/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv3.lla ajankohtaista sosionomi-aiheesta!

Vierailija
314/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sossutantta pystyy pelastamaan yhdenkin lapsen jengiytymiseltä ja saa hänet normaalin elämän piiriin, niin se tietää ainakin kymmenientuhansien säästöä yhteiskunnalle. Jo vaikka rikosoikeudenkäynnit tai laitokseen laittaminen maksaa 400 euroa kuukaudessa.

Vierailija
315/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin opiskelemaan sosiaalialaa toisella yrittämällä korotettuani arvosanat c.hen ja m.ään. Minua ei haittaa heikko arvostus kunhan saan varman työn. En halua kilpailuhenkiseen ympäristöön, jossa pitäisi olla hyvännäköinen ja hoikka ja osata kaiken maailman pukeutumissääntöjä. Osa lukiokavereista on kertonut järjettömistä vaatimuksista.

Vierailija
316/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehtaan ja olen myös ylpeä ammatistani

T. Sossu 

Vierailija
317/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ja ylpeänä. Olen vaihtanut aikuisena toiselta akat asiantuntija-alalta ja voin sanoa että työ on hyvin vaativaa, mutta myös merkityksellistä. Ehdottomasti haastavinta työtä mitä olen tehnyt, vaikka olen ollut myös esimerkiksi esimiestehtävissä yksityisellä puolella. 

Vierailija
318/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapset vähenevät eikä jatkossa niitä sossu-tanttoja tai Ukk-eleitä tarvita nii paljon kuin nyt 🤗

Vierailija
319/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinun ei tarvitse. Ei sossuluntuille makseta ikinä tuollaisia summia. Jumalan kiitos.

No jonkun sen tarvitsee kuitenkin tehdä ja ilmoitin, että en lähde tuon halvemmalla. Kunnon korvaus siitä huorittelusta pitää maksaa, että jaksaa kuunnella.

Vierailija
320/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn sisältö kuitenkin sama. Sama juttuhan se on esim. tradenomi amk vs Ktm. Semantiikkaa ja suuri yleisö tulkitsee samaksi - sossu kuin sossu. Itselläni ei ole mitään mp:tä sossuista.

Ai sosiaalityöntekijän ja sosionomin työ sama ? Oot nyt todella pihalla . Sosiaalityöntekijä tekee viranhaltijapäätöksiä ja myös tahdon vastaisia perusoikeuksiin puuttuvia päätöksiä kuten kiireelliset sijoitukset ja rajoituspäätökset.

Sosionomikin voi tehdä tiettyjä päätöksiä, mutta paljon rajatummin. Lastensuojelun ja erityisen tuen asiakkaille eivät voi tehdä mitään päätöksiä . Eivätkä käsitellä itsenäisesti lastensuojeluilmoituksia.