Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perkaalipuuvilla on perkleestä! Mitä mieltä?

Vierailija
01.08.2024 |

Menin ja ostin kalliit olevinaan laadukkaat perkaalilakanat, kehuttiin että on jämäkkä ja miellyttävä. No on jämäkkä ja varmaan kestää käyttöä mutta ensipesun jälkeen on aivan perkleellisessä rypyssä. Heti koneen pyörittyä ravistus ja narulle, ei auta vetäminen..

Mitä te teette näille? Pitääkö silittää pesun jälkeen ja varmaan vielä kun kaapista ottaa? En ole koskaan nähnyt näin rypistyvää kangasta.

Tästä pitäisi varoittaa tuotekuvauksessa. Palaan satiini ja normipuuvillaan. Harmi kun avattuja pakkauksia ja ensipestyjä lakanoita ei varmasti voi palauttaa 🙄

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, pysyn kaukana perkaalihömpötyksestä

Vierailija
2/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄😄😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin, eikä ole mitään ongelmia.

Vierailija
4/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satiinilakanat on sa*tanasta.

Hlvetillisiä luttanoita

Hehe :D Minä tykkään, tavallinen kudos on kyllä mukavan rouhean tuntuinen. Satiini on niin ohutta ja sileää.

Vierailija
5/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mankeloin, eikä ole mitään ongelmia.

Olisipa mankeli. Rutistun itsekin rusinaksi kun kellahdan näihin lakanoihin 🍇

Ap

Vierailija
6/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menin ja ostin kalliit olevinaan laadukkaat perkaalilakanat!"

Älä, ihminen, käytä tuommoista suomen kieltä. Hyi!

Korjattuna esimerkiksi: Menin ja ostin kalliit ja muka laadukkaat... TAI Menin ja ostin kalliit lakanat, jotka ovat olevinaan ...

Vaikkakin oikeastaan kai mikään eloton ei voi olla olevinaan.

Vierailija
7/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetämiseen tarvitsee kaverin tai sellaisen emännän tellingin minkä avulla voi vedellä ja lakanan täytyy olla kunnolla kostea että suortuu

Vierailija
8/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan pelkästään perkaalia tai puuvillasatiinia, koska flanelli tai halpa pölisevä puuvilla kutittaa ja ärsyttää ihoa (olen atoopikko).

En ole huomannut perkaalin mitenkään erityisesti rypistyvän. Se on kyllä rapean tuntuinen, mutta kun parin ekan pesun jälkeen mankeloi tai silittää, niin ei se enää sen jälkeen mitenkään erityisesti rypisty.

Perkaali tuntuu mukavan viileältä ja tiiviltä iholla ja pysyy pitempään siistinä kuin karkea lyhytkuituisempi puuvilla.

Vierailija
9/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menin ja ostin kalliit olevinaan laadukkaat perkaalilakanat!"

Älä, ihminen, käytä tuommoista suomen kieltä. Hyi!

Korjattuna esimerkiksi: Menin ja ostin kalliit ja muka laadukkaat... TAI Menin ja ostin kalliit lakanat, jotka ovat olevinaan ...

Vaikkakin oikeastaan kai mikään eloton ei voi olla olevinaan.

Selvä :D Ei tule kovin paljoa mietittyä palstaillessa kirjoitusasua. Vaan missä sitten toisaalta? Kirjoitustaito rapistuu etenkin nuorilla. Hätäisiä ja rentoja kirjoituspaikkoja vain.

Ap

Vierailija
10/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan itse perk*** ovat, hyvä kun kerroit ap!!

Vierailija
11/24 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan pelkästään perkaalia tai puuvillasatiinia, koska flanelli tai halpa pölisevä puuvilla kutittaa ja ärsyttää ihoa (olen atoopikko).

En ole huomannut perkaalin mitenkään erityisesti rypistyvän. Se on kyllä rapean tuntuinen, mutta kun parin ekan pesun jälkeen mankeloi tai silittää, niin ei se enää sen jälkeen mitenkään erityisesti rypisty.

Perkaali tuntuu mukavan viileältä ja tiiviltä iholla ja pysyy pitempään siistinä kuin karkea lyhytkuituisempi puuvilla.

Toivottavasti nuokin perkleet tuosta pesujen myötä pehmenee. Kamala homma silittää lakanoita, ovat niin suuria. Flanellilakanoista en ole lainkaan perillä.

Nyt nukkumaan, aamulla suorimaan noita piruja lisää. Hyvää yötä kansalaiset!

Ap

Vierailija
12/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkoa pienillä kierroksilla ja kuivaa narulla. Itse toimin noin eikä ainakaan mun perkaalilakanat ole erityisen ryppyisiä. Minusta perkaalipuuvilla on ihaninta lakanamateriaalia. 

Vierailija
13/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit joko

- linkoa vähemmän ja riippukuivata märempänä

- käytä pesukoneen höyrytoimintoa

Kasvikuitu rypistyy jos linkoaa hirveillä kierroksilla kylmänä

Vierailija
14/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nuokin perkleet tuosta pesujen myötä pehmenee. Kamala homma silittää lakanoita, ovat niin suuria. Flanellilakanoista en ole lainkaan perillä.

Nyt nukkumaan, aamulla suorimaan noita piruja lisää. Hyvää yötä kansalaiset!

Ap

Silittämisen korvikkeeksi käy myös kankaan sumuttaminen, esim. sängylle levitettynä. Kuitu suoristuu, kun kostuu. Se kuumentaminen tekee siitä tikkusuoran, mutta sitten niitä saisi olla silittämässä tai mankeloimassa joka päivä

Vierailija
15/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutuimaan oli lakanat kuin pirunkivipeltoa, rypyt kuivuneet asentoon. Otin vinkistä vaarin ja laitoin uudelleen pelkän huuhtelupesun matalalla 800 linkouksella. Eilen 1200 😄

Satiinipuuvilla on sen sietänyt, pieni ruttuisuus lähtenyt kosteana ravistamalla ja hieman vetämällä etenkin kun kuivaushuone on ollut valmiiksi lämmin. Sängylle laitettuna sumutus on myös hyvä vinkki mikä ei ole tullut mieleen. Kiitos näistä neuvoista!

Ap

Vierailija
16/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamutuimaan oli lakanat kuin pirunkivipeltoa, rypyt kuivuneet asentoon. Otin vinkistä vaarin ja laitoin uudelleen pelkän huuhtelupesun matalalla 800 linkouksella. Eilen 1200 😄

Satiinipuuvilla on sen sietänyt, pieni ruttuisuus lähtenyt kosteana ravistamalla ja hieman vetämällä etenkin kun kuivaushuone on ollut valmiiksi lämmin. Sängylle laitettuna sumutus on myös hyvä vinkki mikä ei ole tullut mieleen. Kiitos näistä neuvoista!

Ap

Oleppa hyvä. Minulla on tapana tuulettaa ja sumuttaa lakanat joka päivä sellaisella painesumutinpullolla. Pieni vaiva siitä ilosta, että pääsee joka ilta suht raikkaisiin lakanoihin :)

Vierailija
17/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oleppa hyvä. Minulla on tapana tuulettaa ja sumuttaa lakanat joka päivä sellaisella painesumutinpullolla. Pieni vaiva siitä ilosta, että pääsee joka ilta suht raikkaisiin lakanoihin :)

Ahkera olet. Minäkin suorastaan rakastan puhtaita, sileitä lakanoita. En kuitenkaan joka päivä jaksaisi laitella uudelleen, kerran viikossa riittää 😁

Vierailija
18/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että puhut kuitenkin pellava lakanoista, jotka tosiaan ovat hyvin vihelijäiset. En kuitenkaan voi sinun kokemusta kiistää, ok, sulla on nyt aivan kamalat lakanat. Itse jatkan elämääni perkaalipuuvillalakanoitteni kanssa tyytyväisenä. Ovat miellyttävän sileät, eivät rypisty, eivätkä ole millään tavalla rapeat. Pehmoiset ja parhaat, ei mitään valittamista. En vaihda, edes satiiniin, se tekee lakanasta liukkaan ja kylmän. Puuvilla sen sijaan on paksua, jäykkää ja joskus jopa rapisevaa. Hyvä, että on mistä valita. Pitää vaan osata valita oikein. 

Pellavaakin on monenlaista, se todella on rypistymisen mestari.

Eikä puuvillasatiini ole mitenkään kylmää? Ainakaan en ole huomannut. Satiini on sidos, voi olla että sinulla on kokemus eri materiaalista tehtynä.

Vierailija
19/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkaalipuuvilla = persanaalipuuvilla

Vierailija
20/24 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkousnopeutta tosaan vähemmäksi. Parempi useimmille kankaille. Vain untuvapeitto ja rätit tarvitsee 1400 kierrosta minuutissa. Paidat ja lakanat kannattaa jättää alle 1000.

Lakanat voi vetää taittamalla sen leveyssuunnassa oven karmin ylärakoon sopivaksi, kiilaamalla sen sinne, kunhan ovi ei ihan pahvia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi