Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hissiin pitkä jono, voiko pyörätuolin kanssa kysyä pystyykö joku käyttämään liukuportaita?

Vierailija
01.08.2024 |

Onko tökeröä jos kysyy tai ehdottaa että joku käyttää liukuportaita, jos hissiin on pitkä jono tai toinen hissi on poissa käytöstä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vähän. Kaikki vaivat eivät näy ulospäin....

Kyllä se läskiys näkyy. 

Vierailija
62/66 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiire, voi kohteliaasti kysyä, pääsisikö seuraavaan. Ehkä pahoitellen selityksen kera, jos se tuntuu luontevalta. Fiksu antaa tilaa, jos se ei aiheuta itselle kovin suurta vaivaa. Kenelläkään ei ole kuitenkaan velvollisuutta/pakkoa antaa paikkaansa jonossa tai selitellä, miksi se ei käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kiire, voi kohteliaasti kysyä, pääsisikö seuraavaan. Ehkä pahoitellen selityksen kera, jos se tuntuu luontevalta. Fiksu antaa tilaa, jos se ei aiheuta itselle kovin suurta vaivaa. Kenelläkään ei ole kuitenkaan velvollisuutta/pakkoa antaa paikkaansa jonossa tai selitellä, miksi se ei käy. 

Jep, minä kysyn myös. Ja ihan vammaton ja perusterve siis olen.

Vierailija
64/66 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö järkevämpää olisi pyytää saada ohittaa?

Vierailija
65/66 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni pyörätuolin käyttäjällä ei ole mihinkään sen kiireempi kuin jalan liikkuvilla. En siis ymmärrä, miksi hän ei voi istumapaikallaan odottaa aivan yhtä hyvin kuin jaloillaan seisovatkin? Osaisikohan hyvä avaaja jotenkin perustella tuota outoa esitystään?

Nyt ei osunut ihan nappiin. Mulla on taksikortti ja se voi pysähtyä odottamaan kymmeneksi minuutiksi asiointini ajaksi. Olen joutunut tilanteeseen jossa kolme hissiä meni ohi täynnä pukkiterveitä ihmisiä taksin odottaessa. Ihan turha selitellä näkymättömistä vaivoista. Onhan niitä tietenkin mutta melko harvalla.

Mulla muuten on invakortti jossa on "päästä jonon ohi" -määritelmä. Sitä ei aiheetta myönnetä.

Minullakin on invakortti, mutta en silti yritä etuilla. Kelataksin voi tilata tiettyyn aikaan, mutta itse kannattaa olla ajoissa odottamassa sitä. Harvemmin mikään asiointi 10min kestää (paitsi ehkä Alkossa?) 

Vierailija
66/66 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni pyörätuolin käyttäjällä ei ole mihinkään sen kiireempi kuin jalan liikkuvilla. En siis ymmärrä, miksi hän ei voi istumapaikallaan odottaa aivan yhtä hyvin kuin jaloillaan seisovatkin? Osaisikohan hyvä avaaja jotenkin perustella tuota outoa esitystään?

Nyt ei osunut ihan nappiin. Mulla on taksikortti ja se voi pysähtyä odottamaan kymmeneksi minuutiksi asiointini ajaksi. Olen joutunut tilanteeseen jossa kolme hissiä meni ohi täynnä pukkiterveitä ihmisiä taksin odottaessa. Ihan turha selitellä näkymättömistä vaivoista. Onhan niitä tietenkin mutta melko harvalla.

Mulla muuten on invakortti jossa on "päästä jonon ohi" -määritelmä. Sitä ei aiheetta myönnetä.

Minullakin on invakortti, mutta en silti yritä etuilla. Kelataksin voi tilata tiettyyn aikaan, mutta itse kannattaa olla ajoissa odottamassa sitä. Harvemmin mikään asiointi 10min kestää (paitsi ehkä Alkossa?) 

Käytän Matkapalvelun takseja jotka ovat normaaleja henkilöautoja, en Kela-takseja. Niissä tosiaan on mahdollista pyytää kymmen minuutin pysähdys (josta on ilmoitettava etukäteen taksia tilattaessa).

Alle kymmenen minuutin asiointeja on useitakin. Etukäteen tilattujen kauppatavaroiden nouto, apteekissa asiointi, postilokeropisteestä paketin haku ja hain minä kerran skumpan Alkostakin kylään mennessä 😉

Varmaan keksit itse lisää.